Pneumatiky Pirelli zabodovaly jak při evropské Barum Rally, tak při Rally Jeseníky. Pohár Pirelli spěje do finále.
Pohár Pirelli má před sebou jak v Mistrovství České republiky v rally, tak v Rallysprint sérii, již jen jednu soutěž, kde se bude rozhodovat o absolutních vítězích jediného značkového poháru výrobce pneumatik pro soutěžní vozy. Dosavadní sezona byla pro značku Pirelli v České republice více než úspěšná a pneumatiky osvědčené italské značky se pravidelně objevují na stupních vítězů v obou šampionátech. Nejinak tomu bylo i při uplynulé Barum Czech Rally, kde kromě domácích soutěžáků po Pirelli sáhlo i velké množství zahraničních závodníků.
Dva ze tří závodních vozů na stupních vítězů Barum Czech Rally Zlín v roce 2015 obouvaly pneumatiky Pirelli a to nelze brát jinak než jako úspěch. Ke špičkové české posádce Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000, kteří na „Pirellkách“ jedou v domácím šampionátu, se přidali i průběžní lídři evropského šampionátu Poláci Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran s Fordem Fiesta R5. Pirelli tedy bylo na Barumce rozhodně vidět. A jak dopadlo bodování Poháru Pirelli? Pech s Uhlem si odvezli plný počet bodů ve třídě 2 a jsou tím pádem na děleném prvním místě v průběžném hodnocení Poháru Pirelli. Body za druhé místo v poháru si ze Zlína přivezli Jan Černý - Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000. Mezi produkčními vozy byli na Barumce v Poháru Pirelli nejrychlejší Kopáček s Rendlovou a vozem Subaru Impreza STi, za nimi skončili Firla s Jůrkou se stejným vozem. Průběžně vedoucí posádce dvoukolek v hodnocení MČR v rally Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 se sice na Barumce příliš nedařilo, ale i přesto si vezou body za první místo v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6, a to je staví na dělené první místo vedle Pecha s Uhlem. Rozhodovat o vítězi se tedy bude až v Klatovech. Body za druhé místo si z Barumky v rámci hodnocení třídy 6 připsali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2, kteří za sebou nechali Vratko Kubíka a Ivo Vybírala s Citroënem C2 R2 Max. Ve třídě 8 dojeli do cíle Barum Rally v rámci Poháru Pirelli pouze Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Ve třídě 9 se z vítězství na Barum Czech Rally i v poháru radovala posádka Josef Vojáček – Karel Voltner. Gratulujeme jim k tomuto cennému vítězství. Vojáček s Voltnerem předstihli René Dohnala s Rudolfem Kouřilem a Lukáše Nekvapila s Michalou Rezkovou. Všichni závodili s Hondami Civic Vti. Taková byla letošní Barum Czech Rally pro účastníky Poháru Pirelli.
O pár týdnů později po Barum Czech Rally se závodilo i na další soutěži jednodenní Rallysprint série, a to konkrétně při 9. Rally Jeseníky. Místní tratě jsou kombinací technických, ale i velmi rychlých úseků, a po vydatném dešti před startem soutěže byly hodně kluzké. Na pneumatikách Pirelli zde opět závodili i všichni účastníci XTG Opel ADAM cupu. Výsledky v Poháru Pirelli jsou v Rallysprint sérii hodně vyrovnané a na celkové vítězství má šanci hned několik posádek. I zde je tedy třeba počkat na absolutního vítěze ještě jednu soutěž do Vsetína. Vítězství v Jeseníkách v rámci celé série i Poháru Pirelli ve třídě si pro sebe vyjela posádka Ondřej Bisaha – Petr Píža s Citroënem DS3 R3T Max. Cenný výsledek znamená, že je posádka jedním z hlavních adeptů na vítězství i v celkovém hodnocení Poháru Pirelli. Gratulujeme! Ve třídě 6 zvítězila posádka Michal Horák – Ivan Horák se Škodou Fabia Kit car před Filipem Marešem a Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2. Třetí místo vybojovala posádka Petr Vraj – Jiří Vajďák, která startovala s cupovým Opelem ADAM. Zvítězili také v rámci XTG Opel ADAM cupu. Lukáš Nekvapil s Michaelou Rezkovou a Hondou Civic Vti zvítězili ve třídě 9 jak v poháru, tak celkově, a proto si zaslouží gratulaci. Za nimi do cíle Rally Jeseníky v Poháru Pirelli ve třídě 9 dojeli Jan Pilař s Romanem Švecem. Mezi diesely třídy 11 v Jeseníkách excelovala posádka Libor Horák s Ivanem Fryčem a Seatem Leon FR. Ti předstihli Jiřího Hendricha s Danielem Hendrichem a Seatem Ibiza Cupra.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?