Vyše dva a pol mesiaca delilo druhé podujatie Majstrovstiev Slovenska v rally od aprílového Egru. Po zrušení prešovského kola šampionátu si mnoho tímov našlo aspoň priestor na iné automobilové podujatia. L Racing tak v pretekoch do vrchu slávi jeden úspech za druhým a v rally by svoje ambície chceli potvrdiť už tento víkend na susednej Morave.
Dvojdňové Hustopeče ako súčasť MSR štartujú tento piatok večer a tímy tak nasadia na kapoty aj nočné svetlomety/rampy. Dovedna 10 rýchlostných skúšok končí v sobotu popoludní, pričom posádky absolvujú vyše 150 ostrých kilometrov. Trate v okolí moravského mestečka predstavujú zmes rôznych povrchov a typov zákrut. Chýbať nebudú ani šotolinové úseky.
Tím L Racing ide opäť vo veľkej zbroji. Vedúcim jazdcom je Vlastimil Majerčák so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou, ktorí okrem slovenského šampionátu absolvujú tiež FIA Majstrovstvá zóny strednej Európy. Tie si vyskúšali pred vyše mesiacom v Rakúsku. Silnej konkurencii budú čeliť so svojím Fordom Fiesta R5 EVO.
Okrem Vlasta a Mišky ponesú vlajku L Racingu aj ďalšie posádky: Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom sú už stálicami tímu a napriek mladému veku žnú pravidelne úspechy vo svojej triede s vozidlom Peugeot 208 VTi R2. Vladimír Hanuš a Tereza Matušová osedlajú tradične Mitsubishi Lancer EVO X. Chýbať nebudú ani Maroš a Katka Kysuckí (Mitsubishi Lancer EVO VI) a Ján Urbančík s Františkom Sobotom na Peugeote 208 R2.
Vlastimil Majerčák: "Mali sme 2 testy, jeden na suchu a jeden v daždi, skúšali sme tak rôzne nastavenia. Pocity máme dobré a myslím si, že sme nachystaní po technickej stránke, aj čo do pneumatík. Minulý rok sme Hustopeče využili na spestrenie v dlhej pauze; skúsenosť, ktorá tento rok príde vhod. Charakter tratí nám je známy, ide o náročnú súťaž. Sú tam rôzne povrchy, úzka, široká vozovka, je to uskákané a strieda sa aj šotolina s asfaltom. Ďalej sú tu slepé horizonty, zákruty, do ktorých nevidno, chce to správny odhad a správne brzdné body. Univerzálne nastavenie neexistuje, treba nájsť kompromis na väčšinový charakter trate. Lákalo by nás pohrať sa so šotolinovým nastavením, no potom by sme stratili na asfalte, ktorého je podstatne viac. Súťaž je súčasťou Zóny strednej Európy, tak chceme nadviazať na úspech a body z rakúskeho Wechsellandu, ktorý sme pred časom absolvovali. Farbami tímu a novým dizajnom sme spestrili aj prilby a tímové oblečenie. Chcem sa samozrejme poďakovať Jankovi Liptákovi za možnosť štartovať aj tu na Hustopečiach. "
Ján Lipták, manažér L Racing: "Náš večne nabitý pracovný a pretekársky program nám napriek dlhej pauze v slovenskej rally neumožnil veľmi oddychovať. Naše posádky sú však pochopiteľne už veľmi nedočkavé na najbližšiu súťaž v Hustopečiach. Zastúpi nás tradične viacero posádok, ktorým veľmi držíme palce."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.