Jan Černý s Petrem Černohorským si z Rally Hustopeče odvážejí poháry a věnce za třetí místo v absolutním pořadí.
Jihomoravská Rally Hustopeče je mezi diváky i jezdci oblíbenou soutěží, kde se v mnohem větší míře, než je tomu v Česku běžné, závodí na šotolinových úsecích. Tato soutěž tak dostává zcela jiný charakter, než všechny ostatní rally v České republice a přispívá k tomu fakt, že v Hustopečích se závodí také na úzkých stezkách, které vedou místními vinohrady. Najít správné tempo na tyto zrádné rychlostní zkoušky není nic jednoduchého. O uplynulém víkendu se to dobře podařilo posádce MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský, kteří s Fordem Fiesta R5 dokončili soutěž na třetím místě absolutně a už ve druhé soutěži po sobě si tak převzali poháry za bronzovou příčku, která má ale z Rally Hustopeče trochu stříbrný odstín. Rally Hustopeče se totiž odjela jako společná soutěž pro Český i Slovenský rallyový šampionát a posádka MOGUL Racing teamu skončila v bodování MČR v rally na druhém místě. V hodně kvalitní konkurenci, kterou tentokrát posílily právě špičkové posádky od našich východních sousedů, se MOGUL Racing team neztratil a hned od počátku soutěže se držel v boji o pódiové umístění. Tak vyrovnaný souboj o pozice na stupních vítězů, ve kterém bylo až do samého závěru soutěže pět posádek, fanoušci rally už dlouho nezažili.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu. „Naše výchozí pozice před startem Rally Hustopeče nebyla úplně ideální. V loňském roce jsem tady nestartoval a před startem jsme nestihli testování. Byli jsme ale v dobré náladě po předchozí Rally v Českém Krumlově, kde se nám dařilo, a já si věřil, že i Hustopeče by nám mohly sednout. V úvodu soutěže jsme se postupně dostávali do tempa a zkoušeli jsme se hlavně vyvarovat chybám. Neměl jsem úplně dobrý pocit z chování vozu a v prvním servisu jsme vyměnili zadní diferenciál, což pomohlo. Noční rychlostní zkoušky byly dost zrádné, nad tratí se drželo hodně prachu a k chybě bylo blízko. Jeli jsme ve vteřinách s ostatními posádkami, když nepočítám Honzu Kopeckého z továrního týmu, který si jel svůj vlastní závod. Smekám před ním. V závěru první etapy jsme sice byli na pátém místě, ale na druhou příčku jsme ztráceli jen 5 vteřin a v sobotu se tedy vlastně začínalo od nuly. I přesto, že jsem se svým výkonem v sobotu po ránu nebyl úplně spokojený, tak se nám dařilo stabilně zajíždět dobré časy a stoupali jsme pořadím. To, že jsme znovu dojeli na bedně, je zásluhou celého týmu, který se po počátečních neúspěších na začátku sezony nesložil, a všichni se soustředí na dobrý výsledek. V závěru soutěže už jsem si jízdu doslova užíval. Bylo to vidět na dosahovaných časech a potvrdilo to, že nám chyběl test před soutěží. Máme teď s týmem už ale jasnou představu, jak máme s autem pracovat a já si s Fiestou R5 stále více a více věřím. Před Rally Bohemia jsme v dobré formě. Chci moc poděkovat všem členům týmu za odvedenou práci a všem našim partnerům v čele se značkou MOGUL, Gemini a Auto Černý za podporu.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.