Dlouho očekávaná česká premiéra Abarthu 124 Rally ve specifikaci R-GT se stala o víkendu skutečností. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, reprezentující AGROTEC CZECH ABARTH Team, dokončila poslední závod seriálu Rallysprint Série – Rally Vsetín - na třicáté příčce absolutně. Více než toho umístění jsou ovšem pozitivnější získaná data a zkušenosti, které potvrdily slibovaný potenciál tohoto unikátního speciálu.
Náročné vsetínské tratě, s technickými, ale i uskákanými pasážemi, to byly ideální podmínky, aby hustopečský tým mohl vyzkoušet nový vůz Abarth 124 Rally. Martin Rada, vědom si specifik nového speciálu, zejména pohonu zadních kol, se kterým nikdy v minulosti nezávodil, vsadil v úvodu na jistotu.
„První průjezdy byly z mé strany velmi opatrné, hledal jsem vhodnou stopu, brzdné body, učil se projíždět zatáčky, poznával schopnosti auta a snažil se ho pochopit. Novinkou byl i startovací program. Ukázalo se, že vozu musíme přizpůsobit i rozpis. Prostě všechno je pro mě úplně nové a připadám si, jako kdybych znovu začínal. Tomu také odpovídaly časy,“ přiznává Martin Rada.
Červenobílý abarth se ovšem postupně posouval výsledkovou listinou výše. Během druhé sekce se posunul o sedmadvacet míst.
„Každý další průjezd jsme se zlepšovali a posouvali se dopředu. To byl náš plán a dařilo se nám ho naplňovat. Navíc díky počasí jsme mohli vyzkoušet různé varianty map motoru, nastavení kontroly trakce, použití ALS či vlastního nastavení podvozku. Na základě získaných poznatků a dat dojde ke změnám na podvozku a přizpůsobení auta na české asfalty. V tomto směru byla pozitivní podpora přímo z Abarthu, kdy soutěži byli přítomni dva technici a vývojový inženýr,“ komentuje průběh závodu Martin Rada.
Také v závěrečné části závodu pokračovala hustopečská dvojice v trendu zrychlování. Abarth 124 Rally fungoval bezchybně a výsledkem nakonec byla třicátá příčka absolutně.
„To auto je úžasné a velmi dobře funguje. Nadšený jsem byl zejména z řazení pádly u volantu. Líbilo se mi, s jakou agresivitou a akcelerací auto odjíždí, předností jsou i brzdy. Je potřeba však uvést, že stále u mě převládá velký respekt z vozu. Velkým výkonem poháněná zadní kola je těžké krotit, proto jsme tentokrát ani zdaleka nevyužili jeho maximální motorické možnosti,“ doplňuje Martin Rada. „Potěšila nás i atmosféra v servisu i na trati, zájem diváků, týmů i jezdců o náš vůz. Naše předstartovní tisková zpráva měla přes tisíce zhlédnutí, v servisu nás navštívila spousta fandů, kteří nás podporovali i na trati. Auto vzbuzuje opravdu velký zájem. Věřím, že se budeme postupně zlepšovat a naše časy budou odpovídat možnostem tohoto auta. Proto se s Jardou už těšíme na další závod, kterým bude Mikulášská rally ve Slušovicích,“ uzavírá jezdec AGROTEC CZECH ABARTH Teamu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.