Šumava za dveřmi, Valašský úkol splněn

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Petr Eliáš 19. dubna 2018 20:56
Sdílej:

Jan Černý s Petrem Černohorským s Fordem Fiesta R5 MOGUL Racing teamu se připravují na Rallye Šumava.

Domácí šampionát MČR v rally pokračuje o víkendu tradiční českou soutěží, kterou je Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší česká soutěž, která pamatuje na svém startu takové hvězdy, jako byl třeba Sandro Munari, či Walter Röhrl, i v letošním roce nabídne podívanou hodnou minimálně evropské úrovně. Pohled do seznamu přihlášených totiž vybízí k tomu, aby si divák myslel, že sleduje seznam z nějaké soutěže mistrovství Evropy v rally. Tak kvalitní konkurence se na startu Rallye Šumava dlouho nesešla. Jednou z posádek, které by měly bojovat o čelní příčky, je i posádka Fordu Fiesta R5 MOGUL Racing teamu Jan Černý - Petr Černohorský, kteří zde v loňském roce vystoupali na stupně vítězů.

Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Na rally Šumava jsem se jezdil s tátou dívat už jako kluk a vždycky jsem toužil po tom tady startovat. Podařilo se mi zde loni s Petrem Černohorským dojet na třetím místě a mám na tuhle soutěž pěkné vzpomínky. Vždy se jedná o kvalitně zorganizovanou soutěž s těžkými tratěmi, kde se hodně střídá charakter. Klasikou všech klasik je Činovský okruh, kde se závodí, pro rally netradičně, okruhovým způsobem, a je vždy více aut na trati. Pro nás jezdce je to vždy něco jiného, když před sebou vidíme jiné auto anebo jej sledujeme ve zpětných zrcátkách. Je to hodně o udržení koncentrace, ale diváci si to vždy užijí, zejména v diváckém místě „Na špici“ u Klatov, kde jsou jich vždy tisíce. S Petrem budeme chtít uspět i v té neskutečné konkurenci, která na Šumavě letos je a moc nás to motivuje. V žertu jsme si říkali, že už ani nemusíme jezdit do Evropy, když to nejlepší z Evropy přijede k nám. S Fordem jsme v minulých dnech testovali a zkoušeli jsme najít správný setup na Šumavu. Můžu říci, že mě každý kilometr s tímto autem víc a víc baví.“

Než Jan Černý s Petrem Černohorským odstartují do Rallye Šumava Klatovy s Fordem Fiesta R5 se startovním číslem 5 na dveřích, vraťme se ještě k poslednímu výsledku posádky MOGUL Racing teamu, kterou bylo páté místo na 37. Kowax Valašské Rally ValMez 2018. Jan Černý s Petrem Černohorským odstartovali na Valašské rally do své první soutěže v České republice s Fordem Fiesta R5 v barvách MOGUL Racing teamu a zahájili tak sezonu 2018, ve které je čeká šest soutěží mistrovství České republiky v rally a vybrané soutěže v mistrovství Evropy.

Janu Černému se úvod do soutěže povedl. Zahájil čtvrtým časem na úvodní rychlostní zkoušce Valašské rally i celého mistrovství, a zvykal si na nové auto, s nímž doposud absolvoval jen jednu testovací soutěž v Rakousku, kde se ale závodilo na mokrém a kluzkém povrchu. Během první etapy se posádce MOGUL Racing teamu dařilo dosahovat stabilních časů v TOP 5 a to bylo pozitivní. I druhá etapa Valašské rally odstartovala za suchého a slunečného počasí, ale rtuť teploměru zůstávala velmi nízko. Jan Černý do úvodní sekce II. etapy nezvolil ideální pneumatiky a z plánovaného útoku k posunu na stupně vítězů se soustředil na udržení své pozice, kterou od první etapy bylo průběžně páté místo. Pátou příčku uhájila dvojice Jan Černý - Petr Černohorský i ve druhé etapě a cílovou rampu soutěže na náměstí ve Valašském Meziříčí přejela jako pátá v pořadí. To znamená, že úkol, který si MOGUL Racing team před Valašskou rally stanovil, byl splněn.

Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Tratě valašské rally mám rád, líbí se mi střídání rytmu a rychlé úseky, ale právě v těch rychlejších zatáčkách jsem ještě neměl s Fiestou úplnou jistotu a potřebujeme najet další kilometry, abych auto správně cítil. V letošním roce byly rychlostní zkoušky oproti loňskému roku hodně pozměněné a myslím si, že to celkově soutěži jako takové prospělo. Já osobně jsem si užil i diváckou rychlostní zkoušku v Kopřivnici, kde jsem se ale nechal příliš unést atmosférou, jel hodně rozevlátě a na zdejším dost abrazivním povrchu jsem tady hodně sjel pneumatiky, na nichž jsme pak ještě museli odjet další dvě rychlostní zkoušky. To už byl pak spíš boj, než abychom mohli pomýšlet na nějaký další útok na soupeře před sebou. V českém šampionátu bereme z Valašky body za čtvrté místo a celkově páté místo v tak kvalitní konkurenci je na začátek sezony s novým autem výsledek,  s nímž je v týmu spokojenost. Já osobně bych si přál být o něco výše, vždy chci bojovat o stupně vítězů, ale tady na Valašce nám k tomu něco chybělo. Máme ale z celé rally velké množství dat a poznatků a před startem na Šumavě zapracujeme. Chci moc pochválit Petra Černohorského za spolupráci a celý tým, který je pro mě sice nový, ale všichni pracují perfektně a s nadšením. Páté místo na Valašce je tedy výsledkem nás všech a myslím, že je to dobrý start do sezony a i do naší spolupráce."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.