Druhý letošní start v Klatovech Pechovi s Uhlem nepřinesl kýžené úspěšné dosažení cílové rampy.
Západočeské Klatovy už letos podruhé zažily start podniku Mistrovství České republiky v rallye. Tradiční jarní Šumava byla doplněna o podzimní Rally Klatovy a právě při této soutěži se chtěla posádka EuroOil – invelt teamu ve složení Václav Pech jun. – Petr Uhel předvést na domácí půdě a bojovat o vítězství. „Po seznamovacích jízdách nám bylo jasné, že nás čeká pěkná, náročná a také dost rychlá soutěž. Věděli jsme, že zde budeme mít silné soupeře především s technikou WRC a doufali jsme, že se s nimi popereme o vítězství. Hned první rychlostní zkoušku jsme vyhráli, pak už jsme ale pomalu na své soupeře s wéercéčky ztráceli. Ve druhém servisu v Janovicích jsem tak chtěl udělat nějaké změny v nastavení, které by lépe vyhovovaly takhle rychlým tratím, ale už jsme tam bohužel nedojeli,“ líčí úvod klatovské soutěže Václav Pech jun. a vysvětluje, co se dále na trati přihodilo: „V hodně rychlém úseku, kde byly na kraji silnice rozmístěny betonové zábrany vytyčující trať, jsem o jednu z nich lehce zavadil. Mělo to za následek, že praskl ráfek a disk s pneumatikou se oddělil od loukotí které jediné zůstaly na autě, pneumatika pokračovala samovolně několik set metrů. Hned při následujících brzdách do retardéru jsem měl co dělat, abych auto vůbec udržel na silnici. Byla to dost nebezpečná situace a jsem rád, že to v takhle vysoké rychlosti dopadlo bez poškození auta. Proletěli jsme zpomalovací retardér a až za ním se mi podařilo Miníka zastavit. Vyměnili jsme kolo, ale nemělo smysl dál pokračovat, časová ztráta včetně penalizace za retardér by byla obrovská. Mrzí mě to, byla to moje chyba,“ popisuje Václav Pech jun. moment, kdy mu na trati páté rychlostní zkoušky po jeho chybě hodně zatrnulo.
I přesto, že posádka EuroOil-invelt teamu ani napodruhé letos v Klatovech cílovou rampu neviděla, zažili Pech s Uhlem úspěšnou sezónu zakončenou ziskem titulu absolutních vicemistrů MČR.
Před plzeňskou posádkou se ale již následující týden otevírá nová výzva. Majitel společnosti Invelt pan Jírovec zapůjčil z Francie za odměnu pro Pecha s Uhlem rallyové Porsche 997 GT3 RS pro start na soutěži Rallylegend v San Marinu. „Nesmírně se těšíme na nádhernou soutěž do San Marina, kde pojede množství legendárních jezdců i mistrů světa a krásné soutěžní vozy. Porsche zde budeme zkoušet s výhledem na další sezónu, kdy bychom mohli s podobným autem závodit,“ uzavírá Václav Pech jun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.