Termín uzávěrky přihlášek ke startu XIII. ročníku BONVER PARTR Rally Vsetín se neúprosně blíží. Již pouze dnes a zítra (do 5. října 24 hodin) se mohou posádky zaregistrovat k účasti na vsetínském závodě, který se uskuteční ve dnech 14. – 15. října 2016.
Seznam přihlášených posádek BONVER PARTR Rally Vsetín se postupně zaplňuje, ale jak už se stalo zvykem, největší porce přichází v posledních hodinách před uzávěrkou. Aktuálně pořadatelé registrují necelou sedmdesátku dvojic, které budou bojovat o body do seriálů MČR v rally historických automobilů, Rallysprint Série i Poháru 2+.
Již nyní je přihlášena řada jezdců z čela průběžné klasifikace Rallysprint Série. V šampionátu, vypsaném pro speciály s jednou poháněnou nápravou, má největší šance na titul dosavadní lídr Patrik Rujbr. Na vsetínských „erzetách“ se představí s osvědčeným vozem Renault Clio R3T. Z výčtu jeho možných konkurentů je nutné zmínit Karla Kupce, Filipa Mareše, Pavla Miku či Martina Kouřila. Ale lze očekávat, že se na Vsetíně objeví i další adepti bojující o umístění na stupních vítězů RSS 2016.
Také v Poháru 2+ nebude o kvalitní jezdce i vozy nouze. Jména Martina Vlčka, Grzegorze Grzyba (oba Ford Fiesta R5), Jaromíra Tomaštíka (Subaru Impreza WRC), Silvestra Mikuláštíka (Škoda Octavia WRC), Jaroslava Pešla, Radima Vavříka či Martina Šikla (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) jsou zárukou slušné podívané.
„Nechci ještě předbíhat, ale na startu se určitě objeví i několik mladoboleslavských speciálů Škoda Fabia R5 se zajímavými jmény za volantem. Určitě si fanoušci rallysportu přijdou na vsetínských ´rychlostkách´ na své,“ věří ředitel rally Petr Gryger.
Soutěž bude zároveň posledním kláním MČR v rally historických automobilů, a tak i v této kategorii se diváci mohou těšit třeba na BMW M3 Jiřího Jirovce, BMW 318 iS Martina Kučery či Fiat 131 Abarth Karla Jirátka.
Soutěž odstartuje v sobotu 15. října v 8:30 hod., první vozidla budou očekávána na cílové rampě u Autosalonu Škoda, Samohýl Motor Zlín v 16:35 hod. Už v pátek se ovšem před autosalonem uskuteční předstartovní show s představením pozvaných posádek (19 – 20:30 hodin).
Zájemci o start se mohou přihlásit až do zítřejší půlnoci on-line na linku(http://prihlaska.vsetinrally.cz/entry-form/competitor).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.