Pohár Pirelli pokračuje na nadcházející Rally Bohemia a jezdci s Pirelli slavili v Hustopečích.
Jihomoravská Rally Hustopeče je v domácím šampionátu Mistrovství České republiky v rally jedinečným podnikem, kde se více než v míře obvyklé, vyskytují šotolinové úseky náročné na pneumatiky. I časté změny počasí, a jemný prach na zdejších vinařských stezkách, nejsou pro soutěžní jezdce vůbec nic jednoduchého, a spolehnutí na správné obutí je zde snad ještě důležitější, než jinde. Pohár Pirelli pokračoval i na Rally Hustopeče a jezdci s pneumatikami Pirelli měli dost důvodů k oslavám.
Tím absolutně nejrychlejším jezdcem na pneumatikách Pirelli i v rámci Poháru byl Jan Dohnal, který s Michalem Ernstem dovezli svůj Ford Focus WRC do cíle na třetím místě absolutně a konečně se jim podařilo zdárně dosáhnout kýžené „bedny“. Gratulujeme k tomuto skvělému výsledku! Jen o malých chloupek pomalejší než Dohnal byl při rally Hustopeče Vojtěch Štajf, který s Františkem Rajnohou udělali velmi dobrý dojem a potvrdili, že si s novou Škodou Fabia R5 začínají opravdu rozumět. Skončili na výborném čtvrtém místě absolutně, ale vyhráli v hodnocení třídy 2 a vezou plný počet bodů i do hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Za Štajfem dojeli Jan Černý s Petrem Černohorským se Škodou Fabia S2000 a třetí místo v Poháru Pirelli ve třídě 2 brali Ondřej Bisaha s Lukášem Šintalem a Fordem Fiesta R5. Jaroslav Pešl s Romanem Peškem a Mitsubishi Lancer EVO IX byli první v rámci Poháru Pirelli ve třídě 3 před Marcelem Tučkem s Petrem Dufkem na stejném voze a Václavem Kopáčkem s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza Sti.
Ve velmi silné konkurenci dvoukolek třídy 6 zvítězili Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2, kteří odjeli perfektní soutěž a zaslouží si gratulaci. Za nimi ve třídě dojeli druzí Filip Mareš s Janem Hlouškem a třetí René Dohnal s Romanem Švecem všichni s Peugeoty. Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport vyhráli ve třídě 8 a my jim k tomuto úspěchu také gratulujeme.
Další soutěží, kde se bude soupeřit o body do Poháru Pirelli v MČR v rally bude nadcházející Rally Bohemia, která slibuje také velmi napínavé souboje. Pirelli všem posádkám přeje úspěch a štěstí na této náročné rally. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.