Úvodní dva podniky slovenského šampionátu poznaly dva vítěze. A zároveň předpokládané kandidáty na letošní slovenský titul, Poláka Grzegorze Grzyba a Martina Kočiho. Vzhledem k regulím slovenského šampionátu se při AGROTEC PETRONAS rally budou účastníkům MSR přidělovat body zvlášť za každou etapu.
Slovenský šampionát odstartoval v polovině dubna v Prešově. Při neúčasti obhájce titulu Pavla Valouška soutěž nabídla očekávanou bitvu mezi Grzybem a Kočim. A překvapivě hned úvodní sekce soutěže vlastně rozhodla. Na obou testech byl nejrychlejší Grzyb, pro vývoj závodu byl ovšem zásadnější Kočiho defekt v průběhu druhé zkoušky. Košický mladík, jenž ztratil 25 vteřin, rázem figuroval na čtvrté pozici, za Marczykem a Melichárkem.
Grzyb si v dalším průběhu udržoval nejrychlejšími časy pozici lídra, Koči se však přibližoval k jeho nejbližším konkurentům. Nejprve přeskočil Marzcyka a když problém s palivovým systémem zpomalil Melichárka, Koči byl zpět druhý. To byla šance pro Gavláka, jenž před závěrečnou sekcí čtyř vložek ztrácel na Melichárka necelých třináct sekund. Třetím časem na RZ4 Červenica se blýsknul veterán Igor Drotár, ale to bylo od zkušeného jezdce do konce závodu vše. A na loňské pozice marně vzpomínal i Tomáš Kukučka.
V závěru soutěže se na dominaci Grzyb s Browinskim nic nezměnilo, Koči s Moznerem brali body za druhé místo. Za Marczykem skončili čtvrtí Melichárkovi, spokojeností zářil i Gavlák a prešovské diváky nezklamal ani šestý Drotár. Vedle slavnějšího rodáka si dobře počínal i další obyvatel Prešova Tomáš Konečný, když vyhrál třídu 3 a absolutně skončil sedmý. Profitoval tak hlavně z výpadku Jozefa Béreše jr., jehož letošní starty jsou spojeny s produkčním mitsubishi.
Souboj ve dvoukolkách rozhodl šestý test, ve kterém Kysucký trefil obrubník. Pro prvenství mezi vozy s přední poháněnou nápravou si tak při debutu ve slovenském šampionátu dojeli Smékal s Němcovou. Klasifikaci historiků opanoval Jozef Béreš st.
Při druhém závodě MSR, 45. ročníku Rally Tatry 2018, se v mnohém opakoval průběh úvodního klání v Prešově. Jen s tím rozdílem, že za delší provaz tentokrát tahala posádka stáje Škoda Slovakia Motorsport Martin Koči - Radovan Mozner ml. na voze Škoda Fabia R5. Pětadvacetiletý Košičan vyhrál způsobem start-cíl, celkově byl nejrychlejší na pěti ze sedmi rychlostních zkoušek, jednu museli kvůli nepřízni počasí organizátoři zrušit.
V úvodu s nimi držela krok dvojice púchovského týmu Rufa Sport Grzegorz Grzyb - Boguslaw Browinski. Se svou Škodou Fabia R5 zaostali za vítězi o 35 sekund. Třetí místo obsadila maďarská posádka László Német - János Szegi s další Fabii R5. Német využil zkušeností z loňského roku a zastínil další jezdce širší slovenské špičky. Melichárkovci za ním zaostali jen o sekundy, ztráta poprvé na Slovensku letos jedoucího Vlastimila Majerčáka už byla zásadnější. Ten dokonce musel odrážet atak produkčního vítěze Jozefa Béreše jun., jenž se svým lancerem nechal za sebou i čtyři vozy třídy 2. Z favoritů odstoupili už před startem úvodní sobotní zkoušky Igor Drotár (Ford Fiesta R5 – palivové čerpadlo) či Tomáš Ondrej (Škoda Fabia R5), šachovnicový prapor neviděl kvůli problému s elektrikou ani Peter Gavlák (Škoda Fabia R5).
V hodnocení dvoukolek vyhrál podruhé v sezoně Egon Smékal (Citroën DS3 R3T Max), druhý skončil úřadující slovenský mistr 2WD Martin Kysucký, třetí příčku obsadil Rastislav Chvála (oba Peugeot 208 R2).
Stav MSR v rally 2018 (2/8):
1. Martin Koči a Grzegorz Grzyb 55, 3. Jaroslav Melichárek 38, 4. Egon Smékal 24, 5. Vladimír Hanuš 22, 6. Mikolaj Marzcyk 21, 7. Lászlo Német 21, 8. Lukáš Lapdavský 20, 9. Peter Gavlák a Vlastimil Majerčák 17
Kalendář MSR v rally 2018:
13. - 14. dubna 24. Rally Prešov
25. - 26. května 45. Rallye Tatry
15. - 16. června Agrotec Petronas rally (3/4)
13. - 14. července X. Rally Lubeník
31. - 01. září Rally Trebišov
19. - 21. října 44. Rally Košice (7/8)
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.