Závodníci na pneumatikách Pirelli při Rallye Šumava uspěli a připsali si několik cenných výsledků. Pohár Pirelli odstartoval v MČR v rally.
Na Rallye Šumava v Klatovech byla odstartována sezona 2016 v Mistrovství České republiky v rally a to na západ Čech přilákalo tisíce fanoušků motorsportu, kteří se přijeli podívat na skvěle obsazenou startovní listinu této tradiční soutěže. V Klatovech byl rovněž odstartován i Pohár Pirelli v rally v sezoně 2016 a na pneumatikách Pirelli vyrazilo do bojů o vteřiny na rychlostních zkouškách mnoho posádek napříč celým polem, od těch na absolutní špičce, až po nadšence a hobby závodníky. Pro všechny z nich byly připraveny kvalitní pneumatiky Pirelli, které kombinují skvělý výkon na trati a dobrou cenu.
Pěkného výsledku v absolutním pořadí, který perfektně navázal na úspěch z předchozí Valašské Rally, dosáhla posádka Jan Černý – Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Podařilo se jim zajet čtvrté místo v absolutní klasifikaci a byli tak letos na Šumavě nejrychlejší posádkou na pneumatikách Pirelli. Gratulujeme! Ve třídě 2 za Černým skončila posádka Fordu Fiesta R5 Roman Odložilík – Martin Tureček a body za třetí místo v Poháru Pirelli brali Jan Jelínek s Petrem Machů s další Škodou Fabia S2000. Při Rallye Šumava se závodilo také se silnými a atraktivními vozy WRC, kde plné body do Poháru Pirelli vybojoval Jan Dohnal s Jakubem Venclíkem a Fordem Focus WRC. Za nimi skončili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou se Škodou Fabia WRC. Nejrychlejšími na pneumatikách Pirelli mezi produkčními vozy třídy 3 byli Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza Sti, kteří měli soutěž rozjetou na vítězství v této třídě, o něž je nakonec připravila smůla. Druhé místo v Poháru Pirelli ve třídě zajeli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí dojeli Petr Nešetřil s Jiřím Černochem s Mitsubishi EVO X.
Velmi silné zastoupení mají pneumatiky Pirelli už tradičně mezi atmosférickými šestnáctistovkami třídy 6. Zde potvrdili svou roli favorita Václav Dunovský, který s Petrem Glösslem a Peugeotem 208 R2 třídu ovládli, a vybojovali i druhé místo mezi dvoukolkami absolutně. Gratulujeme! Za nimi ve třídě v hodnocení Poháru Pirelli dojeli Jan Lunga s Ondřejem Koubkem také s Peugeotem 208 R2 a na třetím místě dojeli Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem s Opelem Adam R2. Ve třídě 7 se z vítězství radovali Vlastimil Dědic s Tomášem Plachým se Škodou Fabia a za vítězství ve své třídě na pneumatikách Pirelli si zaslouží gratulaci. Druzí dojeli David Kovář s Lukášem Beldou se Škodou Felicia a třetí v Poháru Pirelli třídy 7 byli Ladislav Kopelent se Zdeňkem Chýnovským ve Škodě Fabia. Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou vyhráli s Renaultem Clio Sport třídu 8 a my jim gratulujeme. Za nimi v poháru dojeli Vlastimil Daňhel s Monikou Špačkovou se stejným vozem. Osamoceni ve třídě, ale s plným bodovým ziskem do Poháru Pirelli dojeli na Šumavě Jan Jinderle s Jiřím Jevickým s Hondou Civic VTi.
Další rally, kde se bude soutěžit v Poháru Pirelli, bude nadcházející Rallye Český Krumlov, ale už o tomto víkendu se bude bojovat při soutěži Rally Vyškov, která je zařazená do Rallysprint série.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?