Rallye Bohemia je pro poděbradskou část týmu vždy velkým svátkem a jakýmsi vrcholem sezóny. Na start se tedy postavila posádka již ve tradičním složení Václav Dunovský – Petr Glossl s vozem Peugeot 208 R2. Bohemka se pyšní těmi nejhezčími rychlostními zkouškami v našem mistrovství. Letošní ročník se vyznačoval nestandardním harmonogramem a redukcí kilometráže v podhůří Jizerských hor a na železnobrodsku. Podnik si nicméně zachoval vysokou sportovní hodnotu.
„Do Mladé Boleslavi a okolí jsme se velmi těšili i kvůli tomu, že budeme zpět na tratích, které svým charakterem budou více vyhovovat našemu vozu. Vše bylo od začátku možná až moc idylické, včetně množství lidí z našeho okolí, kteří projevili zájem, nás na domácí soutěži podpořit a kteří skutečně na soutěž přijeli a fandili už v pátek večer na startovní rampě na Staroměstském náměstí.
Jediný drobný zádrhel se udál na shakedownu, kdy nám přestal fungovat interkom, což ovšem vyřešila výměna nové baterie. Stejně, jako při předchozí soutěži, jsem udělal radost dvěma hostům, kteří si pěkný úsek testovací RZ mohli užít na sedadle spolujezdce,“ řekl Václav Dunovský.
Od první rychlostní zkoušky samotné soutěže se posádka cítila výborně a zejména Vena si pochvaloval starou dobrou pohodu za volantem.
„Celou první sekci jsme si jeli své tempo, nedělali chyby a byli v bezprostředním kontaktu se špičkou 2WD. Menší problém nastal po RZ Šumburk, kdy se nám zavařily brzdy a až do startu následující RZ Bzí jsme neměli jistotu, jestli auto začne znovu brzdit. Vše se ale podařilo vyřešit a my, k našemu překvapení, odjeli i tento test naprosto konkurenceschopně,“ popsal úvod soutěže spolujezdec Petr Glossl.
„Před startem druhé sekce jsme provedli drobné korekce rozpisu a s přicházející tmou vyrazili vstříc druhým průjezdům. RZ Sychrov se nám povedla naprosto výborně a náš komfort v autě tento výkon jen umocnil. RZ Šumburk odsýpala možná ještě lépe, nicméně v místě, kde mělo mnoho dalších posádek stejný problém, asi 4 km před cílem, jsme i my udělali defekt pravého předního kola. Stalo se tak ve středně rychlém místě, a protože k defektu došlo okamžitě, museli jsme hned vybojovat i menší krizi. Dojeli jsme do cíle po prázdném kole a přičetli si tak výraznou časovou ztrátu,“ vysvětlil Václav Dunovský.
„Myslím, že toto místo pořadatel podcenil, na pár metrech vozovky se nacházely nepravidelně rozmístěné vyfrézované obdélníky, vysypané jen štěrkem. Bylo jasné, že po průjezdu desítek aut se štěrk postupně vyhází a zůstanou tam jen jámy s ostrými okraji. Pokud někdo výrazně nezpomalil a nepokusil se to prokličkovat, bylo podle mě spíše o štěstí, že to ustál bez defektu. My měli vše poznamenáno v rozpisu, ale kolo jsme udělali stejně.“
Naštěstí to na celkové umístěné dvojice nemělo významný vliv. Nutno podotknout, že se posádka od první rychlostní zkoušky dostala do vedení ve třídě 6. Mezi dvoukolkami se nacházela na druhém místě. V absolutním pořadí patřila Venovi s Petrem 23. pozice. Jenže sedmá rychlostní zkouška se stala pro posádku osudnou a také konečnou na letošní Bohemce.
„Varováním nám mohl být již první kilometr tohoto testu, kdy auto díky klesající teplotě a studeným pneu pěkně klouzalo. Bohužel, když už to vypadalo, že provozní teploty jsou zpět na těch správných hodnotách, sešly se moje drobná chyba a velká smůla. V relativně pomalé levé zatáčce jsem byl na výjezdu trochu širší. Auto se dostalo pravými koly na krajnici, protože v tom místě nebyl příkop, poctivě jsem držel plyn, abychom se dostali všemi čtyřmi koly zpět na asfalt. K naší smůle, v jednom místě příkop začínal, což by sám osobě nebyl takový problém, nicméně v tom místě se, skrytý v trávě, nacházel i povalený žulový patník, o který jsme se zasekli. Paradoxně, v místě se nacházelo dost diváků, kteří by nás jinak dostali zpět na cestu. Bohužel ten kus kamene byl proti dalšímu pokračování jak v etapě, tak v celé soutěži.
Po pravdě, nebyl jsem na sebe ani tak naštvaný, protože vše bylo správně přečteno, odbrzděno odřazeno, jen ta stopa byla si o pár centimetrů mimo. Jmen jsem si v tu chvíli dal každopádně dost, byť situaci bych asi znovu řešil podobně, a sice snahou vyhrabat se zpět. Hlavou se mi spíše honilo, že to snad nemůže být pravda. Holt, osud si nepřál, abychom Rallye Bohemia dokončili,“ popsal událost na sedmém měřeném úseku Václav Dunovský.
I přes takovou menší sportovní tragédii byla Rallye Bohemia velkým zážitkem a stále platí, že je prostě nádherná. Každý den nemůže být posvícení a i v rally člověk dělá chyby. Na letošní Rally Bohemia to odnesli Vena s Petrem a tak si domů neodváží žádné body do celkového hodnocení.
„Je to sice sport, ale omlouváme se touto cestou celému týmu za situaci, kterou jsme vyvedli a moc děkujeme za vaši skvělou práci a péči. Stejně tak velice děkujeme našim partnerům za realizaci tohoto startu.
Veliké poděkování posíláme všem našim fanouškům a rodinám, protože všichni o sobě dávali v Mladé Boleslavi a okolí pěkně vědět. Díky.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.