Vstup do sezóny Pecha s Uhlem

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jan Dušek 27. března 2017 20:00
Sdílej:

V okolí Valašského Meziříčí se o víkendu uskutečnila první soutěž zařazená do seriálu mistrovství České republiky v rallye, kde si svou vydařenou premiéru za volantem nového Fordu Fiesta R5 odbyla posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel.

Velké množství diváků přilákal první mistrovský podnik na klasické rychlostní zkoušce a hlavně na zkušební polygon Tatry v Kopřivnici, kde bylo hodně živo. Fanoušci zde mohli vidět na jednom místě nejen čtyři rychlostní testy, ale i servisní zázemí jednotlivých teamů a práce mechaniků na závodních speciálech.

Pech s Uhlem hned od začátku soutěže bojovali o druhou příčku s Honzou Černým, kdy tempo závodu udával Kopecký.

„Z auta jsem měl před startem Valašské rallye dobrý pocit. Podařilo se nám během přípravy najít dobré nastavení podvozku, do kterého jsme po celou soutěž nijak zásadně nezasahovali, a spíše jsem se snažil nové auto pochopit. Auto skvěle brzdí a má dobré jízdní vlastnosti, které ale zatím ještě nejsem schopný dokonale využít a zejména v rychlých pasážích mám rezervy. Dařilo se nám ale jet od začátku ve slušném tempu,“ popisuje úvod Valašské rallye Václav Pech jun.

Druhá etapa probíhala u EuroOil-invelt teamu ve znamení vteřinového souboje o udržení druhé příčky, neboť na vedoucího Honzu Kopeckého na tovární Škodovce nebylo. Rychlostní zkoušky byly stejně jako první den spíše rychlejšího charakteru a neodpouštěly sebemenší chybu. „S každým kilometrem, který s Fiestou R5 ujedu, získávám z auta lepší pocit a více jistoty. Museli jsme s Petrem trochu upravit i rozpis, protože máme k dispozici pouze pětirychlostní převodovku oproti předcházejícím šestirychlostním ať již v MINI nebo v loňském PORSCHE,“ říká Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem až v samotném závěru soutěže rozhodli těsný souboj ve svůj prospěch s náskokem rovné 1 vteřiny a zvedli v cíli Valašské rallye nad hlavu poháry za druhé místo v absolutní klasifikaci. „Z výsledku mám radost. Bylo to teď maximum možného s novým autem. Před startem další soutěže, kterou bude za měsíc Rallye Šumava budeme na autě i na sobě nadále pracovat a zkusíme být o krůček rychlejší,“ uzavírá Václav Pech jun.

Autor: Media Václava Pecha

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.