Jan Černý s Petrem Černohorským s Fordem Fiesta R5 MOGUL Racing teamu se připravují na Rallye Šumava.
Domácí šampionát MČR v rally pokračuje o víkendu tradiční českou soutěží, kterou je Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší česká soutěž, která pamatuje na svém startu takové hvězdy, jako byl třeba Sandro Munari, či Walter Röhrl, i v letošním roce nabídne podívanou hodnou minimálně evropské úrovně. Pohled do seznamu přihlášených totiž vybízí k tomu, aby si divák myslel, že sleduje seznam z nějaké soutěže mistrovství Evropy v rally. Tak kvalitní konkurence se na startu Rallye Šumava dlouho nesešla. Jednou z posádek, které by měly bojovat o čelní příčky, je i posádka Fordu Fiesta R5 MOGUL Racing teamu Jan Černý - Petr Černohorský, kteří zde v loňském roce vystoupali na stupně vítězů.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Na rally Šumava jsem se jezdil s tátou dívat už jako kluk a vždycky jsem toužil po tom tady startovat. Podařilo se mi zde loni s Petrem Černohorským dojet na třetím místě a mám na tuhle soutěž pěkné vzpomínky. Vždy se jedná o kvalitně zorganizovanou soutěž s těžkými tratěmi, kde se hodně střídá charakter. Klasikou všech klasik je Činovský okruh, kde se závodí, pro rally netradičně, okruhovým způsobem, a je vždy více aut na trati. Pro nás jezdce je to vždy něco jiného, když před sebou vidíme jiné auto anebo jej sledujeme ve zpětných zrcátkách. Je to hodně o udržení koncentrace, ale diváci si to vždy užijí, zejména v diváckém místě „Na špici“ u Klatov, kde jsou jich vždy tisíce. S Petrem budeme chtít uspět i v té neskutečné konkurenci, která na Šumavě letos je a moc nás to motivuje. V žertu jsme si říkali, že už ani nemusíme jezdit do Evropy, když to nejlepší z Evropy přijede k nám. S Fordem jsme v minulých dnech testovali a zkoušeli jsme najít správný setup na Šumavu. Můžu říci, že mě každý kilometr s tímto autem víc a víc baví.“
Než Jan Černý s Petrem Černohorským odstartují do Rallye Šumava Klatovy s Fordem Fiesta R5 se startovním číslem 5 na dveřích, vraťme se ještě k poslednímu výsledku posádky MOGUL Racing teamu, kterou bylo páté místo na 37. Kowax Valašské Rally ValMez 2018. Jan Černý s Petrem Černohorským odstartovali na Valašské rally do své první soutěže v České republice s Fordem Fiesta R5 v barvách MOGUL Racing teamu a zahájili tak sezonu 2018, ve které je čeká šest soutěží mistrovství České republiky v rally a vybrané soutěže v mistrovství Evropy.
Janu Černému se úvod do soutěže povedl. Zahájil čtvrtým časem na úvodní rychlostní zkoušce Valašské rally i celého mistrovství, a zvykal si na nové auto, s nímž doposud absolvoval jen jednu testovací soutěž v Rakousku, kde se ale závodilo na mokrém a kluzkém povrchu. Během první etapy se posádce MOGUL Racing teamu dařilo dosahovat stabilních časů v TOP 5 a to bylo pozitivní. I druhá etapa Valašské rally odstartovala za suchého a slunečného počasí, ale rtuť teploměru zůstávala velmi nízko. Jan Černý do úvodní sekce II. etapy nezvolil ideální pneumatiky a z plánovaného útoku k posunu na stupně vítězů se soustředil na udržení své pozice, kterou od první etapy bylo průběžně páté místo. Pátou příčku uhájila dvojice Jan Černý - Petr Černohorský i ve druhé etapě a cílovou rampu soutěže na náměstí ve Valašském Meziříčí přejela jako pátá v pořadí. To znamená, že úkol, který si MOGUL Racing team před Valašskou rally stanovil, byl splněn.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Tratě valašské rally mám rád, líbí se mi střídání rytmu a rychlé úseky, ale právě v těch rychlejších zatáčkách jsem ještě neměl s Fiestou úplnou jistotu a potřebujeme najet další kilometry, abych auto správně cítil. V letošním roce byly rychlostní zkoušky oproti loňskému roku hodně pozměněné a myslím si, že to celkově soutěži jako takové prospělo. Já osobně jsem si užil i diváckou rychlostní zkoušku v Kopřivnici, kde jsem se ale nechal příliš unést atmosférou, jel hodně rozevlátě a na zdejším dost abrazivním povrchu jsem tady hodně sjel pneumatiky, na nichž jsme pak ještě museli odjet další dvě rychlostní zkoušky. To už byl pak spíš boj, než abychom mohli pomýšlet na nějaký další útok na soupeře před sebou. V českém šampionátu bereme z Valašky body za čtvrté místo a celkově páté místo v tak kvalitní konkurenci je na začátek sezony s novým autem výsledek, s nímž je v týmu spokojenost. Já osobně bych si přál být o něco výše, vždy chci bojovat o stupně vítězů, ale tady na Valašce nám k tomu něco chybělo. Máme ale z celé rally velké množství dat a poznatků a před startem na Šumavě zapracujeme. Chci moc pochválit Petra Černohorského za spolupráci a celý tým, který je pro mě sice nový, ale všichni pracují perfektně a s nadšením. Páté místo na Valašce je tedy výsledkem nás všech a myslím, že je to dobrý start do sezony a i do naší spolupráce."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.