Dlouho očekávaná česká premiéra Abarthu 124 Rally ve specifikaci R-GT se stala o víkendu skutečností. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, reprezentující AGROTEC CZECH ABARTH Team, dokončila poslední závod seriálu Rallysprint Série – Rally Vsetín - na třicáté příčce absolutně. Více než toho umístění jsou ovšem pozitivnější získaná data a zkušenosti, které potvrdily slibovaný potenciál tohoto unikátního speciálu.
Náročné vsetínské tratě, s technickými, ale i uskákanými pasážemi, to byly ideální podmínky, aby hustopečský tým mohl vyzkoušet nový vůz Abarth 124 Rally. Martin Rada, vědom si specifik nového speciálu, zejména pohonu zadních kol, se kterým nikdy v minulosti nezávodil, vsadil v úvodu na jistotu.
„První průjezdy byly z mé strany velmi opatrné, hledal jsem vhodnou stopu, brzdné body, učil se projíždět zatáčky, poznával schopnosti auta a snažil se ho pochopit. Novinkou byl i startovací program. Ukázalo se, že vozu musíme přizpůsobit i rozpis. Prostě všechno je pro mě úplně nové a připadám si, jako kdybych znovu začínal. Tomu také odpovídaly časy,“ přiznává Martin Rada.
Červenobílý abarth se ovšem postupně posouval výsledkovou listinou výše. Během druhé sekce se posunul o sedmadvacet míst.
„Každý další průjezd jsme se zlepšovali a posouvali se dopředu. To byl náš plán a dařilo se nám ho naplňovat. Navíc díky počasí jsme mohli vyzkoušet různé varianty map motoru, nastavení kontroly trakce, použití ALS či vlastního nastavení podvozku. Na základě získaných poznatků a dat dojde ke změnám na podvozku a přizpůsobení auta na české asfalty. V tomto směru byla pozitivní podpora přímo z Abarthu, kdy soutěži byli přítomni dva technici a vývojový inženýr,“ komentuje průběh závodu Martin Rada.
Také v závěrečné části závodu pokračovala hustopečská dvojice v trendu zrychlování. Abarth 124 Rally fungoval bezchybně a výsledkem nakonec byla třicátá příčka absolutně.
„To auto je úžasné a velmi dobře funguje. Nadšený jsem byl zejména z řazení pádly u volantu. Líbilo se mi, s jakou agresivitou a akcelerací auto odjíždí, předností jsou i brzdy. Je potřeba však uvést, že stále u mě převládá velký respekt z vozu. Velkým výkonem poháněná zadní kola je těžké krotit, proto jsme tentokrát ani zdaleka nevyužili jeho maximální motorické možnosti,“ doplňuje Martin Rada. „Potěšila nás i atmosféra v servisu i na trati, zájem diváků, týmů i jezdců o náš vůz. Naše předstartovní tisková zpráva měla přes tisíce zhlédnutí, v servisu nás navštívila spousta fandů, kteří nás podporovali i na trati. Auto vzbuzuje opravdu velký zájem. Věřím, že se budeme postupně zlepšovat a naše časy budou odpovídat možnostem tohoto auta. Proto se s Jardou už těšíme na další závod, kterým bude Mikulášská rally ve Slušovicích,“ uzavírá jezdec AGROTEC CZECH ABARTH Teamu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?