Koncem září do našich luhů a hájů dorazilo babí léto. A tak nastal čas, aby pořadatelé známého Šternberského Ecce homo připravili již devátý ročník Rally Jeseníky. Kromě letošních novinek v podobě Rallysprintserie a Poháru 2+ se na tratích proháněly i vozy Mistrovství ČR historických automobilů. Na startu se také objevila dvojice Randy historic racing klubu Filip Randýsek-Jan Mikulík a osedlali jako už tradičně Renault 5 Alpine.
Trať soutěže nenabyla proti loňsku žádných změn a tak kluci oprášili starý sešit s rozpisem, čímž se jim trénování značně zjednodušilo. Během páteční noci skrápěl jesenické trati déšť a tak ráno přišlo na řadu náročné rozhodování jaké gumy obout na první sekci. Nakonec zvítězil kompromis, kdy na přední nápravu přišla střední směs a na zadní mokrá. Takto nakonec auto zůstalo obuto po celou soutěž, neboť jak se ukázalo tratě na Jesenicku osychaly velmi pomalu. I díky tomu naše posádka po první sekci držela první místo v kategorii a páté celkově mezi historiky. V druhé sekci došlo jen k drobné změně pořadí a to díky tomu, že Navrátilův Ford Sierra, tentokrát pilotovaný Janem Černým, před pátou RZ odmítl pokračovat. A tak se naše posádka nakonec radovala z vítězství v kategorii a celkového 4. místa v rámci historiků. Tím si kluci zajistili slušný bodový příděl a neztratili tak šanci zabojovat na domácím Vsetíně o celkové vítězství v kategorii za rok 2015. Další postřehy z této soutěže vám zprostředkují sami aktéři.
Filip Randýsek: Krásné počasí a radost z bezproblémové jízdy mi plnohodnotně vynahradila moje celodenní trápení, když jsem se do sobotního rána probudil s nějakou virózou. Když pominu nepříjemnosti spojené s rýmečkou, tak závodění samotné mě překvapilo snadným, skoro až podezřele lehkým průběhem. Naštěstí se nic nepřihodilo a tak už jsem jenom počítal erzety do konce. Vidět cílovou rampu bylo pro mě učiněné vysvobození a velmi jsem ocenil i snahu pořadatelů se zařazením Mistrovství historiků na čelo startovního pole. Děkuji všem fanouškům u trati, kteří byli velmi akční ;) a klukům v servisu, tentokrát hlavně za nachystání svačiny :D ). Další soutěží je Rally Vsetín, kterou bych chtěl pořádně zakončit sezónu. Tak se přijďte podívat ;)
Jan Mikulík: Je to snad poprvé, co jsem si ze soutěže nepřivezl spoustu zážitků spojených s řešením nějakých problémů, takže ani nevím, co napsat. Snad jen, že Rally Jeseníky 2015 byly zatím nejbezproblémovější soutěží, kterou jsem s Filipem a naším Renaultem absolvoval. Proto doufám, že v tomhle trendu budeme pokračovat i na dalších soutěžích… I když jsme tedy tentokrát nezažili žádné pro nás obvyklé peripetie tak musím pochválit celý tým za bezchybnou práci. Zvlášť chci pochválit Filipa, který i přes virózu předvedl soustředěný výkon a je čím dál víc vidět, že naše společná usilovná práce na zlepšení našich výkonů už nese své ovoce. Také nemůžu samozřejmě opomenout naše partnery, kterým patří dík za finanční podporu. Teď už nás čeká naše domácí soutěž na Vsetíně, kde dojde k malé rozlučce neboť od příštího roku naši posádku čekají zásadní změny. To bych ovšem předbíhal… Na závěr chci srdečně pozvat všechny naše fanoušky na Vsetínský rallysprint, kde budou v servisu k mání jedny z posledních podpisovek naší posádky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.