Slibná premiéra Abarthu na vsetínské soutěži

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 17. října 2017 07:56
Sdílej:

Dlouho očekávaná česká premiéra Abarthu 124 Rally ve specifikaci R-GT se stala o víkendu skutečností. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, reprezentující AGROTEC CZECH ABARTH Team, dokončila poslední závod seriálu Rallysprint Série – Rally Vsetín - na třicáté příčce absolutně. Více než toho umístění jsou ovšem pozitivnější získaná data a zkušenosti, které potvrdily slibovaný potenciál tohoto unikátního speciálu.

Náročné vsetínské tratě, s technickými, ale i uskákanými pasážemi, to byly ideální podmínky, aby hustopečský tým mohl vyzkoušet nový vůz Abarth 124 Rally. Martin Rada, vědom si specifik nového speciálu, zejména pohonu zadních kol, se kterým nikdy v minulosti nezávodil, vsadil v úvodu na jistotu.

„První průjezdy byly z mé strany velmi opatrné, hledal jsem vhodnou stopu, brzdné body, učil se projíždět zatáčky, poznával schopnosti auta a snažil se ho pochopit. Novinkou byl i startovací program. Ukázalo se, že vozu musíme přizpůsobit i rozpis. Prostě všechno je pro mě úplně nové a připadám si, jako kdybych znovu začínal. Tomu také odpovídaly časy,“ přiznává Martin Rada.

Červenobílý abarth se ovšem postupně posouval výsledkovou listinou výše. Během druhé sekce se posunul o sedmadvacet míst.

„Každý další průjezd jsme se zlepšovali a posouvali se dopředu. To byl náš plán a dařilo se nám ho naplňovat. Navíc díky počasí jsme mohli vyzkoušet různé varianty map motoru, nastavení kontroly trakce, použití ALS či vlastního nastavení podvozku. Na základě získaných poznatků a dat dojde ke změnám na podvozku a přizpůsobení auta na české asfalty. V tomto směru byla pozitivní podpora přímo z Abarthu, kdy soutěži byli přítomni dva technici a vývojový inženýr,“ komentuje průběh závodu Martin Rada.

Také v závěrečné části závodu pokračovala hustopečská dvojice v trendu zrychlování. Abarth 124 Rally fungoval bezchybně a výsledkem nakonec byla třicátá příčka absolutně.

„To auto je úžasné a velmi dobře funguje. Nadšený jsem byl zejména z řazení pádly u volantu. Líbilo se mi, s jakou agresivitou a akcelerací auto odjíždí, předností jsou i brzdy. Je potřeba však uvést, že stále u mě převládá velký respekt z vozu. Velkým výkonem poháněná zadní kola je těžké krotit, proto jsme tentokrát ani zdaleka nevyužili jeho maximální motorické možnosti,“ doplňuje Martin Rada. „Potěšila nás i atmosféra v servisu i na trati, zájem diváků, týmů i jezdců o náš vůz. Naše předstartovní tisková zpráva měla přes tisíce zhlédnutí, v servisu nás navštívila spousta fandů, kteří nás podporovali i na trati. Auto vzbuzuje opravdu velký zájem. Věřím, že se budeme postupně zlepšovat a naše časy budou odpovídat možnostem tohoto auta. Proto se s Jardou už těšíme na další závod, kterým bude Mikulášská rally ve Slušovicích,“ uzavírá jezdec AGROTEC CZECH ABARTH Teamu.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.