Neznáma krajina, neznáme trate a veľa otáznikov viselo nad Rally Hustopeče aj v kokpite Igora Drotára so spolujazdcom Robom Müllerom a ich Škodou Fabiou WRC. Napokon však z dobrodružstva a komplikácií vyťažili absolútne a skvelé piate miesto v rámci Majstrovstiev Slovenska, ako aj prvé miesto triedy 11.
Noc, prach, sťažené podmienky na "recce" (spoznávacie jazdy) i dlhočizná prestávka medzi prvou "slovenskou" rally v Egri (začiatkom apríla) a druhou na Morave (...) pripravili posádke Drotár/Müller množstvo prekvapení. Napriek všetkému doviedli pri dobrom tempe svoje vozidlo do cieľa spoločnej česko-slovenskej súťaže na skvelom 5. mieste v absolútnom poradí MSR, ako aj na 1. v triede 11.
Igor Drotár: "Tak ako vždy, aj teraz sme sa veľmi tešili na podujatie. Čakala nás veľká výzva, keďže sme tu ešte nikdy neštartovali a ani Robo dlhšie nesedel v aute. Vybrali sme sa na novú súťaž plní očakávaní. Pripravili sme sa čo najlepšie a absolvovali sme obhliadky trikrát, no v kolóne a pri rýchlosti 40 km/h... Nebolo ľahké odhadnúť pri špecifickom charaktere súťaže brzdné body, či uhly zákrut. Bolo tam všetko - úzka cesta lemovaná vegetáciou, slepé horizonty, zmiešané povrchy... K tomu nočné skúšky, ktoré často nejazdíme. Žiaľ, hneď v piatok nám praskla hadica serva, bez ktorého sa ťažko šoféruje. Navyše nám striekal olej na čelné sklo. Najprv som si myslel, že prší a spustil som stierače, ktoré všetko ešte zhoršili, k tomu sa pridal aj zvýrený prach zo šotoliny. Nevedeli sme, ako to všetko zvládneme. Nechceli sme nič riskovať. Sobota bola veľmi priateľná a dosahovali sme pekné časy. Začali sme si tiež veriť viac v rozpise. Dobre sme si zajazdili, s dobrým výsledkom: skončili sme 5. absolútne a triedu 11 sme vyhrali. S kopou bodov a zadosťučinením z dobrej práce sme odchádzali domov. Nikto z tých, čo boli v Hustopečiach prvýkrát, nešli také tempo, ako na domácich a známych tratiach. Zmiešaný povrch nám nerobil žiaden problém, prekážalo mi viac odhadnúť vzdialenosti, ktoré sme si písali pri 40 km/h... Verím, že sme dobre reprezentovali rodný kraj aj všetkých našich partnerov."
Nabitý program prešovského pretekára pokračuje teraz týždeň čo týždeň najmä na tratiach pretekov do vrchu (MSR PAV) - Ožďany (už tento víkend), Pezinská Baba, Limanowa, Dobšiná a Rally Tatry - 5 víkendov po sebe rozpáli Igorove pretekárske leto naplno.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.