Rallye Bohemia je pro poděbradskou část týmu vždy velkým svátkem a jakýmsi vrcholem sezóny. Na start se tedy postavila posádka již ve tradičním složení Václav Dunovský – Petr Glossl s vozem Peugeot 208 R2. Bohemka se pyšní těmi nejhezčími rychlostními zkouškami v našem mistrovství. Letošní ročník se vyznačoval nestandardním harmonogramem a redukcí kilometráže v podhůří Jizerských hor a na železnobrodsku. Podnik si nicméně zachoval vysokou sportovní hodnotu.
„Do Mladé Boleslavi a okolí jsme se velmi těšili i kvůli tomu, že budeme zpět na tratích, které svým charakterem budou více vyhovovat našemu vozu. Vše bylo od začátku možná až moc idylické, včetně množství lidí z našeho okolí, kteří projevili zájem, nás na domácí soutěži podpořit a kteří skutečně na soutěž přijeli a fandili už v pátek večer na startovní rampě na Staroměstském náměstí.
Jediný drobný zádrhel se udál na shakedownu, kdy nám přestal fungovat interkom, což ovšem vyřešila výměna nové baterie. Stejně, jako při předchozí soutěži, jsem udělal radost dvěma hostům, kteří si pěkný úsek testovací RZ mohli užít na sedadle spolujezdce,“ řekl Václav Dunovský.
Od první rychlostní zkoušky samotné soutěže se posádka cítila výborně a zejména Vena si pochvaloval starou dobrou pohodu za volantem.
„Celou první sekci jsme si jeli své tempo, nedělali chyby a byli v bezprostředním kontaktu se špičkou 2WD. Menší problém nastal po RZ Šumburk, kdy se nám zavařily brzdy a až do startu následující RZ Bzí jsme neměli jistotu, jestli auto začne znovu brzdit. Vše se ale podařilo vyřešit a my, k našemu překvapení, odjeli i tento test naprosto konkurenceschopně,“ popsal úvod soutěže spolujezdec Petr Glossl.
„Před startem druhé sekce jsme provedli drobné korekce rozpisu a s přicházející tmou vyrazili vstříc druhým průjezdům. RZ Sychrov se nám povedla naprosto výborně a náš komfort v autě tento výkon jen umocnil. RZ Šumburk odsýpala možná ještě lépe, nicméně v místě, kde mělo mnoho dalších posádek stejný problém, asi 4 km před cílem, jsme i my udělali defekt pravého předního kola. Stalo se tak ve středně rychlém místě, a protože k defektu došlo okamžitě, museli jsme hned vybojovat i menší krizi. Dojeli jsme do cíle po prázdném kole a přičetli si tak výraznou časovou ztrátu,“ vysvětlil Václav Dunovský.
„Myslím, že toto místo pořadatel podcenil, na pár metrech vozovky se nacházely nepravidelně rozmístěné vyfrézované obdélníky, vysypané jen štěrkem. Bylo jasné, že po průjezdu desítek aut se štěrk postupně vyhází a zůstanou tam jen jámy s ostrými okraji. Pokud někdo výrazně nezpomalil a nepokusil se to prokličkovat, bylo podle mě spíše o štěstí, že to ustál bez defektu. My měli vše poznamenáno v rozpisu, ale kolo jsme udělali stejně.“
Naštěstí to na celkové umístěné dvojice nemělo významný vliv. Nutno podotknout, že se posádka od první rychlostní zkoušky dostala do vedení ve třídě 6. Mezi dvoukolkami se nacházela na druhém místě. V absolutním pořadí patřila Venovi s Petrem 23. pozice. Jenže sedmá rychlostní zkouška se stala pro posádku osudnou a také konečnou na letošní Bohemce.
„Varováním nám mohl být již první kilometr tohoto testu, kdy auto díky klesající teplotě a studeným pneu pěkně klouzalo. Bohužel, když už to vypadalo, že provozní teploty jsou zpět na těch správných hodnotách, sešly se moje drobná chyba a velká smůla. V relativně pomalé levé zatáčce jsem byl na výjezdu trochu širší. Auto se dostalo pravými koly na krajnici, protože v tom místě nebyl příkop, poctivě jsem držel plyn, abychom se dostali všemi čtyřmi koly zpět na asfalt. K naší smůle, v jednom místě příkop začínal, což by sám osobě nebyl takový problém, nicméně v tom místě se, skrytý v trávě, nacházel i povalený žulový patník, o který jsme se zasekli. Paradoxně, v místě se nacházelo dost diváků, kteří by nás jinak dostali zpět na cestu. Bohužel ten kus kamene byl proti dalšímu pokračování jak v etapě, tak v celé soutěži.
Po pravdě, nebyl jsem na sebe ani tak naštvaný, protože vše bylo správně přečteno, odbrzděno odřazeno, jen ta stopa byla si o pár centimetrů mimo. Jmen jsem si v tu chvíli dal každopádně dost, byť situaci bych asi znovu řešil podobně, a sice snahou vyhrabat se zpět. Hlavou se mi spíše honilo, že to snad nemůže být pravda. Holt, osud si nepřál, abychom Rallye Bohemia dokončili,“ popsal událost na sedmém měřeném úseku Václav Dunovský.
I přes takovou menší sportovní tragédii byla Rallye Bohemia velkým zážitkem a stále platí, že je prostě nádherná. Každý den nemůže být posvícení a i v rally člověk dělá chyby. Na letošní Rally Bohemia to odnesli Vena s Petrem a tak si domů neodváží žádné body do celkového hodnocení.
„Je to sice sport, ale omlouváme se touto cestou celému týmu za situaci, kterou jsme vyvedli a moc děkujeme za vaši skvělou práci a péči. Stejně tak velice děkujeme našim partnerům za realizaci tohoto startu.
Veliké poděkování posíláme všem našim fanouškům a rodinám, protože všichni o sobě dávali v Mladé Boleslavi a okolí pěkně vědět. Díky.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.