Pneumatiky Pirelli obouvaly ty nejúspěšnější posádky na první soutěži roku 2016 v České republice, kterou byla Valašská rally.
35. Rocksteel Valašská rally v tomto roce zahajovala sezonu automobilových soutěží v České republice. Pořadatelé se letos rozhodli přesunout servisní zázemí z Valašského Meziříčí na polygon do Kopřivnice a soutěži to určitě prospělo. V důstojném prostředí servisního zázemí měly posádky dostatek prostoru na zpevněném povrchu, a stejně tak dodavatel pneumatik Pirelli, společnost Motorsport spol. s.r.o., která vypisuje Pohár Pirelli pro MČR v rally i Rallysprint sérii.
Hned při první soutěži v roce značka Pirelli zaznamenala velký úspěch. Na pneumatikách této osvědčené značky vyrazilo velké množství posádek napříč všemi třídami a to včetně té nejužší špičky. Všechny tři automobily na stupních vítězů v absolutním pořadí použily pneumatiky Pirelli a velký úspěch slavila tzv. „evropská“ pneumatika Pirelli dezénu RK.
Tou absolutně nejrychlejší posádkou 35. Rocksteel Valašské rally byli Jan Černý s Petrem Černohorským a Škodou Fabia S2000. Jan Černý pneumatikám Pirelli důvěřuje už dlouhou dobu a tentokrát mu dopomohly k jeho prvnímu vítězství v absolutní klasifikaci. Gratulujeme k tomuto cennému výsledku, k němuž se ještě připočetly plné body za vítězství v Poháru Pirelli v hodnocení třídy P2+. Body za druhé místo ve třídě brali Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí místo patřilo Petru Nešetřilovi s Jiřím Černochem a Mitsubishi EVO X.
Suverénně nejvíce obsazenou třídou, kde bylo nejvíce závodníků s pneumatikami Pirelli byla na Valašské rally třída 6. Na Pirellky sází jednak velké množství závodníků s dvoukolkami R2, ale také závodníci z XTG Opel Adam cupu, kde jsou pneumatiky Pirelli jednotným obutím pro všechny účastníky poháru. Z vítězství ve třídě 6 se na Valašce radovala Česko-Slovenská posádka Daniel Zpěvák s Pavolem Kušnierem s Peugeotem 208 R2. Brali také plný počet bodů do Poháru Pirelli, a tak jim gratulujeme! Druhé místo vybojovali Tomáš Pospíšilík a Ondřej Krajča také s Peugeotem 208 R2 a na třetím místě dojeli Marcel Svačina s Romanem Švecem s Citroënem C2 R2 Max. Vítězství v XTG Opel Adam cupu vybojovali nováčci v českém Adam cupu, Poláci Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek. Jan Jinderle s Jiřím Levickým si z Valašky vezou poháry za vítězství ve třídě 9 a plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Druzí ve třídě 9 dojeli Aleš Pilčík se Zuzanou Plškovou, všichni s Hondou Civic VTi. Ve třídě 5 se z vítězství v rámci Poháru Pirelli radovali Patrik Rujbr – Veronika Římalová s Renaultem Clio RS R3T před nováčkem Jakubem Rejlkem a Liborem Hlisnikovským s Citroënem DS3 R3T.
Další soutěží, kde se bude závodit nejen na pneumatikách Pirelli, a kde se rozjede Pohár Pirelli v MČR v rally, bude nadcházející Rallye Šumava Klatovy.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?