Pneumatiky Pirelli zabodovaly jak při evropské Barum Rally, tak při Rally Jeseníky. Pohár Pirelli spěje do finále.
Pohár Pirelli má před sebou jak v Mistrovství České republiky v rally, tak v Rallysprint sérii, již jen jednu soutěž, kde se bude rozhodovat o absolutních vítězích jediného značkového poháru výrobce pneumatik pro soutěžní vozy. Dosavadní sezona byla pro značku Pirelli v České republice více než úspěšná a pneumatiky osvědčené italské značky se pravidelně objevují na stupních vítězů v obou šampionátech. Nejinak tomu bylo i při uplynulé Barum Czech Rally, kde kromě domácích soutěžáků po Pirelli sáhlo i velké množství zahraničních závodníků.
Dva ze tří závodních vozů na stupních vítězů Barum Czech Rally Zlín v roce 2015 obouvaly pneumatiky Pirelli a to nelze brát jinak než jako úspěch. Ke špičkové české posádce Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000, kteří na „Pirellkách“ jedou v domácím šampionátu, se přidali i průběžní lídři evropského šampionátu Poláci Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran s Fordem Fiesta R5. Pirelli tedy bylo na Barumce rozhodně vidět. A jak dopadlo bodování Poháru Pirelli? Pech s Uhlem si odvezli plný počet bodů ve třídě 2 a jsou tím pádem na děleném prvním místě v průběžném hodnocení Poháru Pirelli. Body za druhé místo v poháru si ze Zlína přivezli Jan Černý - Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Mezi produkčními vozy byli na Barumce v Poháru Pirelli nejrychlejší Kopáček s Rendlovou a vozem Subaru Impreza STi, za nimi skončili Firla s Jůrkou se stejným vozem. Průběžně vedoucí posádce dvoukolek v hodnocení MČR v rally Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 se sice na Barumce příliš nedařilo, ale i přesto si vezou body za první místo v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6, a to je staví na dělené první místo vedle Pecha s Uhlem. Rozhodovat o vítězi se tedy bude až v Klatovech. Body za druhé místo si z Barumky v rámci hodnocení třídy 6 připsali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2, kteří za sebou nechali Vratko Kubíka a Ivo Vybírala s Citroënem C2 R2 Max. Ve třídě 8 dojeli do cíle Barum Rally v rámci Poháru Pirelli pouze Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Ve třídě 9 se z vítězství na Barum Czech Rally i v poháru radovala posádka Josef Vojáček – Karel Voltner. Gratulujeme jim k tomuto cennému vítězství. Vojáček s Voltnerem předstihli René Dohnala s Rudolfem Kouřilem a Lukáše Nekvapila s Michalou Rezkovou. Všichni závodili s Hondami Civic Vti. Taková byla letošní Barum Czech Rally pro účastníky Poháru Pirelli.
O pár týdnů později po Barum Czech Rally se závodilo i na další soutěži jednodenní Rallysprint série, a to konkrétně při 9. Rally Jeseníky. Místní tratě jsou kombinací technických, ale i velmi rychlých úseků, a po vydatném dešti před startem soutěže byly hodně kluzké. Na pneumatikách Pirelli zde opět závodili i všichni účastníci XTG Opel ADAM cupu. Výsledky v Poháru Pirelli jsou v Rallysprint sérii hodně vyrovnané a na celkové vítězství má šanci hned několik posádek. I zde je tedy třeba počkat na absolutního vítěze ještě jednu soutěž do Vsetína. Vítězství v Jeseníkách v rámci celé série i Poháru Pirelli ve třídě si pro sebe vyjela posádka Ondřej Bisaha – Petr Píža s Citroënem DS3 R3T Max. Cenný výsledek znamená, že je posádka jedním z hlavních adeptů na vítězství i v celkovém hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Ve třídě 6 zvítězila posádka Michal Horák – Ivan Horák se Škodou Fabia Kit car před Filipem Marešem a Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2. Třetí místo vybojovala posádka Petr Vraj – Jiří Vajďák, která startovala s cupovým Opelem ADAM. Zvítězili také v rámci XTG Opel ADAM cupu. Lukáš Nekvapil s Michaelou Rezkovou a Hondou Civic Vti zvítězili ve třídě 9 jak v poháru, tak celkově, a proto si zaslouží gratulaci. Za nimi do cíle Rally Jeseníky v Poháru Pirelli ve třídě 9 dojeli Jan Pilař s Romanem Švecem. Mezi diesely třídy 11 v Jeseníkách excelovala posádka Libor Horák s Ivanem Fryčem a Seatem Leon FR. Ti předstihli Jiřího Hendricha s Danielem Hendrichem a Seatem Ibiza Cupra.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.