Během Setkání mistrů se bude v sobotu 18. listopadu závodit, ale diváci se mohou těšit na špičkové jezdce a techniku i v doprovodných programech.
Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové nabídne divákům během hlavního programu 18. listopadu 2017 velmi pestrý mix motoristického sportu, kde proti sobě budou závodit špičkoví závodníci z rally, rallycrossu a autokrosu. Setkání mistrů je ale také velká motoristická show a v letošním roce se diváci mohou těšit na skutečně exkluzivní doprovodný program.
Na Autodrom v Sosnové u České Lípy letos dorazí dvě světové legendy rallysportu, kterými jsou Ital Miki Biasion a Fin Markku Alén, kteří byli oba mimo jiné členy továrního týmu Lancia Martini. Miki Biasion ale následně přestoupil v mistrovství světa v rally do továrního týmu Ford, kde závodil také s legendárním vozem Ford Escort RS Cosworth skupiny A. Právě tento automobil bude v Sosnové na Setkání mistrů slavný Ital řídit. Toto auto jste na českých tratích mohli v minulosti už vídat, protože se jedná o slavný soutěžní Ford, s nímž závodil Ladislav Křeček, a nyní jej vlastní pan Libor Kotrmon, který jej na Setkání mistrů přiveze. Nebude to ale jediné auto, které si Miki Biasion v Sosnové vyzkouší. Díky nadšení českého soutěžáka Martina Rady se pro Mikiho podařilo zajistit další atraktivní závodní automobil, kterým bude nádherný Abarth 124 Rally kategorie R-GT. V této silné zadokolce Miki Biasion zavzpomíná na dobu, kdy závodil s vozy koncernu FIAT. Markku Alén letos v Sosnové usedne do speciálu Škoda Fabia R5, který si moc přál vyzkoušet. Bude to vůz, s nímž běžně závodí Jan Černý, který se v Sosnové na Setkání mistrů představí při české premiéře závodního vozu s čistě elektrickým pohonem.
V rámci doprovodných programů na trati Autodromu Sosnová se dále můžete těšit například na exhibice nejlepších českých drifterů jimiž jsou Marco Zakouřil, Mistr ČR 2017, Michal Reichert a Daniel Janota. Ti v Sosnové při exhibičních jízdách jistě předvedou své mistrovství ve smyku a vytvoří kouřovou clonu jako na rockových koncertech. Při exhibičních jízdách na Autodromu v Sosnové se bude divákům prezentovat i dakarská technika v podobě extovárního vozu Ford Ranger Dakar, 4x4, s motorem 5l V8 s Tomášem Ouředníčkem za volantem. V zázemí autodromu uvidí fanoušci další dakarský speciál, kterým je vítězný automobil z letošního Dakaru, Peugeot 3008 DKR. V exhibičních jízdách na trati se budou prohánět také historické závodní speciály Audi Quattro různých specifikací. Zamíchá se mezi ně také nádherný soutěžní automobil Mazda RX-7, již bude řídit rallyový matador Marcel Tuček.
Při setkání mistrů v Sosnové dojde také k zajímavým soubojům slavných závodnických otců se slavnými závodnickými syny. Za volanty kartcrossových buggy se v duelu představí Václav Pech sen. proti Václavu Pechovi jun., Jiří Černý proti Janu Černému, Břetislav Enge proti Tomáši Engemu a Pavel Valoušek sen. proti Pavlu Valouškovi jun. V rámci doprovodných programů Global Assistance Setkání mistrů proběhne také velká autogramiáda, kde budete moci získat podpisy opravdu velkého množství skvělých závodníků, kteří se pohromadě jen tak nesetkají. Bude to stát za to a vy si nenechte Setkání mistrů ujít.
Sledujte web www.autodrom.cz a facebook Autodrom Sosnová, kde se dozvíte více informací. Vstupenky můžete zakoupit v předprodeji na www.autodrom.cz a nebo v pokladnách na Autodromu Sosnová v době Setkání mistrů, které se uskuteční v sobotu 18. listopadu 2017.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?