8. září 2018 se konal již 6. závod seriálu KoprCup, který pořádá klub MotorSport Kozlovice tradičně na tatrováckém polygonu.
Pro tento závod se zúčastnilo 35 jezdců, které přivítalo slunné ráno. Během seznamovacích jízd, se ale začaly stahovat mračna, které se projevily při startu 2. RZ, kdy se rozpršelo na plno, a trať se proměnila ve vodní lázně. Všichni jezdci se s deštěm poprali bravurně, projeli bez větších potíží a k újmě nepřišla ani technika. Ovšem tak jako je tomu jindy, i tentokrát padla špatná karta na 3 jezdce, kteří museli ze závodu předčasně odstoupit.
Závod byl napínavý do poslední RZ. Ještě ve 4. rychlostní zkoušce byl absolutně první jezdec známý favorit s číslem 77 – Jiří Kratochvíl s vozem Mitsubishi Evo X, který ale patří do již zmiňované skupiny nešťastníků, kdy musel odstoupit z krásně rozjetého závodu pro technickou závadu na diferenciálu. Tentokrát odjíždí z KoprCupu bez bodů, ale to by nebyl Jirka Kratochvíl, aby v příštím závodě opět nebojoval a neútočil na první místo.
Kategorie do 1400 ccm
V kategorii do 1400 cm3 vybojoval první místo neohroženě závodník s číslem 16 - Michal Petrželka s vozem Škoda Felicia, který měl celkový čas 28:25,7 (20b), druhý dojel jezdec s číslem 49 – Sebastian Puzoń na voze Honda Civic s časem 29:22.1 (17b) a jako třetí se umístil 17 – Roman Tomanec s vozem Škoda Felicia, který dojel v celkovém čase 30:26.8 (14b).
Kategorie do 1600 ccm
V kategorii do 1600 cm3 zvítězil jezdec 78 – Marcin Pytel s vozem Peugeot 106 s celkovým časem 30:32.1 (20b). Druhou příčku obsadil nový jezdec s číslem 100 – Stanislav Milička se Škodou 120 a časem 30:56.3 (17b). Třetí místo v této kategorii si konečně vyjel (po předešlých opakovaných nezdařilých závodech díky technickým závadám na voze) 87 – Michal Kopecký s vozem Citroen Saxo VTS s časem 31:02.8 (14b).
Kategorie do 2000 ccm
Kategorii do 2000 cm3 vyhrál jezdec 11 - Kristian Ożga na voze Peugeot 206 a časem 29:23.4 (20b), jako druhý se v kategorii umístil 21 – Jakub Bělaška na voze Škoda Felicia s časem 29:52.3 (17b). Třetí místo patří jezdci s číslem 97 - Oldřichu Čižmařovi s vozem Fiat Punto a časem 30:08.4(14b)
Kategorie nad 2000 ccm
První místo si vyjel 30 – Ramon Marťíšek s vozem BMW E36 Coupe, který zajel čas 28:02,2 (20b). Druhý se umístil 99 - Ondřej Zdražil s Renault 5 GT Turbo v čase 28:36.1 (17b). Třetí místo nakonec patří jezdci 13 - Pepa Peřa s vozem BMW E35 s časem 29:18.0 (14b), který byl naprosto stejný s jezdcem 71 - Radek Niedoba na voze VW Golf GTi, kdy pravidla soutěže určily vítěze dle nejrychlejšího času na RZ.
Kategorie 4x4
V konečném pořadí královské kategorie 4x4 zvítězil jezdec s číslem 72 – Jaroslav Podešva s vozem Subaru Impreza Sti s celkovým časem 26:41.3 (20b). Druhý se umístil jezdec s číslem 33 Hynek Mucha s vozem Mitsubishi Evo IX a časem 27:35,9 (17b). Třetí příčku obsadil jezdec s číslem 3 – Lubomír Hamza s vozem Subaru Impreza Sti, který dojel v čase 28:02.1 (14b).
Tímto děkujeme všem zúčastněným jezdcům za přízeň a těšíme se na předposlední 7. závod sezóny 2018, který se koná 20.10.2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici.
Autor: Daniel Tasáry
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.