O nadcházejícím víkendu odstartuje již 53.ročník nejstarší tuzemské automobilové soutěže Rallye Šumava Klatovy. Na startu se sejde nebývale silná konkurence v čele s dvěma továrními posádkami Škodovky, dále ruským „rychlíkem“ Alexeyem Lukyanukem a dalšími 18 vozy nejvyšší specifikace R5 a WRC. EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. a Petr Uhel patří k jedním z favoritů a chtějí na domácí půdě uspět.
Společně vyhráli šumavskou rallye již 4x a o pomyslné první místo co do počtu vítězství se dělí s Janem Kopeckým a legendárním Leo Pavlíkem. Malou zajímavostí je, že Leo Pavlík začínal soutěžáckou kariéru společně s Václavem Pechem seniorem na sedadle spolujezdce, který mu četl rozpis na přelomu 70-tých let 3 roky, než sám usedl za volant soutěžních speciálů.
"Na Šumavu se těšíme, je to pro nás každoročně srdcová záležitost, kdy víme, jaké ohromné množství fanoušků za námi právě sem, přijede. Atmosféra na startu tradiční první RZ, kterou je opět čínovský okruh je nezapomenutelná. Pokaždé, když tam stojím, vzpomenu si, jak jsem s dědou chodil právě ke startu okruhu koukat na tátu,“ popisuje Václav Pech jun. a dodává: „Rychlostní zkoušky víceméně známe a myslím, že letos pořadatelé složili těžkou soutěž. Bude hodně záležet na noční etapě, která je delší než jindy a po zimě na množství zbytků posypu. Podle toho budeme ještě v pátek před startem dolaďovat nastavení podvozku.“
V závěru loňské sezóny Pecha zastavily problémy s krční páteří a hrozila mu operace. Díky péči lékařů a fyzioterapeutů se dal dohromady. Bylo to těsně před předchozí Valašskou rallye, první soutěží letošního mistrovství. Tu absolvoval po dlouhé přestávce, kdy nemohl jezdit a ani se pořádně hýbat. Proto byl v cíli tolik nadšený z druhého místa za obhájcem titulu Janem Kopeckým. Nyní během třítýdenní pauzy společně s Petrem intenzivně pracovali na své kondici, kterou na náročné „Šumavě“ budou k dobrému výsledku určitě potřebovat.
53. Rallye Šumava Klatovy odstartuje v pátek 20.4. v 17.05 hodin na Klatovském náměstí. První posádka přijede do cíle v sobotu 21. 4. po absolvování tratě dlouhé 548km v 19.53hod.
EuroOil-invelt team zve všechny fanoušky motosportu na šumavskou rallye.
Zdroj: Media Václava Pecha / PR
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?