Rallye Český Krumlov bude další soutěží pro posádku Jan Černý - Petr Černohorský s Fordem Fiesta R5 MOGUL Racing teamu.
Mistrovství České republiky v rally o nadcházejícím víkendu pokračuje třetí soutěží seriálu, kterou je divácky i jezdecky velmi populární Rallye Český Krumlov. Ti nejrychlejší a nejvšestrannější automobiloví závodníci se tak v těchto dnech vydávají na jih Čech do okolí Českého Krumlova, kde se na technicky velmi náročných rychlostních zkouškách odehraje významný motoristický podnik. Pokud bychom měli najít něco, čím je českokrumlovská rally zcela typická, tak to budou nejspíše pravidelné rozmary počasí, které snad žádná jiná soutěž v České republice v poslední době nezažila tolikrát a v takové intenzitě. Na tratě rychlostních zkoušek dokáže v jeden okamžik pražit horké slunce, aby jej o pár minut později vystřídal prudký liják, anebo dokonce krupobití, které před časem zasáhlo i do harmonogramu celé soutěže. Když si k tomu přidáte husté mlhy, které se znenadání objevují na některých úsecích při nočních rychlostních zkouškách, vyjde vám z toho mix, který byste nejspíše nechtěli, v závodním autě připoutáni v anatomické sedačce a s helmou na hlavě, zažít. Jan Černý s Petrem Černohorským z MOGUL Racing teamu se ale už teď na tuto výzvu těší.
Mechanici týmu Gemini Clinic v posledních dnech ladili poslední detaily na týmovém Fordu Fiesta R5, a také Jan Černý měl možnost se rozehřát na testu, který před Rallye Český Krumlov absolvoval. Po dvou dnech seznamovacích jízd čeká soutěžní posádky start Rallye Český Krumlov, která odstartuje úvodní diváckou rychlostní zkouškou na výstavišti v Českých Budějovicích, která bude tentokrát snímána kamerami ČT Sport a vysílána v přímém přenosu. Posádka MOGUL Racing teamu bude o co nejlepší umístění bojovat na osmi rychlostních zkouškách v první etapě rally v pátek 18. května a na dalších sedmi měřených úsecích ve druhé etapě v sobotu 19. května. Slavnostní cíl Rallye Český Krumlov v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově nabídne ty nejlepší posádky divákům a doprovodný program v sobotní podvečer.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Čeká nás krásná a hodně náročná soutěž, na kterou se s Petrem moc těšíme. Máme rádi výzvy a tahle rally je výzvou pro všechny. Dá se tady jednou chybnou volbou pneumatik ztratit celá soutěž a do výsledků může hodně promluvit počasí. Uvidíme, co si na nás připraví, zatím to vypadá na klasický Krumlov s nestálým počasím, ale to budeme mít všichni stejné. Už se nemůžu dočkat, až budu opět sedět v závodní Fiestě R5. Zastavte se za námi v servisu na výstavišti v Českých Budějovicích anebo sledujte přímý přenos z rally v televizi. Bude to dobře hustý.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.