18. 8. 2018 se konal 6. závod seriálu KOPRCUP na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, kterého se zúčastnilo 50 jezdců, což bylo historicky nejvíce. Přibylo mnoho posádek ze zahraničí, které potrápily dosavadní favority soutěže.
Po ranní rozpravě vyrazili jezdci na seznamovací jízdu s tratí a napsání rozpisu. Trať měřila 7,5 Km, kdy se celkem odjelo 6 RZ, z čehož se každému jezdci jeden nejhorší čas nepočítal. Pro někoho byla trať více či méně náročná a prověřila tak techniku jezdců s jejich zručností. Bohužel pro technickou závadu na voze muselo 10 posádek odstoupit.
Absolutně nejrychlejším jezdcem tohoto závodu byl se startovním číslem 72 Jaroslav Podešva na voze Subaru Impreza STi B22 s celkovým časem 26:21,4. Druhým nejrychlejším jezdcem se stal nováček startující s číslem 83 Rafał Pochłopień s vozem Opel Astra GSi s časem 26:47,9. Jako třetí nejrychlejší jezdec, který je rovněž nováčkem tohoto závodu byl Rafał Kręcioch s číslem 85 na voze Ford Fiesta R2, s výsledným časem 27:09,1.
V kategorii do 1400 cm3 byl nejrychlejší jezdec s číslem 16 Michal Petrželka na Škodě Felicia a připisuje si do celkového hodnocení 20bodů, který se tímto posouvá na 1. příčku ve své kategorii a stává se tak lídrem skupiny. Jako druhý se umístil s číslem 26 Čestmír Kahánek taktéž s vozem Škoda Felicia, který si na své konto připisuje 17 bodů a posouvají jej tak z páté pozice na třetí příčku. Na jeho záda mu dýchal bratr Filip Kahánek se startovním číslem 86, který vyměnil místo navigátora za sedadlo pilota rovněž vozu Škoda Felicia, který získal 14bodů. V průběžném hodnocení je zatím na deváté pozici a uvidíme, jak se mu bude dařit v následujících kolech.
V kategorii do 1600 cm3 byl nejrychlejší již zmiňovaný nově příchozí jezdec startující s vozem Ford Fiesta R2 Rafał Kręcioch s číslem 85, který si z tatrováckého polygonu odváží pohár a 20 bodů k tomu. Jelikož Rafał startoval poprvé, patří mu zaslouženě krásné 6. místo v celkovém pořadí skupiny. Ten, kdo se mu lepil na paty je jezdec se startovním číslem 54 Tomáš Jarosil na voze Citroen Saxo VTS, který tímto umístěním získává 17 bodů a pro zatím se drží na druhé příčce celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle opět nová tvář, a to Łukasz Sermet 84 s vozem Ford Fiesta R2, který si odváží 14 bodů a 8. příčku celkového bodování.
Kategorii do 2000 cm3 doslova rozcupoval jezdec Rafał Pochłopień startující s číslem 83 a vozem Opel Astra GSi, který si s velkým náskokem před ostatními jezdci vyjel 20 bodů a soutěž si tak náramně užíval. V tuto chvíli mu v kategorii patří 8. pozice. Pokud se Rafał ukáže i na dalším závodě, tak se jistě jeho celkové umístění posune výše ke stupňům vítězů. Jako druhý v kategorii dojel do cíle rovněž nováček soutěže Sebastian Bojdol 98, který má na přídi svého vozu znak Renault s označením 3RS. Sebastian si tak zapsal 17 bodů a devátou příčku v celkovém pořadí skupiny. Bronzového umístění si už méně užíval lídr této kubatury Jakub Bělaška se startovním číslem 21 jedoucí na voze Škoda Felicia. Tvrdě vybojovaných 14 bodů jej ale utvrdilo v prvenství skupiny a uvidíme, jak se mu povede v dalších závodech seriálu.
Tímto se posouváme do kategorie nad 2000 cm3, kde se dějí také zajímavé věci. První místo vybojoval jezdec s číslem 31 Petr Kolář se svým BMW 125i a získává tak již dalších 20 bodů do celkového hodnocení. Aktuálně obsadil pátou příčku v tabulce této skupiny. V těsném závěsu s rozdílem 2,8 sekundy a tím pádem na druhém místě se umístil jezdec Ramon Martíšek s vozem BMW E36 Coupe, které nese číslo 30. Byl to krásný boj, kdy do poslední chvíle nikdo nevěděl, který z těchto jezdců dosáhl prvenství. Ramon si tak vydobyl alespoň 17bodů, ale ty jej ještě stále s velkým přehledem utvrzují v lídra skupiny celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle žlutá Škoda Octavia RS, kterou kočíroval Miroslav Šamaj pod startovním číslem 76. Mirek si tak s pohárem odvezl domů 14 bodů a zaslouženě mu patří krásné 3. místo v kategorii.
Královská kategorie 4x4 měla jasného vítěze, kterým byl Jaroslav Podešva se svým Subaru Impreza STi. Jarkovi tak nedělalo žádný problém dojet si pro dalších 20 bodů, poněvadž lídr této kategorie Jirka Kratochvíl šáhl po jiném voze a ne zcela mu padl do ruky. Jarek Podešva byl zárověn také absolutně nejrychlejším jezdcem závodu a celkově mu patří třetí místo v kategorii. Druhou příčku obsadil s číslem 33 Hynek Mucha, který mněl pod palcem své Mitsubishi Evo IX a připisuje si tak 17 bodů do celkového hodnocení. V tuto chvíli mu náleží zcela zaslouženě druhá příčka v celkovém pořadí. Jako třetí se umístil již zmiňovaný Jiří Kratochvíl s číslem 77, který obvykle jezdí s Mitsubishi Evo X, ale tentokráte vsadil na vůz značky Ford Focus RS, se kterým vybojoval 14 bodů. Každopádně i těchto 14 bodů stále Jirku udrželo na prvním místě této královské kategorie 4x4.
Z pohledu soutěžících a pořadatelů byl tento závod velice povedený a napínavý. Nečekaný počet přihlášených posádek překvapil jak pořadatele, tak samotné závodníky, kteří si mohli užít se svým doprovodným týmem krásného počasí a příjemného prostředí, které jim pořadatelé připravili. Jezdci se svými týmy mohli v klimatizované budově najít zázemí jak pro odpočinek, tak na nabrání sil z bohaté kuchyně, která byla příjemně obměněna a sledovat tak při tom On-line výsledky všech jezdců nebo dění na trati přímo z tribuny budovy. Jde vidět, že tato amatérská hobby rally se posouvá stále kupředu a pořadatelé z MotorSport Kozlovice se snaží poskytnout maximální servis a zázemí pro nadšence tohoto sportu. Chválíme tak jejich odhodlanost a vytrvalost něco takového uskutečnit pro „obyčejné“ lidi.
Videa jezdců můžete shlédnout na http://koprcup.cz/galerie/ nebo na facebookové stránce https://www.facebook.com/koprcup
Další závod se koná již 8. 9. 2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, na který se již teď těšíme!
Autor: Daniel Tasáry
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?