Druhý letošní start v Klatovech Pechovi s Uhlem nepřinesl kýžené úspěšné dosažení cílové rampy.
Západočeské Klatovy už letos podruhé zažily start podniku Mistrovství České republiky v rallye. Tradiční jarní Šumava byla doplněna o podzimní Rally Klatovy a právě při této soutěži se chtěla posádka EuroOil – invelt teamu ve složení Václav Pech jun. – Petr Uhel předvést na domácí půdě a bojovat o vítězství. „Po seznamovacích jízdách nám bylo jasné, že nás čeká pěkná, náročná a také dost rychlá soutěž. Věděli jsme, že zde budeme mít silné soupeře především s technikou WRC a doufali jsme, že se s nimi popereme o vítězství. Hned první rychlostní zkoušku jsme vyhráli, pak už jsme ale pomalu na své soupeře s wéercéčky ztráceli. Ve druhém servisu v Janovicích jsem tak chtěl udělat nějaké změny v nastavení, které by lépe vyhovovaly takhle rychlým tratím, ale už jsme tam bohužel nedojeli,“ líčí úvod klatovské soutěže Václav Pech jun. a vysvětluje, co se dále na trati přihodilo: „V hodně rychlém úseku, kde byly na kraji silnice rozmístěny betonové zábrany vytyčující trať, jsem o jednu z nich lehce zavadil. Mělo to za následek, že praskl ráfek a disk s pneumatikou se oddělil od loukotí které jediné zůstaly na autě, pneumatika pokračovala samovolně několik set metrů. Hned při následujících brzdách do retardéru jsem měl co dělat, abych auto vůbec udržel na silnici. Byla to dost nebezpečná situace a jsem rád, že to v takhle vysoké rychlosti dopadlo bez poškození auta. Proletěli jsme zpomalovací retardér a až za ním se mi podařilo Miníka zastavit. Vyměnili jsme kolo, ale nemělo smysl dál pokračovat, časová ztráta včetně penalizace za retardér by byla obrovská. Mrzí mě to, byla to moje chyba,“ popisuje Václav Pech jun. moment, kdy mu na trati páté rychlostní zkoušky po jeho chybě hodně zatrnulo.
I přesto, že posádka EuroOil-invelt teamu ani napodruhé letos v Klatovech cílovou rampu neviděla, zažili Pech s Uhlem úspěšnou sezónu zakončenou ziskem titulu absolutních vicemistrů MČR.
Před plzeňskou posádkou se ale již následující týden otevírá nová výzva. Majitel společnosti Invelt pan Jírovec zapůjčil z Francie za odměnu pro Pecha s Uhlem rallyové Porsche 997 GT3 RS pro start na soutěži Rallylegend v San Marinu. „Nesmírně se těšíme na nádhernou soutěž do San Marina, kde pojede množství legendárních jezdců i mistrů světa a krásné soutěžní vozy. Porsche zde budeme zkoušet s výhledem na další sezónu, kdy bychom mohli s podobným autem závodit,“ uzavírá Václav Pech jun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?