Tak těžkou Rallye Český Krumlov ještě Jan Černý ani Petr Černohorský nikdy nezažili. Dokončili na osmé příčce.
Rallye Český Krumlov byla letos více než dobře hustá. Tahle soutěž je proslulá rychlými změnami počasí, ale to, co postihlo závodníky a i obyvatele v oblasti, to nepamatují ani ti největší pamětníci rallye nejen na jihu Čech. Hned v úvodu soutěže Jan Černý zariskoval s volbou pneumatik, když se kolem Českého Krumlova prohnala bouřka. Na tvrdých pneumatikách do suchého počasí pak za deště a na blátě Jan Černý s Petrem Černohorským nabrali hned na prvních čtyřech rychlostních zkouškách citelnou časovou ztrátu. Dva poslední měřené úseky první etapy už posádka MOGUL Racing Teamu zvolila správné obutí, a podařilo se zajet dva třetí nejrychlejší časy. To znamenalo, že týmová Škoda Fabia S2000 byla ve výsledcích po první etapě na pátém místě s nevelkou ztrátou na stupně vítězů.
S odhodláním poprat se o nepříliš vzdálené třetí místo vyrazili v sobotu ráno Honza Černý s Petrem Černohorským na rychlostní zkoušky druhé etapy Rallye Český Krumlov a Honzu hned v úvodu etapy nepříjemně překvapila informace o zrušení prvního průjezdu RZ Malonty, na níž si dost věřil a podřídil tomu i nastavení podvozku a volbu pneumatik. Malonty ale v pátek večer zasáhlo extrémní krupobití, které razantně změnilo povrch rychlostní zkoušky, ale poškodilo i domy v sousedství rychlostní zkoušky. Na 12. RZ přišla navíc chyba a další časová ztráta. Do cíle Rallye Český Krumlov dojela posádka MOGUL Racing Teamu nakonec na osmém místě absolutně, což není výsledek, který by tým rozjásal. Tentokrát chybělo k lepšímu výsledku trochu toho závodnického štěstí, ale Jan Černý rozhodně neztrácí motivaci na to, rvát se se špičkou na další soutěži, kterou budou Rally Hustopeče.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Risk s volbou pneumatik v první sekci nám nevyšel, a když jsme stáli na startu rychlostní zkoušky se suchými pneumatikami a stěrače nebraly vodu, nebylo mi do smíchu. Byla to jedna velká krizovka, ale snažil jsem se neztratit tolik času. Druhé průjezdy v první etapě vyšly dobře, ale trochu jsme bojovali s malým výkonem v nízkých zatáčkách a z některých vracáků jsem musel odjíždět přes spojku. Mrzelo mě zrušení průjezdu RZ Malonty, o kterém se rozhodlo až v sobotu ráno. Na tuhle zkoušku si věřím a chtěl jsem se tady pokusit snížit ztrátu, ale chápu rozhodnutí pořadatelů. Mohlo ale přijít dřív. Snažil jsem se pak tahat asi víc, než bylo nutné, a na Rožmberku jsem udělal chybu a spadli jsme na tři minuty do příkopu, ze kterého nás museli vyprostit diváci. Trvalo to déle, než by muselo, protože jsem po nárazu měl dojem, že jsme minimálně přišli o kolo, a běžel hlavně zastavovat další auto, aby do nás nevletělo. Autu nakonec nic moc nebylo a diváci, kteří se seběhli, nás rychle dostali ven a já jim za to moc děkuju. Zbytek soutěže už byl o dojetí a my znovu nevybrali správné pneumatiky a očekávali jsme více vody. Celkový výsledek není dobrý, ale vím, že můžeme být rychlí a jet se špičkou a v pátek večer jsme si to potvrdili. Díky moc Petrovi, celému týmu a našim partnerům MOGULu a Benzině za podporu, bez níž bychom jen těžko mohli startovat. V Hustopečích už to bude zase dobře hustý.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?