Jednou z letošních velkých změn v Autoklubu ČR bylo rozhodnutí, podpořit a vyslat českou juniorskou reprezentaci na evropské tratě. Jak jsme již před dvěma týdny avizovali, byl ve středu na tiskové konferenci v Autoklubu ČR oficiálně představen český ACCR Czech Team, který zažije svoji premiéru již za týden na Azorských ostrovech. „Podařilo se nám projekt pro mladé piloty dotáhnout do konce a mám z toho obrovskou radost. Start na evropských šampionátech je pro mladé jezdce odrazovým můstkem a načerpané zkušenosti je jistě posunou dál. Celkově se těšíme z toho, že i Česká republika bude mít svoji rally reprezentaci na mezinárodní scéně,“ říká viceprezident Autoklubu ČR pro automobilový sport Tomáš Kunc. Autoklub ČR se stal příkladem pro federace Španělska, Německa a Estonska, které své mladé a nadějné posádky do šampionátů v rámci Mistrovství Evropy vyšlou v roce 2018.
V kategorii U27, se můžeme těšit na posádky Dominika Brože s Petrem Těšínským a Filipa Mareše s Honzou Hlouškem. Ve vyšší kategorii U28 pak vezme reprezentaci do svých rukou zkušená posádka Jan Ćerný s Petrem Černohorským. Silně nabité startovní pole a účast českých reprezentantů bude lákat diváky a fanoušky našich reprezentantů, pro které je díky mediální podpoře Eurosportu, komunikačních kanálů Autoklubu ČR a přímého přenosu již z prvního závodu na Azorských ostrovech zajištěn plnohodnotný informační servis. Design závodních vozů závodníků ACCR Czech Team je již připraven a vozy jsou momentálně na cestě do dějiště závodu.
Jan Černý (26) má se starty v zahraničí již řadu zkušeností - úspěšně absolvoval projekty Pirelli Star Driver i WRC Academy, je dvojnásobným mistrem Evropy ve vozech s jednou poháněnou nápravou. V minulé sezoně postoupil společně s Petrem Černohorským do nejvyšší kategorie vozů R5, když se speciálem značky Škoda skončil na druhém místě absolutní klasifikace v mistrovství České republiky hned za továrním pilotem Janem Kopeckým. Své loňské úspěšné tažení pak zakončil výbornými výsledky na soutěžích ve Švýcarsku a Rakousku. Jan Černý se představí na vybraných závodech mistrovství Evropy v rámci nově vypsané kategorie ERC Junior U28.
Dominik Brož (20) se společně s navigátorem Petrem Těšínským zúčastnili ERC Junior již v roce 2016. Učednická sezóna na zahraničních soutěžích dopadla na výbornou, v celkovém hodnocení posádce patřila šestá příčka. Pro nadcházející sezónu již jsou ambice vyšší, čemuž odpovídá i přechod na nejnovější techniku - Peugeot 208 R2.
Stejný vůz bude sedlat také třetí posádka týmu ACCR CZECH TEAM – Filip Mareš (25) a Jan Hloušek. Ti se v loňském roce představili v rámci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a dařilo se jim náramně. V rámci mistrovství České republiky vyhráli mezi juniory, skončili na druhém místě v rámci třídy 6 a slavili také bronz mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho se představili také v Evropské Trofeji, kde zvítězili v kategorii ERT3 určené vozům s jednou poháněnou nápravou a primát získali rovněž v hodnocení juniorů. Přechod do mistrovství Evropy je tak dalším logickým krokem v růstu této mladé posádky.
Letošní ročník mistrovství Evropy v rally sestává z osmi závodů, přičemž šest z nich je zařazeno do hodnocení ERC Junior. Již na přelomu března a dubna 2017 se posádky vydají na Azorské ostrovy, kde je čeká náročná premiéra v letošním ročníku ME. Dalšími plánovanými podniky týmu jsou závody ve Španělsku, Polsku, Itálii, Lotyšsku. Všichni tři piloti se pak samozřejmě představí i na domácím dílu podniku ERC Junior, na srpnové Barum Czech Rally Zlín.
Zdroj: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.