8. září 2018 se konal již 6. závod seriálu KoprCup, který pořádá klub MotorSport Kozlovice tradičně na tatrováckém polygonu.
Pro tento závod se zúčastnilo 35 jezdců, které přivítalo slunné ráno. Během seznamovacích jízd, se ale začaly stahovat mračna, které se projevily při startu 2. RZ, kdy se rozpršelo na plno, a trať se proměnila ve vodní lázně. Všichni jezdci se s deštěm poprali bravurně, projeli bez větších potíží a k újmě nepřišla ani technika. Ovšem tak jako je tomu jindy, i tentokrát padla špatná karta na 3 jezdce, kteří museli ze závodu předčasně odstoupit.
Závod byl napínavý do poslední RZ. Ještě ve 4. rychlostní zkoušce byl absolutně první jezdec známý favorit s číslem 77 – Jiří Kratochvíl s vozem Mitsubishi Evo X, který ale patří do již zmiňované skupiny nešťastníků, kdy musel odstoupit z krásně rozjetého závodu pro technickou závadu na diferenciálu. Tentokrát odjíždí z KoprCupu bez bodů, ale to by nebyl Jirka Kratochvíl, aby v příštím závodě opět nebojoval a neútočil na první místo.
Kategorie do 1400 ccm
V kategorii do 1400 cm3 vybojoval první místo neohroženě závodník s číslem 16 - Michal Petrželka s vozem Škoda Felicia, který měl celkový čas 28:25,7 (20b), druhý dojel jezdec s číslem 49 – Sebastian Puzoń na voze Honda Civic s časem 29:22.1 (17b) a jako třetí se umístil 17 – Roman Tomanec s vozem Škoda Felicia, který dojel v celkovém čase 30:26.8 (14b).
Kategorie do 1600 ccm
V kategorii do 1600 cm3 zvítězil jezdec 78 – Marcin Pytel s vozem Peugeot 106 s celkovým časem 30:32.1 (20b). Druhou příčku obsadil nový jezdec s číslem 100 – Stanislav Milička se Škodou 120 a časem 30:56.3 (17b). Třetí místo v této kategorii si konečně vyjel (po předešlých opakovaných nezdařilých závodech díky technickým závadám na voze) 87 – Michal Kopecký s vozem Citroen Saxo VTS s časem 31:02.8 (14b).
Kategorie do 2000 ccm
Kategorii do 2000 cm3 vyhrál jezdec 11 - Kristian Ożga na voze Peugeot 206 a časem 29:23.4 (20b), jako druhý se v kategorii umístil 21 – Jakub Bělaška na voze Škoda Felicia s časem 29:52.3 (17b). Třetí místo patří jezdci s číslem 97 - Oldřichu Čižmařovi s vozem Fiat Punto a časem 30:08.4(14b)
Kategorie nad 2000 ccm
První místo si vyjel 30 – Ramon Marťíšek s vozem BMW E36 Coupe, který zajel čas 28:02,2 (20b). Druhý se umístil 99 - Ondřej Zdražil s Renault 5 GT Turbo v čase 28:36.1 (17b). Třetí místo nakonec patří jezdci 13 - Pepa Peřa s vozem BMW E35 s časem 29:18.0 (14b), který byl naprosto stejný s jezdcem 71 - Radek Niedoba na voze VW Golf GTi, kdy pravidla soutěže určily vítěze dle nejrychlejšího času na RZ.
Kategorie 4x4
V konečném pořadí královské kategorie 4x4 zvítězil jezdec s číslem 72 – Jaroslav Podešva s vozem Subaru Impreza Sti s celkovým časem 26:41.3 (20b). Druhý se umístil jezdec s číslem 33 Hynek Mucha s vozem Mitsubishi Evo IX a časem 27:35,9 (17b). Třetí příčku obsadil jezdec s číslem 3 – Lubomír Hamza s vozem Subaru Impreza Sti, který dojel v čase 28:02.1 (14b).
Tímto děkujeme všem zúčastněným jezdcům za přízeň a těšíme se na předposlední 7. závod sezóny 2018, který se koná 20.10.2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici.
Autor: Daniel Tasáry
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).