AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017, ve dnech 16. – 17. června 2017, bude shodně čtvrtým podnikem českého šampionátu TrueCam MČR v rally a slovenského MSR v rally. V případě našich východních sousedů se dokonce bude v Hustopečích bojovat o body v každé dílčí etapě.
Loňské spojení hustopečských pořadatelů a slovenské federace SAMŠ mnohé překvapilo. Slovenské posádky v minulosti spíše směřovaly k bojům o mistrovské body do Maďarska či Polska, zařazení AGROTEC PETRONAS Syntium rally se stalo určitou prvotinou, na které chtěly obě strany začít dále stavět. A protože se soutěž vydařila, na jihu Moravy se zalíbilo i posádkám, nic nebrání pokračování vzájemné spolupráce.
„Loňské slovenské hodnocení bylo výborné, a tak jsme se na sklonku roku potkali se zástupci slovenského SAMŠu v čele s Gabrielou Szczeczinovou a domluvili se, že půjdeme společně dál. Naší snahou je start slovenských účastníků v Hustopečích co nejvíce ´zkomfortnit´, nabídnout pořadatelsky přátelský formát. Jen mě trochu mrzí, že letos u nás nepojede slovenský národní pohár, na druhou stranu jsou Hustopeče započítávány do MSR v rally historiků,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
Slovenský šampionát má zatím odjety tři podniky. A zdá se, že natipovat toho, kdo se na konci roku může stát šampionem, je sázkou do loterie. A právě hustopečský „dvojzávod“ může v tomto směru hodně napovědět. Na startu totiž nebude chybět osm jezdců z první desítky průběžného pořadí slovenského šampionátu, v čele s třemi letošními vítězi. Martin Koči se radoval v Rožňave, Pavel Valoušek v Prešově a Polák Grzegorz Grzyb naposledy při Rally Tatry.
„Na Rally Hustopeče se už velmi těším. Bude to výzva, neboť počítám s tím, že se pojede hodně rychle. Srovnání s českou špičkou bude určitě zajímavé, na druhou stranu bych nechtěl nějak příliš riskovat. Musím myslet hlavně na slovenský šampionát, kde zatím vedeme. Proto je momentálně těžké určit, kde se asi můžeme ve výsledcích pohybovat. Tamní šotolinové pasáže budou svým způsobem zpestřením, jen doufám, že se nebude moc prášit,“ říká před startem aktuální jednička MSR v rally Martin Koči, jenž pilotuje vůz Škoda Fabia R5.
Výborné výkony ovšem v Hustopečích pravidelně předvádí úřadující slovenský šampion a aktuálně druhý jezdec slovenského mistrovství Pavel Valoušek, jenž odstartuje s vozem Ford Fiesta R5 v barvách Icari Rally Teamu.
„Samozřejmě se těšíme jako každý rok. Konkurence zde bude obrovská, což je pro sport a diváky velice dobře. Hustopečská rally je specifická tím, že posádka musí být adaptabilní, rychle předpovídat a přizpůsobit se danému povrchu, který zde tvoří převážně asfalt a šotolina. Pro nás je prioritou hlavně slovenský mistrák. Proto budeme chtít využít relativní výhody domácího prostředí, abychom v Hustopečích získali maximum bodů,“ věří otrokovický jezdec.
Pořádně rozjetý ovšem bude i Grzegorz Grzyb, jenž týden po těsném vítězství v Tatrách získal bronz na slavné Akropolis rally (ERC). Ze Slovenska pak míří do Hustopečí i jediná kompletně dámská dvojice Michaela Debnárová – Lucia Laurincová.
„S jistotou vím, že to pro nás bude nová zkušenost. Hustopeče jsou prý moc pěkný závod, jezdí se ve vinicích, částečně na šotolinovém povrchu. To pro nás bude výzva. I když na Slovensku startujeme ve třídě 5, naše clio zůstává v enkové specifikaci, takže pro nás bude zajímavé i porovnání s českou konkurencí třídy 8,“ těší se do Hustopečí Michaela Debnárová. „Těším se na atmosféru závodu, lidi, náš tým a samozřejmě na vlastní závodění. Osobně jsem v Hustopečích nikdy nestartovala, ale slyšela jsem, že nás čeká krásný, ale také dost náročný podnik. Povrchy rychlostních zkoušek jsou různorodé, což pro nás bude zcela něco nového. Právě na to se musíme při seznamovacích jízdách pořádně připravit,“ doplňuje navigátorka Lucia Laurincová.
Průběžné pořadí MSR po 3. závodě:1. Martin Koči 80, 2. Pavel Valoušek 74, 3. Grzegorz Grzyb 72, 4. Vlastimil Majerčák 47, 5. Tomáš Kukučka 44, 6. Igor Drotár 41, 7. Tomáš Ondrej 40, 8. Peter Gavlák 36, 9. Jaroslav Melichárek 33,10. Tomáš Konečný 23
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.