Jan Černý s Petrem Černohorským si z Rally Hustopeče odvážejí poháry a věnce za třetí místo v absolutním pořadí.
Jihomoravská Rally Hustopeče je mezi diváky i jezdci oblíbenou soutěží, kde se v mnohem větší míře, než je tomu v Česku běžné, závodí na šotolinových úsecích. Tato soutěž tak dostává zcela jiný charakter, než všechny ostatní rally v České republice a přispívá k tomu fakt, že v Hustopečích se závodí také na úzkých stezkách, které vedou místními vinohrady. Najít správné tempo na tyto zrádné rychlostní zkoušky není nic jednoduchého. O uplynulém víkendu se to dobře podařilo posádce MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský, kteří s Fordem Fiesta R5 dokončili soutěž na třetím místě absolutně a už ve druhé soutěži po sobě si tak převzali poháry za bronzovou příčku, která má ale z Rally Hustopeče trochu stříbrný odstín. Rally Hustopeče se totiž odjela jako společná soutěž pro Český i Slovenský rallyový šampionát a posádka MOGUL Racing teamu skončila v bodování MČR v rally na druhém místě. V hodně kvalitní konkurenci, kterou tentokrát posílily právě špičkové posádky od našich východních sousedů, se MOGUL Racing team neztratil a hned od počátku soutěže se držel v boji o pódiové umístění. Tak vyrovnaný souboj o pozice na stupních vítězů, ve kterém bylo až do samého závěru soutěže pět posádek, fanoušci rally už dlouho nezažili.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu. „Naše výchozí pozice před startem Rally Hustopeče nebyla úplně ideální. V loňském roce jsem tady nestartoval a před startem jsme nestihli testování. Byli jsme ale v dobré náladě po předchozí Rally v Českém Krumlově, kde se nám dařilo, a já si věřil, že i Hustopeče by nám mohly sednout. V úvodu soutěže jsme se postupně dostávali do tempa a zkoušeli jsme se hlavně vyvarovat chybám. Neměl jsem úplně dobrý pocit z chování vozu a v prvním servisu jsme vyměnili zadní diferenciál, což pomohlo. Noční rychlostní zkoušky byly dost zrádné, nad tratí se drželo hodně prachu a k chybě bylo blízko. Jeli jsme ve vteřinách s ostatními posádkami, když nepočítám Honzu Kopeckého z továrního týmu, který si jel svůj vlastní závod. Smekám před ním. V závěru první etapy jsme sice byli na pátém místě, ale na druhou příčku jsme ztráceli jen 5 vteřin a v sobotu se tedy vlastně začínalo od nuly. I přesto, že jsem se svým výkonem v sobotu po ránu nebyl úplně spokojený, tak se nám dařilo stabilně zajíždět dobré časy a stoupali jsme pořadím. To, že jsme znovu dojeli na bedně, je zásluhou celého týmu, který se po počátečních neúspěších na začátku sezony nesložil, a všichni se soustředí na dobrý výsledek. V závěru soutěže už jsem si jízdu doslova užíval. Bylo to vidět na dosahovaných časech a potvrdilo to, že nám chyběl test před soutěží. Máme teď s týmem už ale jasnou představu, jak máme s autem pracovat a já si s Fiestou R5 stále více a více věřím. Před Rally Bohemia jsme v dobré formě. Chci moc poděkovat všem členům týmu za odvedenou práci a všem našim partnerům v čele se značkou MOGUL, Gemini a Auto Černý za podporu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.