Neznáma krajina, neznáme trate a veľa otáznikov viselo nad Rally Hustopeče aj v kokpite Igora Drotára so spolujazdcom Robom Müllerom a ich Škodou Fabiou WRC. Napokon však z dobrodružstva a komplikácií vyťažili absolútne a skvelé piate miesto v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj prvé miesto triedy 11.
Noc, prach, sťažené podmienky na "recce" (spoznávacie jazdy) i dlhočizná prestávka medzi prvou "slovenskou" rally v Egri (začiatkom apríla) a druhou na Morave (...) pripravili posádke Drotár/Müller množstvo prekvapení. Napriek všetkému doviedli pri dobrom tempe svoje vozidlo do cieľa spoločnej česko-slovenskej súťaže na skvelom 5. mieste v absolútnom poradí MSR, ako aj na 1. v triede 11.
Igor Drotár: "Tak ako vždy, aj teraz sme sa veľmi tešili na podujatie. Čakala nás veľká výzva, keďže sme tu ešte nikdy neštartovali a ani Robo dlhšie nesedel v aute. Vybrali sme sa na novú súťaž plní očakávaní. Pripravili sme sa čo najlepšie a absolvovali sme obhliadky trikrát, no v kolóne a pri rýchlosti 40 km/h... Nebolo ľahké odhadnúť pri špecifickom charaktere súťaže brzdné body, či uhly zákrut. Bolo tam všetko - úzka cesta lemovaná vegetáciou, slepé horizonty, zmiešané povrchy... K tomu nočné skúšky, ktoré často nejazdíme. Žiaľ, hneď v piatok nám praskla hadica serva, bez ktorého sa ťažko šoféruje. Navyše nám striekal olej na čelné sklo. Najprv som si myslel, že prší a spustil som stierače, ktoré všetko ešte zhoršili, k tomu sa pridal aj zvýrený prach zo šotoliny. Nevedeli sme, ako to všetko zvládneme. Nechceli sme nič riskovať. Sobota bola veľmi priateľná a dosahovali sme pekné časy. Začali sme si tiež veriť viac v rozpise. Dobre sme si zajazdili, s dobrým výsledkom: skončili sme 5. absolútne a triedu 11 sme vyhrali. S kopou bodov a zadosťučinením z dobrej práce sme odchádzali domov. Nikto z tých, čo boli v Hustopečiach prvýkrát, nešli také tempo, ako na domácich a známych tratiach. Zmiešaný povrch nám nerobil žiaden problém, prekážalo mi viac odhadnúť vzdialenosti, ktoré sme si písali pri 40 km/h... Verím, že sme dobre reprezentovali rodný kraj aj všetkých našich partnerov."
Nabitý program prešovského pretekára pokračuje teraz týždeň čo týždeň najmä na tratiach pretekov do vrchu (MSR PAV) - Ožďany (už tento víkend), Pezinská Baba, Limanowa, Dobšiná a Rally Tatry - 5 víkendov po sebe rozpáli Igorove pretekárske leto naplno.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?