Jan Černý s Petrem Černohorským z týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING dokončili Barum Czech rally Zlín na 12. příčce.
Jan Černý s Petrem Černohorským o uplynulém víkendu absolvovali nejnáročnější soutěž mistrovství České republiky v rally, kterou je Barum Czech Rally Zlín. Posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu vyrazila na rychlostní zkoušky se Škodou Fabia R5 s níž se jí loni podařilo na stejné soutěži obsadit třetí místo.
Diváci sledující Barum Czech Rally Zlín na místě mohli hned od prvních kilometrů sledovat napínavý souboj evropské soutěžácké špičky a špičkových českých soutěžních jezdců. Jan Černý s Petrem Černohorským sváděli souboje v první desítce a na konci úvodní etapy jim patřilo průběžné sedmé místo s malou ztrátou na soupeře před sebou. Hodně rozbitá dvanáctá rychlostní zkouška ale velmi zamíchala pořadím a díky defektu se na ní Jan Černý s Petrem Černohorským propadli hluboko až na 14. příčku. Zbývající tři rychlostní zkoušky do cíle Barum Czech Rally Zlín se jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu snažil časovou ztrátu snížit, ale odstup na soupeře před ním již byl příliš velký a bylo tedy důležitější soutěž dokončit s nepoškozeným vozem s ohledem na vývoj domácího mistrovství České republiky v rally, kde Jan Černý s Petrem Černohorským drží třetí příčku. Důležité body se posádce podařilo nasbírat i v juniorském mistrovství Evropy U-28, kde Janu Černému patří druhá příčka.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING: „Evropské soutěže nám letos nevychází a smůla se na nás přilepila i na domácí Barumce. Tenhle závod mám moc rád, díky své náročnosti a vím, že je třeba tady hodně přemýšlet nad nasazením. Chyba se tady dá udělat hodně snadno a my se s Petrem snažili držet rozumné tempo a dařilo se nám to. Před dvanáctou rychlostní zkouškou jsme na páté místo, kde byl v tu chvíli Roman Kresta, ztráceli asi třináct vteřin a byli jsme stále v kontaktu se špičkou. Nemůžeme si dovolit příliš riskovat poškození auta a naše tempo bylo dobré. Věděl jsem, že RZ Košíky bude náročná na defekty a dělal jsem všechno proto, abychom jej nedostali, ale nepodařilo se nám to. Dostali jsme defekt a ztratili jsme přes dvě minuty. Jeli jsme jinou strategii v pneumatikách než ostatní, a z osmnácti povolených pneumatik jsme si nechávali nesjeté pneumatiky na závěr, ale nakonec jsme je vůbec nevyužili, protože to díky ztrátě po defektu nemělo už smysl. Z výsledku na Barumce radost nemám, ale vím, že jsme celý tým podali dobrý výkon a druhé místo v juniorech není špatné. Tentokrát nám nepřálo štěstí, ale i to je rally. Těším se na další soutěž a děkuji všem našim fanouškům a partnerům za podporu. Velké díky patří zejména Benzině a MOGULu a chci také pogratulovat Romanovi Krestovi k „bedně“ na jeho domácí soutěži. Jsem rád, že se nám oběma podařilo dojet na třetím místě jak na Bohemce, tak na Barumce a ukázali jsme, že rally může být „dobře hustý.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?