Posádka RallyZone.cz Tomáš Urban a Jan Dušek odstartovala na Barum Rally 2016 ve Star Rally Historic, kde obsadila 21. místo absolutně a odvezla si také medaile za druhé místo v kategorii F5.
Jan Dušek: "Odstartovat na Barum Rally je snem snad každého závodníka. Nám se tato možnost naskytla začátkem letošního léta. Cílem bylo dojet s celým autem na cílovou rampu, na nějaké umístění jsme nepomýšleli. Od prvních chvil před startem jsme pochopili, že tohle je opravdu jiná liga. Rychlostní zkoušky sice známe jako diváci a fotografové, ale z auta je to úplně něco jiného. Ale se všemi nástrahami jsme se úspěšně poprali a druhé místo v kategorii je pro nás tím nějvětším vítězstvím v naší dosavadní kariéře. Pro mě to byl čtvrtý licencovaný start a hned na této soutěži. Moc bych chtěl poděkovat všem, co nás podpořili v dosažení našeho cíle. Prostě: Sen splněn!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.