Vyše dva a pol mesiaca delilo druhé podujatie Majstrovstiev Slovenska v rally od aprílového Egru. Po zrušení prešovského kola šampionátu si mnoho tímov našlo aspoň priestor na iné automobilové podujatia. L Racing tak v pretekoch do vrchu slávi jeden úspech za druhým a v rally by svoje ambície chceli potvrdiť už tento víkend na susednej Morave.
Dvojdňové Hustopeče ako súčasť MSR štartujú tento piatok večer a tímy tak nasadia na kapoty aj nočné svetlomety/rampy. Dovedna 10 rýchlostných skúšok končí v sobotu popoludní, pričom posádky absolvujú vyše 150 ostrých kilometrov. Trate v okolí moravského mestečka predstavujú zmes rôznych povrchov a typov zákrut. Chýbať nebudú ani šotolinové úseky.
Tím L Racing ide opäť vo veľkej zbroji. Vedúcim jazdcom je Vlastimil Majerčák so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou, ktorí okrem slovenského šampionátu absolvujú tiež FIA Majstrovstvá zóny strednej Európy. Tie si vyskúšali pred vyše mesiacom v Rakúsku. Silnej konkurencii budú čeliť so svojím Fordom Fiesta R5 EVO.
Okrem Vlasta a Mišky ponesú vlajku L Racingu aj ďalšie posádky: Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom sú už stálicami tímu a napriek mladému veku žnú pravidelne úspechy vo svojej triede s vozidlom Peugeot 208 VTi R2. Vladimír Hanuš a Tereza Matušová osedlajú tradične Mitsubishi Lancer EVO X. Chýbať nebudú ani Maroš a Katka Kysuckí (Mitsubishi Lancer EVO VI) a Ján Urbančík s Františkom Sobotom na Peugeote 208 R2.
Vlastimil Majerčák: "Mali sme 2 testy, jeden na suchu a jeden v daždi, skúšali sme tak rôzne nastavenia. Pocity máme dobré a myslím si, že sme nachystaní po technickej stránke, aj čo do pneumatík. Minulý rok sme Hustopeče využili na spestrenie v dlhej pauze; skúsenosť, ktorá tento rok príde vhod. Charakter tratí nám je známy, ide o náročnú súťaž. Sú tam rôzne povrchy, úzka, široká vozovka, je to uskákané a strieda sa aj šotolina s asfaltom. Ďalej sú tu slepé horizonty, zákruty, do ktorých nevidno, chce to správny odhad a správne brzdné body. Univerzálne nastavenie neexistuje, treba nájsť kompromis na väčšinový charakter trate. Lákalo by nás pohrať sa so šotolinovým nastavením, no potom by sme stratili na asfalte, ktorého je podstatne viac. Súťaž je súčasťou Zóny strednej Európy, tak chceme nadviazať na úspech a body z rakúskeho Wechsellandu, ktorý sme pred časom absolvovali. Farbami tímu a novým dizajnom sme spestrili aj prilby a tímové oblečenie. Chcem sa samozrejme poďakovať Jankovi Liptákovi za možnosť štartovať aj tu na Hustopečiach. "
Ján Lipták, manažér L Racing: "Náš večne nabitý pracovný a pretekársky program nám napriek dlhej pauze v slovenskej rally neumožnil veľmi oddychovať. Naše posádky sú však pochopiteľne už veľmi nedočkavé na najbližšiu súťaž v Hustopečiach. Zastúpi nás tradične viacero posádok, ktorým veľmi držíme palce."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.