Jednou z letošních velkých změn v Autoklubu ČR bylo rozhodnutí, podpořit a vyslat českou juniorskou reprezentaci na evropské tratě. Jak jsme již před dvěma týdny avizovali, byl ve středu na tiskové konferenci v Autoklubu ČR oficiálně představen český ACCR Czech Team, který zažije svoji premiéru již za týden na Azorských ostrovech. „Podařilo se nám projekt pro mladé piloty dotáhnout do konce a mám z toho obrovskou radost. Start na evropských šampionátech je pro mladé jezdce odrazovým můstkem a načerpané zkušenosti je jistě posunou dál. Celkově se těšíme z toho, že i Česká republika bude mít svoji rally reprezentaci na mezinárodní scéně,“ říká viceprezident Autoklubu ČR pro automobilový sport Tomáš Kunc. Autoklub ČR se stal příkladem pro federace Španělska, Německa a Estonska, které své mladé a nadějné posádky do šampionátů v rámci Mistrovství Evropy vyšlou v roce 2018.
V kategorii U27, se můžeme těšit na posádky Dominika Brože s Petrem Těšínským a Filipa Mareše s Honzou Hlouškem. Ve vyšší kategorii U28 pak vezme reprezentaci do svých rukou zkušená posádka Jan Ćerný s Petrem Černohorským. Silně nabité startovní pole a účast českých reprezentantů bude lákat diváky a fanoušky našich reprezentantů, pro které je díky mediální podpoře Eurosportu, komunikačních kanálů Autoklubu ČR a přímého přenosu již z prvního závodu na Azorských ostrovech zajištěn plnohodnotný informační servis. Design závodních vozů závodníků ACCR Czech Team je již připraven a vozy jsou momentálně na cestě do dějiště závodu.
Jan Černý (26) má se starty v zahraničí již řadu zkušeností - úspěšně absolvoval projekty Pirelli Star Driver i WRC Academy, je dvojnásobným mistrem Evropy ve vozech s jednou poháněnou nápravou. V minulé sezoně postoupil společně s Petrem Černohorským do nejvyšší kategorie vozů R5, když se speciálem značky Škoda skončil na druhém místě absolutní klasifikace v mistrovství České republiky hned za továrním pilotem Janem Kopeckým. Své loňské úspěšné tažení pak zakončil výbornými výsledky na soutěžích ve Švýcarsku a Rakousku. Jan Černý se představí na vybraných závodech mistrovství Evropy v rámci nově vypsané kategorie ERC Junior U28.
Dominik Brož (20) se společně s navigátorem Petrem Těšínským zúčastnili ERC Junior již v roce 2016. Učednická sezóna na zahraničních soutěžích dopadla na výbornou, v celkovém hodnocení posádce patřila šestá příčka. Pro nadcházející sezónu již jsou ambice vyšší, čemuž odpovídá i přechod na nejnovější techniku - Peugeot 208 R2.
Stejný vůz bude sedlat také třetí posádka týmu ACCR CZECH TEAM – Filip Mareš (25) a Jan Hloušek. Ti se v loňském roce představili v rámci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a dařilo se jim náramně. V rámci mistrovství České republiky vyhráli mezi juniory, skončili na druhém místě v rámci třídy 6 a slavili také bronz mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho se představili také v Evropské Trofeji, kde zvítězili v kategorii ERT3 určené vozům s jednou poháněnou nápravou a primát získali rovněž v hodnocení juniorů. Přechod do mistrovství Evropy je tak dalším logickým krokem v růstu této mladé posádky.
Letošní ročník mistrovství Evropy v rally sestává z osmi závodů, přičemž šest z nich je zařazeno do hodnocení ERC Junior. Již na přelomu března a dubna 2017 se posádky vydají na Azorské ostrovy, kde je čeká náročná premiéra v letošním ročníku ME. Dalšími plánovanými podniky týmu jsou závody ve Španělsku, Polsku, Itálii, Lotyšsku. Všichni tři piloti se pak samozřejmě představí i na domácím dílu podniku ERC Junior, na srpnové Barum Czech Rally Zlín.
Zdroj: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.