Rally Příbram je pro Honzu Černého domácí soutěží. Utká se zde v boji o titul vicemistra rally.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský má za sebou náročnou sezonu, která ze všeho nejvíce připomíná horskou dráhu. Rozjezd sezony, kdy posádka usedla do nového vozu Ford Fiesta R5 z dílen Gemini Racing, byl trochu pozvolný, jak se pro správnou horskou dráhu sluší, pak ale nastal ten správný fofr v podobě dvou třetích míst, v Českém Krumlově a na Hustopečích. Až do poslední RZ to vypadalo na boj o bednu i na Rally Bohemia, ale technika zaúřadovala stejně jako na Barum Rally, a výsledky z těchto dvou rally nejsou to, co by mohl MOGUL Racing Team považovat za úspěch. „Na Bohemce jsme měli už jen krůček k dobrému výsledku, ale prasklá poloosa v poslední RZ znamenala časovou ztrátu a propad pořadím. Vše jsme si chtěli vynahradit na Barumce, kterou považuji za nejtěžší domácí rally. Je to domácí soutěž týmu Gemini, všichni jsme se hrozně těšili, ale i přes pečlivou přípravu auta nás hned na úvodní rychlostní zkoušce potkal technický problém, kdy nám upadlo kolo po tom, co praskl unašeč. Ve Zlíně jsme sice odstartovali do sobotní a nedělní etapy, ale ten pocit, kdy hned od počátku je soutěž vlastně výsledkově ztracena, je pro další závodění dost nepříjemný. Když pak stejný technický problém potkal na Fiestě R5 i Vaška Pecha, tak jsme chvíli zvažovali, jestli má smysl vůbec jet dál. Rozhodli jsme se ale v soutěži pokračovat. Jízdu jsem se snažil užívat a pobavit i diváky. Někde vzadu v hlavě jsem ale měl neustále obavu o to, aby nám kolo znovu neupadlo,“ popisuje předchozí soutěž Jan Černý.
Nyní ale MOGUL Racing Team stojí před startem na domácí Rally Příbram, kde je tentokrát doma Jan Černý. Na poslední soutěži sezony mistrovství České republiky v rally v Příbrami už posádka Jan Černý – Petr Černohorský s Fordem Fiesta R5 startovat neměla, protože soutěž nebyla zařazena do týmového kalendáře na začátku sezony. Jan Černý s Petrem Černohorským jsou ale před poslední soutěží na druhém místě v celkovém hodnocení šampionátu a byla by škoda nezabojovat o celkový výsledek. „Start v Příbrami je pro nás letos nadplán a tento nápad se zrodil až nedávno. Chceme ještě zabojovat o celkový výsledek a budeme se snažit na domácích tratích uspět. Příbramská rally je pro mě něco speciálního. Je to start doma a my se budeme snažit výhodu domácího prostředí využít. Nechceme nechat nic náhodě a máme za sebou dvoudenní test, který jsme využili k nastavení vozu i najetí nějakých kilometrů, abychom do soutěže už vyrazili naplno. V loňském roce jsem v Příbrami nestartoval, ale nepovažuji to za nějaký problém. Jsem rozhodně velmi rád, že se Příbramská rally jede, protože vím dobře, kolik úsilí stojí za organizací této soutěže. Jsem rád, že se to letos pořadatelskému týmu podařilo zase dát dohromady, a chci si domácí soutěž a poslední velkou rally sezony užít. Vypadá to, že nás čeká víkend za pěkného počasí, a tak všechny fanoušky zvu na dobře hustou Rally Příbram,“ uzavírá pozvánkou Jan Černý.
39. SVK Rally Příbram 2018 odstartuje v sobotu 13. října a na soutěžní posádky čeká celkem 14 rychlostních zkoušek na Příbramsku a Sedlčansku. Posádka MOGUL Racing Teamu patří mezi favority soutěže na boj o pozice na stupních vítězů. Zda-li se tato mise podaří, se dozvíme v neděli 14. října odpoledne na náměstí T.G. Masaryka, kde se odehraje slavnostní cíl této rally.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.