Druhý letošní start v Klatovech Pechovi s Uhlem nepřinesl kýžené úspěšné dosažení cílové rampy.
Západočeské Klatovy už letos podruhé zažily start podniku Mistrovství České republiky v rallye. Tradiční jarní Šumava byla doplněna o podzimní Rally Klatovy a právě při této soutěži se chtěla posádka EuroOil – invelt teamu ve složení Václav Pech jun. – Petr Uhel předvést na domácí půdě a bojovat o vítězství. „Po seznamovacích jízdách nám bylo jasné, že nás čeká pěkná, náročná a také dost rychlá soutěž. Věděli jsme, že zde budeme mít silné soupeře především s technikou WRC a doufali jsme, že se s nimi popereme o vítězství. Hned první rychlostní zkoušku jsme vyhráli, pak už jsme ale pomalu na své soupeře s wéercéčky ztráceli. Ve druhém servisu v Janovicích jsem tak chtěl udělat nějaké změny v nastavení, které by lépe vyhovovaly takhle rychlým tratím, ale už jsme tam bohužel nedojeli,“ líčí úvod klatovské soutěže Václav Pech jun. a vysvětluje, co se dále na trati přihodilo: „V hodně rychlém úseku, kde byly na kraji silnice rozmístěny betonové zábrany vytyčující trať, jsem o jednu z nich lehce zavadil. Mělo to za následek, že praskl ráfek a disk s pneumatikou se oddělil od loukotí které jediné zůstaly na autě, pneumatika pokračovala samovolně několik set metrů. Hned při následujících brzdách do retardéru jsem měl co dělat, abych auto vůbec udržel na silnici. Byla to dost nebezpečná situace a jsem rád, že to v takhle vysoké rychlosti dopadlo bez poškození auta. Proletěli jsme zpomalovací retardér a až za ním se mi podařilo Miníka zastavit. Vyměnili jsme kolo, ale nemělo smysl dál pokračovat, časová ztráta včetně penalizace za retardér by byla obrovská. Mrzí mě to, byla to moje chyba,“ popisuje Václav Pech jun. moment, kdy mu na trati páté rychlostní zkoušky po jeho chybě hodně zatrnulo.
I přesto, že posádka EuroOil-invelt teamu ani napodruhé letos v Klatovech cílovou rampu neviděla, zažili Pech s Uhlem úspěšnou sezónu zakončenou ziskem titulu absolutních vicemistrů MČR.
Před plzeňskou posádkou se ale již následující týden otevírá nová výzva. Majitel společnosti Invelt pan Jírovec zapůjčil z Francie za odměnu pro Pecha s Uhlem rallyové Porsche 997 GT3 RS pro start na soutěži Rallylegend v San Marinu. „Nesmírně se těšíme na nádhernou soutěž do San Marina, kde pojede množství legendárních jezdců i mistrů světa a krásné soutěžní vozy. Porsche zde budeme zkoušet s výhledem na další sezónu, kdy bychom mohli s podobným autem závodit,“ uzavírá Václav Pech jun.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?