Čtrnáct dní zbývá do uzávěrky přihlášek JANČA – 36. Valašské rally, ale i tak se seznam přihlášených posádek začíná plnit zajímavými jmény. Těmi vůbec prvními přihlášenými byla dvojice Václav Pech – Petr Uhel. Na Valašsce, která se uskuteční ve dnech 24. – 26. března 2017, se objeví s vozem Ford Fiesta R5.
Právě Václav Pech ohlásil před začátkem sezony přechod z divácky atraktivního porsche do Fordu Fiesta R5. Do vozu, se kterým bude mít větší ambice míchat pořadím na nejčelnějších příčkách a opět se bude moci poprat o domácí titul.
Ač ještě není mezi přihlášenými, jeho hlavním konkurentem se jeví Jan Kopecký. Šéf továrního týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek již potvrdil snahu mladoboleslavské stáje o zisk třetího domácího vavřínu v řadě. A tovární jezdec se na nedávné hokejové rally exhibici ve Zlíně k návratu „Valašky“ do MČR vyjádřil slovy: „Určitě je to dobře pro fandy z Moravy. Přece jen je jich tady nejvíce, a tak budou mít v regionu další velký závod. A pokud pořadatelé sáhnout po osvědčených úsecích, věřím, že nás čeká krásný závod.“
Vůz Ford Fiesta R5, připravovaný v dílnách Jaroslava Orsáka, figuruje i v přihlášce posádky Martin Vlček – Jindřiška Žáková. Právě tato dvojice láká z pozice ambasadorů od začátku roku posádky do Valašského Meziříčí a Kopřivnice k účasti na nejen sportovním, ale také naučně společenském programu letošní „Valašky“.
„Organizátoři loňského ročníku vdechli Valašce nový život a ukázali, že jsou schopni organizovat soutěž na nejvyšší úrovni,“ říká Martin Vlček, jehož jasným cílem bude domácí závod zdárně dokončit. „Určitě nechci podlehnout tlaku domácího prostředí. Očekávám davy fanoušků, vyhladovělých po zimní pauze. Na trati Valašky bude jistě velmi těžké neudělat chybu,“ doplňuje rodák z Příbora.
Stejný model vozu pro start na Valašce prezentoval i úřadující šampion v produkční kategorii Polák Jarek Szeja a zajímavá informace pronikla na veřejnost i z tábora stáje T&T. Jaromír Tarabus se ve dvojici s Petrem Machů objeví na startu s vozem Škoda Fabie Super 2000.
Pořadatelé už naopak obdrželi přihlášku od produkčního šampiona 2015 Martina Březíka (Mitsubishi Lancer Evo IX), zajímavostí aktuálního seznamu přihlášených je hned trojice vozů Porsche 997 GT3 Jiřího Jirovce (ex- Pech), Radoslava Nešpora a Petra Nešetřila. Organizátorům už dorazily i přihlášky „domácích“ posádek Eruanno Rally Teamu – Davida Suchařípy, Olgy Lounové, Lukáše Langmajera a Pavlíny Tydlačkové.
Uzávěrka přihlášek JANČA – 36. Valašské rally je o půlnoci, v pondělí 13. března 2017.
Informačním kanálem JANČA – 36. Valašské rally je internetová stránka www.valasskarally.cz, která bude zcela aktivní od začátku března. Informace k soutěži se postupně objevují i na facebookovém profilu „Valašská Rally Valmez“.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.