Dlouho očekávaná česká premiéra Abarthu 124 Rally ve specifikaci R-GT se stala o víkendu skutečností. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, reprezentující AGROTEC CZECH ABARTH Team, dokončila poslední závod seriálu Rallysprint Série – Rally Vsetín - na třicáté příčce absolutně. Více než toho umístění jsou ovšem pozitivnější získaná data a zkušenosti, které potvrdily slibovaný potenciál tohoto unikátního speciálu.
Náročné vsetínské tratě, s technickými, ale i uskákanými pasážemi, to byly ideální podmínky, aby hustopečský tým mohl vyzkoušet nový vůz Abarth 124 Rally. Martin Rada, vědom si specifik nového speciálu, zejména pohonu zadních kol, se kterým nikdy v minulosti nezávodil, vsadil v úvodu na jistotu.
„První průjezdy byly z mé strany velmi opatrné, hledal jsem vhodnou stopu, brzdné body, učil se projíždět zatáčky, poznával schopnosti auta a snažil se ho pochopit. Novinkou byl i startovací program. Ukázalo se, že vozu musíme přizpůsobit i rozpis. Prostě všechno je pro mě úplně nové a připadám si, jako kdybych znovu začínal. Tomu také odpovídaly časy,“ přiznává Martin Rada.
Červenobílý abarth se ovšem postupně posouval výsledkovou listinou výše. Během druhé sekce se posunul o sedmadvacet míst.
„Každý další průjezd jsme se zlepšovali a posouvali se dopředu. To byl náš plán a dařilo se nám ho naplňovat. Navíc díky počasí jsme mohli vyzkoušet různé varianty map motoru, nastavení kontroly trakce, použití ALS či vlastního nastavení podvozku. Na základě získaných poznatků a dat dojde ke změnám na podvozku a přizpůsobení auta na české asfalty. V tomto směru byla pozitivní podpora přímo z Abarthu, kdy soutěži byli přítomni dva technici a vývojový inženýr,“ komentuje průběh závodu Martin Rada.
Také v závěrečné části závodu pokračovala hustopečská dvojice v trendu zrychlování. Abarth 124 Rally fungoval bezchybně a výsledkem nakonec byla třicátá příčka absolutně.
„To auto je úžasné a velmi dobře funguje. Nadšený jsem byl zejména z řazení pádly u volantu. Líbilo se mi, s jakou agresivitou a akcelerací auto odjíždí, předností jsou i brzdy. Je potřeba však uvést, že stále u mě převládá velký respekt z vozu. Velkým výkonem poháněná zadní kola je těžké krotit, proto jsme tentokrát ani zdaleka nevyužili jeho maximální motorické možnosti,“ doplňuje Martin Rada. „Potěšila nás i atmosféra v servisu i na trati, zájem diváků, týmů i jezdců o náš vůz. Naše předstartovní tisková zpráva měla přes tisíce zhlédnutí, v servisu nás navštívila spousta fandů, kteří nás podporovali i na trati. Auto vzbuzuje opravdu velký zájem. Věřím, že se budeme postupně zlepšovat a naše časy budou odpovídat možnostem tohoto auta. Proto se s Jardou už těšíme na další závod, kterým bude Mikulášská rally ve Slušovicích,“ uzavírá jezdec AGROTEC CZECH ABARTH Teamu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?