Zatímco účast na jednodenních sprintech přináší Martinu Vlčkovi a Jindřišce Žákové jeden úspěch za druhým, ve „velkém“ šampionátu se jim stále nedaří naskočit na vlnu uvolněných výkonů z druhé poloviny loňské sezony. Po defektu pneumatiky na Valašce, laborování s nastavením na Šumavě a jezdecky protrápeném Krumlově si na následujících dvou soutěžích vypili kalich hořkosti až do dna – v Hustopečích i na Bohemii totiž hned po startu rozšířili seznam odstoupených posádek.
Na hustopečskou Agrotec Petronas Syntium rally se nejezdí jen za kvalitním sportovním zážitkem, ale také za zábavou a uvolněnou atmosférou. Čtvrteční neformální zahájení soutěže v areálu hlavního sponzora dokáže soutěžní posádky vždy dobře naladit a nabídnout jim k vyzkoušení zajímavou techniku, se kterou běžně nepřicházejí do styku. V případě Martina Vlčka se jednalo o jedenáctitunový traktor se všemi technickými vymoženostmi dnešní doby. „Už jsem řídil kde co, ale tohle byl velký zážitek. Tento stroj by si určitě dokázal poradit i se zdejšími vyhlášenými protikatovacími zábranami,“ chrlil ze sebe zážitky Martin. Co se týká jeho vztahu k hustopečské rally, výsledkově zde měl na co navazovat – v roce 2012, ještě s peugeotem, vyhrál svoji třídu a o rok později, už za volantem fabie, zde skončil po dramatickém souboji třetí absolutně. Od příchodu Jindřišky Žákové na sedadlo spolujezdce jsou však pro něj jihomoravské vinice zřejmě zakleté. Drobnou havárií skončilo jejich účinkování před dvěma lety, loni v Hustopečích chyběli a letos si po roční pauze znovu ustlali mimo trať. Po druhém testu přitom v mezinárodní konkurenci figurovali na nadějném sedmém místě absolutně a pátém v hodnocení mistrovství republiky. „Stává se tradicí, že se nám s Jindřichem v Hustopečích nedaří - buď máme smůlu v podobě pomalého defektu, nebo málo předvídáme při psaní rozpisu a výsledkem je výlet mimo trať. Letos nás na třetí „erzetě“, na výjezdu z levotočivé zatáčky, překvapilo bláto a při akceleraci jsme zavadili pravou stranou vozu o strom. Přesto všechno tuto soutěž považuji za jednu z oblíbených, má hlavu a patu, je rozumně rozmístěna v nádherném regionu a přejezdy jsou až nepochopitelně krátké. Tady je vidět, že se na organizaci podílejí aktivní závodníci. Příště si musíme dát pozor při psaní tratě a určitě to dopadne dobře,“ zhodnotil svoji krátkou pouť soutěží „Vlčák“, který vzhledem k poškození vozu nemohl druhý den startovat v rámci systému Super rally. Jindřiška pak jen připomněla, že se jim stala osudnou stejná RZ jako předloni, jen o několik kilometrů dál.
S odhodláním spravit si chuť vyrazili reprezentanti týmu Svarmetal Motorsport na Rally Bohemia, která se konala o prvním prázdninovém víkendu. Pšenka však Martinovi s Jindřiškou bohužel nekvetla ani v okolí Mladé Boleslavi a nic na tom nezměnila ani vydatná „vlčí“ podpora týmových maskotů na startovní rampě. „Na Bohemku nám mechanici nestihli opravit naší „fordici“, a proto jsme museli požádat vstřícné slovenské kolegy, kteří nám ochotně vyhověli, aby bylo čím závodit. Není však ford jako ford a my se museli od začátku seznamovat. Moje nedůvěra v nastavení pak vedla k přehřátí brzd na nejdelší rychlostní zkoušce a k prošlápnutí brzdového pedálu až na podlahu. Výsledkem byl výlet mimo trať,“ vrátil se k příčinám problémů pilot. Propad z třináctého místa na 46. pozici a především šestiminutová ztráta na čelo soutěže stály za rozhodnutím nepokračovat v první etapě a raději poléčit vůz na nedělní souboj o bonusové body. Toto rozhodnutí se druhý den ukázalo jako rozumné – Fiesta R5 z týmu Vladimíra Hanuše šlapala jako hodinky a posádka postupně získávala důvěru v její schopnosti, což vyústilo v zisk devátého místa v etapovém hodnocení. Doplňme, že stejná příčka patří Martinovi a Jindřišce i v průběžné tabulce Mistrovství ČR v rally po páté soutěži. „Bohemka byla spíše protrápená. Počasí si s námi dělalo, co chtělo, a poté, co si fiesta v sobotu řekla, že prostě brzdit nebude, už jsme se hůře koncentrovali na nedělní souboj o etapové body. Jsme však rádi, že se nevracíme úplně s prázdnou,“ uzavřela hodnocení mladoboleslavské účasti Jindřiška.
Motivace Martina a Jindřišky po dvou výpadcích povážlivě klesala na nulu, v testu psychické odolnosti však obstáli a už nyní směřují jejich myšlenky k vylepšení bodového konta na nadcházející soutěži Mistrovství ČR v rally - Barum Czech Rally Zlín. Ještě předtím se navíc objeví i na oblíbené sprintrally v Pačejově, která patří do Poháru 2+. „Je pravda, že smůla dvakrát po sobě sice na závodnickém sebevědomí nepřidá, ale my s Jindřichem jsme kalení v oleji a jen tak nás něco nezlomí,“ tvrdí odhodlaně Vlčák.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.