V okolí Valašského Meziříčí se o víkendu uskutečnila první soutěž zařazená do seriálu mistrovství České republiky v rallye, kde si svou vydařenou premiéru za volantem nového Fordu Fiesta R5 odbyla posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel.
Velké množství diváků přilákal první mistrovský podnik na klasické rychlostní zkoušce a hlavně na zkušební polygon Tatry v Kopřivnici, kde bylo hodně živo. Fanoušci zde mohli vidět na jednom místě nejen čtyři rychlostní testy, ale i servisní zázemí jednotlivých teamů a práce mechaniků na závodních speciálech.
Pech s Uhlem hned od začátku soutěže bojovali o druhou příčku s Honzou Černým, kdy tempo závodu udával Kopecký.
„Z auta jsem měl před startem Valašské rallye dobrý pocit. Podařilo se nám během přípravy najít dobré nastavení podvozku, do kterého jsme po celou soutěž nijak zásadně nezasahovali, a spíše jsem se snažil nové auto pochopit. Auto skvěle brzdí a má dobré jízdní vlastnosti, které ale zatím ještě nejsem schopný dokonale využít a zejména v rychlých pasážích mám rezervy. Dařilo se nám ale jet od začátku ve slušném tempu,“ popisuje úvod Valašské rallye Václav Pech jun.
Druhá etapa probíhala u EuroOil-invelt teamu ve znamení vteřinového souboje o udržení druhé příčky, neboť na vedoucího Honzu Kopeckého na tovární Škodovce nebylo. Rychlostní zkoušky byly stejně jako první den spíše rychlejšího charakteru a neodpouštěly sebemenší chybu. „S každým kilometrem, který s Fiestou R5 ujedu, získávám z auta lepší pocit a více jistoty. Museli jsme s Petrem trochu upravit i rozpis, protože máme k dispozici pouze pětirychlostní převodovku oproti předcházejícím šestirychlostním ať již v MINI nebo v loňském PORSCHE,“ říká Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem až v samotném závěru soutěže rozhodli těsný souboj ve svůj prospěch s náskokem rovné 1 vteřiny a zvedli v cíli Valašské rallye nad hlavu poháry za druhé místo v absolutní klasifikaci. „Z výsledku mám radost. Bylo to teď maximum možného s novým autem. Před startem další soutěže, kterou bude za měsíc Rallye Šumava budeme na autě i na sobě nadále pracovat a zkusíme být o krůček rychlejší,“ uzavírá Václav Pech jun.
Autor: Media Václava Pecha
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.