Rallye Bohemia je pro poděbradskou část týmu vždy velkým svátkem a jakýmsi vrcholem sezóny. Na start se tedy postavila posádka již ve tradičním složení Václav Dunovský – Petr Glossl s vozem Peugeot 208 R2. Bohemka se pyšní těmi nejhezčími rychlostními zkouškami v našem mistrovství. Letošní ročník se vyznačoval nestandardním harmonogramem a redukcí kilometráže v podhůří Jizerských hor a na železnobrodsku. Podnik si nicméně zachoval vysokou sportovní hodnotu.
„Do Mladé Boleslavi a okolí jsme se velmi těšili i kvůli tomu, že budeme zpět na tratích, které svým charakterem budou více vyhovovat našemu vozu. Vše bylo od začátku možná až moc idylické, včetně množství lidí z našeho okolí, kteří projevili zájem, nás na domácí soutěži podpořit a kteří skutečně na soutěž přijeli a fandili už v pátek večer na startovní rampě na Staroměstském náměstí.
Jediný drobný zádrhel se udál na shakedownu, kdy nám přestal fungovat interkom, což ovšem vyřešila výměna nové baterie. Stejně, jako při předchozí soutěži, jsem udělal radost dvěma hostům, kteří si pěkný úsek testovací RZ mohli užít na sedadle spolujezdce,“ řekl Václav Dunovský.
Od první rychlostní zkoušky samotné soutěže se posádka cítila výborně a zejména Vena si pochvaloval starou dobrou pohodu za volantem.
„Celou první sekci jsme si jeli své tempo, nedělali chyby a byli v bezprostředním kontaktu se špičkou 2WD. Menší problém nastal po RZ Šumburk, kdy se nám zavařily brzdy a až do startu následující RZ Bzí jsme neměli jistotu, jestli auto začne znovu brzdit. Vše se ale podařilo vyřešit a my, k našemu překvapení, odjeli i tento test naprosto konkurenceschopně,“ popsal úvod soutěže spolujezdec Petr Glossl.
„Před startem druhé sekce jsme provedli drobné korekce rozpisu a s přicházející tmou vyrazili vstříc druhým průjezdům. RZ Sychrov se nám povedla naprosto výborně a náš komfort v autě tento výkon jen umocnil. RZ Šumburk odsýpala možná ještě lépe, nicméně v místě, kde mělo mnoho dalších posádek stejný problém, asi 4 km před cílem, jsme i my udělali defekt pravého předního kola. Stalo se tak ve středně rychlém místě, a protože k defektu došlo okamžitě, museli jsme hned vybojovat i menší krizi. Dojeli jsme do cíle po prázdném kole a přičetli si tak výraznou časovou ztrátu,“ vysvětlil Václav Dunovský.
„Myslím, že toto místo pořadatel podcenil, na pár metrech vozovky se nacházely nepravidelně rozmístěné vyfrézované obdélníky, vysypané jen štěrkem. Bylo jasné, že po průjezdu desítek aut se štěrk postupně vyhází a zůstanou tam jen jámy s ostrými okraji. Pokud někdo výrazně nezpomalil a nepokusil se to prokličkovat, bylo podle mě spíše o štěstí, že to ustál bez defektu. My měli vše poznamenáno v rozpisu, ale kolo jsme udělali stejně.“
Naštěstí to na celkové umístěné dvojice nemělo významný vliv. Nutno podotknout, že se posádka od první rychlostní zkoušky dostala do vedení ve třídě 6. Mezi dvoukolkami se nacházela na druhém místě. V absolutním pořadí patřila Venovi s Petrem 23. pozice. Jenže sedmá rychlostní zkouška se stala pro posádku osudnou a také konečnou na letošní Bohemce.
„Varováním nám mohl být již první kilometr tohoto testu, kdy auto díky klesající teplotě a studeným pneu pěkně klouzalo. Bohužel, když už to vypadalo, že provozní teploty jsou zpět na těch správných hodnotách, sešly se moje drobná chyba a velká smůla. V relativně pomalé levé zatáčce jsem byl na výjezdu trochu širší. Auto se dostalo pravými koly na krajnici, protože v tom místě nebyl příkop, poctivě jsem držel plyn, abychom se dostali všemi čtyřmi koly zpět na asfalt. K naší smůle, v jednom místě příkop začínal, což by sám osobě nebyl takový problém, nicméně v tom místě se, skrytý v trávě, nacházel i povalený žulový patník, o který jsme se zasekli. Paradoxně, v místě se nacházelo dost diváků, kteří by nás jinak dostali zpět na cestu. Bohužel ten kus kamene byl proti dalšímu pokračování jak v etapě, tak v celé soutěži.
Po pravdě, nebyl jsem na sebe ani tak naštvaný, protože vše bylo správně přečteno, odbrzděno odřazeno, jen ta stopa byla si o pár centimetrů mimo. Jmen jsem si v tu chvíli dal každopádně dost, byť situaci bych asi znovu řešil podobně, a sice snahou vyhrabat se zpět. Hlavou se mi spíše honilo, že to snad nemůže být pravda. Holt, osud si nepřál, abychom Rallye Bohemia dokončili,“ popsal událost na sedmém měřeném úseku Václav Dunovský.
I přes takovou menší sportovní tragédii byla Rallye Bohemia velkým zážitkem a stále platí, že je prostě nádherná. Každý den nemůže být posvícení a i v rally člověk dělá chyby. Na letošní Rally Bohemia to odnesli Vena s Petrem a tak si domů neodváží žádné body do celkového hodnocení.
„Je to sice sport, ale omlouváme se touto cestou celému týmu za situaci, kterou jsme vyvedli a moc děkujeme za vaši skvělou práci a péči. Stejně tak velice děkujeme našim partnerům za realizaci tohoto startu.
Veliké poděkování posíláme všem našim fanouškům a rodinám, protože všichni o sobě dávali v Mladé Boleslavi a okolí pěkně vědět. Díky.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.