MOGUL Racing Team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský odstartují na Rallye Český Krumlov.
Českokrumlovská rally, která se v tomto roce jede už po čtyřiačtyřicáté, patří mezi klasiky v domácím Mistrovství České republiky v rally. Zdejší tratě lze jednoznačně označit za to nejtechničtější, co v České republice můžeme v rally potkat a soutěž je velmi oblíbená u závodníků i u diváků. Jak by také ne, když rychlostní zkoušky jsou doslova vtesány do krásné jihočeské přírody v okolí řeky Vltavy, či v příhraničí, nedaleko naší hranice s Rakouskem. Najdeme zde velmi technické úseky, ale i rychlé a uskákané pasáže a hlavně množství skoků, které Rallye Český Krumlov odlišuje od všech ostatních soutěží v České republice.
Právě na tuhle krásnou a výjimečnou soutěž se v posledních dnech připravovala posádka MOGUL Racing Teamu ve složení Jan Černý – Petr Černohorský, kteří se i zde představí se svou barevně velmi atraktivní Škodou Fabia S2000 s rodokmenem od Romana Kresty. Očekávání fanoušků i celého týmu nemohou být po povedených předchozích soutěžích malá, ale i na Rallye Český Krumlov je startovní listina doslova našlapaná zvučnými jmény a technikou, která snese srovnání s těmi nejlépe obsazenými rally v Evropě. Nebude rozhodně jednouché v takovéto silné konkurenci uspět, ale to je právě hnacím motorem pro celý tým. Ten se v těchto dnech připravoval při testování vozu na Šumavě, kde se do správného tempa dostávala jak posádka, tak i soutěžní Škoda Fabia S2000, jíž v žilách koluje špičkový olej značky MOGUL. V okolí Českého Krumlova na ně totiž čeká celkem 14 rychlostních zkoušek o celkové délce 167 kilometrů ve dvou etapách. Rallye Český Krumlov startuje v pátek 27. května odpoledne v Českých Budějovicích a do cíle v Českém Krumlově dorazí úspěšné posádky v sobotu v podvečer. Přijeďte se podívat na špičkový motorsport. Pokud přemýšlíte, kde na poslední chvíli sehnat lístky, zkuste se podívat na facebookové stránky Benziny (www.facebook.com/Benzina.cz), jednoho z našich sponzorů, který připravil pro fanoušky vtipnou soutěž právě o dva lístky na českokrumlovskou rally.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Tuhle soutěž jsem měl rád, už když jsem tady závodil s dvoukolkou. Líbí se mi kombinace rychlých úseků a technických pasáží a těším se zejména na rychlostní zkoušky jako jsou Malonty. Tyhle dlouhé zkoušky ve vysokém tempu mě baví a to je podle mě pravá rally. Na celou soutěž jsme se snažili co nejlépe připravit a podařilo se nám na Šumavě zajistit velmi pěkný testovací úsek, kde jsem si zkusil snad všechny druhy povrchu od suchého asfaltu po mokrý a vytahané bláto. Toho je na Krumlově vždy dostatek, tak se musíme připravit i na tuhle eventualitu. Přijeďte se určitě na tuhle soutěž podívat a nezapomeňte se u nás zastavit v servisu v Českých Budějovicích, protože to tam bude dobře hustý…:) “
Petr Černohorský, spolujezdec: „Českokrumlovská soutěž je pro mě trochu zvláštní a je to pro mě i teď po tom množství startů doslova sváteční pocit, když se přiřítíme do pravé kosy pod Svatým Jánem a nebo na náměstí v Malontech, s těmi stovkami diváků. Je to příjemný pocit a užívám si ho pokaždé, když se mi to povede. Krásné je také vždy vyhlášení výsledků v Jelení zahradě v Českém Krumlově a ze všeho nejlepší je s nějakým věncem na krku. Těším se opravdu hodně a baví mě, jak je Honza motivovaný a to motivuje i mě.“
Ing. Petr Kalach, PARAMO, a.s.: „Krásné okolí Lipenské nádrže a Českého Krumlova s jedinečnou atmosférou rallye jsou lákadlem jak pro skalní, tak sváteční fanoušky automobilových závodů. Jan Černý spolu s Petrem Černohorským jsou perfektně sehranou závodní dvojicí a po obdivuhodném výkonu v Klatovech se můžeme těšit na velmi napínavý závod. Za společnost PARAMO, přejeme MOGUL Racing Teamu úspěšný závod a divákům dobře husté sportovní zážitky.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?