Až závěrečná, dvanáctá rychlostní zkouška Agrotec Petronas Syntium rally 2017 dala definitivní odpověď na otázku, kdo vystoupí v Hustopečích na nejvyšší stupínek pohárové klasifikace. A jelikož se zároveň jednalo i o souboj o první příčku v hodnocení „dvoukolek“ a třídy 6, Filip Mareš s Janem Hlouškem nakonec na „rally mezi vinicemi“ brali vše. O necelých dvacet vteřin porazili vůz Simona Wagnera, který dosud pohárovému hodnocení vévodil, a sami se tak ujali vedení poháru.
Hustopečská soutěž letos soutěžícím nenastavila až tak přívětivou tvář jako v předchozích letech. Na vině byly neustálé změny počasí a s tím spojená obtížná volba pneumatik. Vzhledem ke svým specifikům, se Agrotec rally jednoznačně zařadí mezi nejtěžší letošní pohárové závody. Bohužel účast ve třetím klání Peugeot Total Rally Cupu ovlivnila nedávná Rallye Český Krumlov. Na startu tak chyběli pravidelní pohároví účastníci René Dohnal a Václav Dunovský, na poslední chvíli se omluvil i Polák Arkadiausz Lechoszest. Ze slavnostní rampy v Hustopečích tak sjely pouze tři pohárové dvojice, všechny se ovšem během soutěže zapojily do dění na čele „dvoukolek“ a třídy 6.
V Hustopečích tak od úvodních kilometrů rozpoutal další vyrovnaný duel Filipa Mareše a Simona Wagnera, kterým sekundoval s dalším Peugeotem 208 R2 Karel Kupec (mimo pohár). Každý ze zmíněných jezdců opanoval jeden test první sekce, po třech zkouškách vedl Wagner, Kupec ovšem ztrácel pouhé čtyři vteřiny, Mareš o dalších pět desetin více. Tomáši Pospíšilíkovi patřila ve „dvoukolkách“ šestá pozice. V noční sekci se obraz závodu zásadně nezměnil, pouze po RZ6 se na čele Mareš s Wagnerem osamostatnili. Mareš navíc dokázal ukořistit vedoucí příčku 2WD i ve třídě 6, juniorské piloty však v těchto fázích závodu dělilo jen 5,6 sekundy.
„Pro všechny to bylo moc těžké. Deště sice moc nespadlo, ale v kontaktu s prachem to bylo zrádné. Měli jsme i jednu horkou chvilku, kdy se nám auto svezlo na výjezdu z jedné pomalé zatáčky, to mi trošku zatrnulo,“ popsal Filip Mareš.
Simon Wagner v polovině závodu reagoval: „Auto fungovalo, spolupráce s novou spolujezdkyní taky, jenom škoda, že se nám nepodařilo úplně trefit pneumatiky. Ale s časy, které jsme na nich zajížděli, jsem byl spokojen. Díky šotolině mi místní tratě docela sedí. “
Tomáš Pospíšilík přespal na čtvrtém místě ve „dvoukolkách“ a třídě 6, na třetího Tomáše Knápka (s dalším Peugeotem 208 R2 mimo pohárovou klasifikaci) ztrácel necelou půlminutu.
O třetím letošní vítězi podniku Peugeot Total Rally Cupu se tak rozhodovalo na šesti sobotních testech, jinými slovy na téměř 86 ostrých kilometrech. Co se Marešovi podařilo získat na RZ7, to si vzal Wagner zase zpět na dalších dvou testech a v servisu po RZ9 se jejich rozdíl udržel na 5,7 vteřinách. Drama vrcholilo. Rakouský junior se ještě po RZ10 dokázal o sekundu přiblížit, ale Mareš s Hlouškem mu už více nedovolili. Mírně uskočili už v předposledním testu, aby cestu za prvenstvím v pohárové klasifikaci, 2WD a třídě 6 korunovali fantastickým časem na závěrečné zkoušce.
„Byly to celou dobu nervy. Vše bylo v desetinkách, navíc před poslední zkouškou přišel déšť. My jsme ovšem vezli v rezervě vhodnější pneumatiky, stihli jsme je přezout, což asi rozhodlo. Z výsledku máme obrovskou radost, navíc jsme vyhráli i hodnocení obou etap, což bylo důležité pro boj o titul ve třídě 6,“ komentoval hustopečský start Filip Mareš.
„Start v Hustopečích jsme si užívali. Líbily se nám ‚rychlostky‘, dramatický byl souboj i s Filipem Marešem. Bylo to celkově i moc cenná zkušenost. Nakonec rozhodl rozdíl v pneumatikách, na tvrdém slicku jsme nemohli klukům konkurovat. O to více se už nyní těšíme na další rallye a další souboje. Myslím si, že naše bitvy jsou zajímavé i pro fanoušky,“ uvedl Simon Wagner.
Nadějí na třetí příčku se nevzdávali ani Pospíšilík se Strossem. Svou ztrátu na Knápka zredukovali na polovinu, což ale na zopakování výsledku z Českého Krumlova nestačilo.
„Celkově jsem spokojený. První etapa byla pro nás trochu nešťastná. Dvě RZ byly v úvodu pozastavené, takže jsme závěr sekce dojížděli za tmy bez světelné rampy. Další ztráta přišla u havarovaného vozu Gryce, kdy jeden ze členů posádky stál v cestě, takže jsem zastavoval, ale najednou ukázal, ať jedeme dál. Počasí úvodní etapu pořádně ztížilo, neustále se měnila přilnavost pneumatik, proto jsem na brzdách zažil pár horkých chvilek, včetně krize na Šitbořicích, kdy jsme jen těsně minuli strom. Druhý den už byl podstatně lepší. V závěru jsme chtěli ještě potrápit Knápka, ale naše snažení zhatil déšť. Přesto to byl skvělý souboj, díky kterému jsme si závod moc užili,“ uvedl v cíli Tomáš Pospíšilík.
Speciály Peugeot 208 R2 tak v Hustopečích třídu 6 a dvoukolky zcela opanovaly. „Posádky Peugeot Total Rally Cup se speciály Peugeot 208 R2 odvedly v Hustopečích skvělý výkon, když se v třídě 6 na prvních šesti příčkách objevilo hned pět vozů této francouzské značky. Gratuluji Filipovi Marešovi k jeho excelentnímu výkonu a těším se na další pohárová klání!“ zhodnotil hustopečský závod Aleksander Raczynski, generální ředitel GEFCO.
Výsledky Agrotec rally Hustopeče 2017 (tř. 6) – Posádky Peugeot Total Rally Cupu:
1. Mareš - Hloušek (Peugeot 208 R2): 1:36:25,2
2. Wagner – Steinová (Peugeot 208 R2): + 19,9
4. Pospíšilík - Stross (Peugeot 208 R2): + 3:14,4
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (3/5):
1. Mareš 65, 2. Wagner 61, 3. Pospíšilík 27
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?