V okolí Valašského Meziříčí se o víkendu uskutečnila první soutěž zařazená do seriálu mistrovství České republiky v rallye, kde si svou vydařenou premiéru za volantem nového Fordu Fiesta R5 odbyla posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel.
Velké množství diváků přilákal první mistrovský podnik na klasické rychlostní zkoušce a hlavně na zkušební polygon Tatry v Kopřivnici, kde bylo hodně živo. Fanoušci zde mohli vidět na jednom místě nejen čtyři rychlostní testy, ale i servisní zázemí jednotlivých teamů a práce mechaniků na závodních speciálech.
Pech s Uhlem hned od začátku soutěže bojovali o druhou příčku s Honzou Černým, kdy tempo závodu udával Kopecký.
„Z auta jsem měl před startem Valašské rallye dobrý pocit. Podařilo se nám během přípravy najít dobré nastavení podvozku, do kterého jsme po celou soutěž nijak zásadně nezasahovali, a spíše jsem se snažil nové auto pochopit. Auto skvěle brzdí a má dobré jízdní vlastnosti, které ale zatím ještě nejsem schopný dokonale využít a zejména v rychlých pasážích mám rezervy. Dařilo se nám ale jet od začátku ve slušném tempu,“ popisuje úvod Valašské rallye Václav Pech jun.
Druhá etapa probíhala u EuroOil-invelt teamu ve znamení vteřinového souboje o udržení druhé příčky, neboť na vedoucího Honzu Kopeckého na tovární Škodovce nebylo. Rychlostní zkoušky byly stejně jako první den spíše rychlejšího charakteru a neodpouštěly sebemenší chybu. „S každým kilometrem, který s Fiestou R5 ujedu, získávám z auta lepší pocit a více jistoty. Museli jsme s Petrem trochu upravit i rozpis, protože máme k dispozici pouze pětirychlostní převodovku oproti předcházejícím šestirychlostním ať již v MINI nebo v loňském PORSCHE,“ říká Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem až v samotném závěru soutěže rozhodli těsný souboj ve svůj prospěch s náskokem rovné 1 vteřiny a zvedli v cíli Valašské rallye nad hlavu poháry za druhé místo v absolutní klasifikaci. „Z výsledku mám radost. Bylo to teď maximum možného s novým autem. Před startem další soutěže, kterou bude za měsíc Rallye Šumava budeme na autě i na sobě nadále pracovat a zkusíme být o krůček rychlejší,“ uzavírá Václav Pech jun.
Autor: Media Václava Pecha
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?