Tak těžkou Rallye Český Krumlov ještě Jan Černý ani Petr Černohorský nikdy nezažili. Dokončili na osmé příčce.
Rallye Český Krumlov byla letos více než dobře hustá. Tahle soutěž je proslulá rychlými změnami počasí, ale to, co postihlo závodníky a i obyvatele v oblasti, to nepamatují ani ti největší pamětníci rallye nejen na jihu Čech. Hned v úvodu soutěže Jan Černý zariskoval s volbou pneumatik, když se kolem Českého Krumlova prohnala bouřka. Na tvrdých pneumatikách do suchého počasí pak za deště a na blátě Jan Černý s Petrem Černohorským nabrali hned na prvních čtyřech rychlostních zkouškách citelnou časovou ztrátu. Dva poslední měřené úseky první etapy už posádka MOGUL Racing Teamu zvolila správné obutí, a podařilo se zajet dva třetí nejrychlejší časy. To znamenalo, že týmová Škoda Fabia S2000 byla ve výsledcích po první etapě na pátém místě s nevelkou ztrátou na stupně vítězů.
S odhodláním poprat se o nepříliš vzdálené třetí místo vyrazili v sobotu ráno Honza Černý s Petrem Černohorským na rychlostní zkoušky druhé etapy Rallye Český Krumlov a Honzu hned v úvodu etapy nepříjemně překvapila informace o zrušení prvního průjezdu RZ Malonty, na níž si dost věřil a podřídil tomu i nastavení podvozku a volbu pneumatik. Malonty ale v pátek večer zasáhlo extrémní krupobití, které razantně změnilo povrch rychlostní zkoušky, ale poškodilo i domy v sousedství rychlostní zkoušky. Na 12. RZ přišla navíc chyba a další časová ztráta. Do cíle Rallye Český Krumlov dojela posádka MOGUL Racing Teamu nakonec na osmém místě absolutně, což není výsledek, který by tým rozjásal. Tentokrát chybělo k lepšímu výsledku trochu toho závodnického štěstí, ale Jan Černý rozhodně neztrácí motivaci na to, rvát se se špičkou na další soutěži, kterou budou Rally Hustopeče.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Risk s volbou pneumatik v první sekci nám nevyšel, a když jsme stáli na startu rychlostní zkoušky se suchými pneumatikami a stěrače nebraly vodu, nebylo mi do smíchu. Byla to jedna velká krizovka, ale snažil jsem se neztratit tolik času. Druhé průjezdy v první etapě vyšly dobře, ale trochu jsme bojovali s malým výkonem v nízkých zatáčkách a z některých vracáků jsem musel odjíždět přes spojku. Mrzelo mě zrušení průjezdu RZ Malonty, o kterém se rozhodlo až v sobotu ráno. Na tuhle zkoušku si věřím a chtěl jsem se tady pokusit snížit ztrátu, ale chápu rozhodnutí pořadatelů. Mohlo ale přijít dřív. Snažil jsem se pak tahat asi víc, než bylo nutné, a na Rožmberku jsem udělal chybu a spadli jsme na tři minuty do příkopu, ze kterého nás museli vyprostit diváci. Trvalo to déle, než by muselo, protože jsem po nárazu měl dojem, že jsme minimálně přišli o kolo, a běžel hlavně zastavovat další auto, aby do nás nevletělo. Autu nakonec nic moc nebylo a diváci, kteří se seběhli, nás rychle dostali ven a já jim za to moc děkuju. Zbytek soutěže už byl o dojetí a my znovu nevybrali správné pneumatiky a očekávali jsme více vody. Celkový výsledek není dobrý, ale vím, že můžeme být rychlí a jet se špičkou a v pátek večer jsme si to potvrdili. Díky moc Petrovi, celému týmu a našim partnerům MOGULu a Benzině za podporu, bez níž bychom jen těžko mohli startovat. V Hustopečích už to bude zase dobře hustý.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?