V okolí Valašského Meziříčí se o víkendu uskutečnila první soutěž zařazená do seriálu mistrovství České republiky v rallye, kde si svou vydařenou premiéru za volantem nového Fordu Fiesta R5 odbyla posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel.
Velké množství diváků přilákal první mistrovský podnik na klasické rychlostní zkoušce a hlavně na zkušební polygon Tatry v Kopřivnici, kde bylo hodně živo. Fanoušci zde mohli vidět na jednom místě nejen čtyři rychlostní testy, ale i servisní zázemí jednotlivých teamů a práce mechaniků na závodních speciálech.
Pech s Uhlem hned od začátku soutěže bojovali o druhou příčku s Honzou Černým, kdy tempo závodu udával Kopecký.
„Z auta jsem měl před startem Valašské rallye dobrý pocit. Podařilo se nám během přípravy najít dobré nastavení podvozku, do kterého jsme po celou soutěž nijak zásadně nezasahovali, a spíše jsem se snažil nové auto pochopit. Auto skvěle brzdí a má dobré jízdní vlastnosti, které ale zatím ještě nejsem schopný dokonale využít a zejména v rychlých pasážích mám rezervy. Dařilo se nám ale jet od začátku ve slušném tempu,“ popisuje úvod Valašské rallye Václav Pech jun.
Druhá etapa probíhala u EuroOil-invelt teamu ve znamení vteřinového souboje o udržení druhé příčky, neboť na vedoucího Honzu Kopeckého na tovární Škodovce nebylo. Rychlostní zkoušky byly stejně jako první den spíše rychlejšího charakteru a neodpouštěly sebemenší chybu. „S každým kilometrem, který s Fiestou R5 ujedu, získávám z auta lepší pocit a více jistoty. Museli jsme s Petrem trochu upravit i rozpis, protože máme k dispozici pouze pětirychlostní převodovku oproti předcházejícím šestirychlostním ať již v MINI nebo v loňském PORSCHE,“ říká Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem až v samotném závěru soutěže rozhodli těsný souboj ve svůj prospěch s náskokem rovné 1 vteřiny a zvedli v cíli Valašské rallye nad hlavu poháry za druhé místo v absolutní klasifikaci. „Z výsledku mám radost. Bylo to teď maximum možného s novým autem. Před startem další soutěže, kterou bude za měsíc Rallye Šumava budeme na autě i na sobě nadále pracovat a zkusíme být o krůček rychlejší,“ uzavírá Václav Pech jun.
Autor: Media Václava Pecha
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.