Pohár Pirelli pokračuje na nadcházející Rally Bohemia a jezdci s Pirelli slavili v Hustopečích.
Jihomoravská Rally Hustopeče je v domácím šampionátu Mistrovství České republiky v rally jedinečným podnikem, kde se více než v míře obvyklé, vyskytují šotolinové úseky náročné na pneumatiky. I časté změny počasí, a jemný prach na zdejších vinařských stezkách, nejsou pro soutěžní jezdce vůbec nic jednoduchého, a spolehnutí na správné obutí je zde snad ještě důležitější, než jinde. Pohár Pirelli pokračoval i na Rally Hustopeče a jezdci s pneumatikami Pirelli měli dost důvodů k oslavám.
Tím absolutně nejrychlejším jezdcem na pneumatikách Pirelli i v rámci Poháru byl Jan Dohnal, který s Michalem Ernstem dovezli svůj Ford Focus WRC do cíle na třetím místě absolutně a konečně se jim podařilo zdárně dosáhnout kýžené „bedny“. Gratulujeme k tomuto skvělému výsledku! Jen o malých chloupek pomalejší než Dohnal byl při rally Hustopeče Vojtěch Štajf, který s Františkem Rajnohou udělali velmi dobrý dojem a potvrdili, že si s novou Škodou Fabia R5 začínají opravdu rozumět. Skončili na výborném čtvrtém místě absolutně, ale vyhráli v hodnocení třídy 2 a vezou plný počet bodů i do hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Za Štajfem dojeli Jan Černý s Petrem Černohorským se Škodou Fabia S2000 a třetí místo v Poháru Pirelli ve třídě 2 brali Ondřej Bisaha s Lukášem Šintalem a Fordem Fiesta R5. Jaroslav Pešl s Romanem Peškem a Mitsubishi Lancer EVO IX byli první v rámci Poháru Pirelli ve třídě 3 před Marcelem Tučkem s Petrem Dufkem na stejném voze a Václavem Kopáčkem s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza Sti.
Ve velmi silné konkurenci dvoukolek třídy 6 zvítězili Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2, kteří odjeli perfektní soutěž a zaslouží si gratulaci. Za nimi ve třídě dojeli druzí Filip Mareš s Janem Hlouškem a třetí René Dohnal s Romanem Švecem všichni s Peugeoty. Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport vyhráli ve třídě 8 a my jim k tomuto úspěchu také gratulujeme.
Další soutěží, kde se bude soupeřit o body do Poháru Pirelli v MČR v rally bude nadcházející Rally Bohemia, která slibuje také velmi napínavé souboje. Pirelli všem posádkám přeje úspěch a štěstí na této náročné rally. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.