Pneumatiky Pirelli obouvaly ty nejúspěšnější posádky na první soutěži roku 2016 v České republice, kterou byla Valašská rally.
35. Rocksteel Valašská rally v tomto roce zahajovala sezonu automobilových soutěží v České republice. Pořadatelé se letos rozhodli přesunout servisní zázemí z Valašského Meziříčí na polygon do Kopřivnice a soutěži to určitě prospělo. V důstojném prostředí servisního zázemí měly posádky dostatek prostoru na zpevněném povrchu, a stejně tak dodavatel pneumatik Pirelli, společnost Motorsport spol. s.r.o., která vypisuje Pohár Pirelli pro MČR v rally i Rallysprint sérii.
Hned při první soutěži v roce značka Pirelli zaznamenala velký úspěch. Na pneumatikách této osvědčené značky vyrazilo velké množství posádek napříč všemi třídami a to včetně té nejužší špičky. Všechny tři automobily na stupních vítězů v absolutním pořadí použily pneumatiky Pirelli a velký úspěch slavila tzv. „evropská“ pneumatika Pirelli dezénu RK.
Tou absolutně nejrychlejší posádkou 35. Rocksteel Valašské rally byli Jan Černý s Petrem Černohorským a Škodou Fabia S2000. Jan Černý pneumatikám Pirelli důvěřuje už dlouhou dobu a tentokrát mu dopomohly k jeho prvnímu vítězství v absolutní klasifikaci. Gratulujeme k tomuto cennému výsledku, k němuž se ještě připočetly plné body za vítězství v Poháru Pirelli v hodnocení třídy P2+. Body za druhé místo ve třídě brali Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí místo patřilo Petru Nešetřilovi s Jiřím Černochem a Mitsubishi EVO X.
Suverénně nejvíce obsazenou třídou, kde bylo nejvíce závodníků s pneumatikami Pirelli byla na Valašské rally třída 6. Na Pirellky sází jednak velké množství závodníků s dvoukolkami R2, ale také závodníci z XTG Opel Adam cupu, kde jsou pneumatiky Pirelli jednotným obutím pro všechny účastníky poháru. Z vítězství ve třídě 6 se na Valašce radovala Česko-Slovenská posádka Daniel Zpěvák s Pavolem Kušnierem s Peugeotem 208 R2. Brali také plný počet bodů do Poháru Pirelli, a tak jim gratulujeme! Druhé místo vybojovali Tomáš Pospíšilík a Ondřej Krajča také s Peugeotem 208 R2 a na třetím místě dojeli Marcel Svačina s Romanem Švecem s Citroënem C2 R2 Max. Vítězství v XTG Opel Adam cupu vybojovali nováčci v českém Adam cupu, Poláci Jerzy Tomaszczyk – Lukasz Sitek. Jan Jinderle s Jiřím Levickým si z Valašky vezou poháry za vítězství ve třídě 9 a plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Druzí ve třídě 9 dojeli Aleš Pilčík se Zuzanou Plškovou, všichni s Hondou Civic VTi. Ve třídě 5 se z vítězství v rámci Poháru Pirelli radovali Patrik Rujbr – Veronika Římalová s Renaultem Clio RS R3T před nováčkem Jakubem Rejlkem a Liborem Hlisnikovským s Citroënem DS3 R3T.
Další soutěží, kde se bude závodit nejen na pneumatikách Pirelli, a kde se rozjede Pohár Pirelli v MČR v rally, bude nadcházející Rallye Šumava Klatovy.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?