Zatímco v sousedním Německu je 5% obyvatel dárci kostní dřeně, v Česku je toto procento téměř mizivé. Nedostatek dárců kostní dřeně snižuje šanci pacientů s leukémií nebo onkologickým onemocněním téměř na minimum. Zvýšit počet dárců kostní dřeně se proto letos rozhodli na Barum Czech Rally Zlín projektem Jedu na dřeň!
„Cílem kampaně je doplnit registr dárců kostní dřeně o mladé lidi do pětatřiceti let. V Německu vstupuje do registru dárců kostní dřeně každý 20. člověk, v ČR jen každý dvoustý. Přitom každé tři minuty je na světě diagnostikován další člověk, který onemocněl poruchou krvetvorby. Proto jsme se rozhodli využít naše znalosti a dovednosti v online marketingu a pomocí sociálních sítí se zaměřujeme právě na mladé lidi, kteří by registr dárců občerstvili,“ říká Jan Čada ze Zlínské agentury Reklamní Inženýři, která projekt pro Barum Czech Rally Zlín organizuje.
Zákeřné choroby se nevyhýbají ani sportovcům a na letošní barumce vinou nemoci startuje jako spolujezdec pouze exhibičně i Američan Alex Kuhuran (28), který na vhodného dárce čeká a s velkou chutí se rozhodl kampaň Jedu na dřeň! podpořit: „Transplantace kostní dřeně je jediným skutečným lékem na jinak nevyléčitelné formy rakoviny, jakou je i ta, kterou diagnostikovali mně. Malý krevní vzorek tak může pomoci dostat někoho zpět do hry, která by jinak mohla skončit velmi brzy.“
„Letos jsme se rozhodli dokázat, že lidem v našem kraji není lhostejný osud těch, kteří jsou těžce nemocní, a věříme, že s pomocí osobností ze světa motorsportu dokážeme oslovit tisíce mladých lidí, kteří se rozhodnou zapsat do registru dárců kostní dřeně,“ uzavírá Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Organizátoři barumky spolu s Českým národním registrem dárců dřeně připravili pro návštěvníky rally možnost zápisu do registru přímo v srdci soutěže. Rychle, bezbolestně a s malou odměnou. Odběrná místa budou na startu a v cíli rally a také v servisní zóně.
„Na barumku dorazí každý rok desetitisíce fanoušků a já věřím, že všem bije srdce jak pro rally, tak i pro dobrou věc. Stejně jako na erzetě, tak i v životě platí, že kdo může, ten pomůže,“ dodává Jan Regner, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Projekt Jedu na dřeň! přináší Barum Czech Rally Zlín společně se zlínskou komunikační agenturou Reklamní Inženýři. Spolupráce navazuje na loňskou www.happyrally.eu, která obletěla téměř celý svět.
Každý 4. pacient správného dárce nenajde. Co když budete právě vy ten jediný, kdo ho může zachránit?
WEB: www.jedunadren.cz WEB EN: http://www.marrow4tomorrow.eu/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Jedunadren
YOUTUBE: https://www.youtube.com/user/barumczechrallyzlin
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.