Koncem září do našich luhů a hájů dorazilo babí léto. A tak nastal čas, aby pořadatelé známého Šternberského Ecce homo připravili již devátý ročník Rally Jeseníky. Kromě letošních novinek v podobě Rallysprintserie a Poháru 2+ se na tratích proháněly i vozy Mistrovství ČR historických automobilů. Na startu se také objevila dvojice Randy historic racing klubu Filip Randýsek-Jan Mikulík a osedlali jako už tradičně Renault 5 Alpine.
Trať soutěže nenabyla proti loňsku žádných změn a tak kluci oprášili starý sešit s rozpisem, čímž se jim trénování značně zjednodušilo. Během páteční noci skrápěl jesenické trati déšť a tak ráno přišlo na řadu náročné rozhodování jaké gumy obout na první sekci. Nakonec zvítězil kompromis, kdy na přední nápravu přišla střední směs a na zadní mokrá. Takto nakonec auto zůstalo obuto po celou soutěž, neboť jak se ukázalo tratě na Jesenicku osychaly velmi pomalu. I díky tomu naše posádka po první sekci držela první místo v kategorii a páté celkově mezi historiky. V druhé sekci došlo jen k drobné změně pořadí a to díky tomu, že Navrátilův Ford Sierra, tentokrát pilotovaný Janem Černým, před pátou RZ odmítl pokračovat. A tak se naše posádka nakonec radovala z vítězství v kategorii a celkového 4. místa v rámci historiků. Tím si kluci zajistili slušný bodový příděl a neztratili tak šanci zabojovat na domácím Vsetíně o celkové vítězství v kategorii za rok 2015. Další postřehy z této soutěže vám zprostředkují sami aktéři.
Filip Randýsek: Krásné počasí a radost z bezproblémové jízdy mi plnohodnotně vynahradila moje celodenní trápení, když jsem se do sobotního rána probudil s nějakou virózou. Když pominu nepříjemnosti spojené s rýmečkou, tak závodění samotné mě překvapilo snadným, skoro až podezřele lehkým průběhem. Naštěstí se nic nepřihodilo a tak už jsem jenom počítal erzety do konce. Vidět cílovou rampu bylo pro mě učiněné vysvobození a velmi jsem ocenil i snahu pořadatelů se zařazením Mistrovství historiků na čelo startovního pole. Děkuji všem fanouškům u trati, kteří byli velmi akční ;) a klukům v servisu, tentokrát hlavně za nachystání svačiny :D ). Další soutěží je Rally Vsetín, kterou bych chtěl pořádně zakončit sezónu. Tak se přijďte podívat ;)
Jan Mikulík: Je to snad poprvé, co jsem si ze soutěže nepřivezl spoustu zážitků spojených s řešením nějakých problémů, takže ani nevím, co napsat. Snad jen, že Rally Jeseníky 2015 byly zatím nejbezproblémovější soutěží, kterou jsem s Filipem a naším Renaultem absolvoval. Proto doufám, že v tomhle trendu budeme pokračovat i na dalších soutěžích… I když jsme tedy tentokrát nezažili žádné pro nás obvyklé peripetie tak musím pochválit celý tým za bezchybnou práci. Zvlášť chci pochválit Filipa, který i přes virózu předvedl soustředěný výkon a je čím dál víc vidět, že naše společná usilovná práce na zlepšení našich výkonů už nese své ovoce. Také nemůžu samozřejmě opomenout naše partnery, kterým patří dík za finanční podporu. Teď už nás čeká naše domácí soutěž na Vsetíně, kde dojde k malé rozlučce neboť od příštího roku naši posádku čekají zásadní změny. To bych ovšem předbíhal… Na závěr chci srdečně pozvat všechny naše fanoušky na Vsetínský rallysprint, kde budou v servisu k mání jedny z posledních podpisovek naší posádky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?