18. 8. 2018 se konal 6. závod seriálu KOPRCUP na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, kterého se zúčastnilo 50 jezdců, což bylo historicky nejvíce. Přibylo mnoho posádek ze zahraničí, které potrápily dosavadní favority soutěže.
Po ranní rozpravě vyrazili jezdci na seznamovací jízdu s tratí a napsání rozpisu. Trať měřila 7,5 Km, kdy se celkem odjelo 6 RZ, z čehož se každému jezdci jeden nejhorší čas nepočítal. Pro někoho byla trať více či méně náročná a prověřila tak techniku jezdců s jejich zručností. Bohužel pro technickou závadu na voze muselo 10 posádek odstoupit.
Absolutně nejrychlejším jezdcem tohoto závodu byl se startovním číslem 72 Jaroslav Podešva na voze Subaru Impreza STi B22 s celkovým časem 26:21,4. Druhým nejrychlejším jezdcem se stal nováček startující s číslem 83 Rafał Pochłopień s vozem Opel Astra GSi s časem 26:47,9. Jako třetí nejrychlejší jezdec, který je rovněž nováčkem tohoto závodu byl Rafał Kręcioch s číslem 85 na voze Ford Fiesta R2, s výsledným časem 27:09,1.
V kategorii do 1400 cm3 byl nejrychlejší jezdec s číslem 16 Michal Petrželka na Škodě Felicia a připisuje si do celkového hodnocení 20bodů, který se tímto posouvá na 1. příčku ve své kategorii a stává se tak lídrem skupiny. Jako druhý se umístil s číslem 26 Čestmír Kahánek taktéž s vozem Škoda Felicia, který si na své konto připisuje 17 bodů a posouvají jej tak z páté pozice na třetí příčku. Na jeho záda mu dýchal bratr Filip Kahánek se startovním číslem 86, který vyměnil místo navigátora za sedadlo pilota rovněž vozu Škoda Felicia, který získal 14bodů. V průběžném hodnocení je zatím na deváté pozici a uvidíme, jak se mu bude dařit v následujících kolech.
V kategorii do 1600 cm3 byl nejrychlejší již zmiňovaný nově příchozí jezdec startující s vozem Ford Fiesta R2 Rafał Kręcioch s číslem 85, který si z tatrováckého polygonu odváží pohár a 20 bodů k tomu. Jelikož Rafał startoval poprvé, patří mu zaslouženě krásné 6. místo v celkovém pořadí skupiny. Ten, kdo se mu lepil na paty je jezdec se startovním číslem 54 Tomáš Jarosil na voze Citroen Saxo VTS, který tímto umístěním získává 17 bodů a pro zatím se drží na druhé příčce celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle opět nová tvář, a to Łukasz Sermet 84 s vozem Ford Fiesta R2, který si odváží 14 bodů a 8. příčku celkového bodování.
Kategorii do 2000 cm3 doslova rozcupoval jezdec Rafał Pochłopień startující s číslem 83 a vozem Opel Astra GSi, který si s velkým náskokem před ostatními jezdci vyjel 20 bodů a soutěž si tak náramně užíval. V tuto chvíli mu v kategorii patří 8. pozice. Pokud se Rafał ukáže i na dalším závodě, tak se jistě jeho celkové umístění posune výše ke stupňům vítězů. Jako druhý v kategorii dojel do cíle rovněž nováček soutěže Sebastian Bojdol 98, který má na přídi svého vozu znak Renault s označením 3RS. Sebastian si tak zapsal 17 bodů a devátou příčku v celkovém pořadí skupiny. Bronzového umístění si už méně užíval lídr této kubatury Jakub Bělaška se startovním číslem 21 jedoucí na voze Škoda Felicia. Tvrdě vybojovaných 14 bodů jej ale utvrdilo v prvenství skupiny a uvidíme, jak se mu povede v dalších závodech seriálu.
Tímto se posouváme do kategorie nad 2000 cm3, kde se dějí také zajímavé věci. První místo vybojoval jezdec s číslem 31 Petr Kolář se svým BMW 125i a získává tak již dalších 20 bodů do celkového hodnocení. Aktuálně obsadil pátou příčku v tabulce této skupiny. V těsném závěsu s rozdílem 2,8 sekundy a tím pádem na druhém místě se umístil jezdec Ramon Martíšek s vozem BMW E36 Coupe, které nese číslo 30. Byl to krásný boj, kdy do poslední chvíle nikdo nevěděl, který z těchto jezdců dosáhl prvenství. Ramon si tak vydobyl alespoň 17bodů, ale ty jej ještě stále s velkým přehledem utvrzují v lídra skupiny celkového pořadí. Jako třetí dojela do cíle žlutá Škoda Octavia RS, kterou kočíroval Miroslav Šamaj pod startovním číslem 76. Mirek si tak s pohárem odvezl domů 14 bodů a zaslouženě mu patří krásné 3. místo v kategorii.
Královská kategorie 4x4 měla jasného vítěze, kterým byl Jaroslav Podešva se svým Subaru Impreza STi. Jarkovi tak nedělalo žádný problém dojet si pro dalších 20 bodů, poněvadž lídr této kategorie Jirka Kratochvíl šáhl po jiném voze a ne zcela mu padl do ruky. Jarek Podešva byl zárověn také absolutně nejrychlejším jezdcem závodu a celkově mu patří třetí místo v kategorii. Druhou příčku obsadil s číslem 33 Hynek Mucha, který mněl pod palcem své Mitsubishi Evo IX a připisuje si tak 17 bodů do celkového hodnocení. V tuto chvíli mu náleží zcela zaslouženě druhá příčka v celkovém pořadí. Jako třetí se umístil již zmiňovaný Jiří Kratochvíl s číslem 77, který obvykle jezdí s Mitsubishi Evo X, ale tentokráte vsadil na vůz značky Ford Focus RS, se kterým vybojoval 14 bodů. Každopádně i těchto 14 bodů stále Jirku udrželo na prvním místě této královské kategorie 4x4.
Z pohledu soutěžících a pořadatelů byl tento závod velice povedený a napínavý. Nečekaný počet přihlášených posádek překvapil jak pořadatele, tak samotné závodníky, kteří si mohli užít se svým doprovodným týmem krásného počasí a příjemného prostředí, které jim pořadatelé připravili. Jezdci se svými týmy mohli v klimatizované budově najít zázemí jak pro odpočinek, tak na nabrání sil z bohaté kuchyně, která byla příjemně obměněna a sledovat tak při tom On-line výsledky všech jezdců nebo dění na trati přímo z tribuny budovy. Jde vidět, že tato amatérská hobby rally se posouvá stále kupředu a pořadatelé z MotorSport Kozlovice se snaží poskytnout maximální servis a zázemí pro nadšence tohoto sportu. Chválíme tak jejich odhodlanost a vytrvalost něco takového uskutečnit pro „obyčejné“ lidi.
Videa jezdců můžete shlédnout na http://koprcup.cz/galerie/ nebo na facebookové stránce https://www.facebook.com/koprcup
Další závod se koná již 8. 9. 2018 opět na tatrováckém polygonu v Kopřivnici, na který se již teď těšíme!
Autor: Daniel Tasáry
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.