„Ostrá“ část soutěžní sezony skončila pro Svarmetal Motorsport projetím cílové rampy vsetínské Říha Group Partr Rally. Nezasvěcenému pozorovateli by se mohlo zdát, že tímto okamžikem pro posádku i mechaniky začala zimní pauza zpestřená jen o několik málo účastí na exhibičních kláních. Že se tato představa nezakládá úplně na pravdě, však svědčí výčet aktivit Martina Vlčka a celého týmu během uplynulých dvou měsíců. Účast na Agrotec Sportlife rally show Brno, Setkání mistrů v Sosnové, na Pražském rallysprintu a jako zlatý hřeb tradiční vyhlašování šampionů, kde si Martin s Jindřiškou vyzvedli poháry za druhé místo v Poháru 2+. Inu, správná rallyová posádka má diář naplněný až do Vánoc…
Pojďme však popořadě. První ročník Agrotec Sportlife rally show byl situován na brněnské výstaviště a vhodnou termínovou koordinací umožnil všem zájemcům vidět ve dvou dnech na jednom místě vyhlášení mistrů i exhibiční show. Posádkám se neměřil čas, a tak se dostala ke slovu „Vlčákova“ oblíbená jízda dveřmi napřed, na kterou při honbě za mistrovskými body obvykle nebývá prostor. Až bylo z některých průjezdů mechanikům trochu horko. Všechny široké smyky však skončily dobře a „Vlčák“ stihl v průběhu odpoledního ježdění svézt i výherce soutěže „Lajkuj, sdílej a jeď“, do které se Svarmetal Motorsport zapojil ve spolupráci s organizátory rally show.
Při Pražském rallysprintu udělil Martin svojí stálé spolujezdkyni Jindřišce Žákové volno a stejně jako loni pozval do vozu známou „selebritu“. Rudu z Ostravy tentokrát nahradil další šoumen z povolání Petr Cerha alias Nasty, známý svojí bohatou moderátorskou kariérou v rádiích i v televizi. Úkol neměl jednoduchý. Navázat na loňské deváté místo se v silné konkurenci „wrců“ a „R-pětek“ zdálo být téměř nemožné, a jelikož v posledních letech preferuje většina účastníků strahovského klání spíše jízdu na čas než pro diváky, rozhodovala doslova každá chybička. Těch se Martin s Nastym dopustili minimum a v cíli mohli slavit nejen post nejrychlejší posádky s vozem kategorie Super 2000, ale také jedenácté místo celkově. Třešničkou na dortu pak byly poháry za třetí příčku ve třídě 2.
Po Pražském rallysprintu následovala v kalendáři volných soutěží ještě slušovická Mikuláš rally, na jejím startu se však fabia v barvách stáje Svarmetal Motorsportu neobjevila. „Pro tento rok už bylo závodění dost a na závěrečném podniku ve Slušovicích se objevím jen jako divák, abych zase jednou viděl nějaké soutěžní auto i z venku,“ odůvodnil absenci svojí závodní kombinézy Martin. Jeho osobní přítomnost mezi diváky se dle očekávání neobešla bez četných dotazů, s jakou výzbrojí hodlá vyrukovat na jaře příštího roku. Přestože plány mají zatím spíše pracovní podobu, pojďme nyní trochu poodhalit roušku tajemna. Vše nasvědčuje tomu, že v nadcházející sezoně bude „Vlčák“ doslova ve dvojím ohni – plánuje totiž pravidelně střídat hned dvojici silných speciálů s okřídleným šípem ve znaku. „Na soutěžích Rallysprint série nás čeká velká výzva pokusit se zkrotit legendární Škodu Fabia WRC z týmu Karla Trněného. O úplný skok do neznáma nepůjde, neboť jsme s tímto speciálem před dvěma lety vyhráli Valašskou rally, k pravidelné účasti jsme však našli příležitost až nyní. Co se týče naší techniky pro „velký mistrák“, bude záležet, zda se nám podaří prodat naši dosavadní Fabii S2000. Pokud ano, rádi bychom vyrazili s R-pětkou, pokud ne, zrepasujeme náš stávající stroj,“ zasvětil nás do předběžného plánu na sezonu 2016 „Vlčák“. Jedním dechem pak dodává, že pokud přijme pozvání do nadcházející sezony, zůstane na sedačce spolujezdce osvědčená „kopilotka“ Jindřiška Žáková.
Na start dubnové Valašské rally, která otevře českou soutěžní sezonu, si však ještě nějaký ten měsíc počkáme. Do té doby nezbývá než všem rallyovým příznivcům, a fanouškům „Vlčáka“ s Jindřiškou zvlášť, popřát pohodově strávené vánoční svátky, pevné zdraví v nadcházejícím roce a neutuchající zájem o svět rychlých kol.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?