Rally Příbram je pro Honzu Černého domácí soutěží. Utká se zde v boji o titul vicemistra rally.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský má za sebou náročnou sezonu, která ze všeho nejvíce připomíná horskou dráhu. Rozjezd sezony, kdy posádka usedla do nového vozu Ford Fiesta R5 z dílen Gemini Racing, byl trochu pozvolný, jak se pro správnou horskou dráhu sluší, pak ale nastal ten správný fofr v podobě dvou třetích míst, v Českém Krumlově a na Hustopečích. Až do poslední RZ to vypadalo na boj o bednu i na Rally Bohemia, ale technika zaúřadovala stejně jako na Barum Rally, a výsledky z těchto dvou rally nejsou to, co by mohl MOGUL Racing Team považovat za úspěch. „Na Bohemce jsme měli už jen krůček k dobrému výsledku, ale prasklá poloosa v poslední RZ znamenala časovou ztrátu a propad pořadím. Vše jsme si chtěli vynahradit na Barumce, kterou považuji za nejtěžší domácí rally. Je to domácí soutěž týmu Gemini, všichni jsme se hrozně těšili, ale i přes pečlivou přípravu auta nás hned na úvodní rychlostní zkoušce potkal technický problém, kdy nám upadlo kolo po tom, co praskl unašeč. Ve Zlíně jsme sice odstartovali do sobotní a nedělní etapy, ale ten pocit, kdy hned od počátku je soutěž vlastně výsledkově ztracena, je pro další závodění dost nepříjemný. Když pak stejný technický problém potkal na Fiestě R5 i Vaška Pecha, tak jsme chvíli zvažovali, jestli má smysl vůbec jet dál. Rozhodli jsme se ale v soutěži pokračovat. Jízdu jsem se snažil užívat a pobavit i diváky. Někde vzadu v hlavě jsem ale měl neustále obavu o to, aby nám kolo znovu neupadlo,“ popisuje předchozí soutěž Jan Černý.
Nyní ale MOGUL Racing Team stojí před startem na domácí Rally Příbram, kde je tentokrát doma Jan Černý. Na poslední soutěži sezony mistrovství České republiky v rally v Příbrami už posádka Jan Černý – Petr Černohorský s Fordem Fiesta R5 startovat neměla, protože soutěž nebyla zařazena do týmového kalendáře na začátku sezony. Jan Černý s Petrem Černohorským jsou ale před poslední soutěží na druhém místě v celkovém hodnocení šampionátu a byla by škoda nezabojovat o celkový výsledek. „Start v Příbrami je pro nás letos nadplán a tento nápad se zrodil až nedávno. Chceme ještě zabojovat o celkový výsledek a budeme se snažit na domácích tratích uspět. Příbramská rally je pro mě něco speciálního. Je to start doma a my se budeme snažit výhodu domácího prostředí využít. Nechceme nechat nic náhodě a máme za sebou dvoudenní test, který jsme využili k nastavení vozu i najetí nějakých kilometrů, abychom do soutěže už vyrazili naplno. V loňském roce jsem v Příbrami nestartoval, ale nepovažuji to za nějaký problém. Jsem rozhodně velmi rád, že se Příbramská rally jede, protože vím dobře, kolik úsilí stojí za organizací této soutěže. Jsem rád, že se to letos pořadatelskému týmu podařilo zase dát dohromady, a chci si domácí soutěž a poslední velkou rally sezony užít. Vypadá to, že nás čeká víkend za pěkného počasí, a tak všechny fanoušky zvu na dobře hustou Rally Příbram,“ uzavírá pozvánkou Jan Černý.
39. SVK Rally Příbram 2018 odstartuje v sobotu 13. října a na soutěžní posádky čeká celkem 14 rychlostních zkoušek na Příbramsku a Sedlčansku. Posádka MOGUL Racing Teamu patří mezi favority soutěže na boj o pozice na stupních vítězů. Zda-li se tato mise podaří, se dozvíme v neděli 14. října odpoledne na náměstí T.G. Masaryka, kde se odehraje slavnostní cíl této rally.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.