Čtvrtá soutěž TrueCam mistrovství České republiky v rally, s centrem v jihomoravských Hustopečích, znamenala druhé letošní vítězství pro posádku Filip Mareš – Jan Hloušek startující v barvách Autoklub Peugeot Rally Talent. S vozem Peugeot 208 R2 zajeli nejrychleji v rovné polovině z 12 odjetých zkoušek a vítězstvím v obou etapách XIII. Agrotec Rally Hustopeče si zajistili plný bodový zisk nejen v kategorii 2WD, ale také ve třídě 6. Mareš se tak posunul do čela průběžného hodnocení „dvoukolek“ a díky druhému vítězství v řadě vévodí také jezdcům bodujícím v Peugeot Total Rally Cupu. S plným bodovým ziskem opanuje po 4. závodě také hodnocení juniorů.
Letošní ročník Rally Hustopeče ztížilo proměnlivé počasí, když závodníky několikrát během pátku i soboty zastihl déšť. Jedním z klíčových faktorů pro úspěch tak byla správná volba pneumatik. „Nám se naštěstí ve většině případů dařilo „trefovat“ ty správné,“ komentuje pneumatikovou loterii Filip Mareš a pokračuje: „Rád bych poděkoval všem členům týmu. V tvrdé konkurenci naší kategorie jsme museli o vítězství bojovat od prvního do posledního metru a rozhodovaly drobnosti. Měli jsme vždy správné informace o podmínkách na trati, podařilo se nám odjet celý závod bez výraznější chyby a náš Peugeot 208 R2 fungoval bezvadně. Vítězství je výsledkem práce celého týmu.“
Cesta k prvnímu místu ale nebyla jednoduchá. Do závodu vstoupil Filip Mareš třetím časem, díky dvěma vyhraným RZ v druhé noční sekci se ale propracoval do čela. Druhou etapu začal vítězstvím a díky stabilně rychlým časům si udržoval náskok na druhého Simona Wagnera. V poslední sekci vstoupilo ale do hry počasí: „Předpověď hrozila deštěm a tak jsme se rozhodli pro bezpečnější variantu s měkčím obutím a dvěma mokrými rezervami. První dvě zkoušky byly ale zcela suché a my museli jet rychle a přitom tak, abychom byli na pneumatikách schopni absolvovat případně i poslední 23km dlouhou zkoušku. Přesto se nám podařilo na druhých Starovicích zvítězit, a když se pak na přejezdu rozpršelo, rozhodli jsme se pro výměnu. Volba nám vyšla skvěle a z vítězství máme skutečně velkou radost,“ vylíčil závěr jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.
„Velice povedená rally, těší nás „plné“ body za obě etapy a celkové vítězství. Je vidět, že k rychlosti se přidává i vyrovnanost výkonů. Provedení poslední sekce, se šetřením pneumatik na suchu a přesto vítězným časem a přezutím těsně před deštěm, bylo víc než výborné,“ říká k předvedenému výkonu svých svěřenců manažer týmu Stanislav Kafka.
Autoklub Peugeot Rally Talent děkuje všem svým partnerům, kterými jsou Peugeot ČR, Total ČR, Gekon racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz. Kalendář MČR v rally pokračuje už za necelé dva týdny pátým podnikem v okolí Mladé Boleslavi tradiční Rally Bohemia a Filipa Mareše s Janem Hlouškem tak bude čekat závod na domácí půdě.
Autor: Autoklub ČR
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?