Přestávka po Šumavě utekla jako voda, takže posádky sotva stihli zmobilizovat síly a finance a byla na řadě jedna z legend našich rallye, Rallye Český Krumlov.
„Netajím se tím, že českokrumlovská soutěž je pro mě, hned vedle Rallye Bohemia, jedna ze dvou absolutně nejlepších u nás. To vše přes fakt, že jsem zde v minulosti měl celkem dost smůly,“ řekl před závodem Václav Dunovský.
Jih Čech jezdce přivítal pro tuto soutěž typicky – lilo jako z konve prakticky po celou dobu seznamovacích jízd. Harmonogram seznamovacích jízd byl ale perfektní a počítal i se středečním večerním setkáním jezdců, organizátorů a fanoušků, které bylo tradičně super.
Kromě drobného problému s instalací jednotky GPS před technickými přejímkami vše běželo, jak mělo a Vena s Petrem se mohli soustředit na shakedown, který tradičně znamenal rozkoukávací kilometry.
„Protože v pátek počasí ukázalo svou vlídnější tvář, měli jsme zamotanou hlavu ohledně volby pneumatik. Nepočítám-li shakedown a úvodní diváckou RZ přímo na českobudějovickém výstavišti, tak volba na klasické RZ byla jakýmsi kompromisem a přiznám se, že jsem jí sám úplně nevěřil. Ale semkli jsme se jako tým a věřili, že to zvládneme,“ popsal trable s volbou obutí spolujezdec Petr Glossl.
Rychlostní zkoušky a prostředí Rallye Český Krumlov jsou jedním slovem nádherné a rychlé. Auto je zde velmi často ve vzduchu díky množství různých horizontů a terénních vln.
„První sekci jsme pojali velmi v klidu, protože po předchozích deštích bylo velmi obtížné odhadnout přilnavost. Sekce se nám nicméně vcelku vydařila, byť rychlostní zkoušky Slavkov i Rožmitál by si zasloužila možná trochu jinou volbu pneu, ale to k proměnlivému počasí v rally patří,“ shrnul úvodní část Václav Dunovský.
S tmou přišly nad Český Krumlov a okolí i další srážky. „Pro naši momentální smůlu jsme byli odsouzeni odjet celou druhou sekci na středně tvrdém, neřezaném slicku vpředu s tím, že nás to nějaké vteřiny bude stát. Tuto nepříjemnou situaci jsme ale ustáli a bez jakékoliv krize jsme etapu dokončili. Jednu z nejhezčích RZ v našem šampionátu, Ján, jsme si dokonce i celkem užili.“
Sobotní harmonogram obsahoval jednu perlu vedle druhé, neboli Kohout, Malonty a Lipno. Do legendárních Malont byla, v jejich polovině, navíc zařazena velmi zrádná lesní pasáž. To vše v kombinaci se střídavými přeháňkami slibovalo solidní výzvu.
„Hned na prvním Kohoutu mě opět naštvalo, že většina patníků, které zabraňují zkracování zatáček, bylo uražených, tím pádem měli další posádky celkem dost změněn charakter trati a hlavně povrchu. Z těch patníků tam zůstaly jen zbytky vyztužovacích roxorů, které jednak nejsou skoro vidět a také jsou ideální na způsobení defektu. Těžko tvrdit, jestli je někdo uráží schválně, pokud ano, není to úplně v duchu fair play,“ upozornil na nedostatek Václav Dunovský.
„Sekce se nám ale vydařila a opět jsme si ji užili. Konkrétně Malonty byly mazec, ale jeli jsme je hlavou a nebláznili. Drobné zaváhání jsme předvedli až při přejezdu na výstaviště v Českých Budějovicích, kdy jsme o pár vteřin nestihli svou minutu v časovce. Lehce nás zdržel průjezd městem a navíc byl příjezd ke startu divácké RZ ucpaný. Už jsem to nestihl doběhnout a vyfasovali jsme 10s k dobru,“ vysvětlil obdrženou penalizaci Petr Glossl.
Poslední sekce soutěže se nesla ve znamení stále většího množství dešťových kapek, které se v závěru přeměnily v hustý déšť.
„Malonty jsme si opět skvěle užili, byť jsme je pojali ještě trochu opatrněji než ráno. Na prvním Lipnu jsem nemohl najít rytmus a jízda byla taková kostrbatější. Soutěž vygradovala průtrží mračen a posledním průjezdem Lipna. Tuto zkoušku, i díky momentálnímu postavení v klasifikaci, jsme jeli tak opatrně, že to až bylo nepříjemné a bylo velmi těžké udržet koncentraci. Jeli jsme jedny pneumatiky celý den, ty zadní měly za sebou navíc část pátku, takže jsme zkoušku projeli v permanentním aquaplaningu. Abychom to neměli úplně bez nějaké bojovky, asi 3 kilometry před cílem se projevil defekt levé přední pneumatiky. Museli jsme tedy maximálně zvolnit a i tak jsme šli málem dvakrát ven. V duchu jsem si říkal, že tady přeci takhle nemůžeme skončit. Zkoušku jsme ale dojeli na ráfku až do cíle. Byli jsme opravdu rádi, že je tento úsek za námi.“
V cíli posádce Dunovský – Glossl patřilo 14. místo absolutního pořadí a vítězství ve třídě 6. Díky havárii Egona Smékala si posádka z Rallysportu Poděbrady dojela také pro vítězství mezi dvoukolkami. „Egon s Monikou jeli po celý závod výborně, bohužel však havarovali. My jsme rádi, že jsou oba v pořádku a těšíme se na další vzájemné souboje,“ shodli se Vena s Petrem.
Přejezd cílové rampy v Jelení zahradě si Václav s Petrem tedy náležitě vychutnali spolu s nejbližšími členy týmu, stejně jako večerní vyhlášení. Prostředí slavnostního cíle v Českém Krumlově je doslova elektrizující a atmosféra nepřenositelná.
„Se svým výkonem v Českém Krumlově jsme spokojení. Fungoval nám rozpis, stejně jako souhra ve voze a jistotu jsme opět našli v pneumatikách Pirelli. Stále je ovšem na čem pracovat a víme, kde je šance se zlepšit. Nicméně, test ani jízdu s rizikem si momentálně nemůžeme dovolit.
Chtěli bychom velice poděkovat pořadatelům, za skvěle zvládnutý 43. ročník podniku, který nabídl vše, čím by měla soutěž velkého národního mistrovství disponovat.
Podél trati se sešlo veliké množství diváků, což bylo skvělé vidět, stejně tak nabitou startovní listinu. Musíme zaťukat, ale směr, kterým směřují soutěže u nás, by mohl být ten správný.
Obrovské díky patří týmu Sparrow a našim mechanikům za výborně nachystanou techniku, Rallyesportu Poděbrady a našim partnerům za realizaci tohoto startu a práci během soutěže a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás svou podporou hnali dopředu. Díky,“ shrnul své účinkování v Českém Krumlově Václav Dunovský.
Dalším podnikem, na kterém by se Václav Dunovský se svým spolujezdcem Petrem Glosslem měli objevit, by měl být Agrotec Petronas Rally Hustopeče, které jsou naplánované na 19. - 20. června.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.