Česká premiéra elektrického soutěžního a rallycrossového vozu se odehraje na Setkání mistrů. Bude ji mít na svědomí Jan Černý.
Sezona automobilových soutěží v České republice již skončila a Jan Černý se rozhodl úspěšný rok v české rally, kde vybojoval třetí místo v absolutní klasifikaci, oslavit startem s naprosto unikátním závodním vozem. Při Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy již Honza Černý v minulosti předvedl několik velmi zajímavých soutěžních vozů včetně speciálů R5 a WRC. Pro letošní rok se rozhodl otestovat první elektrický rallycrossový a soutěžní speciál HIPER MK 1. Tento automobil pochází z dílen týmu STARD, za nímž stojí známý rakouský soutěžák Manfred Stohl. Právě Stohl tento vůz již na veřejnosti předvedl, jak na rallycrossové trati, tak na rychlostní zkoušce klasické rally. Jan Černý bude první Čech, který toto unikátní závodní vozidlo předvede divákům v České republice. Očekávaná premiéra se odehraje při Setkání mistrů 18. listopadu na Autodromu Sosnová u České Lípy.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA Racing týmu: „V dnešní době se stále více mluví o nástupu elektromobilů do běžného života a i do závodění. Vnímám velký rozmach formule E, a když jsem dostal šanci otestovat tohle unikátní auto, tak jsem ani vteřinu neváhal. Při testu jsem s tímto strojem najel jen několik kilometrů a pocity jsou opravdu hodně intenzivní. Je to něco naprosto jiného, než jsem si zatím vyzkoušel. Auto má pro použití při soutěžích výkon zhruba 350 koní. Může ale mít až 540 koní. Má také velmi zvláštní systém pohonu s dvěma motory a vyžaduje o hodně jiný systém řízení, než na jaký jsem zvyklý. Musím se přiznat, že mě ohromě láká možnost si tohle auto více vyzkoušet a zjistit, jestli je to cesta do budoucnosti motorsportu, anebo je to slepá ulička. Teď to nevím a chci to zjistit. V Sosnové budeme mít i naši Škodu Fabia R5 a chceme si udělat porovnání těchto dvou aut. Lákají mě nové věci a myslím, že to bude zajímat i velké množství diváků a odborné veřejnosti vidět tento závodní vůz v akci na vlastní oči. Pro mě bylo prvním největším dojmem z auta to, že nevydává vůbec žádný hluk motoru a přitom jede. V autě je slyšet spousta jiných mechanických zvuků od převodovky, přes diferenciály, které jinak motor přehluší, ale tady je skoro ticho. Těším se moc a těším se také na to, že naši Fábii R5 budu moci v Sosnové půjčit legendě světových rally, kterou je pan Markku Alén. Tenhle velký jezdec a velký profík má v sobě stále velkou touhu závodit a zkoušet nové věci a my jsme mu vyšli vstříc v tom, že si chce vyzkoušet veleúspěšný vůz R5, kterým Škoda Fabia R5 je. Velkou radost mám také z toho, že v Sosnové budeme proti sobě závodit s mým skvělým tátou, který stál a stojí u mého závodění v rally, a poprvé se utkáme proti sobě na trati. Bude to v kart crossových buginách a bude to určitě velká legrace.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.