Pneumatiky Pirelli zabodovaly jak při evropské Barum Rally, tak při Rally Jeseníky. Pohár Pirelli spěje do finále.
Pohár Pirelli má před sebou jak v Mistrovství České republiky v rally, tak v Rallysprint sérii, již jen jednu soutěž, kde se bude rozhodovat o absolutních vítězích jediného značkového poháru výrobce pneumatik pro soutěžní vozy. Dosavadní sezona byla pro značku Pirelli v České republice více než úspěšná a pneumatiky osvědčené italské značky se pravidelně objevují na stupních vítězů v obou šampionátech. Nejinak tomu bylo i při uplynulé Barum Czech Rally, kde kromě domácích soutěžáků po Pirelli sáhlo i velké množství zahraničních závodníků.
Dva ze tří závodních vozů na stupních vítězů Barum Czech Rally Zlín v roce 2015 obouvaly pneumatiky Pirelli a to nelze brát jinak než jako úspěch. Ke špičkové české posádce Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000, kteří na „Pirellkách“ jedou v domácím šampionátu, se přidali i průběžní lídři evropského šampionátu Poláci Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran s Fordem Fiesta R5. Pirelli tedy bylo na Barumce rozhodně vidět. A jak dopadlo bodování Poháru Pirelli? Pech s Uhlem si odvezli plný počet bodů ve třídě 2 a jsou tím pádem na děleném prvním místě v průběžném hodnocení Poháru Pirelli. Body za druhé místo v poháru si ze Zlína přivezli Jan Černý - Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Mezi produkčními vozy byli na Barumce v Poháru Pirelli nejrychlejší Kopáček s Rendlovou a vozem Subaru Impreza STi, za nimi skončili Firla s Jůrkou se stejným vozem. Průběžně vedoucí posádce dvoukolek v hodnocení MČR v rally Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 se sice na Barumce příliš nedařilo, ale i přesto si vezou body za první místo v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6, a to je staví na dělené první místo vedle Pecha s Uhlem. Rozhodovat o vítězi se tedy bude až v Klatovech. Body za druhé místo si z Barumky v rámci hodnocení třídy 6 připsali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2, kteří za sebou nechali Vratko Kubíka a Ivo Vybírala s Citroënem C2 R2 Max. Ve třídě 8 dojeli do cíle Barum Rally v rámci Poháru Pirelli pouze Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Ve třídě 9 se z vítězství na Barum Czech Rally i v poháru radovala posádka Josef Vojáček – Karel Voltner. Gratulujeme jim k tomuto cennému vítězství. Vojáček s Voltnerem předstihli René Dohnala s Rudolfem Kouřilem a Lukáše Nekvapila s Michalou Rezkovou. Všichni závodili s Hondami Civic Vti. Taková byla letošní Barum Czech Rally pro účastníky Poháru Pirelli.
O pár týdnů později po Barum Czech Rally se závodilo i na další soutěži jednodenní Rallysprint série, a to konkrétně při 9. Rally Jeseníky. Místní tratě jsou kombinací technických, ale i velmi rychlých úseků, a po vydatném dešti před startem soutěže byly hodně kluzké. Na pneumatikách Pirelli zde opět závodili i všichni účastníci XTG Opel ADAM cupu. Výsledky v Poháru Pirelli jsou v Rallysprint sérii hodně vyrovnané a na celkové vítězství má šanci hned několik posádek. I zde je tedy třeba počkat na absolutního vítěze ještě jednu soutěž do Vsetína. Vítězství v Jeseníkách v rámci celé série i Poháru Pirelli ve třídě si pro sebe vyjela posádka Ondřej Bisaha – Petr Píža s Citroënem DS3 R3T Max. Cenný výsledek znamená, že je posádka jedním z hlavních adeptů na vítězství i v celkovém hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Ve třídě 6 zvítězila posádka Michal Horák – Ivan Horák se Škodou Fabia Kit car před Filipem Marešem a Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2. Třetí místo vybojovala posádka Petr Vraj – Jiří Vajďák, která startovala s cupovým Opelem ADAM. Zvítězili také v rámci XTG Opel ADAM cupu. Lukáš Nekvapil s Michaelou Rezkovou a Hondou Civic Vti zvítězili ve třídě 9 jak v poháru, tak celkově, a proto si zaslouží gratulaci. Za nimi do cíle Rally Jeseníky v Poháru Pirelli ve třídě 9 dojeli Jan Pilař s Romanem Švecem. Mezi diesely třídy 11 v Jeseníkách excelovala posádka Libor Horák s Ivanem Fryčem a Seatem Leon FR. Ti předstihli Jiřího Hendricha s Danielem Hendrichem a Seatem Ibiza Cupra.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.