Sice v cíli a s důležitým bodovým ziskem, ale rovněž se spoustou problémů a nepříjemných situací.
Taková byla Bohemka pro hustopečskou posádku Martin Rada – Jaroslav Jugas. Seriál MČR v rally pokračoval v rychlém sledu po domácí AGROTEC rally v Mladé Boleslavi, na programu byla Rally Bohemia. Martina Radu dělilo před startem od vedoucího jezdce třídy 8 Michala Vaňhary 24 bodů, a tak se dalo očekávat, že mladoboleslavská soutěž může být v boji o titul zásadní.
„Průběh tréninků naznačoval, že se bude rozhodovat hlavně na delších vložkách. Nic dobrého nevěstilo ani počasí, což nás utvrzovalo v tom, že je potřeba hlavně dobře poznamenat nebezpečné úseky s ´kluzkým´ asfaltem pro případ deště,“ přiznává Martina Rada.
Začínalo se městskou speciálkou, která se kvůli vytrhaným dlažebním kostkách stala jednou velkou parodií na závodění. I proto se hustopečská dvojice rozhodla neriskovat defekt a poškození vozu a začínala až ze čtvrtého místa ve třídě 8. Vítězství ve třídě na úvodním klasickém testu Chloudov posádku hustopečské alfy „nakoplo“, ale její radost neměla dlouhého trvání. Na vině byl problém s převodovkou, který se objevil na třetí a po opravě zpětně i na páté zkoušce.
„Od té chvíle se samotný závod změnil v boj o dojetí. Sobotní etapu jsme dojížděli jen na čtvrtý rychlostní stupeň, z čehož pramenila propastná ztráta a propad až úplně poslední místo ve třídě a na 49. absolutně,“ vrací se k závodu navigátor Jaroslav Jugas a doplňuje: „Navíc musím zmínit nesmyslné časy sobotních přejezdů. I při dodržování pravidel nebylo snadné časovky stíhat. Třeba potom, co jsme museli zastavit na železničním přejezdu. Navíc hlídky Policie ČR byly na každém kroku a svým způsobem to byl souboj posádek a policistů. Také několik dvojic na to doplatilo odstoupením a to je k zamyšlení.“
Bohužel domněnka, že jsou rychlosti pouze zaseknuty se nepotvrdila, přesto se mechanici AGROTEC racing teamu pokusili o provizorní opravu, která byla částečně úspěšná. U vozy skupiny N totiž není reálná výměna převodovky v rámci večerního servisu (45 minut). Pozitivní na průběhu Bohemie tak pro posádku červené alfy zůstal fakt, že po sobotě zůstaly ve třídě 8 pouze tři dvojice, což zaručovalo solidní bodový příjem do šampionátu. Michalu Vaňharovi se ovšem konkurovat nedalo, ve hře byly alespoň body za druhé místo a bonusové body za druhou etapu.
„Šli jsme do nedělní etapy s jasným úkolem, co nejméně namáhat převodovku a snažit se dostat na druhé místo ve třídě. To se nám povedlo hned po RZ6. Během dopolední sekce jsme si vypracovali téměř minutový náskok na třetího Jaroslava Kastnera a vše vypadalo nadějně,“ doplňuje Martin Rada.
Po návštěvě servisu se provizorní oprava převodovky překontrolovala, posádce pak svým způsobem nahrálo zrušení RZ9 po havárii jedné z posádek. Jenže v RZ10 Cetno se závada alfy opět naplno projevila. Martin Rada měl k dispozici opět jen čtvrtý rychlostní stupeň, a tím pomalu přicházel o náskok před Kastnerovým civikem.
„Nervy byly napnuty k prasknutí… Bude náskok na Staroměstské RZ stačit? Čtvrtý stupeň nám totiž vůbec nedovoloval akcelerovat. Vteřiny ubíhaly a aby toho nebylo málo, v poslední pravé zatáčce před cílem nám do kola skočila vytrhaná dlažební kostka, která tam zůstala a s alfou jsme ji dovezli slavnostně až do Hustopečí. Ani to nás však neobralo o poháry za druhé místo, ač jsme museli alfu na cílovou rampu dostat za pomoci činovníků…,“ uzavírá vzpomínku na smolnou Bohemku Martin Rada.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.