Rally Bohemia otevřela druhou polovinu TrueCam MČR 2017 v rallye - Těžké podmínky nové dvojice: proměnlivé počasí, složitá volba obutí - Postupná souhra: navigátorka Skácelová sbírá zkušenosti v rychlé Fabii R5 - To nejlepší nakonec: v poslední RZ druhé místo jen 0,8 za vítězi a mistry ČR.
Nově složená posádka v ní skončila na stejné příčce, na jaké do ní odstartovala. Průběh víkendové soutěže byl ale vzhledem k počasí mnohem zajímavější se sladkou finálovou tečkou.
„Svým způsobem to byl pro mě očistec, ale zároveň moc krásný. Těžší vstup do světa velkých soutěží jsem si snad nemohla vybrat, jeli jsme na suchu, mokru, vytahaném blátě, hladkých asfaltech, bylo tady snad všechno. Ještě jsem plná dojmů, mezi nimiž nesmím zapomenout moc poděkovat Vojtovi Štajfovi za to, že mi nejen dal tuhle nezapomenutelnou příležitost, ale také že mi celou dobu pomáhal a podporoval stejně jako celý tým, každý jeho člen,“ vysypala ze sebe drobná navigátorská novicka Markéta Skácelová, která se stala novou spolujezdkyní Vojtěch Štajfa. A svoji velkou premiéru zvládla, když spolu s Vojtou Štajfem a speciálem ŠKODA Fabia R5 dokončila Rally Bohemia 2017 na bodech za 8. místo absolutně.
Od samého začátku přitom šlo o těžkou soutěž, která pro Klokočka ŠKODA Czech National Team málem skončila na první vložce. „Chtěli jsme do toho jít hned od první městské erzety, kde se nám při výjezdu ze zamotaného parkoviště na kostkách auto svezlo celkem dost bokem a málem jsme se nevešli do úzkého průjezdu mezi domy. To se ale doslova o pár centimetrů povedlo a od začátku jsme byli se širší špičkou kontaktní. Dlouhý přejezd do Jizerských hor s proměnlivým počasím se ale ukázal jako velmi těžký na volbu obutí. Na poslední chvíli jsme před RZ2 stihli během pěti minut vyměnit přední kola, stejně to ale nebyl ideál,“ popisuje Štajf náročnost letošní Rally Bohemia. Před startem třetí vložky se navíc z olověných mraků spustil velký liják, jenž proměnil nejdelší RZ Zlatá v přírodní brouzdaliště. Kromě samotného čela startovního pole jedoucího ještě jen za vlhka se snad každá další posádka včetně té se startovním číslem 8 potýkala s problémy s množstvím vody na trati, které v našem případě znamenaly hodiny, startování a couvání s časovou ztrátou hodně přes 10 sekund. Každým kilometrem se ale souhra v kokpitu zeleno-šedé Fabie R5 zlepšovala, aby po kompletně mokré sobotní sekci vyústila v etapové 10. místo celkově. Do neděle bylo ještě co zlepšovat, s tím se ale od začátku počítalo.
Nedělní etapa byla kromě úvodní zkoušky deště ušetřena, na trať se ale vytahalo i tak dost nečistot a velká zodpovědnost tak byla na průzkumné posádce, takzvaných špionech. „Druhou etapu jsme na základě doporučení našeho špiona Vladimíra Zelinky začali na mokrých pneumatikách, i když jsem o správnosti této volby ještě před startem poněkud pochyboval. Ve finále jsem za ni byl vděčný, konec Radostína byl extrémně náročný, díky perfektně dopsaným poznámkám do rozpisu jsme se vyvarovali chyb a postupně se zlepšovali,“ okomentoval Vojtěch Štajf úvodní nedělní sekci. Druhá část této etapy se pak už jela za sucha, což Štajfovi vyhovovalo a mohl se opřít do upevnění nově vybudované 8. příčky. „Sucho je pro mě příjemnější a pomohlo nám přeskočit a na všech nedělních zkouškách porazit Míru Tarabuse, který byl po první etapě naším největším soupeřem. V samostatném hodnocení druhé etapy jsme pak byli šestí, dokázali jsme být rychlejší než Mirek Jakeš s mou někdejší spolujezdkyní Marcelou Ehlovou nebo můj téměř „jmenovec“ Štěpán Vojtěch s jiným mým bývalým spolujezdcem Michalem Ernstem. Snazší nedělní podmínky nám pomohly i v prohloubení vzájemné souhry s Markétou a absolutní osmou příčku tak hodnotíme jako kvalitní umístění vzhledem k početné stálé konkurenci rozšířené navíc o Romana Krestu nebo zmíněného Štěpána Vojtěcha,“ dodal Štajf.
P. S.: Stejně jako loni i letos proběhl pokus o vítězství v poslední městské erzetě. Na skalp tovární posádky Kopecký-Dresler, která se v předstihu stala už jistými mistry republiky, tentokrát chybělo 0,9 sekundy. Zeleno-šedá ŠKODA Fabia R5 tak zakončila Rally Bohemia potěšujícím druhým časem.
Autor: Racing 21
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.