Jan Černý s Petrem Černohorským si z Rally Hustopeče odvážejí poháry a věnce za třetí místo v absolutním pořadí.
Jihomoravská Rally Hustopeče je mezi diváky i jezdci oblíbenou soutěží, kde se v mnohem větší míře, než je tomu v Česku běžné, závodí na šotolinových úsecích. Tato soutěž tak dostává zcela jiný charakter, než všechny ostatní rally v České republice a přispívá k tomu fakt, že v Hustopečích se závodí také na úzkých stezkách, které vedou místními vinohrady. Najít správné tempo na tyto zrádné rychlostní zkoušky není nic jednoduchého. O uplynulém víkendu se to dobře podařilo posádce MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský, kteří s Fordem Fiesta R5 dokončili soutěž na třetím místě absolutně a už ve druhé soutěži po sobě si tak převzali poháry za bronzovou příčku, která má ale z Rally Hustopeče trochu stříbrný odstín. Rally Hustopeče se totiž odjela jako společná soutěž pro Český i Slovenský rallyový šampionát a posádka MOGUL Racing teamu skončila v bodování MČR v rally na druhém místě. V hodně kvalitní konkurenci, kterou tentokrát posílily právě špičkové posádky od našich východních sousedů, se MOGUL Racing team neztratil a hned od počátku soutěže se držel v boji o pódiové umístění. Tak vyrovnaný souboj o pozice na stupních vítězů, ve kterém bylo až do samého závěru soutěže pět posádek, fanoušci rally už dlouho nezažili.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu. „Naše výchozí pozice před startem Rally Hustopeče nebyla úplně ideální. V loňském roce jsem tady nestartoval a před startem jsme nestihli testování. Byli jsme ale v dobré náladě po předchozí Rally v Českém Krumlově, kde se nám dařilo, a já si věřil, že i Hustopeče by nám mohly sednout. V úvodu soutěže jsme se postupně dostávali do tempa a zkoušeli jsme se hlavně vyvarovat chybám. Neměl jsem úplně dobrý pocit z chování vozu a v prvním servisu jsme vyměnili zadní diferenciál, což pomohlo. Noční rychlostní zkoušky byly dost zrádné, nad tratí se drželo hodně prachu a k chybě bylo blízko. Jeli jsme ve vteřinách s ostatními posádkami, když nepočítám Honzu Kopeckého z továrního týmu, který si jel svůj vlastní závod. Smekám před ním. V závěru první etapy jsme sice byli na pátém místě, ale na druhou příčku jsme ztráceli jen 5 vteřin a v sobotu se tedy vlastně začínalo od nuly. I přesto, že jsem se svým výkonem v sobotu po ránu nebyl úplně spokojený, tak se nám dařilo stabilně zajíždět dobré časy a stoupali jsme pořadím. To, že jsme znovu dojeli na bedně, je zásluhou celého týmu, který se po počátečních neúspěších na začátku sezony nesložil, a všichni se soustředí na dobrý výsledek. V závěru soutěže už jsem si jízdu doslova užíval. Bylo to vidět na dosahovaných časech a potvrdilo to, že nám chyběl test před soutěží. Máme teď s týmem už ale jasnou představu, jak máme s autem pracovat a já si s Fiestou R5 stále více a více věřím. Před Rally Bohemia jsme v dobré formě. Chci moc poděkovat všem členům týmu za odvedenou práci a všem našim partnerům v čele se značkou MOGUL, Gemini a Auto Černý za podporu.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.