Během Setkání mistrů se bude v sobotu 18. listopadu závodit, ale diváci se mohou těšit na špičkové jezdce a techniku i v doprovodných programech.
Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové nabídne divákům během hlavního programu 18. listopadu 2017 velmi pestrý mix motoristického sportu, kde proti sobě budou závodit špičkoví závodníci z rally, rallycrossu a autokrosu. Setkání mistrů je ale také velká motoristická show a v letošním roce se diváci mohou těšit na skutečně exkluzivní doprovodný program.
Na Autodrom v Sosnové u České Lípy letos dorazí dvě světové legendy rallysportu, kterými jsou Ital Miki Biasion a Fin Markku Alén, kteří byli oba mimo jiné členy továrního týmu Lancia Martini. Miki Biasion ale následně přestoupil v mistrovství světa v rally do továrního týmu Ford, kde závodil také s legendárním vozem Ford Escort RS Cosworth skupiny A. Právě tento automobil bude v Sosnové na Setkání mistrů slavný Ital řídit. Toto auto jste na českých tratích mohli v minulosti už vídat, protože se jedná o slavný soutěžní Ford, s nímž závodil Ladislav Křeček, a nyní jej vlastní pan Libor Kotrmon, který jej na Setkání mistrů přiveze. Nebude to ale jediné auto, které si Miki Biasion v Sosnové vyzkouší. Díky nadšení českého soutěžáka Martina Rady se pro Mikiho podařilo zajistit další atraktivní závodní automobil, kterým bude nádherný Abarth 124 Rally kategorie R-GT. V této silné zadokolce Miki Biasion zavzpomíná na dobu, kdy závodil s vozy koncernu FIAT. Markku Alén letos v Sosnové usedne do speciálu Škoda Fabia R5, který si moc přál vyzkoušet. Bude to vůz, s nímž běžně závodí Jan Černý, který se v Sosnové na Setkání mistrů představí při české premiéře závodního vozu s čistě elektrickým pohonem.
V rámci doprovodných programů na trati Autodromu Sosnová se dále můžete těšit například na exhibice nejlepších českých drifterů jimiž jsou Marco Zakouřil, Mistr ČR 2017, Michal Reichert a Daniel Janota. Ti v Sosnové při exhibičních jízdách jistě předvedou své mistrovství ve smyku a vytvoří kouřovou clonu jako na rockových koncertech. Při exhibičních jízdách na Autodromu v Sosnové se bude divákům prezentovat i dakarská technika v podobě extovárního vozu Ford Ranger Dakar, 4x4, s motorem 5l V8 s Tomášem Ouředníčkem za volantem. V zázemí autodromu uvidí fanoušci další dakarský speciál, kterým je vítězný automobil z letošního Dakaru, Peugeot 3008 DKR. V exhibičních jízdách na trati se budou prohánět také historické závodní speciály Audi Quattro různých specifikací. Zamíchá se mezi ně také nádherný soutěžní automobil Mazda RX-7, již bude řídit rallyový matador Marcel Tuček.
Při setkání mistrů v Sosnové dojde také k zajímavým soubojům slavných závodnických otců se slavnými závodnickými syny. Za volanty kartcrossových buggy se v duelu představí Václav Pech sen. proti Václavu Pechovi jun., Jiří Černý proti Janu Černému, Břetislav Enge proti Tomáši Engemu a Pavel Valoušek sen. proti Pavlu Valouškovi jun. V rámci doprovodných programů Global Assistance Setkání mistrů proběhne také velká autogramiáda, kde budete moci získat podpisy opravdu velkého množství skvělých závodníků, kteří se pohromadě jen tak nesetkají. Bude to stát za to a vy si nenechte Setkání mistrů ujít.
Sledujte web www.autodrom.cz a facebook Autodrom Sosnová, kde se dozvíte více informací. Vstupenky můžete zakoupit v předprodeji na www.autodrom.cz a nebo v pokladnách na Autodromu Sosnová v době Setkání mistrů, které se uskuteční v sobotu 18. listopadu 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.