18. 8. 2018 se konal 6. závod seriálu KOPRCUP na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, kterého se zúčastnilo 50 jezdců, což bylo historicky nejvíce. Přibylo mnoho posádek ze zahraničí, které potrápily dosavadní favority soutěže.
Po ranní rozpravě vyrazili jezdci na seznamovací jízdu s tratí a napsání rozpisu. Trať měřila 7,5 Km, kdy se celkem odjelo 6 RZ, z čehož se každému jezdci jeden nejhorší čas nepočítal. Pro někoho byla trať více či méně náročná a prověřila tak techniku jezdců s jejich zručností. Bohužel pro technickou závadu na voze muselo 10 posádek odstoupit.
Absolutně nejrychlejším jezdcem tohoto závodu byl se startovním číslem 72 Jaroslav Podešva na voze Subaru Impreza STi B22 s celkovým časem 26:21,4. Druhým nejrychlejším jezdcem se stal nováček startující s číslem 83 Rafał Pochłopień s vozem Opel Astra GSi s časem 26:47,9. Jako třetí nejrychlejší jezdec, který je rovněž nováčkem tohoto závodu byl Rafał Kręcioch s číslem 85 na voze Ford Fiesta R2, s výsledným časem 27:09,1.
V kategorii do 1400 cm3 byl nejrychlejší jezdec s číslem 16 Michal Petrželka na Škodě Felicia a připisuje si do celkového hodnocení 20bodů, který se tímto posouvá na 1. příčku ve své kategorii a stává se tak lídrem skupiny. Jako druhý se umístil s číslem 26 Čestmír Kahánek taktéž s vozem Škoda Felicia, který si na své konto připisuje 17 bodů a posouvají jej tak z páté pozice na třetí příčku. Na jeho záda mu dýchal bratr Filip Kahánek se startovním číslem 86, který vyměnil místo navigátora za sedadlo pilota rovněž vozu Škoda Felicia, který získal 14bodů. V průběžném hodnocení je zatím na deváté pozici a uvidíme, jak se mu bude dařit v následujících kolech.
V kategorii do 1600 cm3 byl nejrychlejší již zmiňovaný nově příchozí jezdec startující s vozem Ford Fiesta R2 Rafał Kręcioch s číslem 85, který si z tatrováckého polygonu odváží pohár a 20 bodů k tomu. Jelikož Rafał startoval poprvé, patří mu zaslouženě krásné 6. místo v celkovém pořadí skupiny. Ten, kdo se mu lepil na paty je jezdec se startovním číslem 54 Tomáš Jarosil na voze Citroen Saxo VTS, který tímto umístěním získává 17 bodů a pro zatím se drží na druhé příčce celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle opět nová tvář, a to Łukasz Sermet 84 s vozem Ford Fiesta R2, který si odváží 14 bodů a 8. příčku celkového bodování.
Kategorii do 2000 cm3 doslova rozcupoval jezdec Rafał Pochłopień startující s číslem 83 a vozem Opel Astra GSi, který si s velkým náskokem před ostatními jezdci vyjel 20 bodů a soutěž si tak náramně užíval. V tuto chvíli mu v kategorii patří 8. pozice. Pokud se Rafał ukáže i na dalším závodě, tak se jistě jeho celkové umístění posune výše ke stupňům vítězů. Jako druhý v kategorii dojel do cíle rovněž nováček soutěže Sebastian Bojdol 98, který má na přídi svého vozu znak Renault s označením 3RS. Sebastian si tak zapsal 17 bodů a devátou příčku v celkovém pořadí skupiny. Bronzového umístění si už méně užíval lídr této kubatury Jakub Bělaška se startovním číslem 21 jedoucí na voze Škoda Felicia. Tvrdě vybojovaných 14 bodů jej ale utvrdilo v prvenství skupiny a uvidíme, jak se mu povede v dalších závodech seriálu.
Tímto se posouváme do kategorie nad 2000 cm3, kde se dějí také zajímavé věci. První místo vybojoval jezdec s číslem 31 Petr Kolář se svým BMW 125i a získává tak již dalších 20 bodů do celkového hodnocení. Aktuálně obsadil pátou příčku v tabulce této skupiny. V těsném závěsu s rozdílem 2,8 sekundy a tím pádem na druhém místě se umístil jezdec Ramon Martíšek s vozem BMW E36 Coupe, které nese číslo 30. Byl to krásný boj, kdy do poslední chvíle nikdo nevěděl, který z těchto jezdců dosáhl prvenství. Ramon si tak vydobyl alespoň 17bodů, ale ty jej ještě stále s velkým přehledem utvrzují v lídra skupiny celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle žlutá Škoda Octavia RS, kterou kočíroval Miroslav Šamaj pod startovním číslem 76. Mirek si tak s pohárem odvezl domů 14 bodů a zaslouženě mu patří krásné 3. místo v kategorii.
Královská kategorie 4x4 měla jasného vítěze, kterým byl Jaroslav Podešva se svým Subaru Impreza STi. Jarkovi tak nedělalo žádný problém dojet si pro dalších 20 bodů, poněvadž lídr této kategorie Jirka Kratochvíl šáhl po jiném voze a ne zcela mu padl do ruky. Jarek Podešva byl zárověn také absolutně nejrychlejším jezdcem závodu a celkově mu patří třetí místo v kategorii. Druhou příčku obsadil s číslem 33 Hynek Mucha, který mněl pod palcem své Mitsubishi Evo IX a připisuje si tak 17 bodů do celkového hodnocení. V tuto chvíli mu náleží zcela zaslouženě druhá příčka v celkovém pořadí. Jako třetí se umístil již zmiňovaný Jiří Kratochvíl s číslem 77, který obvykle jezdí s Mitsubishi Evo X, ale tentokráte vsadil na vůz značky Ford Focus RS, se kterým vybojoval 14 bodů. Každopádně i těchto 14 bodů stále Jirku udrželo na prvním místě této královské kategorie 4x4.
Z pohledu soutěžících a pořadatelů byl tento závod velice povedený a napínavý. Nečekaný počet přihlášených posádek překvapil jak pořadatele, tak samotné závodníky, kteří si mohli užít se svým doprovodným týmem krásného počasí a příjemného prostředí, které jim pořadatelé připravili. Jezdci se svými týmy mohli v klimatizované budově najít zázemí jak pro odpočinek, tak na nabrání sil z bohaté kuchyně, která byla příjemně obměněna a sledovat tak při tom On-line výsledky všech jezdců nebo dění na trati přímo z tribuny budovy. Jde vidět, že tato amatérská hobby rally se posouvá stále kupředu a pořadatelé z MotorSport Kozlovice se snaží poskytnout maximální servis a zázemí pro nadšence tohoto sportu. Chválíme tak jejich odhodlanost a vytrvalost něco takového uskutečnit pro „obyčejné“ lidi.
Videa jezdců můžete shlédnout na http://koprcup.cz/galerie/ nebo na facebookové stránce https://www.facebook.com/koprcup
Další závod se koná již 8. 9. 2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, na který se již teď těšíme!
Autor: Daniel Tasáry
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?