Pneumatiky Pirelli zabodovaly jak při evropské Barum Rally, tak při Rally Jeseníky. Pohár Pirelli spěje do finále.
Pohár Pirelli má před sebou jak v Mistrovství České republiky v rally, tak v Rallysprint sérii, již jen jednu soutěž, kde se bude rozhodovat o absolutních vítězích jediného značkového poháru výrobce pneumatik pro soutěžní vozy. Dosavadní sezona byla pro značku Pirelli v České republice více než úspěšná a pneumatiky osvědčené italské značky se pravidelně objevují na stupních vítězů v obou šampionátech. Nejinak tomu bylo i při uplynulé Barum Czech Rally, kde kromě domácích soutěžáků po Pirelli sáhlo i velké množství zahraničních závodníků.
Dva ze tří závodních vozů na stupních vítězů Barum Czech Rally Zlín v roce 2015 obouvaly pneumatiky Pirelli a to nelze brát jinak než jako úspěch. Ke špičkové české posádce Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000, kteří na „Pirellkách“ jedou v domácím šampionátu, se přidali i průběžní lídři evropského šampionátu Poláci Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran s Fordem Fiesta R5. Pirelli tedy bylo na Barumce rozhodně vidět. A jak dopadlo bodování Poháru Pirelli? Pech s Uhlem si odvezli plný počet bodů ve třídě 2 a jsou tím pádem na děleném prvním místě v průběžném hodnocení Poháru Pirelli. Body za druhé místo v poháru si ze Zlína přivezli Jan Černý - Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Mezi produkčními vozy byli na Barumce v Poháru Pirelli nejrychlejší Kopáček s Rendlovou a vozem Subaru Impreza STi, za nimi skončili Firla s Jůrkou se stejným vozem. Průběžně vedoucí posádce dvoukolek v hodnocení MČR v rally Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 se sice na Barumce příliš nedařilo, ale i přesto si vezou body za první místo v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6, a to je staví na dělené první místo vedle Pecha s Uhlem. Rozhodovat o vítězi se tedy bude až v Klatovech. Body za druhé místo si z Barumky v rámci hodnocení třídy 6 připsali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2, kteří za sebou nechali Vratko Kubíka a Ivo Vybírala s Citroënem C2 R2 Max. Ve třídě 8 dojeli do cíle Barum Rally v rámci Poháru Pirelli pouze Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Ve třídě 9 se z vítězství na Barum Czech Rally i v poháru radovala posádka Josef Vojáček – Karel Voltner. Gratulujeme jim k tomuto cennému vítězství. Vojáček s Voltnerem předstihli René Dohnala s Rudolfem Kouřilem a Lukáše Nekvapila s Michalou Rezkovou. Všichni závodili s Hondami Civic Vti. Taková byla letošní Barum Czech Rally pro účastníky Poháru Pirelli.
O pár týdnů později po Barum Czech Rally se závodilo i na další soutěži jednodenní Rallysprint série, a to konkrétně při 9. Rally Jeseníky. Místní tratě jsou kombinací technických, ale i velmi rychlých úseků, a po vydatném dešti před startem soutěže byly hodně kluzké. Na pneumatikách Pirelli zde opět závodili i všichni účastníci XTG Opel ADAM cupu. Výsledky v Poháru Pirelli jsou v Rallysprint sérii hodně vyrovnané a na celkové vítězství má šanci hned několik posádek. I zde je tedy třeba počkat na absolutního vítěze ještě jednu soutěž do Vsetína. Vítězství v Jeseníkách v rámci celé série i Poháru Pirelli ve třídě si pro sebe vyjela posádka Ondřej Bisaha – Petr Píža s Citroënem DS3 R3T Max. Cenný výsledek znamená, že je posádka jedním z hlavních adeptů na vítězství i v celkovém hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Ve třídě 6 zvítězila posádka Michal Horák – Ivan Horák se Škodou Fabia Kit car před Filipem Marešem a Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2. Třetí místo vybojovala posádka Petr Vraj – Jiří Vajďák, která startovala s cupovým Opelem ADAM. Zvítězili také v rámci XTG Opel ADAM cupu. Lukáš Nekvapil s Michaelou Rezkovou a Hondou Civic Vti zvítězili ve třídě 9 jak v poháru, tak celkově, a proto si zaslouží gratulaci. Za nimi do cíle Rally Jeseníky v Poháru Pirelli ve třídě 9 dojeli Jan Pilař s Romanem Švecem. Mezi diesely třídy 11 v Jeseníkách excelovala posádka Libor Horák s Ivanem Fryčem a Seatem Leon FR. Ti předstihli Jiřího Hendricha s Danielem Hendrichem a Seatem Ibiza Cupra.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?