Šest úseků, dvanáct rychlostních zkoušek. Na nich se rozhodne o letošním vítězi již XIII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017. Ve dnech 16. – 17. června 2017 se v okolí Hustopečí uskuteční čtvrtý díl TrueCam MČR v rally, čtvrtý a pátý podnik slovenského šampionátu. A co tedy na posádky čeká?
Vlastní soutěž se odjede v tradičním hustopečském formátu pátek večer – sobota. Páteční harmonogram obsahuje tři zkoušky, které se pojedou ve dvou sekcích. Soutěž odstartuje z Husovy ulice v Hustopečích v 19 hodin. První sekci startovní pole absolvuje za světla, druhou už za tmy.
Závodit se začne kousek od sídla generálního partnera soutěže, společnosti AGROTEC a.s. Prvním testem budeRZ 1/4 „Kurdějov“, tentokrát ve své kratší podobě, s délkou 10,20 km. V jejím průběhu nechybí řada známých úseků, včetně průjezdu vyhlášených „kurdějovských mostků“. Ke druhému testu se posádky přesunou do Šitbořic. Druhý páteční test „Šitbořice“ (RZ 2/5), s délkou 8,89 km, se do harmonogramu AGROTEC PETRONAS Syntium rally vrací po čtyřech letech. Naposledy se odjel v roce 2013, v obou průjezdech tehdy zvítězili Václav Pech s Petrem Uhlem, s vozem Mini JCW S2000. Druhá příčka patřila Janu Kopeckému s Pavlem Dreslerem, kteří se nakonec stali vítězi soutěže. Na Pecha měli v cíli k dobru jen 2,2 vteřiny. Třetím testem první etapy bude RZ 3/6 „Boleradice – Bořetice“. Kilometráž 13,43 z ní dělá nejdelší zkoušky úvodního dne hustopečské rally.
„Byli jsme si vědomi častých stížností posádek na obtíže s prachem v nočních průjezdech. Proto je tentokrát v pátečním itineráři šotoliny minimum. A pokud je, jedná se o zcela otevřené pasáže, kde by se prach neměl příliš držet. Úvodní šotolinový úsek soutěže najdou fanoušci v samotném závěru RZ Kurdějov. Na Šitbořicích se soutěžící budou potýkat spíše jen se zaprášenými cestami než s klasickou hustopečskou šotolinou. Poslední pasáží na nezpevněném povrchu bude úsek za známou lesní pasáží testu Boleradice – Bořetice. Ten však letos před rozhlednou na Kraví hoře zatáčí doleva...,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
A tak, o co méně bude šotolinových pasáží v pátek, o to více jich bude v sobotní části závodu. Nenajdete ji však na hustopečské klasice, okruhu Starovice (RZ 8/11). Jeho délka 11,82 km bude výrazně kratší než v minulých letech, neboť posádky v podstatě absolvují pouze jeden celý okruh a následný výjezd do cíle. Ale už úvodní testRZ 7/10 Velké Pavlovice – Němčičky (8,46 km) nabídne překrásné šotolinové pasáže zakončené dlouhým sjezdem na uklouzaném povrchu a s následným odbočením vpravo na asfalt. Za vrchol soutěže je pořadatelským týmem považován závěrečný test RZ 9/12 Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice. Nejenže se bude s délkou 22,50 km jednat o nejdelší vložku letošního ročníku, ale nabídne také největší porci šotoliny.
„Starovice a test v těsné blízkosti Velkých Pavlovic není třeba fanouškům zásadně představovat. Kdo do Hustopečí jezdí, určitě ví, kam na tyto zkoušky zavítat. A pokud bude někdo nováčkem, dostatek informací ke sledování soutěže najde v našem programu a diváckém průvodci. Bojanovický test má naopak řadu novinek. Od úvodní pasáže, objíždějící Horní Bojanovice, se následně napojí na známý úsek, který nabídne další porci šotoliny v lesním úseku. Další nezpevněný povrch čeká na posádky po těžkém sjezdu do obce Diváky. Zde se mohou fanoušci po letech těšit na objezd ostrůvku v křižovatce, odkud se závodní vozy vydají rychlejší pasáží směrem na Nikolčice. Po průjezdu obcí čeká na posádky další porce šotoliny, po které posádky odbočí vlevo a po chvíli na asfaltu a náročném sjezdu se budou moci opět vyřádit na pasážích, které za jejich vozy opět zvíří mračna prachu. Ani potom nebudou mít posádky vyhráno. Erzeta sice bude pokračovat na asfaltu, následovat bude další náročný sjezd, který přivede posádky až na dálniční viadukt, za kterým bude zkouška končit. A pokud se posádky dočkají cíle v obou průjezdech, do cíle to už budou mít jen pár přejezdových kilometrů,“ vypočítává Rudolf Kouřil.
Všechny dostupné informace k soutěži jsou zveřejněny na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče. V Hustopečích bude k dispozici i oficiální program. Aktuální odkaz na diváckého průvodce.
Upozornění pro diváky:
Vážení diváci a fanoušci rallysportu, aktuálně vám přinášíme nemilou informaci k místu, kde jste v minulých letech mohli sledovat průjezd závodních aut. Jedná se o pravé odbočení, které je cca 750 metrů po startu RZ 8, 11 Starovice – okruh, na vyvýšeném místě v blízkosti obcí Starovice. Bohužel nedošlo k dohodě s majitelem pozemku a z tohoto důvodu je v letošním roce na celé vyznačené místo na přiložené fotografii vstup zakázán. Pořadatelé do těchto míst nikoho nepustí. Omlouváme se za tuto situaci, ale bohužel není v našich silách to jakýmkoli způsobem změnit. Děkujeme za pochopení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.