Závodníci na pneumatikách Pirelli při Rallye Šumava uspěli a připsali si několik cenných výsledků. Pohár Pirelli odstartoval v MČR v rally.
Na Rallye Šumava v Klatovech byla odstartována sezona 2016 v Mistrovství České republiky v rally a to na západ Čech přilákalo tisíce fanoušků motorsportu, kteří se přijeli podívat na skvěle obsazenou startovní listinu této tradiční soutěže. V Klatovech byl rovněž odstartován i Pohár Pirelli v rally v sezoně 2016 a na pneumatikách Pirelli vyrazilo do bojů o vteřiny na rychlostních zkouškách mnoho posádek napříč celým polem, od těch na absolutní špičce, až po nadšence a hobby závodníky. Pro všechny z nich byly připraveny kvalitní pneumatiky Pirelli, které kombinují skvělý výkon na trati a dobrou cenu.
Pěkného výsledku v absolutním pořadí, který perfektně navázal na úspěch z předchozí Valašské Rally, dosáhla posádka Jan Černý – Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Podařilo se jim zajet čtvrté místo v absolutní klasifikaci a byli tak letos na Šumavě nejrychlejší posádkou na pneumatikách Pirelli. Gratulujeme! Ve třídě 2 za Černým skončila posádka Fordu Fiesta R5 Roman Odložilík – Martin Tureček a body za třetí místo v Poháru Pirelli brali Jan Jelínek s Petrem Machů s další Škodou Fabia S2000. Při Rallye Šumava se závodilo také se silnými a atraktivními vozy WRC, kde plné body do Poháru Pirelli vybojoval Jan Dohnal s Jakubem Venclíkem a Fordem Focus WRC. Za nimi skončili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou se Škodou Fabia WRC. Nejrychlejšími na pneumatikách Pirelli mezi produkčními vozy třídy 3 byli Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza Sti, kteří měli soutěž rozjetou na vítězství v této třídě, o něž je nakonec připravila smůla. Druhé místo v Poháru Pirelli ve třídě zajeli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí dojeli Petr Nešetřil s Jiřím Černochem s Mitsubishi EVO X.
Velmi silné zastoupení mají pneumatiky Pirelli už tradičně mezi atmosférickými šestnáctistovkami třídy 6. Zde potvrdili svou roli favorita Václav Dunovský, který s Petrem Glösslem a Peugeotem 208 R2 třídu ovládli, a vybojovali i druhé místo mezi dvoukolkami absolutně. Gratulujeme! Za nimi ve třídě v hodnocení Poháru Pirelli dojeli Jan Lunga s Ondřejem Koubkem také s Peugeotem 208 R2 a na třetím místě dojeli Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem s Opelem Adam R2. Ve třídě 7 se z vítězství radovali Vlastimil Dědic s Tomášem Plachým se Škodou Fabia a za vítězství ve své třídě na pneumatikách Pirelli si zaslouží gratulaci. Druzí dojeli David Kovář s Lukášem Beldou se Škodou Felicia a třetí v Poháru Pirelli třídy 7 byli Ladislav Kopelent se Zdeňkem Chýnovským ve Škodě Fabia. Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou vyhráli s Renaultem Clio Sport třídu 8 a my jim gratulujeme. Za nimi v poháru dojeli Vlastimil Daňhel s Monikou Špačkovou se stejným vozem. Osamoceni ve třídě, ale s plným bodovým ziskem do Poháru Pirelli dojeli na Šumavě Jan Jinderle s Jiřím Jevickým s Hondou Civic VTi.
Další rally, kde se bude soutěžit v Poháru Pirelli, bude nadcházející Rallye Český Krumlov, ale už o tomto víkendu se bude bojovat při soutěži Rally Vyškov, která je zařazená do Rallysprint série.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.