Během Setkání mistrů se bude v sobotu 18. listopadu závodit, ale diváci se mohou těšit na špičkové jezdce a techniku i v doprovodných programech.
Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové nabídne divákům během hlavního programu 18. listopadu 2017 velmi pestrý mix motoristického sportu, kde proti sobě budou závodit špičkoví závodníci z rally, rallycrossu a autokrosu. Setkání mistrů je ale také velká motoristická show a v letošním roce se diváci mohou těšit na skutečně exkluzivní doprovodný program.
Na Autodrom v Sosnové u České Lípy letos dorazí dvě světové legendy rallysportu, kterými jsou Ital Miki Biasion a Fin Markku Alén, kteří byli oba mimo jiné členy továrního týmu Lancia Martini. Miki Biasion ale následně přestoupil v mistrovství světa v rally do továrního týmu Ford, kde závodil také s legendárním vozem Ford Escort RS Cosworth skupiny A. Právě tento automobil bude v Sosnové na Setkání mistrů slavný Ital řídit. Toto auto jste na českých tratích mohli v minulosti už vídat, protože se jedná o slavný soutěžní Ford, s nímž závodil Ladislav Křeček, a nyní jej vlastní pan Libor Kotrmon, který jej na Setkání mistrů přiveze. Nebude to ale jediné auto, které si Miki Biasion v Sosnové vyzkouší. Díky nadšení českého soutěžáka Martina Rady se pro Mikiho podařilo zajistit další atraktivní závodní automobil, kterým bude nádherný Abarth 124 Rally kategorie R-GT. V této silné zadokolce Miki Biasion zavzpomíná na dobu, kdy závodil s vozy koncernu FIAT. Markku Alén letos v Sosnové usedne do speciálu Škoda Fabia R5, který si moc přál vyzkoušet. Bude to vůz, s nímž běžně závodí Jan Černý, který se v Sosnové na Setkání mistrů představí při české premiéře závodního vozu s čistě elektrickým pohonem.
V rámci doprovodných programů na trati Autodromu Sosnová se dále můžete těšit například na exhibice nejlepších českých drifterů jimiž jsou Marco Zakouřil, Mistr ČR 2017, Michal Reichert a Daniel Janota. Ti v Sosnové při exhibičních jízdách jistě předvedou své mistrovství ve smyku a vytvoří kouřovou clonu jako na rockových koncertech. Při exhibičních jízdách na Autodromu v Sosnové se bude divákům prezentovat i dakarská technika v podobě extovárního vozu Ford Ranger Dakar, 4x4, s motorem 5l V8 s Tomášem Ouředníčkem za volantem. V zázemí autodromu uvidí fanoušci další dakarský speciál, kterým je vítězný automobil z letošního Dakaru, Peugeot 3008 DKR. V exhibičních jízdách na trati se budou prohánět také historické závodní speciály Audi Quattro různých specifikací. Zamíchá se mezi ně také nádherný soutěžní automobil Mazda RX-7, již bude řídit rallyový matador Marcel Tuček.
Při setkání mistrů v Sosnové dojde také k zajímavým soubojům slavných závodnických otců se slavnými závodnickými syny. Za volanty kartcrossových buggy se v duelu představí Václav Pech sen. proti Václavu Pechovi jun., Jiří Černý proti Janu Černému, Břetislav Enge proti Tomáši Engemu a Pavel Valoušek sen. proti Pavlu Valouškovi jun. V rámci doprovodných programů Global Assistance Setkání mistrů proběhne také velká autogramiáda, kde budete moci získat podpisy opravdu velkého množství skvělých závodníků, kteří se pohromadě jen tak nesetkají. Bude to stát za to a vy si nenechte Setkání mistrů ujít.
Sledujte web www.autodrom.cz a facebook Autodrom Sosnová, kde se dozvíte více informací. Vstupenky můžete zakoupit v předprodeji na www.autodrom.cz a nebo v pokladnách na Autodromu Sosnová v době Setkání mistrů, které se uskuteční v sobotu 18. listopadu 2017.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?