O nadcházejícím víkendu odstartuje v západočeských Klatovech druhý podnik Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.
Celkem čtyřikrát je zapsaná posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel v historické tabulce vítězů Rallye Šumava a plzeňský jezdec se tak stále dělí o pozici nejúspěšnějšího jezdce tohoto podniku s legendárním Leo Pavlíkem.
„Na Rallye Šumava jsem chodil už jako hodně malej kluk, když tady závodil můj táta, a Čínovský okruh a prostor startu jsem měl jako oblíbené místo. Vždy jsem si před startem mohl do tátovo závoďáku sednout, nebo mě dokonce popovezl z časovky na start. Má to pro mě teď vždy zvláštní atmosféru, když tady sedím v autě a chystám se na svůj start. Letos se Čínovský okruh jede klasickým směrem, který se mě osobně více líbí a těším se, jak se nám tady pojede s naší novou Fiestou R5,“ říká úvodem k Rallye Šumava Václav Pech jun.
Posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel odstartuje na Rallye Šumava s Fordem Fiesta R5, který team pořídil před letošní sezonou. Stále ještě probíhá seznamování s novou technikou, a s jejími možnostmi, a team se na start na domácím závodě pečlivě připravuje. „V minulém týdnu jsme absolvovali několik testů našeho speciálu a zaměřovali jsme se na mapy motoru a zlepšení fungování podvozku. Bohužel už se tolik nejezdí na typických šumavských erzetách, které zmizely s odchodem soutěže z Vimperska, ale aktuální rychlé rychlostní zkoušky jsou také náročné a hodně zrádné. Osobně mám velký respekt před zdejšími protikatovacími zábranami. Jsou vyrobené z betonu ve tvaru jehlanu, podobné protitankovým jen menší. Už několikrát jsme o ně poškodili ráfek i pneumatiku a je vždy hodně blízko k tomu o ně vylomit kolo. To už se mi bohužel taky povedlo. Musíme si na ně dát velký pozor už při psaní rozpisu. Asi nejvíc z rychlostních zkoušek se těším na Koráb, který je hodně těžký a letos se pojede i v noci, na což si musíme zase po delší době s Petrem zvyknout,“ vysvětluje specifika Rallye Šumava Václav Pech jun.
Modrobílý Ford Fiesta R5 týmu EuroOil-invelt s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem odstartuje do 52. Rallye Šumava Klatovy z náměstí v Klatovech v pátek 21. dubna krátce po patnácté hodině. Cíl soutěže čeká na úspěšné posádky v sobotu po absolvování celkem 543 kilometrů a čtrnácti rychlostních zkoušek. EuroOil-invelt team zve všechny fanoušky k návštěvě populárního závodu.
Zdroj: Media Václava Pecha
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?