Letošní sezona je pro Hájek Rally Team více či méně odpočinková. Po velkém letu v předchozích sezónách bylo nutné udělat nouzové mezipřistání. Majitel týmu Ctirad Hájek se stále zotavuje z velmi vážného zdravotního problému, který jej na začátku roku připravil nejen o možnost se letos aktivně věnovat motorsportu, ale málem i o mnohem více. Chmury jdou teď ale už stranou a Hájek Rally Team si letos opět vychutnal Setkání mistrů v Sosnové, kde se podílel na představení zahraničních soutěžních hvězd z Itálie v osobě „Pedra“ a „Luckyho“ a samozřejmě také na účasti Markku Aléna z Finska, světové legendy motorsportu. Účast Markuse Grönholma musela být ze zdravotních důvodů krátce před startem odvolána, ale Hájek Rally Team je s Marcusem ve spojení a věříme, že se jej podaří do České republiky přivézt už příští rok.
Italští soutěžáci „Pedro“ a „Lucky“ se s Hájek Rally Team setkávali při soutěžích Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, v době kdy se zde proháněl žlutý Opel Kadett C/GTE, 16V s posádkou Miroslav Janota – Pavel Dresler (později Lukáš Vyoral). Tito Italové patřili vždy k těm nejrychlejším soutěžákům v evropských soutěžích historiků a také vždy k přátelům Hájek Rally Teamu. V letošním roce se je podařilo do České republiky pozvat oba na Setkání mistrů, a to dokonce s jejich „béčkovými“ Lanciemi. Pro Lancii Delta S4 to navíc byla česká premiéra. Setkání mistrů v Sosnové využil Hájek Rally Team k setkání se spoustou přátel a osobností z motorsportu a s množstvím fanoušků, kteří k motoristickému sportu neodmyslitelně patří. Ať už bude budoucnost jakákoliv, Hájek Rally Team přeje všem hodně zdraví a štěstí v příští motoristické sezoně a hlavně, „Držme si palce.“
Ctirad Hájek: „Jsem rád, že jsem se na Setkání mistrů mohl opět potkat s tolika fajn lidmi z motoristického sportu a mohl jsem si tuhle akci užít. Jirka Hlávka odvedl velký kus práce při komunikaci se zahraničními závodníky a podařilo se mu oslovit mnoho zajímavých lidí, které třeba pozveme do České republiky někdy v budoucnu. Děkuji také Autodromu Sosnová za spolupráci na tomhle setkání zahraničních rally hvězd a našich přátel, protože bez jejich nadšení by se to nepodařilo zorganizovat. Věřím, že si diváci užili ta nádherná auta a velké profíky, kterými jsou „Pedro“, „Lucky“ i Markku Alén. Děláme to hlavně pro fanoušky, kteří nemají možnost si jinak tyhle skvělé soutěžáky užít na nějaké zahraniční akci.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.