8. září 2018 se konal již 6. závod seriálu KoprCup, který pořádá klub MotorSport Kozlovice tradičně na tatrováckém polygonu.
Pro tento závod se zúčastnilo 35 jezdců, které přivítalo slunné ráno. Během seznamovacích jízd, se ale začaly stahovat mračna, které se projevily při startu 2. RZ, kdy se rozpršelo na plno, a trať se proměnila ve vodní lázně. Všichni jezdci se s deštěm poprali bravurně, projeli bez větších potíží a k újmě nepřišla ani technika. Ovšem tak jako je tomu jindy, i tentokrát padla špatná karta na 3 jezdce, kteří museli ze závodu předčasně odstoupit.
Závod byl napínavý do poslední RZ. Ještě ve 4. rychlostní zkoušce byl absolutně první jezdec známý favorit s číslem 77 – Jiří Kratochvíl s vozem Mitsubishi Evo X, který ale patří do již zmiňované skupiny nešťastníků, kdy musel odstoupit z krásně rozjetého závodu pro technickou závadu na diferenciálu. Tentokrát odjíždí z KoprCupu bez bodů, ale to by nebyl Jirka Kratochvíl, aby v příštím závodě opět nebojoval a neútočil na první místo.
Kategorie do 1400 ccm
V kategorii do 1400 cm3 vybojoval první místo neohroženě závodník s číslem 16 - Michal Petrželka s vozem Škoda Felicia, který měl celkový čas 28:25,7 (20b), druhý dojel jezdec s číslem 49 – Sebastian Puzoń na voze Honda Civic s časem 29:22.1 (17b) a jako třetí se umístil 17 – Roman Tomanec s vozem Škoda Felicia, který dojel v celkovém čase 30:26.8 (14b).
Kategorie do 1600 ccm
V kategorii do 1600 cm3 zvítězil jezdec 78 – Marcin Pytel s vozem Peugeot 106 s celkovým časem 30:32.1 (20b). Druhou příčku obsadil nový jezdec s číslem 100 – Stanislav Milička se Škodou 120 a časem 30:56.3 (17b). Třetí místo v této kategorii si konečně vyjel (po předešlých opakovaných nezdařilých závodech díky technickým závadám na voze) 87 – Michal Kopecký s vozem Citroen Saxo VTS s časem 31:02.8 (14b).
Kategorie do 2000 ccm
Kategorii do 2000 cm3 vyhrál jezdec 11 - Kristian Ożga na voze Peugeot 206 a časem 29:23.4 (20b), jako druhý se v kategorii umístil 21 – Jakub Bělaška na voze Škoda Felicia s časem 29:52.3 (17b). Třetí místo patří jezdci s číslem 97 - Oldřichu Čižmařovi s vozem Fiat Punto a časem 30:08.4(14b)
Kategorie nad 2000 ccm
První místo si vyjel 30 – Ramon Marťíšek s vozem BMW E36 Coupe, který zajel čas 28:02,2 (20b). Druhý se umístil 99 - Ondřej Zdražil s Renault 5 GT Turbo v čase 28:36.1 (17b). Třetí místo nakonec patří jezdci 13 - Pepa Peřa s vozem BMW E35 s časem 29:18.0 (14b), který byl naprosto stejný s jezdcem 71 - Radek Niedoba na voze VW Golf GTi, kdy pravidla soutěže určily vítěze dle nejrychlejšího času na RZ.
Kategorie 4x4
V konečném pořadí královské kategorie 4x4 zvítězil jezdec s číslem 72 – Jaroslav Podešva s vozem Subaru Impreza Sti s celkovým časem 26:41.3 (20b). Druhý se umístil jezdec s číslem 33 Hynek Mucha s vozem Mitsubishi Evo IX a časem 27:35,9 (17b). Třetí příčku obsadil jezdec s číslem 3 – Lubomír Hamza s vozem Subaru Impreza Sti, který dojel v čase 28:02.1 (14b).
Tímto děkujeme všem zúčastněným jezdcům za přízeň a těšíme se na předposlední 7. závod sezóny 2018, který se koná 20.10.2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici.
Autor: Daniel Tasáry
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?