8. září 2018 se konal již 6. závod seriálu KoprCup, který pořádá klub MotorSport Kozlovice tradičně na tatrováckém polygonu.
Pro tento závod se zúčastnilo 35 jezdců, které přivítalo slunné ráno. Během seznamovacích jízd, se ale začaly stahovat mračna, které se projevily při startu 2. RZ, kdy se rozpršelo na plno, a trať se proměnila ve vodní lázně. Všichni jezdci se s deštěm poprali bravurně, projeli bez větších potíží a k újmě nepřišla ani technika. Ovšem tak jako je tomu jindy, i tentokrát padla špatná karta na 3 jezdce, kteří museli ze závodu předčasně odstoupit.
Závod byl napínavý do poslední RZ. Ještě ve 4. rychlostní zkoušce byl absolutně první jezdec známý favorit s číslem 77 – Jiří Kratochvíl s vozem Mitsubishi Evo X, který ale patří do již zmiňované skupiny nešťastníků, kdy musel odstoupit z krásně rozjetého závodu pro technickou závadu na diferenciálu. Tentokrát odjíždí z KoprCupu bez bodů, ale to by nebyl Jirka Kratochvíl, aby v příštím závodě opět nebojoval a neútočil na první místo.
Kategorie do 1400 ccm
V kategorii do 1400 cm3 vybojoval první místo neohroženě závodník s číslem 16 - Michal Petrželka s vozem Škoda Felicia, který měl celkový čas 28:25,7 (20b), druhý dojel jezdec s číslem 49 – Sebastian Puzoń na voze Honda Civic s časem 29:22.1 (17b) a jako třetí se umístil 17 – Roman Tomanec s vozem Škoda Felicia, který dojel v celkovém čase 30:26.8 (14b).
Kategorie do 1600 ccm
V kategorii do 1600 cm3 zvítězil jezdec 78 – Marcin Pytel s vozem Peugeot 106 s celkovým časem 30:32.1 (20b). Druhou příčku obsadil nový jezdec s číslem 100 – Stanislav Milička se Škodou 120 a časem 30:56.3 (17b). Třetí místo v této kategorii si konečně vyjel (po předešlých opakovaných nezdařilých závodech díky technickým závadám na voze) 87 – Michal Kopecký s vozem Citroen Saxo VTS s časem 31:02.8 (14b).
Kategorie do 2000 ccm
Kategorii do 2000 cm3 vyhrál jezdec 11 - Kristian Ożga na voze Peugeot 206 a časem 29:23.4 (20b), jako druhý se v kategorii umístil 21 – Jakub Bělaška na voze Škoda Felicia s časem 29:52.3 (17b). Třetí místo patří jezdci s číslem 97 - Oldřichu Čižmařovi s vozem Fiat Punto a časem 30:08.4(14b)
Kategorie nad 2000 ccm
První místo si vyjel 30 – Ramon Marťíšek s vozem BMW E36 Coupe, který zajel čas 28:02,2 (20b). Druhý se umístil 99 - Ondřej Zdražil s Renault 5 GT Turbo v čase 28:36.1 (17b). Třetí místo nakonec patří jezdci 13 - Pepa Peřa s vozem BMW E35 s časem 29:18.0 (14b), který byl naprosto stejný s jezdcem 71 - Radek Niedoba na voze VW Golf GTi, kdy pravidla soutěže určily vítěze dle nejrychlejšího času na RZ.
Kategorie 4x4
V konečném pořadí královské kategorie 4x4 zvítězil jezdec s číslem 72 – Jaroslav Podešva s vozem Subaru Impreza Sti s celkovým časem 26:41.3 (20b). Druhý se umístil jezdec s číslem 33 Hynek Mucha s vozem Mitsubishi Evo IX a časem 27:35,9 (17b). Třetí příčku obsadil jezdec s číslem 3 – Lubomír Hamza s vozem Subaru Impreza Sti, který dojel v čase 28:02.1 (14b).
Tímto děkujeme všem zúčastněným jezdcům za přízeň a těšíme se na předposlední 7. závod sezóny 2018, který se koná 20.10.2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici.
Autor: Daniel Tasáry
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.