Posádce Autoklub Peugeot Rally Talent ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek se na jihočeské Rallye Český Krumlov podařilo obhájit prvenství z roku 2016. Tehdy jim v těsném souboji s Martinem Kočím o pouhou vteřinu uniklo vítězství mezi všemi dvoukolkami, letos již Filip s Honzou nenechali nikoho na pochybách a přesvědčivým a takticky vyzrálým výkonem tak nejenže obhájili svá prvenství ve třídě 6 a v hodnocení juniorů, ale dojeli si navíc i pro jasné prvenství mezi vozy kategorie 2WD. V absolutním pořadí třetího podniku TrueCam MČR v rally pak mladá posádka Peugeotu 208 R2 obsadila krásnou 14. pozici.
Jihočeský závod, mnohými účastníky označován jako nejtěžší podnik kalendáře, čítal v letošním roce hned 16 náročných RZ, z nichž 7 se odjelo v úvodní etapě. Filip s Honzou na nic nečekali a již po prvním průjezdu diváckou RZ na budějovickém výstavišti šli nejrychlejším časem do čela nabité třídy 6. V dalším průběhu etapy přidali další 3 dílčí prvenství a s bezpečným náskokem přenocovali na vedoucí pozici. Jak ale prozradil sám jezdec, výchozí pozice pro druhou etapu mohla být ještě lepší: „Vstup do závodu se nám vcelku vydařil a těšili jsme se na opravdové vložky. Hned po startu RZ Svince se bohužel projevila drobná závada na řazení našeho vozu, která sice neznemožňovala závodní jízdu, přesto nás každé přeřazení stálo určitý zlomek času. O to více nás těšilo, že jsme i navzdory tomu byli schopni vyhrávat RZ a budovat si náskok. O prvenství v poslední vložce etapy nás pak připravilo dojetí S. Wagnera, který měl technický problém, a chvíli trvalo, než se na úzké trati našlo vhodné místo k předjetí,“ popisuje ze svého pohledu dění úvodního dne Rallye Český Krumlov Filip Mareš.
Druhá etapa závodu měla na programu hned 110 ostrých kilometrů, včetně dvojího průjezdu legendární RZ Malonty a Filip s Honzou přidali v jejím průběhu další dvě dílčí prvenství. Díky stabilně rychlým časům postupně navyšovali svůj náskok, aby si do cíle závodu umístěného v českokrumlovské Jelení zahradě přivezli pohodlný náskok více než 1 minuty a 40 vteřin na druhé v pořadí. „V sobotní etapě jsme brali v první řadě ohled na celkový výsledek, nechtěli jsme přehnaně riskovat. V dopoledním servisu jsme také udělali pár změn v nastavení a dařilo se nám zajíždět rychlé časy, díky nimž jsme si drželi krom celkového vedení také druhé místo v hodnocení etapy. Vyhnuli jsme se tentokrát větší chybám a jízdu si přitom užívali. Rallye Český Krumlov pro nás tedy skončila úspěchem a z vítězství mám obrovskou radost. Velkou zásluhu na tom mají nejen spolujezdec Honza Hloušek a další členové týmu, ale i Jiří Kalista, který v Krumlově zastával pozici poradce. Všem patří mé velké poděkování,“ uznal práci celého týmu Filip Mareš.
Radost z prvenství svých svěřenců, mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, ale také v hodnocení Peugeot Total Rally Cupu, měl i manažer Autoklub Peugeot Rally Talentu Stanislav Kafka: „Výkon posádky během celého závodního víkendu byl opravdu velmi uspokojivý. Trochu mne mrzí sobotní ráno, kdy taktika zvítězila nad rychlostí trochu víc, než bylo třeba. Odpolední výkon už byl hodný evropského reprezentanta a posádka udělala celému týmu obrovskou radost.“
Dalším představením Filipa Mareše a Jana Hlouška bude červnová Rally Hustopeče, jež hostí další díl seriálu TrueCam MČR v Rally 2017.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.