Závodníci na pneumatikách Pirelli při Rallye Šumava uspěli a připsali si několik cenných výsledků. Pohár Pirelli odstartoval v MČR v rally.
Na Rallye Šumava v Klatovech byla odstartována sezona 2016 v Mistrovství České republiky v rally a to na západ Čech přilákalo tisíce fanoušků motorsportu, kteří se přijeli podívat na skvěle obsazenou startovní listinu této tradiční soutěže. V Klatovech byl rovněž odstartován i Pohár Pirelli v rally v sezoně 2016 a na pneumatikách Pirelli vyrazilo do bojů o vteřiny na rychlostních zkouškách mnoho posádek napříč celým polem, od těch na absolutní špičce, až po nadšence a hobby závodníky. Pro všechny z nich byly připraveny kvalitní pneumatiky Pirelli, které kombinují skvělý výkon na trati a dobrou cenu.
Pěkného výsledku v absolutním pořadí, který perfektně navázal na úspěch z předchozí Valašské Rally, dosáhla posádka Jan Černý – Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Podařilo se jim zajet čtvrté místo v absolutní klasifikaci a byli tak letos na Šumavě nejrychlejší posádkou na pneumatikách Pirelli. Gratulujeme! Ve třídě 2 za Černým skončila posádka Fordu Fiesta R5 Roman Odložilík – Martin Tureček a body za třetí místo v Poháru Pirelli brali Jan Jelínek s Petrem Machů s další Škodou Fabia S2000. Při Rallye Šumava se závodilo také se silnými a atraktivními vozy WRC, kde plné body do Poháru Pirelli vybojoval Jan Dohnal s Jakubem Venclíkem a Fordem Focus WRC. Za nimi skončili Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou se Škodou Fabia WRC. Nejrychlejšími na pneumatikách Pirelli mezi produkčními vozy třídy 3 byli Václav Kopáček s Barborou Rendlovou se Subaru Impreza Sti, kteří měli soutěž rozjetou na vítězství v této třídě, o něž je nakonec připravila smůla. Druhé místo v Poháru Pirelli ve třídě zajeli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí dojeli Petr Nešetřil s Jiřím Černochem s Mitsubishi EVO X.
Velmi silné zastoupení mají pneumatiky Pirelli už tradičně mezi atmosférickými šestnáctistovkami třídy 6. Zde potvrdili svou roli favorita Václav Dunovský, který s Petrem Glösslem a Peugeotem 208 R2 třídu ovládli, a vybojovali i druhé místo mezi dvoukolkami absolutně. Gratulujeme! Za nimi ve třídě v hodnocení Poháru Pirelli dojeli Jan Lunga s Ondřejem Koubkem také s Peugeotem 208 R2 a na třetím místě dojeli Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem s Opelem Adam R2. Ve třídě 7 se z vítězství radovali Vlastimil Dědic s Tomášem Plachým se Škodou Fabia a za vítězství ve své třídě na pneumatikách Pirelli si zaslouží gratulaci. Druzí dojeli David Kovář s Lukášem Beldou se Škodou Felicia a třetí v Poháru Pirelli třídy 7 byli Ladislav Kopelent se Zdeňkem Chýnovským ve Škodě Fabia. Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou vyhráli s Renaultem Clio Sport třídu 8 a my jim gratulujeme. Za nimi v poháru dojeli Vlastimil Daňhel s Monikou Špačkovou se stejným vozem. Osamoceni ve třídě, ale s plným bodovým ziskem do Poháru Pirelli dojeli na Šumavě Jan Jinderle s Jiřím Jevickým s Hondou Civic VTi.
Další rally, kde se bude soutěžit v Poháru Pirelli, bude nadcházející Rallye Český Krumlov, ale už o tomto víkendu se bude bojovat při soutěži Rally Vyškov, která je zařazená do Rallysprint série.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?