8. září 2018 se konal již 6. závod seriálu KoprCup, který pořádá klub MotorSport Kozlovice tradičně na tatrováckém polygonu.
Pro tento závod se zúčastnilo 35 jezdců, které přivítalo slunné ráno. Během seznamovacích jízd, se ale začaly stahovat mračna, které se projevily při startu 2. RZ, kdy se rozpršelo na plno, a trať se proměnila ve vodní lázně. Všichni jezdci se s deštěm poprali bravurně, projeli bez větších potíží a k újmě nepřišla ani technika. Ovšem tak jako je tomu jindy, i tentokrát padla špatná karta na 3 jezdce, kteří museli ze závodu předčasně odstoupit.
Závod byl napínavý do poslední RZ. Ještě ve 4. rychlostní zkoušce byl absolutně první jezdec známý favorit s číslem 77 – Jiří Kratochvíl s vozem Mitsubishi Evo X, který ale patří do již zmiňované skupiny nešťastníků, kdy musel odstoupit z krásně rozjetého závodu pro technickou závadu na diferenciálu. Tentokrát odjíždí z KoprCupu bez bodů, ale to by nebyl Jirka Kratochvíl, aby v příštím závodě opět nebojoval a neútočil na první místo.
Kategorie do 1400 ccm
V kategorii do 1400 cm3 vybojoval první místo neohroženě závodník s číslem 16 - Michal Petrželka s vozem Škoda Felicia, který měl celkový čas 28:25,7 (20b), druhý dojel jezdec s číslem 49 – Sebastian Puzoń na voze Honda Civic s časem 29:22.1 (17b) a jako třetí se umístil 17 – Roman Tomanec s vozem Škoda Felicia, který dojel v celkovém čase 30:26.8 (14b).
Kategorie do 1600 ccm
V kategorii do 1600 cm3 zvítězil jezdec 78 – Marcin Pytel s vozem Peugeot 106 s celkovým časem 30:32.1 (20b). Druhou příčku obsadil nový jezdec s číslem 100 – Stanislav Milička se Škodou 120 a časem 30:56.3 (17b). Třetí místo v této kategorii si konečně vyjel (po předešlých opakovaných nezdařilých závodech díky technickým závadám na voze) 87 – Michal Kopecký s vozem Citroen Saxo VTS s časem 31:02.8 (14b).
Kategorie do 2000 ccm
Kategorii do 2000 cm3 vyhrál jezdec 11 - Kristian Ożga na voze Peugeot 206 a časem 29:23.4 (20b), jako druhý se v kategorii umístil 21 – Jakub Bělaška na voze Škoda Felicia s časem 29:52.3 (17b). Třetí místo patří jezdci s číslem 97 - Oldřichu Čižmařovi s vozem Fiat Punto a časem 30:08.4(14b)
Kategorie nad 2000 ccm
První místo si vyjel 30 – Ramon Marťíšek s vozem BMW E36 Coupe, který zajel čas 28:02,2 (20b). Druhý se umístil 99 - Ondřej Zdražil s Renault 5 GT Turbo v čase 28:36.1 (17b). Třetí místo nakonec patří jezdci 13 - Pepa Peřa s vozem BMW E35 s časem 29:18.0 (14b), který byl naprosto stejný s jezdcem 71 - Radek Niedoba na voze VW Golf GTi, kdy pravidla soutěže určily vítěze dle nejrychlejšího času na RZ.
Kategorie 4x4
V konečném pořadí královské kategorie 4x4 zvítězil jezdec s číslem 72 – Jaroslav Podešva s vozem Subaru Impreza Sti s celkovým časem 26:41.3 (20b). Druhý se umístil jezdec s číslem 33 Hynek Mucha s vozem Mitsubishi Evo IX a časem 27:35,9 (17b). Třetí příčku obsadil jezdec s číslem 3 – Lubomír Hamza s vozem Subaru Impreza Sti, který dojel v čase 28:02.1 (14b).
Tímto děkujeme všem zúčastněným jezdcům za přízeň a těšíme se na předposlední 7. závod sezóny 2018, který se koná 20.10.2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici.
Autor: Daniel Tasáry
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?