Jestliže před začátkem sezony zaznívaly z úst fanoušků i některých pořadatelů obavy z kvality startovního pole jednodenních soutěží, pak první podnik seriálu tyto výroky přinejmenším zpochybnil. Čtyřiadvacátý ročník Rallysprintu Kopná ustanovil nový sprintový rekord v účasti vozů špičkové kategorie R5 (14 exemplářů) a jeho konečné výsledky určily až poslední kilometry soutěže. Platilo to i v případě Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou s Fordem Fiesta R5, kteří o svém medailovém výsledku rozhodli tím nejtěsnějším možným rozdílem.
„Neskutečné tempo, řekl bych, závodili jsme doslova o desetiny a měl jsem pocit, že někteří chlapci jsou ochotni položit život. Uvidíme, jak se bude tento šampionát vyvíjet dál, ale vzhledem ke konkurenci, která jela tady, to bude jistě zajímavé. Co se týče tratí, tak musím pořadatele jako každý rok chválit - minimum retardérů, střídání rytmu, povrchu, zkrátka vše, co k závodům patří,“ nastínil hodnocení svého slušovického působení Martin Vlček. Jeho cesta k medaili však zdaleka nebyla tak přímočará, jak by se na první pohled mohlo zdát. Po „Vlčákově“ druhém času na úvodním testu se totiž přes něj přehnal Polák Grzegorz Grzyb a s přibývajícími kilometry se přibližoval i Antonín Tlusťák se špičkovým Hyundaiem WRC. Po pátém testu dělilo zmíněnou trojici pouhých pět desetin sekundy, a pokud by se snad někomu zdálo, že je uchazečů o medaile málo, z kontaktního odstupu sledovali „starou gardou“ ještě nadějní junioři Filip Mareš a Martin Koči.
Do závěrečných erzet se tedy šlo na samé hranici fyzikálních zákonů a rozhodoval každý detail. Anebo krizovky, které se během posledních kilometrů nevyhnuly snad žádnému z uchazečů o stupně vítězů. Výjimkou nebyli ani Martin s Jindřiškou. „Bohužel jsem v závěru vyrobil chybu, která mne vylekala, a ztratil jsem koncentraci. Při tak malých rozdílech mohla i tato zdánlivě banální situace způsobit, že nám na druhé místo celkem 1,3 sekundy chybělo. Na druhou stranu jsem rád, že jedna jediná desetina sekundy rozhodla o tom, že jsme se udrželi na stupních vítězů. K mnohokrát vznesené otázce, která se týkala testu posádek přímo na tratích rychlostních zkoušek před závodem, se snad ani nebudu vyjadřovat, je to pod moji úroveň a chci věřit tomu, že to byl organizační omyl,“ udělal tečku za svým hodnocením „Vlčák“, který za obhajobou celkového prvenství v Poháru 2+ vykročil třetí pozicí. Před cílovou rampou rozdávala úsměvy do všech stran i Jindřiška a neopomněla připomenout, že s Martinem navázali na stejný výsledek z loňského ročníku. Tehdy však sestava špičkových pilotů zdaleka nebyla tak početná jako právě letos. „Tempo, které se jelo na Kopné, bylo až neuvěřitelné. Abychom jeli s tolika posádkami od začátku do konce v rozdílech desetin vteřin, jsem ještě nezažila. Už teď se nemůžu dočkat dalších ostrých kilometrů,“ doplnila Jindřiška.
Nyní se již pozornost posádky i všech členů týmu Kowax Racing upíná ke klatovské Rally Šumava, které se zúčastní na konci tohoto týdne a na kapotě svojí fiesty budou mít šťastnou sedmičku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.