Rally Příbram je pro Honzu Černého domácí soutěží. Utká se zde v boji o titul vicemistra rally.
MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský má za sebou náročnou sezonu, která ze všeho nejvíce připomíná horskou dráhu. Rozjezd sezony, kdy posádka usedla do nového vozu Ford Fiesta R5 z dílen Gemini Racing, byl trochu pozvolný, jak se pro správnou horskou dráhu sluší, pak ale nastal ten správný fofr v podobě dvou třetích míst, v Českém Krumlově a na Hustopečích. Až do poslední RZ to vypadalo na boj o bednu i na Rally Bohemia, ale technika zaúřadovala stejně jako na Barum Rally, a výsledky z těchto dvou rally nejsou to, co by mohl MOGUL Racing Team považovat za úspěch. „Na Bohemce jsme měli už jen krůček k dobrému výsledku, ale prasklá poloosa v poslední RZ znamenala časovou ztrátu a propad pořadím. Vše jsme si chtěli vynahradit na Barumce, kterou považuji za nejtěžší domácí rally. Je to domácí soutěž týmu Gemini, všichni jsme se hrozně těšili, ale i přes pečlivou přípravu auta nás hned na úvodní rychlostní zkoušce potkal technický problém, kdy nám upadlo kolo po tom, co praskl unašeč. Ve Zlíně jsme sice odstartovali do sobotní a nedělní etapy, ale ten pocit, kdy hned od počátku je soutěž vlastně výsledkově ztracena, je pro další závodění dost nepříjemný. Když pak stejný technický problém potkal na Fiestě R5 i Vaška Pecha, tak jsme chvíli zvažovali, jestli má smysl vůbec jet dál. Rozhodli jsme se ale v soutěži pokračovat. Jízdu jsem se snažil užívat a pobavit i diváky. Někde vzadu v hlavě jsem ale měl neustále obavu o to, aby nám kolo znovu neupadlo,“ popisuje předchozí soutěž Jan Černý.
Nyní ale MOGUL Racing Team stojí před startem na domácí Rally Příbram, kde je tentokrát doma Jan Černý. Na poslední soutěži sezony mistrovství České republiky v rally v Příbrami už posádka Jan Černý – Petr Černohorský s Fordem Fiesta R5 startovat neměla, protože soutěž nebyla zařazena do týmového kalendáře na začátku sezony. Jan Černý s Petrem Černohorským jsou ale před poslední soutěží na druhém místě v celkovém hodnocení šampionátu a byla by škoda nezabojovat o celkový výsledek. „Start v Příbrami je pro nás letos nadplán a tento nápad se zrodil až nedávno. Chceme ještě zabojovat o celkový výsledek a budeme se snažit na domácích tratích uspět. Příbramská rally je pro mě něco speciálního. Je to start doma a my se budeme snažit výhodu domácího prostředí využít. Nechceme nechat nic náhodě a máme za sebou dvoudenní test, který jsme využili k nastavení vozu i najetí nějakých kilometrů, abychom do soutěže už vyrazili naplno. V loňském roce jsem v Příbrami nestartoval, ale nepovažuji to za nějaký problém. Jsem rozhodně velmi rád, že se Příbramská rally jede, protože vím dobře, kolik úsilí stojí za organizací této soutěže. Jsem rád, že se to letos pořadatelskému týmu podařilo zase dát dohromady, a chci si domácí soutěž a poslední velkou rally sezony užít. Vypadá to, že nás čeká víkend za pěkného počasí, a tak všechny fanoušky zvu na dobře hustou Rally Příbram,“ uzavírá pozvánkou Jan Černý.
39. SVK Rally Příbram 2018 odstartuje v sobotu 13. října a na soutěžní posádky čeká celkem 14 rychlostních zkoušek na Příbramsku a Sedlčansku. Posádka MOGUL Racing Teamu patří mezi favority soutěže na boj o pozice na stupních vítězů. Zda-li se tato mise podaří, se dozvíme v neděli 14. října odpoledne na náměstí T.G. Masaryka, kde se odehraje slavnostní cíl této rally.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).