Pech cíl v Klatovech neviděl

Rally Klatovy (CZE)
Rally Klatovy (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Romana Hájková 5. října 2015 21:47
Sdílej:

Druhý letošní start v Klatovech Pechovi s Uhlem nepřinesl kýžené úspěšné dosažení cílové rampy.

Západočeské Klatovy už letos podruhé zažily start podniku Mistrovství České republiky v rallye. Tradiční jarní Šumava byla doplněna o podzimní Rally Klatovy a právě při této soutěži se chtěla posádka EuroOil – invelt teamu ve složení Václav Pech jun. – Petr Uhel předvést na domácí půdě a bojovat o vítězství. „Po seznamovacích jízdách nám bylo jasné, že nás čeká pěkná, náročná a také dost rychlá soutěž. Věděli jsme, že zde budeme mít silné soupeře především s technikou WRC a doufali jsme, že se s nimi popereme o vítězství. Hned první rychlostní zkoušku jsme vyhráli, pak už jsme ale pomalu na své soupeře s wéercéčky ztráceli. Ve druhém servisu v Janovicích jsem tak chtěl udělat nějaké změny v nastavení, které by lépe vyhovovaly takhle rychlým tratím, ale už jsme tam bohužel nedojeli,“ líčí úvod klatovské soutěže Václav Pech jun. a vysvětluje, co se dále na trati přihodilo: „V hodně rychlém úseku, kde byly na kraji silnice rozmístěny betonové zábrany vytyčující trať, jsem o jednu z nich lehce zavadil. Mělo to za následek, že praskl ráfek a disk s pneumatikou se oddělil od loukotí které jediné zůstaly na autě, pneumatika pokračovala samovolně několik set metrů. Hned při následujících brzdách do retardéru jsem měl co dělat, abych auto vůbec udržel na silnici. Byla to dost nebezpečná situace a jsem rád, že to v takhle vysoké rychlosti dopadlo bez poškození auta. Proletěli jsme zpomalovací retardér a až za ním se mi podařilo Miníka zastavit. Vyměnili jsme kolo, ale nemělo smysl dál pokračovat, časová ztráta včetně penalizace za retardér by byla obrovská. Mrzí mě to, byla to moje chyba,“ popisuje Václav Pech jun. moment, kdy mu na trati páté rychlostní zkoušky po jeho chybě hodně zatrnulo.

I přesto, že posádka EuroOil-invelt teamu ani napodruhé letos v Klatovech cílovou rampu neviděla, zažili Pech s Uhlem úspěšnou sezónu zakončenou ziskem titulu absolutních vicemistrů MČR.

Před plzeňskou posádkou se ale již následující týden otevírá nová výzva. Majitel společnosti Invelt  pan Jírovec zapůjčil z Francie za odměnu pro Pecha s Uhlem rallyové Porsche 997 GT3 RS pro start na soutěži Rallylegend v San Marinu. „Nesmírně se těšíme na nádhernou soutěž do San Marina, kde pojede množství legendárních jezdců i mistrů světa a krásné soutěžní vozy. Porsche zde budeme zkoušet s výhledem na další sezónu, kdy bychom mohli s podobným autem závodit,“ uzavírá Václav Pech jun.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.