Koncem září do našich luhů a hájů dorazilo babí léto. A tak nastal čas, aby pořadatelé známého Šternberského Ecce homo připravili již devátý ročník Rally Jeseníky. Kromě letošních novinek v podobě Rallysprintserie a Poháru 2+ se na tratích proháněly i vozy Mistrovství ČR historických automobilů. Na startu se také objevila dvojice Randy historic racing klubu Filip Randýsek-Jan Mikulík a osedlali jako už tradičně Renault 5 Alpine.
Trať soutěže nenabyla proti loňsku žádných změn a tak kluci oprášili starý sešit s rozpisem, čímž se jim trénování značně zjednodušilo. Během páteční noci skrápěl jesenické trati déšť a tak ráno přišlo na řadu náročné rozhodování jaké gumy obout na první sekci. Nakonec zvítězil kompromis, kdy na přední nápravu přišla střední směs a na zadní mokrá. Takto nakonec auto zůstalo obuto po celou soutěž, neboť jak se ukázalo tratě na Jesenicku osychaly velmi pomalu. I díky tomu naše posádka po první sekci držela první místo v kategorii a páté celkově mezi historiky. V druhé sekci došlo jen k drobné změně pořadí a to díky tomu, že Navrátilův Ford Sierra, tentokrát pilotovaný Janem Černým, před pátou RZ odmítl pokračovat. A tak se naše posádka nakonec radovala z vítězství v kategorii a celkového 4. místa v rámci historiků. Tím si kluci zajistili slušný bodový příděl a neztratili tak šanci zabojovat na domácím Vsetíně o celkové vítězství v kategorii za rok 2015. Další postřehy z této soutěže vám zprostředkují sami aktéři.
Filip Randýsek: Krásné počasí a radost z bezproblémové jízdy mi plnohodnotně vynahradila moje celodenní trápení, když jsem se do sobotního rána probudil s nějakou virózou. Když pominu nepříjemnosti spojené s rýmečkou, tak závodění samotné mě překvapilo snadným, skoro až podezřele lehkým průběhem. Naštěstí se nic nepřihodilo a tak už jsem jenom počítal erzety do konce. Vidět cílovou rampu bylo pro mě učiněné vysvobození a velmi jsem ocenil i snahu pořadatelů se zařazením Mistrovství historiků na čelo startovního pole. Děkuji všem fanouškům u trati, kteří byli velmi akční ;) a klukům v servisu, tentokrát hlavně za nachystání svačiny :D ). Další soutěží je Rally Vsetín, kterou bych chtěl pořádně zakončit sezónu. Tak se přijďte podívat ;)
Jan Mikulík: Je to snad poprvé, co jsem si ze soutěže nepřivezl spoustu zážitků spojených s řešením nějakých problémů, takže ani nevím, co napsat. Snad jen, že Rally Jeseníky 2015 byly zatím nejbezproblémovější soutěží, kterou jsem s Filipem a naším Renaultem absolvoval. Proto doufám, že v tomhle trendu budeme pokračovat i na dalších soutěžích… I když jsme tedy tentokrát nezažili žádné pro nás obvyklé peripetie tak musím pochválit celý tým za bezchybnou práci. Zvlášť chci pochválit Filipa, který i přes virózu předvedl soustředěný výkon a je čím dál víc vidět, že naše společná usilovná práce na zlepšení našich výkonů už nese své ovoce. Také nemůžu samozřejmě opomenout naše partnery, kterým patří dík za finanční podporu. Teď už nás čeká naše domácí soutěž na Vsetíně, kde dojde k malé rozlučce neboť od příštího roku naši posádku čekají zásadní změny. To bych ovšem předbíhal… Na závěr chci srdečně pozvat všechny naše fanoušky na Vsetínský rallysprint, kde budou v servisu k mání jedny z posledních podpisovek naší posádky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.