Posádce Autoklub Peugeot Rally Talent ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek se na jihočeské Rallye Český Krumlov podařilo obhájit prvenství z roku 2016. Tehdy jim v těsném souboji s Martinem Kočím o pouhou vteřinu uniklo vítězství mezi všemi dvoukolkami, letos již Filip s Honzou nenechali nikoho na pochybách a přesvědčivým a takticky vyzrálým výkonem tak nejenže obhájili svá prvenství ve třídě 6 a v hodnocení juniorů, ale dojeli si navíc i pro jasné prvenství mezi vozy kategorie 2WD. V absolutním pořadí třetího podniku TrueCam MČR v rally pak mladá posádka Peugeotu 208 R2 obsadila krásnou 14. pozici.
Jihočeský závod, mnohými účastníky označován jako nejtěžší podnik kalendáře, čítal v letošním roce hned 16 náročných RZ, z nichž 7 se odjelo v úvodní etapě. Filip s Honzou na nic nečekali a již po prvním průjezdu diváckou RZ na budějovickém výstavišti šli nejrychlejším časem do čela nabité třídy 6. V dalším průběhu etapy přidali další 3 dílčí prvenství a s bezpečným náskokem přenocovali na vedoucí pozici. Jak ale prozradil sám jezdec, výchozí pozice pro druhou etapu mohla být ještě lepší: „Vstup do závodu se nám vcelku vydařil a těšili jsme se na opravdové vložky. Hned po startu RZ Svince se bohužel projevila drobná závada na řazení našeho vozu, která sice neznemožňovala závodní jízdu, přesto nás každé přeřazení stálo určitý zlomek času. O to více nás těšilo, že jsme i navzdory tomu byli schopni vyhrávat RZ a budovat si náskok. O prvenství v poslední vložce etapy nás pak připravilo dojetí S. Wagnera, který měl technický problém, a chvíli trvalo, než se na úzké trati našlo vhodné místo k předjetí,“ popisuje ze svého pohledu dění úvodního dne Rallye Český Krumlov Filip Mareš.
Druhá etapa závodu měla na programu hned 110 ostrých kilometrů, včetně dvojího průjezdu legendární RZ Malonty a Filip s Honzou přidali v jejím průběhu další dvě dílčí prvenství. Díky stabilně rychlým časům postupně navyšovali svůj náskok, aby si do cíle závodu umístěného v českokrumlovské Jelení zahradě přivezli pohodlný náskok více než 1 minuty a 40 vteřin na druhé v pořadí. „V sobotní etapě jsme brali v první řadě ohled na celkový výsledek, nechtěli jsme přehnaně riskovat. V dopoledním servisu jsme také udělali pár změn v nastavení a dařilo se nám zajíždět rychlé časy, díky nimž jsme si drželi krom celkového vedení také druhé místo v hodnocení etapy. Vyhnuli jsme se tentokrát větší chybám a jízdu si přitom užívali. Rallye Český Krumlov pro nás tedy skončila úspěchem a z vítězství mám obrovskou radost. Velkou zásluhu na tom mají nejen spolujezdec Honza Hloušek a další členové týmu, ale i Jiří Kalista, který v Krumlově zastával pozici poradce. Všem patří mé velké poděkování,“ uznal práci celého týmu Filip Mareš.
Radost z prvenství svých svěřenců, mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, ale také v hodnocení Peugeot Total Rally Cupu, měl i manažer Autoklub Peugeot Rally Talentu Stanislav Kafka: „Výkon posádky během celého závodního víkendu byl opravdu velmi uspokojivý. Trochu mne mrzí sobotní ráno, kdy taktika zvítězila nad rychlostí trochu víc, než bylo třeba. Odpolední výkon už byl hodný evropského reprezentanta a posádka udělala celému týmu obrovskou radost.“
Dalším představením Filipa Mareše a Jana Hlouška bude červnová Rally Hustopeče, jež hostí další díl seriálu TrueCam MČR v Rally 2017.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?