18. 8. 2018 se konal 6. závod seriálu KOPRCUP na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, kterého se zúčastnilo 50 jezdců, což bylo historicky nejvíce. Přibylo mnoho posádek ze zahraničí, které potrápily dosavadní favority soutěže.
Po ranní rozpravě vyrazili jezdci na seznamovací jízdu s tratí a napsání rozpisu. Trať měřila 7,5 Km, kdy se celkem odjelo 6 RZ, z čehož se každému jezdci jeden nejhorší čas nepočítal. Pro někoho byla trať více či méně náročná a prověřila tak techniku jezdců s jejich zručností. Bohužel pro technickou závadu na voze muselo 10 posádek odstoupit.
Absolutně nejrychlejším jezdcem tohoto závodu byl se startovním číslem 72 Jaroslav Podešva na voze Subaru Impreza STi B22 s celkovým časem 26:21,4. Druhým nejrychlejším jezdcem se stal nováček startující s číslem 83 Rafał Pochłopień s vozem Opel Astra GSi s časem 26:47,9. Jako třetí nejrychlejší jezdec, který je rovněž nováčkem tohoto závodu byl Rafał Kręcioch s číslem 85 na voze Ford Fiesta R2, s výsledným časem 27:09,1.
V kategorii do 1400 cm3 byl nejrychlejší jezdec s číslem 16 Michal Petrželka na Škodě Felicia a připisuje si do celkového hodnocení 20bodů, který se tímto posouvá na 1. příčku ve své kategorii a stává se tak lídrem skupiny. Jako druhý se umístil s číslem 26 Čestmír Kahánek taktéž s vozem Škoda Felicia, který si na své konto připisuje 17 bodů a posouvají jej tak z páté pozice na třetí příčku. Na jeho záda mu dýchal bratr Filip Kahánek se startovním číslem 86, který vyměnil místo navigátora za sedadlo pilota rovněž vozu Škoda Felicia, který získal 14bodů. V průběžném hodnocení je zatím na deváté pozici a uvidíme, jak se mu bude dařit v následujících kolech.
V kategorii do 1600 cm3 byl nejrychlejší již zmiňovaný nově příchozí jezdec startující s vozem Ford Fiesta R2 Rafał Kręcioch s číslem 85, který si z tatrováckého polygonu odváží pohár a 20 bodů k tomu. Jelikož Rafał startoval poprvé, patří mu zaslouženě krásné 6. místo v celkovém pořadí skupiny. Ten, kdo se mu lepil na paty je jezdec se startovním číslem 54 Tomáš Jarosil na voze Citroen Saxo VTS, který tímto umístěním získává 17 bodů a pro zatím se drží na druhé příčce celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle opět nová tvář, a to Łukasz Sermet 84 s vozem Ford Fiesta R2, který si odváží 14 bodů a 8. příčku celkového bodování.
Kategorii do 2000 cm3 doslova rozcupoval jezdec Rafał Pochłopień startující s číslem 83 a vozem Opel Astra GSi, který si s velkým náskokem před ostatními jezdci vyjel 20 bodů a soutěž si tak náramně užíval. V tuto chvíli mu v kategorii patří 8. pozice. Pokud se Rafał ukáže i na dalším závodě, tak se jistě jeho celkové umístění posune výše ke stupňům vítězů. Jako druhý v kategorii dojel do cíle rovněž nováček soutěže Sebastian Bojdol 98, který má na přídi svého vozu znak Renault s označením 3RS. Sebastian si tak zapsal 17 bodů a devátou příčku v celkovém pořadí skupiny. Bronzového umístění si už méně užíval lídr této kubatury Jakub Bělaška se startovním číslem 21 jedoucí na voze Škoda Felicia. Tvrdě vybojovaných 14 bodů jej ale utvrdilo v prvenství skupiny a uvidíme, jak se mu povede v dalších závodech seriálu.
Tímto se posouváme do kategorie nad 2000 cm3, kde se dějí také zajímavé věci. První místo vybojoval jezdec s číslem 31 Petr Kolář se svým BMW 125i a získává tak již dalších 20 bodů do celkového hodnocení. Aktuálně obsadil pátou příčku v tabulce této skupiny. V těsném závěsu s rozdílem 2,8 sekundy a tím pádem na druhém místě se umístil jezdec Ramon Martíšek s vozem BMW E36 Coupe, které nese číslo 30. Byl to krásný boj, kdy do poslední chvíle nikdo nevěděl, který z těchto jezdců dosáhl prvenství. Ramon si tak vydobyl alespoň 17bodů, ale ty jej ještě stále s velkým přehledem utvrzují v lídra skupiny celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle žlutá Škoda Octavia RS, kterou kočíroval Miroslav Šamaj pod startovním číslem 76. Mirek si tak s pohárem odvezl domů 14 bodů a zaslouženě mu patří krásné 3. místo v kategorii.
Královská kategorie 4x4 měla jasného vítěze, kterým byl Jaroslav Podešva se svým Subaru Impreza STi. Jarkovi tak nedělalo žádný problém dojet si pro dalších 20 bodů, poněvadž lídr této kategorie Jirka Kratochvíl šáhl po jiném voze a ne zcela mu padl do ruky. Jarek Podešva byl zárověn také absolutně nejrychlejším jezdcem závodu a celkově mu patří třetí místo v kategorii. Druhou příčku obsadil s číslem 33 Hynek Mucha, který mněl pod palcem své Mitsubishi Evo IX a připisuje si tak 17 bodů do celkového hodnocení. V tuto chvíli mu náleží zcela zaslouženě druhá příčka v celkovém pořadí. Jako třetí se umístil již zmiňovaný Jiří Kratochvíl s číslem 77, který obvykle jezdí s Mitsubishi Evo X, ale tentokráte vsadil na vůz značky Ford Focus RS, se kterým vybojoval 14 bodů. Každopádně i těchto 14 bodů stále Jirku udrželo na prvním místě této královské kategorie 4x4.
Z pohledu soutěžících a pořadatelů byl tento závod velice povedený a napínavý. Nečekaný počet přihlášených posádek překvapil jak pořadatele, tak samotné závodníky, kteří si mohli užít se svým doprovodným týmem krásného počasí a příjemného prostředí, které jim pořadatelé připravili. Jezdci se svými týmy mohli v klimatizované budově najít zázemí jak pro odpočinek, tak na nabrání sil z bohaté kuchyně, která byla příjemně obměněna a sledovat tak při tom On-line výsledky všech jezdců nebo dění na trati přímo z tribuny budovy. Jde vidět, že tato amatérská hobby rally se posouvá stále kupředu a pořadatelé z MotorSport Kozlovice se snaží poskytnout maximální servis a zázemí pro nadšence tohoto sportu. Chválíme tak jejich odhodlanost a vytrvalost něco takového uskutečnit pro „obyčejné“ lidi.
Videa jezdců můžete shlédnout na http://koprcup.cz/galerie/ nebo na facebookové stránce https://www.facebook.com/koprcup
Další závod se koná již 8. 9. 2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, na který se již teď těšíme!
Autor: Daniel Tasáry
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.