„Ostrá“ část soutěžní sezony skončila pro Svarmetal Motorsport projetím cílové rampy vsetínské Říha Group Partr Rally. Nezasvěcenému pozorovateli by se mohlo zdát, že tímto okamžikem pro posádku i mechaniky začala zimní pauza zpestřená jen o několik málo účastí na exhibičních kláních. Že se tato představa nezakládá úplně na pravdě, však svědčí výčet aktivit Martina Vlčka a celého týmu během uplynulých dvou měsíců. Účast na Agrotec Sportlife rally show Brno, Setkání mistrů v Sosnové, na Pražském rallysprintu a jako zlatý hřeb tradiční vyhlašování šampionů, kde si Martin s Jindřiškou vyzvedli poháry za druhé místo v Poháru 2+. Inu, správná rallyová posádka má diář naplněný až do Vánoc…
Pojďme však popořadě. První ročník Agrotec Sportlife rally show byl situován na brněnské výstaviště a vhodnou termínovou koordinací umožnil všem zájemcům vidět ve dvou dnech na jednom místě vyhlášení mistrů i exhibiční show. Posádkám se neměřil čas, a tak se dostala ke slovu „Vlčákova“ oblíbená jízda dveřmi napřed, na kterou při honbě za mistrovskými body obvykle nebývá prostor. Až bylo z některých průjezdů mechanikům trochu horko. Všechny široké smyky však skončily dobře a „Vlčák“ stihl v průběhu odpoledního ježdění svézt i výherce soutěže „Lajkuj, sdílej a jeď“, do které se Svarmetal Motorsport zapojil ve spolupráci s organizátory rally show.
Při Pražském rallysprintu udělil Martin svojí stálé spolujezdkyni Jindřišce Žákové volno a stejně jako loni pozval do vozu známou „selebritu“. Rudu z Ostravy tentokrát nahradil další šoumen z povolání Petr Cerha alias Nasty, známý svojí bohatou moderátorskou kariérou v rádiích i v televizi. Úkol neměl jednoduchý. Navázat na loňské deváté místo se v silné konkurenci „wrců“ a „R-pětek“ zdálo být téměř nemožné, a jelikož v posledních letech preferuje většina účastníků strahovského klání spíše jízdu na čas než pro diváky, rozhodovala doslova každá chybička. Těch se Martin s Nastym dopustili minimum a v cíli mohli slavit nejen post nejrychlejší posádky s vozem kategorie Super 2000, ale také jedenácté místo celkově. Třešničkou na dortu pak byly poháry za třetí příčku ve třídě 2.
Po Pražském rallysprintu následovala v kalendáři volných soutěží ještě slušovická Mikuláš rally, na jejím startu se však fabia v barvách stáje Svarmetal Motorsportu neobjevila. „Pro tento rok už bylo závodění dost a na závěrečném podniku ve Slušovicích se objevím jen jako divák, abych zase jednou viděl nějaké soutěžní auto i z venku,“ odůvodnil absenci svojí závodní kombinézy Martin. Jeho osobní přítomnost mezi diváky se dle očekávání neobešla bez četných dotazů, s jakou výzbrojí hodlá vyrukovat na jaře příštího roku. Přestože plány mají zatím spíše pracovní podobu, pojďme nyní trochu poodhalit roušku tajemna. Vše nasvědčuje tomu, že v nadcházející sezoně bude „Vlčák“ doslova ve dvojím ohni – plánuje totiž pravidelně střídat hned dvojici silných speciálů s okřídleným šípem ve znaku. „Na soutěžích Rallysprint série nás čeká velká výzva pokusit se zkrotit legendární Škodu Fabia WRC z týmu Karla Trněného. O úplný skok do neznáma nepůjde, neboť jsme s tímto speciálem před dvěma lety vyhráli Valašskou rally, k pravidelné účasti jsme však našli příležitost až nyní. Co se týče naší techniky pro „velký mistrák“, bude záležet, zda se nám podaří prodat naši dosavadní Fabii S2000. Pokud ano, rádi bychom vyrazili s R-pětkou, pokud ne, zrepasujeme náš stávající stroj,“ zasvětil nás do předběžného plánu na sezonu 2016 „Vlčák“. Jedním dechem pak dodává, že pokud přijme pozvání do nadcházející sezony, zůstane na sedačce spolujezdce osvědčená „kopilotka“ Jindřiška Žáková.
Na start dubnové Valašské rally, která otevře českou soutěžní sezonu, si však ještě nějaký ten měsíc počkáme. Do té doby nezbývá než všem rallyovým příznivcům, a fanouškům „Vlčáka“ s Jindřiškou zvlášť, popřát pohodově strávené vánoční svátky, pevné zdraví v nadcházejícím roce a neutuchající zájem o svět rychlých kol.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.