Drotár po Hustopečiach: Dali sme do toho maximum!

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Martin Trenkler 21. června 2016 19:01
Sdílej:

Neznáma krajina, neznáme trate a veľa otáznikov viselo nad Rally Hustopeče aj v kokpite Igora Drotára so spolujazdcom Robom Müllerom a ich Škodou Fabiou WRC. Napokon však z dobrodružstva a komplikácií vyťažili absolútne a skvelé piate miesto v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj prvé miesto triedy 11.

Noc, prach, sťažené podmienky na "recce" (spoznávacie jazdy) i dlhočizná prestávka medzi prvou "slovenskou" rally v Egri (začiatkom apríla) a druhou na Morave (...) pripravili posádke Drotár/Müller množstvo prekvapení. Napriek všetkému doviedli pri dobrom tempe svoje vozidlo do cieľa spoločnej česko-slovenskej súťaže na skvelom 5. mieste v absolútnom poradí MSR, ako aj na 1. v triede 11.

Igor Drotár: "Tak ako vždy, aj teraz sme sa veľmi tešili na podujatie. Čakala nás veľká výzva, keďže sme tu ešte nikdy neštartovali a ani Robo dlhšie nesedel v aute. Vybrali sme sa na novú súťaž plní očakávaní. Pripravili sme sa čo najlepšie a absolvovali sme obhliadky trikrát, no v kolóne a pri rýchlosti 40 km/h... Nebolo ľahké odhadnúť pri špecifickom charaktere súťaže brzdné body, či uhly zákrut. Bolo tam všetko - úzka cesta lemovaná vegetáciou, slepé horizonty, zmiešané povrchy... K tomu nočné skúšky, ktoré často nejazdíme. Žiaľ, hneď v piatok nám praskla hadica serva, bez ktorého sa ťažko šoféruje. Navyše nám striekal olej na čelné sklo. Najprv som si myslel, že prší a spustil som stierače, ktoré všetko ešte zhoršili, k tomu sa pridal aj zvýrený prach zo šotoliny. Nevedeli sme, ako to všetko zvládneme. Nechceli sme nič riskovať. Sobota bola veľmi priateľná a dosahovali sme pekné časy. Začali sme si tiež veriť viac v rozpise. Dobre sme si zajazdili, s dobrým výsledkom: skončili sme 5. absolútne a triedu 11 sme vyhrali. S kopou bodov a zadosťučinením z dobrej práce sme odchádzali domov. Nikto z tých, čo boli v Hustopečiach prvýkrát, nešli také tempo, ako na domácich a známych tratiach. Zmiešaný povrch nám nerobil žiaden problém, prekážalo mi viac odhadnúť vzdialenosti, ktoré sme si písali pri 40 km/h... Verím, že sme dobre reprezentovali rodný kraj aj všetkých našich partnerov."

Nabitý program prešovského pretekára pokračuje teraz týždeň čo týždeň najmä na tratiach pretekov do vrchu (MSR PAV) - Ožďany (už tento víkend), Pezinská Baba, Limanowa, Dobšiná a Rally Tatry - 5 víkendov po sebe rozpáli Igorove pretekárske leto naplno.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.