Čtvrtá soutěž TrueCam mistrovství České republiky v rally, s centrem v jihomoravských Hustopečích, znamenala druhé letošní vítězství pro posádku Filip Mareš – Jan Hloušek startující v barvách Autoklub Peugeot Rally Talent. S vozem Peugeot 208 R2 zajeli nejrychleji v rovné polovině z 12 odjetých zkoušek a vítězstvím v obou etapách XIII. Agrotec Rally Hustopeče si zajistili plný bodový zisk nejen v kategorii 2WD, ale také ve třídě 6. Mareš se tak posunul do čela průběžného hodnocení „dvoukolek“ a díky druhému vítězství v řadě vévodí také jezdcům bodujícím v Peugeot Total Rally Cupu. S plným bodovým ziskem opanuje po 4. závodě také hodnocení juniorů.
Letošní ročník Rally Hustopeče ztížilo proměnlivé počasí, když závodníky několikrát během pátku i soboty zastihl déšť. Jedním z klíčových faktorů pro úspěch tak byla správná volba pneumatik. „Nám se naštěstí ve většině případů dařilo „trefovat“ ty správné,“ komentuje pneumatikovou loterii Filip Mareš a pokračuje: „Rád bych poděkoval všem členům týmu. V tvrdé konkurenci naší kategorie jsme museli o vítězství bojovat od prvního do posledního metru a rozhodovaly drobnosti. Měli jsme vždy správné informace o podmínkách na trati, podařilo se nám odjet celý závod bez výraznější chyby a náš Peugeot 208 R2 fungoval bezvadně. Vítězství je výsledkem práce celého týmu.“
Cesta k prvnímu místu ale nebyla jednoduchá. Do závodu vstoupil Filip Mareš třetím časem, díky dvěma vyhraným RZ v druhé noční sekci se ale propracoval do čela. Druhou etapu začal vítězstvím a díky stabilně rychlým časům si udržoval náskok na druhého Simona Wagnera. V poslední sekci vstoupilo ale do hry počasí: „Předpověď hrozila deštěm a tak jsme se rozhodli pro bezpečnější variantu s měkčím obutím a dvěma mokrými rezervami. První dvě zkoušky byly ale zcela suché a my museli jet rychle a přitom tak, abychom byli na pneumatikách schopni absolvovat případně i poslední 23km dlouhou zkoušku. Přesto se nám podařilo na druhých Starovicích zvítězit, a když se pak na přejezdu rozpršelo, rozhodli jsme se pro výměnu. Volba nám vyšla skvěle a z vítězství máme skutečně velkou radost,“ vylíčil závěr jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.
„Velice povedená rally, těší nás „plné“ body za obě etapy a celkové vítězství. Je vidět, že k rychlosti se přidává i vyrovnanost výkonů. Provedení poslední sekce, se šetřením pneumatik na suchu a přesto vítězným časem a přezutím těsně před deštěm, bylo víc než výborné,“ říká k předvedenému výkonu svých svěřenců manažer týmu Stanislav Kafka.
Autoklub Peugeot Rally Talent děkuje všem svým partnerům, kterými jsou Peugeot ČR, Total ČR, Gekon racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz. Kalendář MČR v rally pokračuje už za necelé dva týdny pátým podnikem v okolí Mladé Boleslavi tradiční Rally Bohemia a Filipa Mareše s Janem Hlouškem tak bude čekat závod na domácí půdě.
Autor: Autoklub ČR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.