Posádka týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING svedla i ve třetí soutěži mistrovství ČR v rally náročný souboj, který tentokrát skončil pěkným čtvrtým místem. Náročná rally Český Krumlov se nesla v duchu hledání ideálního nastavení Fabie R5.
Ani 45. ročník rally Český Krumlov nezklamal. Nabídl jednu z nejkrásnějších a zároveň nejnáročnějších soutěží v letošním šampionátu mistrovství České republiky. V první etapě na posádky čekaly teploty okolo 30 stupňů, v druhé pak hodně rozbitý asfalt, legendární Malonty a náročné Lipno. Hned od začátku bylo jasné, že to Honza s Petrem nebudou mít jednoduché. Nestihli tradiční test před soutěží a tím pádem nepřipravili ideální nastavení na specifické českokrumlovské asfalty. Vstup do soutěže se jim přesto povedl. První tři erzety dopadly velmi dobře a Honza s Petrem se drželi na dostřel nejrychlejšímu, tedy Janu Kopeckému z továrního týmu Škoda Motorsport. Pak ale přišla čtvrtá rychlostní zkouška, ztráta 17 sekund a propad na páté místo v celkovém hodnocení. Auto bylo příliš tvrdé. Honza Černý začal přemýšlet nad tím, co s autem udělat, aby vyhovovalo specifickým rychlostním zkouškám v okolí Českého Krumlova.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Prvně musím ještě jednou poděkovat celému týmu za to, že dokázali za čtyři dny znovu postavit celé auto po havárii. Bez jediného problému odjelo celou soutěž. Na začátku to vypadalo, že budeme držet krok s dvojicí vpředu, pak ale přišla čtvrtá rychlostní zkouška, kde jsme měli velkou ztrátu. V servisu jsme zkusili nějaké změny, ale ukázalo se, že nejdeme správným směrem. První etapu jsme bohužel jenom ztráceli. Dělali jsme drobné změny, ale ani jedna z nich nám nepomohla ke zlepšení, což bylo trošku frustrující.“
Ani druhá etapa ze strany posádky MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu nezačala ideálně. Honza s Petrem se pohybovali okolo čtvrtého a pátého místa, jejich cílem však byla první trojka. Na lepší časy se začalo blýskat až po prvním sobotním servisu, ve kterém došlo k výraznějšímu přenastavení vozu. Ztráta na nejrychlejšího se zmenšila a Honza se posunul na čtvrté místo v celkovém hodnocení. Pak přišla 14. rychlostní zkouška. Posádka týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING zajela druhý čas a největší soupeř, Míra Jakeš, udělal chybu. Probrzdil retardér a prohospodařil polovinu ze svého náskoku. Honza s Petrem se ještě snažili zaútočit, ale stáhnout 16 sekund už bylo nad jejich síly. Jen je škoda, že do výsledku opět zasáhla penalizace, která byla během dvaceti minut stažena. I přesto čtvrté místo z rally Český Krumlov hodnotíme pozitivně. Po velké nehodě posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING ukázala rychlost, dojela do cíle a přidala další body do celkového hodnocení v mistrovství České republiky. Teď bude na pořadu dne testování a hledání limitů Fabie R5, aby na dalších soutěžích mohli Honza s Petrem znovu bojovat o příčky nejvyšší.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „I druhý den jsme trošku laborovali s nastavením vozu, v servisu jsem se pak rozhodl pro zásadní změnu. Hned na další zkoušce se ukázalo, že jdeme správným směrem a zrychlili jsme. Pořád to sice nebylo úplně podle mých představ, ale už jsme tolik neztráceli. Škoda, že v závěru opět došlo na diskuze kolem udělené a stažené penalizace. Určitě ale musím pochválit Mirka Jakeše, který ukázal neskutečnou rychlost a hlavně vyrovnanost. Samozřejmě musím pogratulovat i Janu Kopeckému, který opět s přehledem dosáhl na další vítězství a letos je zatím k neporažení. Každopádně teď máme nějaký prostor na to, abychom zamakali jak na sobě, tak i na autě a do zbytku sezóny se snažili bojovat o nejvyšší příčky.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.