Rally Příbram je pro Honzu Černého domácí soutěží. Utká se zde v boji o titul vicemistra rally.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský má za sebou náročnou sezonu, která ze všeho nejvíce připomíná horskou dráhu. Rozjezd sezony, kdy posádka usedla do nového vozu Ford Fiesta R5 z dílen Gemini Racing, byl trochu pozvolný, jak se pro správnou horskou dráhu sluší, pak ale nastal ten správný fofr v podobě dvou třetích míst, v Českém Krumlově a na Hustopečích. Až do poslední RZ to vypadalo na boj o bednu i na Rally Bohemia, ale technika zaúřadovala stejně jako na Barum Rally, a výsledky z těchto dvou rally nejsou to, co by mohl MOGUL Racing Team považovat za úspěch. „Na Bohemce jsme měli už jen krůček k dobrému výsledku, ale prasklá poloosa v poslední RZ znamenala časovou ztrátu a propad pořadím. Vše jsme si chtěli vynahradit na Barumce, kterou považuji za nejtěžší domácí rally. Je to domácí soutěž týmu Gemini, všichni jsme se hrozně těšili, ale i přes pečlivou přípravu auta nás hned na úvodní rychlostní zkoušce potkal technický problém, kdy nám upadlo kolo po tom, co praskl unašeč. Ve Zlíně jsme sice odstartovali do sobotní a nedělní etapy, ale ten pocit, kdy hned od počátku je soutěž vlastně výsledkově ztracena, je pro další závodění dost nepříjemný. Když pak stejný technický problém potkal na Fiestě R5 i Vaška Pecha, tak jsme chvíli zvažovali, jestli má smysl vůbec jet dál. Rozhodli jsme se ale v soutěži pokračovat. Jízdu jsem se snažil užívat a pobavit i diváky. Někde vzadu v hlavě jsem ale měl neustále obavu o to, aby nám kolo znovu neupadlo,“ popisuje předchozí soutěž Jan Černý.
Nyní ale MOGUL Racing Team stojí před startem na domácí Rally Příbram, kde je tentokrát doma Jan Černý. Na poslední soutěži sezony mistrovství České republiky v rally v Příbrami už posádka Jan Černý – Petr Černohorský s Fordem Fiesta R5 startovat neměla, protože soutěž nebyla zařazena do týmového kalendáře na začátku sezony. Jan Černý s Petrem Černohorským jsou ale před poslední soutěží na druhém místě v celkovém hodnocení šampionátu a byla by škoda nezabojovat o celkový výsledek. „Start v Příbrami je pro nás letos nadplán a tento nápad se zrodil až nedávno. Chceme ještě zabojovat o celkový výsledek a budeme se snažit na domácích tratích uspět. Příbramská rally je pro mě něco speciálního. Je to start doma a my se budeme snažit výhodu domácího prostředí využít. Nechceme nechat nic náhodě a máme za sebou dvoudenní test, který jsme využili k nastavení vozu i najetí nějakých kilometrů, abychom do soutěže už vyrazili naplno. V loňském roce jsem v Příbrami nestartoval, ale nepovažuji to za nějaký problém. Jsem rozhodně velmi rád, že se Příbramská rally jede, protože vím dobře, kolik úsilí stojí za organizací této soutěže. Jsem rád, že se to letos pořadatelskému týmu podařilo zase dát dohromady, a chci si domácí soutěž a poslední velkou rally sezony užít. Vypadá to, že nás čeká víkend za pěkného počasí, a tak všechny fanoušky zvu na dobře hustou Rally Příbram,“ uzavírá pozvánkou Jan Černý.
39. SVK Rally Příbram 2018 odstartuje v sobotu 13. října a na soutěžní posádky čeká celkem 14 rychlostních zkoušek na Příbramsku a Sedlčansku. Posádka MOGUL Racing Teamu patří mezi favority soutěže na boj o pozice na stupních vítězů. Zda-li se tato mise podaří, se dozvíme v neděli 14. října odpoledne na náměstí T.G. Masaryka, kde se odehraje slavnostní cíl této rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.