Rally Bohemia otevřela druhou polovinu TrueCam MČR 2017 v rallye - Těžké podmínky nové dvojice: proměnlivé počasí, složitá volba obutí - Postupná souhra: navigátorka Skácelová sbírá zkušenosti v rychlé Fabii R5 - To nejlepší nakonec: v poslední RZ druhé místo jen 0,8 za vítězi a mistry ČR.
Nově složená posádka v ní skončila na stejné příčce, na jaké do ní odstartovala. Průběh víkendové soutěže byl ale vzhledem k počasí mnohem zajímavější se sladkou finálovou tečkou.
„Svým způsobem to byl pro mě očistec, ale zároveň moc krásný. Těžší vstup do světa velkých soutěží jsem si snad nemohla vybrat, jeli jsme na suchu, mokru, vytahaném blátě, hladkých asfaltech, bylo tady snad všechno. Ještě jsem plná dojmů, mezi nimiž nesmím zapomenout moc poděkovat Vojtovi Štajfovi za to, že mi nejen dal tuhle nezapomenutelnou příležitost, ale také že mi celou dobu pomáhal a podporoval stejně jako celý tým, každý jeho člen,“ vysypala ze sebe drobná navigátorská novicka Markéta Skácelová, která se stala novou spolujezdkyní Vojtěch Štajfa. A svoji velkou premiéru zvládla, když spolu s Vojtou Štajfem a speciálem ŠKODA Fabia R5 dokončila Rally Bohemia 2017 na bodech za 8. místo absolutně.
Od samého začátku přitom šlo o těžkou soutěž, která pro Klokočka ŠKODA Czech National Team málem skončila na první vložce. „Chtěli jsme do toho jít hned od první městské erzety, kde se nám při výjezdu ze zamotaného parkoviště na kostkách auto svezlo celkem dost bokem a málem jsme se nevešli do úzkého průjezdu mezi domy. To se ale doslova o pár centimetrů povedlo a od začátku jsme byli se širší špičkou kontaktní. Dlouhý přejezd do Jizerských hor s proměnlivým počasím se ale ukázal jako velmi těžký na volbu obutí. Na poslední chvíli jsme před RZ2 stihli během pěti minut vyměnit přední kola, stejně to ale nebyl ideál,“ popisuje Štajf náročnost letošní Rally Bohemia. Před startem třetí vložky se navíc z olověných mraků spustil velký liják, jenž proměnil nejdelší RZ Zlatá v přírodní brouzdaliště. Kromě samotného čela startovního pole jedoucího ještě jen za vlhka se snad každá další posádka včetně té se startovním číslem 8 potýkala s problémy s množstvím vody na trati, které v našem případě znamenaly hodiny, startování a couvání s časovou ztrátou hodně přes 10 sekund. Každým kilometrem se ale souhra v kokpitu zeleno-šedé Fabie R5 zlepšovala, aby po kompletně mokré sobotní sekci vyústila v etapové 10. místo celkově. Do neděle bylo ještě co zlepšovat, s tím se ale od začátku počítalo.
Nedělní etapa byla kromě úvodní zkoušky deště ušetřena, na trať se ale vytahalo i tak dost nečistot a velká zodpovědnost tak byla na průzkumné posádce, takzvaných špionech. „Druhou etapu jsme na základě doporučení našeho špiona Vladimíra Zelinky začali na mokrých pneumatikách, i když jsem o správnosti této volby ještě před startem poněkud pochyboval. Ve finále jsem za ni byl vděčný, konec Radostína byl extrémně náročný, díky perfektně dopsaným poznámkám do rozpisu jsme se vyvarovali chyb a postupně se zlepšovali,“ okomentoval Vojtěch Štajf úvodní nedělní sekci. Druhá část této etapy se pak už jela za sucha, což Štajfovi vyhovovalo a mohl se opřít do upevnění nově vybudované 8. příčky. „Sucho je pro mě příjemnější a pomohlo nám přeskočit a na všech nedělních zkouškách porazit Míru Tarabuse, který byl po první etapě naším největším soupeřem. V samostatném hodnocení druhé etapy jsme pak byli šestí, dokázali jsme být rychlejší než Mirek Jakeš s mou někdejší spolujezdkyní Marcelou Ehlovou nebo můj téměř „jmenovec“ Štěpán Vojtěch s jiným mým bývalým spolujezdcem Michalem Ernstem. Snazší nedělní podmínky nám pomohly i v prohloubení vzájemné souhry s Markétou a absolutní osmou příčku tak hodnotíme jako kvalitní umístění vzhledem k početné stálé konkurenci rozšířené navíc o Romana Krestu nebo zmíněného Štěpána Vojtěcha,“ dodal Štajf.
P. S.: Stejně jako loni i letos proběhl pokus o vítězství v poslední městské erzetě. Na skalp tovární posádky Kopecký-Dresler, která se v předstihu stala už jistými mistry republiky, tentokrát chybělo 0,9 sekundy. Zeleno-šedá ŠKODA Fabia R5 tak zakončila Rally Bohemia potěšujícím druhým časem.
Autor: Racing 21
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.