Jan Černý s Petrem Černohorským si z Rally Hustopeče odvážejí poháry a věnce za třetí místo v absolutním pořadí.
Jihomoravská Rally Hustopeče je mezi diváky i jezdci oblíbenou soutěží, kde se v mnohem větší míře, než je tomu v Česku běžné, závodí na šotolinových úsecích. Tato soutěž tak dostává zcela jiný charakter, než všechny ostatní rally v České republice a přispívá k tomu fakt, že v Hustopečích se závodí také na úzkých stezkách, které vedou místními vinohrady. Najít správné tempo na tyto zrádné rychlostní zkoušky není nic jednoduchého. O uplynulém víkendu se to dobře podařilo posádce MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský, kteří s Fordem Fiesta R5 dokončili soutěž na třetím místě absolutně a už ve druhé soutěži po sobě si tak převzali poháry za bronzovou příčku, která má ale z Rally Hustopeče trochu stříbrný odstín. Rally Hustopeče se totiž odjela jako společná soutěž pro Český i Slovenský rallyový šampionát a posádka MOGUL Racing teamu skončila v bodování MČR v rally na druhém místě. V hodně kvalitní konkurenci, kterou tentokrát posílily právě špičkové posádky od našich východních sousedů, se MOGUL Racing team neztratil a hned od počátku soutěže se držel v boji o pódiové umístění. Tak vyrovnaný souboj o pozice na stupních vítězů, ve kterém bylo až do samého závěru soutěže pět posádek, fanoušci rally už dlouho nezažili.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu. „Naše výchozí pozice před startem Rally Hustopeče nebyla úplně ideální. V loňském roce jsem tady nestartoval a před startem jsme nestihli testování. Byli jsme ale v dobré náladě po předchozí Rally v Českém Krumlově, kde se nám dařilo, a já si věřil, že i Hustopeče by nám mohly sednout. V úvodu soutěže jsme se postupně dostávali do tempa a zkoušeli jsme se hlavně vyvarovat chybám. Neměl jsem úplně dobrý pocit z chování vozu a v prvním servisu jsme vyměnili zadní diferenciál, což pomohlo. Noční rychlostní zkoušky byly dost zrádné, nad tratí se drželo hodně prachu a k chybě bylo blízko. Jeli jsme ve vteřinách s ostatními posádkami, když nepočítám Honzu Kopeckého z továrního týmu, který si jel svůj vlastní závod. Smekám před ním. V závěru první etapy jsme sice byli na pátém místě, ale na druhou příčku jsme ztráceli jen 5 vteřin a v sobotu se tedy vlastně začínalo od nuly. I přesto, že jsem se svým výkonem v sobotu po ránu nebyl úplně spokojený, tak se nám dařilo stabilně zajíždět dobré časy a stoupali jsme pořadím. To, že jsme znovu dojeli na bedně, je zásluhou celého týmu, který se po počátečních neúspěších na začátku sezony nesložil, a všichni se soustředí na dobrý výsledek. V závěru soutěže už jsem si jízdu doslova užíval. Bylo to vidět na dosahovaných časech a potvrdilo to, že nám chyběl test před soutěží. Máme teď s týmem už ale jasnou představu, jak máme s autem pracovat a já si s Fiestou R5 stále více a více věřím. Před Rally Bohemia jsme v dobré formě. Chci moc poděkovat všem členům týmu za odvedenou práci a všem našim partnerům v čele se značkou MOGUL, Gemini a Auto Černý za podporu.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).