Neznáma krajina, neznáme trate a veľa otáznikov viselo nad Rally Hustopeče aj v kokpite Igora Drotára so spolujazdcom Robom Müllerom a ich Škodou Fabiou WRC. Napokon však z dobrodružstva a komplikácií vyťažili absolútne a skvelé piate miesto v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj prvé miesto triedy 11.
Noc, prach, sťažené podmienky na "recce" (spoznávacie jazdy) i dlhočizná prestávka medzi prvou "slovenskou" rally v Egri (začiatkom apríla) a druhou na Morave (...) pripravili posádke Drotár/Müller množstvo prekvapení. Napriek všetkému doviedli pri dobrom tempe svoje vozidlo do cieľa spoločnej česko-slovenskej súťaže na skvelom 5. mieste v absolútnom poradí MSR, ako aj na 1. v triede 11.
Igor Drotár: "Tak ako vždy, aj teraz sme sa veľmi tešili na podujatie. Čakala nás veľká výzva, keďže sme tu ešte nikdy neštartovali a ani Robo dlhšie nesedel v aute. Vybrali sme sa na novú súťaž plní očakávaní. Pripravili sme sa čo najlepšie a absolvovali sme obhliadky trikrát, no v kolóne a pri rýchlosti 40 km/h... Nebolo ľahké odhadnúť pri špecifickom charaktere súťaže brzdné body, či uhly zákrut. Bolo tam všetko - úzka cesta lemovaná vegetáciou, slepé horizonty, zmiešané povrchy... K tomu nočné skúšky, ktoré často nejazdíme. Žiaľ, hneď v piatok nám praskla hadica serva, bez ktorého sa ťažko šoféruje. Navyše nám striekal olej na čelné sklo. Najprv som si myslel, že prší a spustil som stierače, ktoré všetko ešte zhoršili, k tomu sa pridal aj zvýrený prach zo šotoliny. Nevedeli sme, ako to všetko zvládneme. Nechceli sme nič riskovať. Sobota bola veľmi priateľná a dosahovali sme pekné časy. Začali sme si tiež veriť viac v rozpise. Dobre sme si zajazdili, s dobrým výsledkom: skončili sme 5. absolútne a triedu 11 sme vyhrali. S kopou bodov a zadosťučinením z dobrej práce sme odchádzali domov. Nikto z tých, čo boli v Hustopečiach prvýkrát, nešli také tempo, ako na domácich a známych tratiach. Zmiešaný povrch nám nerobil žiaden problém, prekážalo mi viac odhadnúť vzdialenosti, ktoré sme si písali pri 40 km/h... Verím, že sme dobre reprezentovali rodný kraj aj všetkých našich partnerov."
Nabitý program prešovského pretekára pokračuje teraz týždeň čo týždeň najmä na tratiach pretekov do vrchu (MSR PAV) - Ožďany (už tento víkend), Pezinská Baba, Limanowa, Dobšiná a Rally Tatry - 5 víkendov po sebe rozpáli Igorove pretekárske leto naplno.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?