Jednou z letošních velkých změn v Autoklubu ČR bylo rozhodnutí, podpořit a vyslat českou juniorskou reprezentaci na evropské tratě. Jak jsme již před dvěma týdny avizovali, byl ve středu na tiskové konferenci v Autoklubu ČR oficiálně představen český ACCR Czech Team, který zažije svoji premiéru již za týden na Azorských ostrovech. „Podařilo se nám projekt pro mladé piloty dotáhnout do konce a mám z toho obrovskou radost. Start na evropských šampionátech je pro mladé jezdce odrazovým můstkem a načerpané zkušenosti je jistě posunou dál. Celkově se těšíme z toho, že i Česká republika bude mít svoji rally reprezentaci na mezinárodní scéně,“ říká viceprezident Autoklubu ČR pro automobilový sport Tomáš Kunc. Autoklub ČR se stal příkladem pro federace Španělska, Německa a Estonska, které své mladé a nadějné posádky do šampionátů v rámci Mistrovství Evropy vyšlou v roce 2018.
V kategorii U27, se můžeme těšit na posádky Dominika Brože s Petrem Těšínským a Filipa Mareše s Honzou Hlouškem. Ve vyšší kategorii U28 pak vezme reprezentaci do svých rukou zkušená posádka Jan Ćerný s Petrem Černohorským. Silně nabité startovní pole a účast českých reprezentantů bude lákat diváky a fanoušky našich reprezentantů, pro které je díky mediální podpoře Eurosportu, komunikačních kanálů Autoklubu ČR a přímého přenosu již z prvního závodu na Azorských ostrovech zajištěn plnohodnotný informační servis. Design závodních vozů závodníků ACCR Czech Team je již připraven a vozy jsou momentálně na cestě do dějiště závodu.
Jan Černý (26) má se starty v zahraničí již řadu zkušeností - úspěšně absolvoval projekty Pirelli Star Driver i WRC Academy, je dvojnásobným mistrem Evropy ve vozech s jednou poháněnou nápravou. V minulé sezoně postoupil společně s Petrem Černohorským do nejvyšší kategorie vozů R5, když se speciálem značky Škoda skončil na druhém místě absolutní klasifikace v mistrovství České republiky hned za továrním pilotem Janem Kopeckým. Své loňské úspěšné tažení pak zakončil výbornými výsledky na soutěžích ve Švýcarsku a Rakousku. Jan Černý se představí na vybraných závodech mistrovství Evropy v rámci nově vypsané kategorie ERC Junior U28.
Dominik Brož (20) se společně s navigátorem Petrem Těšínským zúčastnili ERC Junior již v roce 2016. Učednická sezóna na zahraničních soutěžích dopadla na výbornou, v celkovém hodnocení posádce patřila šestá příčka. Pro nadcházející sezónu již jsou ambice vyšší, čemuž odpovídá i přechod na nejnovější techniku - Peugeot 208 R2.
Stejný vůz bude sedlat také třetí posádka týmu ACCR CZECH TEAM – Filip Mareš (25) a Jan Hloušek. Ti se v loňském roce představili v rámci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a dařilo se jim náramně. V rámci mistrovství České republiky vyhráli mezi juniory, skončili na druhém místě v rámci třídy 6 a slavili také bronz mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho se představili také v Evropské Trofeji, kde zvítězili v kategorii ERT3 určené vozům s jednou poháněnou nápravou a primát získali rovněž v hodnocení juniorů. Přechod do mistrovství Evropy je tak dalším logickým krokem v růstu této mladé posádky.
Letošní ročník mistrovství Evropy v rally sestává z osmi závodů, přičemž šest z nich je zařazeno do hodnocení ERC Junior. Již na přelomu března a dubna 2017 se posádky vydají na Azorské ostrovy, kde je čeká náročná premiéra v letošním ročníku ME. Dalšími plánovanými podniky týmu jsou závody ve Španělsku, Polsku, Itálii, Lotyšsku. Všichni tři piloti se pak samozřejmě představí i na domácím dílu podniku ERC Junior, na srpnové Barum Czech Rally Zlín.
Zdroj: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!