Tři soutěžní vozy a s nimi tři změny představí na úvodním podniku mistrovství ČR v rally ve Valašském Meziříčí KIT racing. Otrokovický tým budou na Kowax Valašská Rally Valmez 2018 zastupovat Lumír Firla, Lukáš Matěna a Radim Vavřík.
Již za pár dní se otevře nový ročník domácích automobilových soutěží. Úvodní závod se opět rozjede na Valašsku, konkrétně ve Valašském Meziříčí. Kowax Valašská Rally Valmez 2018 má ve svém harmonogramu 15 rychlostních zkoušek s více jak 172 ostrými kilometry. Ve velmi zajímavé startovní listině jsou i tři posádky, jež využívají techniku z dílny KIT racing. Dvě dvojice usednou do Mitsubishi Lancer EVO IX a jedna posádka využije potenciál vozu Peugeot 208 R2.
S představením jednotlivých posádek začněme ve třídě 6, která je silně obsazena Peugeoty 208 R2. Právě do tohoto vozu usedne na Valašsku Lumír Firla Jedenačtyřicetiletý jezdec z Orlové tak naváže na úspěšný start z loňského roku, kdy poprvé ve své sportovní kariéře startoval na soutěžích s dvoukolkou. Při Barum rally 2017 obsadil v nabité konkurenci výborné 6. místo ve třídě. Ve Valašském Meziříčí si po boku Lumíra odbude premiéru Jakub Kotál. „Zimní přestávka byla moc dlouhá, neboť mne již delší dobu svrbí ruce. Proto se i já velmi těším na Valašskou rally, až opět usednu do soutěžního vozu a pevně sevřu závodní volant. Přede mnou stojí nová výzva v podobě sezóny ve dvoukolce. Vloni na Barumce jsem si Peugeota cvičně vyzkoušel a zjistil jsem, že i s jednou poháněnou nápravou je pěkné závodění. Tentokráte to ale bude kompletní sezóna „velkého“ mistráku s tímto vozem. Těším se i na novou spolupráci s Kubou Kotálem, jenž střídá Zdeňka Jůrku. Konkrétní cíle do závodu si nedávám žádné – chci si dobře zazávodit a získat dobré umístění,“ představil dvojí změnu Lumír Firla.
Ve třídě 3 bude mít KIT racing dvojí zastoupení. Lukáš Matěna se na českých a slovenských soutěžích pohybuje od roku 2015 a vždy startoval i na Valašce. Královéhradecký pilot by rád navázal na výsledky z roku 2016 nebo z loňska. Předloni s Mitsubishi skončil absolutně 13. a vloni obsadil se stejným vozem skvělé třetí místo ve třídě 3. Také u tohoto jezdce dochází ke změně na pravé sedačce. „Po zimní pauze se moc těším na návrat na rychlostní zkoušky. Letos se chci zaměřit na český mistrák „velkých“ soutěží, tudíž je pro mne start ve Valašském Meziříčí povinností. Díky rodinným povinnostem Lukáše Hlaváče, který zůstává pro letošní sezónu doma, vedle mne na Valašce usedne velký pohodář Pavel Zalabák. Tým je v plné síle a všichni jsme velmi natěšeni. Věřím, že si závod já i Pavel perfektně užijeme. Nezbývá, než doufat v pěkné počasí a všem posádkám držet palce,“ podělil se o dojmy před první soutěží Lukáš Matěna.
Druhé Mitsubishi deváté vývojové řady bude vodit po rychlostních zkouškách Radim Vavřík. Zlínský jezdec startoval na Valašce třikrát a nejlepší výsledek zajel v roce 2015, kdy dokončil rally na 14. místě. Radima pro Valašku opouští jeho stálý spolujezdec Tomáš Plachý a diktát uslyší od další české ikony rallyového sportu. „Po zimní pauze se moc těším na kluky z teamu i na svezení. Můj obvyklý spolujezdec Tomáš má na Valašce pořadatelské povinnosti a já jsem moc rád, že si můžu zkusit zazávodit s další legendou tohoto sportu Jardou Novákem. “Dědka” znám od svých dětských let a myslím, že to bude pohoda plná zkušeností stejně jako s Tomášem. V rally jsem stále začátečník, tudíž zkušený spolujezdec, který poradí, opraví a zařve, je pro mne nutností. KIT je připraven jako vždy a já doufám v pohodový závod a cílovou vlajku za námi,“ prozradil před Valaškou Radim Vavřík.
Nezbývá, než popřát všem posádkám, které se postaví na start Kowax Valašská Rally Valmez 2018 příjemnou soutěž.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?