„Ostrá“ část soutěžní sezony skončila pro Svarmetal Motorsport projetím cílové rampy vsetínské Říha Group Partr Rally. Nezasvěcenému pozorovateli by se mohlo zdát, že tímto okamžikem pro posádku i mechaniky začala zimní pauza zpestřená jen o několik málo účastí na exhibičních kláních. Že se tato představa nezakládá úplně na pravdě, však svědčí výčet aktivit Martina Vlčka a celého týmu během uplynulých dvou měsíců. Účast na Agrotec Sportlife rally show Brno, Setkání mistrů v Sosnové, na Pražském rallysprintu a jako zlatý hřeb tradiční vyhlašování šampionů, kde si Martin s Jindřiškou vyzvedli poháry za druhé místo v Poháru 2+. Inu, správná rallyová posádka má diář naplněný až do Vánoc…
Pojďme však popořadě. První ročník Agrotec Sportlife rally show byl situován na brněnské výstaviště a vhodnou termínovou koordinací umožnil všem zájemcům vidět ve dvou dnech na jednom místě vyhlášení mistrů i exhibiční show. Posádkám se neměřil čas, a tak se dostala ke slovu „Vlčákova“ oblíbená jízda dveřmi napřed, na kterou při honbě za mistrovskými body obvykle nebývá prostor. Až bylo z některých průjezdů mechanikům trochu horko. Všechny široké smyky však skončily dobře a „Vlčák“ stihl v průběhu odpoledního ježdění svézt i výherce soutěže „Lajkuj, sdílej a jeď“, do které se Svarmetal Motorsport zapojil ve spolupráci s organizátory rally show.
Při Pražském rallysprintu udělil Martin svojí stálé spolujezdkyni Jindřišce Žákové volno a stejně jako loni pozval do vozu známou „selebritu“. Rudu z Ostravy tentokrát nahradil další šoumen z povolání Petr Cerha alias Nasty, známý svojí bohatou moderátorskou kariérou v rádiích i v televizi. Úkol neměl jednoduchý. Navázat na loňské deváté místo se v silné konkurenci „wrců“ a „R-pětek“ zdálo být téměř nemožné, a jelikož v posledních letech preferuje většina účastníků strahovského klání spíše jízdu na čas než pro diváky, rozhodovala doslova každá chybička. Těch se Martin s Nastym dopustili minimum a v cíli mohli slavit nejen post nejrychlejší posádky s vozem kategorie Super 2000, ale také jedenácté místo celkově. Třešničkou na dortu pak byly poháry za třetí příčku ve třídě 2.
Po Pražském rallysprintu následovala v kalendáři volných soutěží ještě slušovická Mikuláš rally, na jejím startu se však fabia v barvách stáje Svarmetal Motorsportu neobjevila. „Pro tento rok už bylo závodění dost a na závěrečném podniku ve Slušovicích se objevím jen jako divák, abych zase jednou viděl nějaké soutěžní auto i z venku,“ odůvodnil absenci svojí závodní kombinézy Martin. Jeho osobní přítomnost mezi diváky se dle očekávání neobešla bez četných dotazů, s jakou výzbrojí hodlá vyrukovat na jaře příštího roku. Přestože plány mají zatím spíše pracovní podobu, pojďme nyní trochu poodhalit roušku tajemna. Vše nasvědčuje tomu, že v nadcházející sezoně bude „Vlčák“ doslova ve dvojím ohni – plánuje totiž pravidelně střídat hned dvojici silných speciálů s okřídleným šípem ve znaku. „Na soutěžích Rallysprint série nás čeká velká výzva pokusit se zkrotit legendární Škodu Fabia WRC z týmu Karla Trněného. O úplný skok do neznáma nepůjde, neboť jsme s tímto speciálem před dvěma lety vyhráli Valašskou rally, k pravidelné účasti jsme však našli příležitost až nyní. Co se týče naší techniky pro „velký mistrák“, bude záležet, zda se nám podaří prodat naši dosavadní Fabii S2000. Pokud ano, rádi bychom vyrazili s R-pětkou, pokud ne, zrepasujeme náš stávající stroj,“ zasvětil nás do předběžného plánu na sezonu 2016 „Vlčák“. Jedním dechem pak dodává, že pokud přijme pozvání do nadcházející sezony, zůstane na sedačce spolujezdce osvědčená „kopilotka“ Jindřiška Žáková.
Na start dubnové Valašské rally, která otevře českou soutěžní sezonu, si však ještě nějaký ten měsíc počkáme. Do té doby nezbývá než všem rallyovým příznivcům, a fanouškům „Vlčáka“ s Jindřiškou zvlášť, popřát pohodově strávené vánoční svátky, pevné zdraví v nadcházejícím roce a neutuchající zájem o svět rychlých kol.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?