Rally Bohemia otevřela druhou polovinu TrueCam MČR 2017 v rallye - Těžké podmínky nové dvojice: proměnlivé počasí, složitá volba obutí - Postupná souhra: navigátorka Skácelová sbírá zkušenosti v rychlé Fabii R5 - To nejlepší nakonec: v poslední RZ druhé místo jen 0,8 za vítězi a mistry ČR.
Nově složená posádka v ní skončila na stejné příčce, na jaké do ní odstartovala. Průběh víkendové soutěže byl ale vzhledem k počasí mnohem zajímavější se sladkou finálovou tečkou.
„Svým způsobem to byl pro mě očistec, ale zároveň moc krásný. Těžší vstup do světa velkých soutěží jsem si snad nemohla vybrat, jeli jsme na suchu, mokru, vytahaném blátě, hladkých asfaltech, bylo tady snad všechno. Ještě jsem plná dojmů, mezi nimiž nesmím zapomenout moc poděkovat Vojtovi Štajfovi za to, že mi nejen dal tuhle nezapomenutelnou příležitost, ale také že mi celou dobu pomáhal a podporoval stejně jako celý tým, každý jeho člen,“ vysypala ze sebe drobná navigátorská novicka Markéta Skácelová, která se stala novou spolujezdkyní Vojtěch Štajfa. A svoji velkou premiéru zvládla, když spolu s Vojtou Štajfem a speciálem ŠKODA Fabia R5 dokončila Rally Bohemia 2017 na bodech za 8. místo absolutně.
Od samého začátku přitom šlo o těžkou soutěž, která pro Klokočka ŠKODA Czech National Team málem skončila na první vložce. „Chtěli jsme do toho jít hned od první městské erzety, kde se nám při výjezdu ze zamotaného parkoviště na kostkách auto svezlo celkem dost bokem a málem jsme se nevešli do úzkého průjezdu mezi domy. To se ale doslova o pár centimetrů povedlo a od začátku jsme byli se širší špičkou kontaktní. Dlouhý přejezd do Jizerských hor s proměnlivým počasím se ale ukázal jako velmi těžký na volbu obutí. Na poslední chvíli jsme před RZ2 stihli během pěti minut vyměnit přední kola, stejně to ale nebyl ideál,“ popisuje Štajf náročnost letošní Rally Bohemia. Před startem třetí vložky se navíc z olověných mraků spustil velký liják, jenž proměnil nejdelší RZ Zlatá v přírodní brouzdaliště. Kromě samotného čela startovního pole jedoucího ještě jen za vlhka se snad každá další posádka včetně té se startovním číslem 8 potýkala s problémy s množstvím vody na trati, které v našem případě znamenaly hodiny, startování a couvání s časovou ztrátou hodně přes 10 sekund. Každým kilometrem se ale souhra v kokpitu zeleno-šedé Fabie R5 zlepšovala, aby po kompletně mokré sobotní sekci vyústila v etapové 10. místo celkově. Do neděle bylo ještě co zlepšovat, s tím se ale od začátku počítalo.
Nedělní etapa byla kromě úvodní zkoušky deště ušetřena, na trať se ale vytahalo i tak dost nečistot a velká zodpovědnost tak byla na průzkumné posádce, takzvaných špionech. „Druhou etapu jsme na základě doporučení našeho špiona Vladimíra Zelinky začali na mokrých pneumatikách, i když jsem o správnosti této volby ještě před startem poněkud pochyboval. Ve finále jsem za ni byl vděčný, konec Radostína byl extrémně náročný, díky perfektně dopsaným poznámkám do rozpisu jsme se vyvarovali chyb a postupně se zlepšovali,“ okomentoval Vojtěch Štajf úvodní nedělní sekci. Druhá část této etapy se pak už jela za sucha, což Štajfovi vyhovovalo a mohl se opřít do upevnění nově vybudované 8. příčky. „Sucho je pro mě příjemnější a pomohlo nám přeskočit a na všech nedělních zkouškách porazit Míru Tarabuse, který byl po první etapě naším největším soupeřem. V samostatném hodnocení druhé etapy jsme pak byli šestí, dokázali jsme být rychlejší než Mirek Jakeš s mou někdejší spolujezdkyní Marcelou Ehlovou nebo můj téměř „jmenovec“ Štěpán Vojtěch s jiným mým bývalým spolujezdcem Michalem Ernstem. Snazší nedělní podmínky nám pomohly i v prohloubení vzájemné souhry s Markétou a absolutní osmou příčku tak hodnotíme jako kvalitní umístění vzhledem k početné stálé konkurenci rozšířené navíc o Romana Krestu nebo zmíněného Štěpána Vojtěcha,“ dodal Štajf.
P. S.: Stejně jako loni i letos proběhl pokus o vítězství v poslední městské erzetě. Na skalp tovární posádky Kopecký-Dresler, která se v předstihu stala už jistými mistry republiky, tentokrát chybělo 0,9 sekundy. Zeleno-šedá ŠKODA Fabia R5 tak zakončila Rally Bohemia potěšujícím druhým časem.
Autor: Racing 21
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.