Necelý měsíc po prvním pohárovém klání na Kopné se posádky vozů Opel Adam Cup představí na Rally Vyškov.
Na startu se stejně jako na Kopné představí pět dvojic, včetně vítězů úvodního podniku Martina Vopatřila s Miroslavem Drmlou.
Pohár vozů Opel ADAM, který pořádá promotér XTG motorsport ve spolupráce se společností Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel), nabídne druhé moravské zápolení v řadě. Do Vyškova míří všichni dosavadní účastníci, kteří se objevili na Kopné a podle dostupných informací nebude dlouho trvat, kdy se ve startovním poli opět objeví i mistrovský vůz Opel ADAM Cup z roku 2015 (ex- Peták), nově v rukou Jana Pilaře.
Podle vývoje na Kopné lze očekávat, že se o druhý pohárový vavřín poperou domácí Patrik Brtníček, Martin Mottl a vítěz Kopné Martin Vopatřil. Každý z nich zná vyškovské tratě velmi dobře a ví, jak chutnají pocity dokončit Rally Vyškov na vysněném podiu.
Patrik Brtníček se loni umístil na třetím místě v hodnocení Opel ADAM Cupu, když ho porazili pouze Kamenec a Tomaszczyk, kteří se letos cupu neúčastní. Prioritou Patrika, stejně jako jeho vyškovského navigátora Rudolfa Kouřila, zejména bude odčinit výpadek na Kopné.
„Samozřejmě Vyškov dokonale známe, ale nejsem si úplně jist, jestli je to ve všech směrech výhoda. Budeme startovat doma, určitě bude trochu více pracovat nervozita. Tu ale musíme zahodit nejlépe už při seznamovačkách. Fyzickou přípravu jsem nepodcenil, v rámci testu jsme se rozjeli na GPD v Kopřivnici. Samozřejmě bychom rádi bojovali o nejvyšší příčky v hodnocení cupu,“ říká před startem Patrik Brtníček.
V sezoně 2015 si zase trofej za třetí příčku v pohárové klasifikaci odvezl z Vyškova Martin Mottl, jenž na Kopné vstoupil do letošní sezony druhým místem. Na místě spolujezdce pokračuje Roman Vorel.
„Do Vyškova se moc těším a věřím, že tam zúročím zkušenosti z dvou předchozích ročníků. Doufám jen, že bude sucho, protože na mokru se až tak necítím. Věřím, že na suchu budu moci zkusit ještě zrychlit a pokusit se atakovat mety nejvyšší. Samozřejmě s únosnou mírou rizika, protože sezóna se teprve rozjíždí a body se budou sčítat až na jejím konci,“ naznačuje Martin Mottl.
Ale nejlepší vyškovské výsledky z této trojice nelze upřít Martinu Vopatřilovi. V letech 2014 a 2015 opanoval s vozy kategorie R2 hodnocení třídy 6.
„Vyškov se mi líbí a vždy se mi tam dařilo. Pro mě je to svým způsobem domácí závod, protože jsem zde v minulosti začínal s rally v roli předjezdce. Po Kopné jsme zapracovali na autě, opravili drobné problémy s řízením a věřím, že jsme dobře připraveni. Rádi bychom stejně jako na Kopné uspěli,“ věří Martin Vopatřil.
Naopak přiblížit se svým mnohem zkušenějším konkurentům budou chtít na Kopné třetí Martin Baďura a populární moderátor FTV Prima Tomáš Hauptvogel, kterého ve Slušovicích zradila technika.
„Loni jsme se na Rally Vyškov poprvé představili v rámci RSS a erzety se mi velmi líbily. Takže Vyškov bude trochu srdcová záležitost a moc se těšíme na start. Loni jsme bohužel kvůli technické závadě cíl nespatřili. Doufám, že nám proti Kopné nyní vyjde počasí, abychom si s ADAMem vyzkoušeli i závodění na suchém asfaltu a mohli se více přiblížit konkurenci, která nám na Kopné docela ujížděla. Ale hlavní prioritou bude spatřit cíl soutěže,“ nastiňuje své plán Martin Baďura.
„Na Vyškov jsem správně nažhavený! Věřím, že si spravíme chuť a náladu po Kopné, kde nás nechal náš ADAM ve třetí RZ ve štychu. Kopná také ukázala, jak jsem na tom s fyzičkou a proto jsem během měsíce nazvedal hodně železa! Navíc jsem moc rád, že vedle mě opět usedne Štěpán Palivec, kterému obrovsky věřím! Takže u nás je na Vyškov vše připraveno a těšíme se, že si pořádně zazávodíme,“ dodává Tomáš Hauptvogel.
Při Rally Vyškov se ve startovní listině objeví mimo pohárovou klasifikaci i další vůz Opel ADAM Cup s Liborem Pernicou za volantem, o čelní příčky třídy 6 a klasifikace „dvoukolek“ se jistě poperou speciály Opel ADAM R2 s Radomírem Kupcem, Michalem Horákem a Lukášem Nekvapilem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.