Tři soutěžní vozy a s nimi tři změny představí na úvodním podniku mistrovství ČR v rally ve Valašském Meziříčí KIT racing. Otrokovický tým budou na Kowax Valašská Rally Valmez 2018 zastupovat Lumír Firla, Lukáš Matěna a Radim Vavřík.
Již za pár dní se otevře nový ročník domácích automobilových soutěží. Úvodní závod se opět rozjede na Valašsku, konkrétně ve Valašském Meziříčí. Kowax Valašská Rally Valmez 2018 má ve svém harmonogramu 15 rychlostních zkoušek s více jak 172 ostrými kilometry. Ve velmi zajímavé startovní listině jsou i tři posádky, jež využívají techniku z dílny KIT racing. Dvě dvojice usednou do Mitsubishi Lancer EVO IX a jedna posádka využije potenciál vozu Peugeot 208 R2.
S představením jednotlivých posádek začněme ve třídě 6, která je silně obsazena Peugeoty 208 R2. Právě do tohoto vozu usedne na Valašsku Lumír Firla Jedenačtyřicetiletý jezdec z Orlové tak naváže na úspěšný start z loňského roku, kdy poprvé ve své sportovní kariéře startoval na soutěžích s dvoukolkou. Při Barum rally 2017 obsadil v nabité konkurenci výborné 6. místo ve třídě. Ve Valašském Meziříčí si po boku Lumíra odbude premiéru Jakub Kotál. „Zimní přestávka byla moc dlouhá, neboť mne již delší dobu svrbí ruce. Proto se i já velmi těším na Valašskou rally, až opět usednu do soutěžního vozu a pevně sevřu závodní volant. Přede mnou stojí nová výzva v podobě sezóny ve dvoukolce. Vloni na Barumce jsem si Peugeota cvičně vyzkoušel a zjistil jsem, že i s jednou poháněnou nápravou je pěkné závodění. Tentokráte to ale bude kompletní sezóna „velkého“ mistráku s tímto vozem. Těším se i na novou spolupráci s Kubou Kotálem, jenž střídá Zdeňka Jůrku. Konkrétní cíle do závodu si nedávám žádné – chci si dobře zazávodit a získat dobré umístění,“ představil dvojí změnu Lumír Firla.
Ve třídě 3 bude mít KIT racing dvojí zastoupení. Lukáš Matěna se na českých a slovenských soutěžích pohybuje od roku 2015 a vždy startoval i na Valašce. Královéhradecký pilot by rád navázal na výsledky z roku 2016 nebo z loňska. Předloni s Mitsubishi skončil absolutně 13. a vloni obsadil se stejným vozem skvělé třetí místo ve třídě 3. Také u tohoto jezdce dochází ke změně na pravé sedačce. „Po zimní pauze se moc těším na návrat na rychlostní zkoušky. Letos se chci zaměřit na český mistrák „velkých“ soutěží, tudíž je pro mne start ve Valašském Meziříčí povinností. Díky rodinným povinnostem Lukáše Hlaváče, který zůstává pro letošní sezónu doma, vedle mne na Valašce usedne velký pohodář Pavel Zalabák. Tým je v plné síle a všichni jsme velmi natěšeni. Věřím, že si závod já i Pavel perfektně užijeme. Nezbývá, než doufat v pěkné počasí a všem posádkám držet palce,“ podělil se o dojmy před první soutěží Lukáš Matěna.
Druhé Mitsubishi deváté vývojové řady bude vodit po rychlostních zkouškách Radim Vavřík. Zlínský jezdec startoval na Valašce třikrát a nejlepší výsledek zajel v roce 2015, kdy dokončil rally na 14. místě. Radima pro Valašku opouští jeho stálý spolujezdec Tomáš Plachý a diktát uslyší od další české ikony rallyového sportu. „Po zimní pauze se moc těším na kluky z teamu i na svezení. Můj obvyklý spolujezdec Tomáš má na Valašce pořadatelské povinnosti a já jsem moc rád, že si můžu zkusit zazávodit s další legendou tohoto sportu Jardou Novákem. “Dědka” znám od svých dětských let a myslím, že to bude pohoda plná zkušeností stejně jako s Tomášem. V rally jsem stále začátečník, tudíž zkušený spolujezdec, který poradí, opraví a zařve, je pro mne nutností. KIT je připraven jako vždy a já doufám v pohodový závod a cílovou vlajku za námi,“ prozradil před Valaškou Radim Vavřík.
Nezbývá, než popřát všem posádkám, které se postaví na start Kowax Valašská Rally Valmez 2018 příjemnou soutěž.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.