Letošní sezona je pro Hájek Rally Team více či méně odpočinková. Po velkém letu v předchozích sezónách bylo nutné udělat nouzové mezipřistání. Majitel týmu Ctirad Hájek se stále zotavuje z velmi vážného zdravotního problému, který jej na začátku roku připravil nejen o možnost se letos aktivně věnovat motorsportu, ale málem i o mnohem více. Chmury jdou teď ale už stranou a Hájek Rally Team si letos opět vychutnal Setkání mistrů v Sosnové, kde se podílel na představení zahraničních soutěžních hvězd z Itálie v osobě „Pedra“ a „Luckyho“ a samozřejmě také na účasti Markku Aléna z Finska, světové legendy motorsportu. Účast Markuse Grönholma musela být ze zdravotních důvodů krátce před startem odvolána, ale Hájek Rally Team je s Marcusem ve spojení a věříme, že se jej podaří do České republiky přivézt už příští rok.
Italští soutěžáci „Pedro“ a „Lucky“ se s Hájek Rally Team setkávali při soutěžích Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, v době kdy se zde proháněl žlutý Opel Kadett C/GTE, 16V s posádkou Miroslav Janota – Pavel Dresler (později Lukáš Vyoral). Tito Italové patřili vždy k těm nejrychlejším soutěžákům v evropských soutěžích historiků a také vždy k přátelům Hájek Rally Teamu. V letošním roce se je podařilo do České republiky pozvat oba na Setkání mistrů, a to dokonce s jejich „béčkovými“ Lanciemi. Pro Lancii Delta S4 to navíc byla česká premiéra. Setkání mistrů v Sosnové využil Hájek Rally Team k setkání se spoustou přátel a osobností z motorsportu a s množstvím fanoušků, kteří k motoristickému sportu neodmyslitelně patří. Ať už bude budoucnost jakákoliv, Hájek Rally Team přeje všem hodně zdraví a štěstí v příští motoristické sezoně a hlavně, „Držme si palce.“
Ctirad Hájek: „Jsem rád, že jsem se na Setkání mistrů mohl opět potkat s tolika fajn lidmi z motoristického sportu a mohl jsem si tuhle akci užít. Jirka Hlávka odvedl velký kus práce při komunikaci se zahraničními závodníky a podařilo se mu oslovit mnoho zajímavých lidí, které třeba pozveme do České republiky někdy v budoucnu. Děkuji také Autodromu Sosnová za spolupráci na tomhle setkání zahraničních rally hvězd a našich přátel, protože bez jejich nadšení by se to nepodařilo zorganizovat. Věřím, že si diváci užili ta nádherná auta a velké profíky, kterými jsou „Pedro“, „Lucky“ i Markku Alén. Děláme to hlavně pro fanoušky, kteří nemají možnost si jinak tyhle skvělé soutěžáky užít na nějaké zahraniční akci.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.