Šest úseků, dvanáct rychlostních zkoušek. Na nich se rozhodne o letošním vítězi již XIII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017. Ve dnech 16. – 17. června 2017 se v okolí Hustopečí uskuteční čtvrtý díl TrueCam MČR v rally, čtvrtý a pátý podnik slovenského šampionátu. A co tedy na posádky čeká?
Vlastní soutěž se odjede v tradičním hustopečském formátu pátek večer – sobota. Páteční harmonogram obsahuje tři zkoušky, které se pojedou ve dvou sekcích. Soutěž odstartuje z Husovy ulice v Hustopečích v 19 hodin. První sekci startovní pole absolvuje za světla, druhou už za tmy.
Závodit se začne kousek od sídla generálního partnera soutěže, společnosti AGROTEC a.s. Prvním testem budeRZ 1/4 „Kurdějov“, tentokrát ve své kratší podobě, s délkou 10,20 km. V jejím průběhu nechybí řada známých úseků, včetně průjezdu vyhlášených „kurdějovských mostků“. Ke druhému testu se posádky přesunou do Šitbořic. Druhý páteční test „Šitbořice“ (RZ 2/5), s délkou 8,89 km, se do harmonogramu AGROTEC PETRONAS Syntium rally vrací po čtyřech letech. Naposledy se odjel v roce 2013, v obou průjezdech tehdy zvítězili Václav Pech s Petrem Uhlem, s vozem Mini JCW S2000. Druhá příčka patřila Janu Kopeckému s Pavlem Dreslerem, kteří se nakonec stali vítězi soutěže. Na Pecha měli v cíli k dobru jen 2,2 vteřiny. Třetím testem první etapy bude RZ 3/6 „Boleradice – Bořetice“. Kilometráž 13,43 z ní dělá nejdelší zkoušky úvodního dne hustopečské rally.
„Byli jsme si vědomi častých stížností posádek na obtíže s prachem v nočních průjezdech. Proto je tentokrát v pátečním itineráři šotoliny minimum. A pokud je, jedná se o zcela otevřené pasáže, kde by se prach neměl příliš držet. Úvodní šotolinový úsek soutěže najdou fanoušci v samotném závěru RZ Kurdějov. Na Šitbořicích se soutěžící budou potýkat spíše jen se zaprášenými cestami než s klasickou hustopečskou šotolinou. Poslední pasáží na nezpevněném povrchu bude úsek za známou lesní pasáží testu Boleradice – Bořetice. Ten však letos před rozhlednou na Kraví hoře zatáčí doleva...,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
A tak, o co méně bude šotolinových pasáží v pátek, o to více jich bude v sobotní části závodu. Nenajdete ji však na hustopečské klasice, okruhu Starovice (RZ 8/11). Jeho délka 11,82 km bude výrazně kratší než v minulých letech, neboť posádky v podstatě absolvují pouze jeden celý okruh a následný výjezd do cíle. Ale už úvodní testRZ 7/10 Velké Pavlovice – Němčičky (8,46 km) nabídne překrásné šotolinové pasáže zakončené dlouhým sjezdem na uklouzaném povrchu a s následným odbočením vpravo na asfalt. Za vrchol soutěže je pořadatelským týmem považován závěrečný test RZ 9/12 Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice. Nejenže se bude s délkou 22,50 km jednat o nejdelší vložku letošního ročníku, ale nabídne také největší porci šotoliny.
„Starovice a test v těsné blízkosti Velkých Pavlovic není třeba fanouškům zásadně představovat. Kdo do Hustopečí jezdí, určitě ví, kam na tyto zkoušky zavítat. A pokud bude někdo nováčkem, dostatek informací ke sledování soutěže najde v našem programu a diváckém průvodci. Bojanovický test má naopak řadu novinek. Od úvodní pasáže, objíždějící Horní Bojanovice, se následně napojí na známý úsek, který nabídne další porci šotoliny v lesním úseku. Další nezpevněný povrch čeká na posádky po těžkém sjezdu do obce Diváky. Zde se mohou fanoušci po letech těšit na objezd ostrůvku v křižovatce, odkud se závodní vozy vydají rychlejší pasáží směrem na Nikolčice. Po průjezdu obcí čeká na posádky další porce šotoliny, po které posádky odbočí vlevo a po chvíli na asfaltu a náročném sjezdu se budou moci opět vyřádit na pasážích, které za jejich vozy opět zvíří mračna prachu. Ani potom nebudou mít posádky vyhráno. Erzeta sice bude pokračovat na asfaltu, následovat bude další náročný sjezd, který přivede posádky až na dálniční viadukt, za kterým bude zkouška končit. A pokud se posádky dočkají cíle v obou průjezdech, do cíle to už budou mít jen pár přejezdových kilometrů,“ vypočítává Rudolf Kouřil.
Všechny dostupné informace k soutěži jsou zveřejněny na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče. V Hustopečích bude k dispozici i oficiální program. Aktuální odkaz na diváckého průvodce.
Upozornění pro diváky:
Vážení diváci a fanoušci rallysportu, aktuálně vám přinášíme nemilou informaci k místu, kde jste v minulých letech mohli sledovat průjezd závodních aut. Jedná se o pravé odbočení, které je cca 750 metrů po startu RZ 8, 11 Starovice – okruh, na vyvýšeném místě v blízkosti obcí Starovice. Bohužel nedošlo k dohodě s majitelem pozemku a z tohoto důvodu je v letošním roce na celé vyznačené místo na přiložené fotografii vstup zakázán. Pořadatelé do těchto míst nikoho nepustí. Omlouváme se za tuto situaci, ale bohužel není v našich silách to jakýmkoli způsobem změnit. Děkujeme za pochopení.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?