Posádka týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING svedla i ve třetí soutěži mistrovství ČR v rally náročný souboj, který tentokrát skončil pěkným čtvrtým místem. Náročná rally Český Krumlov se nesla v duchu hledání ideálního nastavení Fabie R5.
Ani 45. ročník rally Český Krumlov nezklamal. Nabídl jednu z nejkrásnějších a zároveň nejnáročnějších soutěží v letošním šampionátu mistrovství České republiky. V první etapě na posádky čekaly teploty okolo 30 stupňů, v druhé pak hodně rozbitý asfalt, legendární Malonty a náročné Lipno. Hned od začátku bylo jasné, že to Honza s Petrem nebudou mít jednoduché. Nestihli tradiční test před soutěží a tím pádem nepřipravili ideální nastavení na specifické českokrumlovské asfalty. Vstup do soutěže se jim přesto povedl. První tři erzety dopadly velmi dobře a Honza s Petrem se drželi na dostřel nejrychlejšímu, tedy Janu Kopeckému z továrního týmu Škoda Motorsport. Pak ale přišla čtvrtá rychlostní zkouška, ztráta 17 sekund a propad na páté místo v celkovém hodnocení. Auto bylo příliš tvrdé. Honza Černý začal přemýšlet nad tím, co s autem udělat, aby vyhovovalo specifickým rychlostním zkouškám v okolí Českého Krumlova.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Prvně musím ještě jednou poděkovat celému týmu za to, že dokázali za čtyři dny znovu postavit celé auto po havárii. Bez jediného problému odjelo celou soutěž. Na začátku to vypadalo, že budeme držet krok s dvojicí vpředu, pak ale přišla čtvrtá rychlostní zkouška, kde jsme měli velkou ztrátu. V servisu jsme zkusili nějaké změny, ale ukázalo se, že nejdeme správným směrem. První etapu jsme bohužel jenom ztráceli. Dělali jsme drobné změny, ale ani jedna z nich nám nepomohla ke zlepšení, což bylo trošku frustrující.“
Ani druhá etapa ze strany posádky MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu nezačala ideálně. Honza s Petrem se pohybovali okolo čtvrtého a pátého místa, jejich cílem však byla první trojka. Na lepší časy se začalo blýskat až po prvním sobotním servisu, ve kterém došlo k výraznějšímu přenastavení vozu. Ztráta na nejrychlejšího se zmenšila a Honza se posunul na čtvrté místo v celkovém hodnocení. Pak přišla 14. rychlostní zkouška. Posádka týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING zajela druhý čas a největší soupeř, Míra Jakeš, udělal chybu. Probrzdil retardér a prohospodařil polovinu ze svého náskoku. Honza s Petrem se ještě snažili zaútočit, ale stáhnout 16 sekund už bylo nad jejich síly. Jen je škoda, že do výsledku opět zasáhla penalizace, která byla během dvaceti minut stažena. I přesto čtvrté místo z rally Český Krumlov hodnotíme pozitivně. Po velké nehodě posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING ukázala rychlost, dojela do cíle a přidala další body do celkového hodnocení v mistrovství České republiky. Teď bude na pořadu dne testování a hledání limitů Fabie R5, aby na dalších soutěžích mohli Honza s Petrem znovu bojovat o příčky nejvyšší.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „I druhý den jsme trošku laborovali s nastavením vozu, v servisu jsem se pak rozhodl pro zásadní změnu. Hned na další zkoušce se ukázalo, že jdeme správným směrem a zrychlili jsme. Pořád to sice nebylo úplně podle mých představ, ale už jsme tolik neztráceli. Škoda, že v závěru opět došlo na diskuze kolem udělené a stažené penalizace. Určitě ale musím pochválit Mirka Jakeše, který ukázal neskutečnou rychlost a hlavně vyrovnanost. Samozřejmě musím pogratulovat i Janu Kopeckému, který opět s přehledem dosáhl na další vítězství a letos je zatím k neporažení. Každopádně teď máme nějaký prostor na to, abychom zamakali jak na sobě, tak i na autě a do zbytku sezóny se snažili bojovat o nejvyšší příčky.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?