Zatímco účast na jednodenních sprintech přináší Martinu Vlčkovi a Jindřišce Žákové jeden úspěch za druhým, ve „velkém“ šampionátu se jim stále nedaří naskočit na vlnu uvolněných výkonů z druhé poloviny loňské sezony. Po defektu pneumatiky na Valašce, laborování s nastavením na Šumavě a jezdecky protrápeném Krumlově si na následujících dvou soutěžích vypili kalich hořkosti až do dna – v Hustopečích i na Bohemii totiž hned po startu rozšířili seznam odstoupených posádek.
Na hustopečskou Agrotec Petronas Syntium rally se nejezdí jen za kvalitním sportovním zážitkem, ale také za zábavou a uvolněnou atmosférou. Čtvrteční neformální zahájení soutěže v areálu hlavního sponzora dokáže soutěžní posádky vždy dobře naladit a nabídnout jim k vyzkoušení zajímavou techniku, se kterou běžně nepřicházejí do styku. V případě Martina Vlčka se jednalo o jedenáctitunový traktor se všemi technickými vymoženostmi dnešní doby. „Už jsem řídil kde co, ale tohle byl velký zážitek. Tento stroj by si určitě dokázal poradit i se zdejšími vyhlášenými protikatovacími zábranami,“ chrlil ze sebe zážitky Martin. Co se týká jeho vztahu k hustopečské rally, výsledkově zde měl na co navazovat – v roce 2012, ještě s peugeotem, vyhrál svoji třídu a o rok později, už za volantem fabie, zde skončil po dramatickém souboji třetí absolutně. Od příchodu Jindřišky Žákové na sedadlo spolujezdce jsou však pro něj jihomoravské vinice zřejmě zakleté. Drobnou havárií skončilo jejich účinkování před dvěma lety, loni v Hustopečích chyběli a letos si po roční pauze znovu ustlali mimo trať. Po druhém testu přitom v mezinárodní konkurenci figurovali na nadějném sedmém místě absolutně a pátém v hodnocení mistrovství republiky. „Stává se tradicí, že se nám s Jindřichem v Hustopečích nedaří - buď máme smůlu v podobě pomalého defektu, nebo málo předvídáme při psaní rozpisu a výsledkem je výlet mimo trať. Letos nás na třetí „erzetě“, na výjezdu z levotočivé zatáčky, překvapilo bláto a při akceleraci jsme zavadili pravou stranou vozu o strom. Přesto všechno tuto soutěž považuji za jednu z oblíbených, má hlavu a patu, je rozumně rozmístěna v nádherném regionu a přejezdy jsou až nepochopitelně krátké. Tady je vidět, že se na organizaci podílejí aktivní závodníci. Příště si musíme dát pozor při psaní tratě a určitě to dopadne dobře,“ zhodnotil svoji krátkou pouť soutěží „Vlčák“, který vzhledem k poškození vozu nemohl druhý den startovat v rámci systému Super rally. Jindřiška pak jen připomněla, že se jim stala osudnou stejná RZ jako předloni, jen o několik kilometrů dál.
S odhodláním spravit si chuť vyrazili reprezentanti týmu Svarmetal Motorsport na Rally Bohemia, která se konala o prvním prázdninovém víkendu. Pšenka však Martinovi s Jindřiškou bohužel nekvetla ani v okolí Mladé Boleslavi a nic na tom nezměnila ani vydatná „vlčí“ podpora týmových maskotů na startovní rampě. „Na Bohemku nám mechanici nestihli opravit naší „fordici“, a proto jsme museli požádat vstřícné slovenské kolegy, kteří nám ochotně vyhověli, aby bylo čím závodit. Není však ford jako ford a my se museli od začátku seznamovat. Moje nedůvěra v nastavení pak vedla k přehřátí brzd na nejdelší rychlostní zkoušce a k prošlápnutí brzdového pedálu až na podlahu. Výsledkem byl výlet mimo trať,“ vrátil se k příčinám problémů pilot. Propad z třináctého místa na 46. pozici a především šestiminutová ztráta na čelo soutěže stály za rozhodnutím nepokračovat v první etapě a raději poléčit vůz na nedělní souboj o bonusové body. Toto rozhodnutí se druhý den ukázalo jako rozumné – Fiesta R5 z týmu Vladimíra Hanuše šlapala jako hodinky a posádka postupně získávala důvěru v její schopnosti, což vyústilo v zisk devátého místa v etapovém hodnocení. Doplňme, že stejná příčka patří Martinovi a Jindřišce i v průběžné tabulce Mistrovství ČR v rally po páté soutěži. „Bohemka byla spíše protrápená. Počasí si s námi dělalo, co chtělo, a poté, co si fiesta v sobotu řekla, že prostě brzdit nebude, už jsme se hůře koncentrovali na nedělní souboj o etapové body. Jsme však rádi, že se nevracíme úplně s prázdnou,“ uzavřela hodnocení mladoboleslavské účasti Jindřiška.
Motivace Martina a Jindřišky po dvou výpadcích povážlivě klesala na nulu, v testu psychické odolnosti však obstáli a už nyní směřují jejich myšlenky k vylepšení bodového konta na nadcházející soutěži Mistrovství ČR v rally - Barum Czech Rally Zlín. Ještě předtím se navíc objeví i na oblíbené sprintrally v Pačejově, která patří do Poháru 2+. „Je pravda, že smůla dvakrát po sobě sice na závodnickém sebevědomí nepřidá, ale my s Jindřichem jsme kalení v oleji a jen tak nás něco nezlomí,“ tvrdí odhodlaně Vlčák.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.