Vítězná posádka úvodní soutěže roku 2016 Jan Černý – Petr Černohorský z MOGUL Racing Teamu se připravuje na start v Rally Šumava Klatovy.
Úvod letošní sezony vyšel posádce MOGUL Racing Teamu ve složení Jan Černý – Petr Černohorský skvěle. Na prvním podniku Rallysprint série v České republice se jim při Valašské rally podařilo zvítězit. MOGUL Racing Team má v plánu start na všech šesti soutěžích MČR v rally a tou první je nadcházející Rallye Šumava Klatovy, která odstartuje v pátek 29. dubna 2016 v západočeských Klatovech. Při loňské premiéře se Škodou Fabia S2000 a současně při prvním startu společně s Petrem Černohorským, se Janu Černému na Rallye Šumava podařilo vybojovat šesté místo absolutně.
MOGUL Racing Team vyrazí do 51. Rallye Šumava Klatovy ve stejné sestavě, jako v loňském roce, jen zkušeností se soutěžním automobilem Škoda Fabia S2000 má posádka o dost více, a stejně tak souhra jezdce a spolujezdce od loňského roku udělala velký pokrok. Ve startovním poli letošního ročníku Rallye Šumava Klatovy jsou více než dvě desítky čtyřkolek nejvyšší kategorie 2, případně vozů WRC, které mohou pomýšlet na umístění na stupních vítězů. Konkurence je tedy nesmírně silná a pro diváky to slibuje napínavou podívanou. Na startu se objeví i dvě tovární posádky z Mladé Boleslavi s vozy R5 a v této silné konkurenci bude chtít Honza Černý s Petrem Černohorským ukázat, že jejich špičkově připravená Škoda Fabia S2000, které v motoru koluje olej MOGUL, je stále soutěžním nářadím na té nejvyšší úrovni. Budou na to mít celkem dvanáct rychlostních zkoušek, které jsou rozdělené do dvou etap o celkové délce 150 kilometrů. Úvod soutěže už tradičně patří Činovskému okruhu u Klatov a legendární „špici“ s velkým diváckým místem. Během první etapy se bude závodit i za tmy. Cílem Rallye Šumava na náměstí Míru v Klatovech projedou nejrychlejší posádky v sobotu v podvečer.
Jan Černý, jezdec: „Musím říci, že jsme po Valašce v dobré náladě. Ona spíše trvá dobrá nálada a pohoda, ve které jsme na Valašku přijeli, a v tomhle rozpoložení chci odstartovat i do Rally Šumava. Při testu před Valaškou jsme našli správnou pohodu v autě a já si řízení užíval. Vzpomínám si na náš loňský start na Šumavě, kdy jsme spolu s Petrem seděli poprvé společně v závodním autě, a dnes jsme někde úplně jinde. Celý tým udělal obrovský pokrok a já také. Těším se na Šumavu, věřím, že můžeme zajet dobrý výsledek, a hlavně si chci jízdu užít a dobře reprezentovat naše partnery. Diváky zvu, ať se přijedou podívat přímo do Klatov, protože taková krásná startovní listina na téhle rally dlouho nebyla. Udělejte si čas, přijeďte, zastavte se u nás v servisu, protože to bude „dobře hustý“.
Petr Černohorský, spolujezdec: „Honza na Valašce jasně ukázal, že se bude chtít měřit s těmi nejrychlejšími. Zatím není stále na svém limitu, ani na limitu auta, a může jet ještě rychleji. Já mám radost, že můžu být u toho právě já, a že jsem tím, kdo mu může pomoci být ještě rychlejší. Jsem rád, že nás MOGUL intenzivně podporuje. Do první soutěže MČR v rally letos jdeme připraveni starty v Žiželicích, na Valašce, po velkém testu, a auto od Romana Kresty funguje skvěle. Na Šumavě bude letos obrovská konkurence, a tolik kvalitní techniky tady dlouho nebylo. My jsme tady proto, abychom zrychlovali. Honza na to má a já současně cítím, že čím pojede rychleji, tím ho časem začne brzdit můj věk a moje rozměry a hmotnost v autě. Zatím ale máme společně prostor ke zrychlování.“
Petr Kalach, marketing manager Paramo: „Jsme velmi rádi, že v týmu panuje veselá a optimistická nálada. Honza na Valašce předvedl, že je ve skvělé formě a že celý tým funguje perfektně. S Petrem jsou již sehraní a my jim přejeme do dalšího závodu hodně štěstí. Rally Šumava bude setkáním toho nejlepšího v našem automobilovém soutěžním sportu, zveme proto všechny milovníky rychlých kol již tento víkend do Klatov a posádce MOGUL Racing Teamu přejeme co nejlepší umístění.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?