Přestávka po Šumavě utekla jako voda, takže posádky sotva stihli zmobilizovat síly a finance a byla na řadě jedna z legend našich rallye, Rallye Český Krumlov.
„Netajím se tím, že českokrumlovská soutěž je pro mě, hned vedle Rallye Bohemia, jedna ze dvou absolutně nejlepších u nás. To vše přes fakt, že jsem zde v minulosti měl celkem dost smůly,“ řekl před závodem Václav Dunovský.
Jih Čech jezdce přivítal pro tuto soutěž typicky – lilo jako z konve prakticky po celou dobu seznamovacích jízd. Harmonogram seznamovacích jízd byl ale perfektní a počítal i se středečním večerním setkáním jezdců, organizátorů a fanoušků, které bylo tradičně super.
Kromě drobného problému s instalací jednotky GPS před technickými přejímkami vše běželo, jak mělo a Vena s Petrem se mohli soustředit na shakedown, který tradičně znamenal rozkoukávací kilometry.
„Protože v pátek počasí ukázalo svou vlídnější tvář, měli jsme zamotanou hlavu ohledně volby pneumatik. Nepočítám-li shakedown a úvodní diváckou RZ přímo na českobudějovickém výstavišti, tak volba na klasické RZ byla jakýmsi kompromisem a přiznám se, že jsem jí sám úplně nevěřil. Ale semkli jsme se jako tým a věřili, že to zvládneme,“ popsal trable s volbou obutí spolujezdec Petr Glossl.
Rychlostní zkoušky a prostředí Rallye Český Krumlov jsou jedním slovem nádherné a rychlé. Auto je zde velmi často ve vzduchu díky množství různých horizontů a terénních vln.
„První sekci jsme pojali velmi v klidu, protože po předchozích deštích bylo velmi obtížné odhadnout přilnavost. Sekce se nám nicméně vcelku vydařila, byť rychlostní zkoušky Slavkov i Rožmitál by si zasloužila možná trochu jinou volbu pneu, ale to k proměnlivému počasí v rally patří,“ shrnul úvodní část Václav Dunovský.
S tmou přišly nad Český Krumlov a okolí i další srážky. „Pro naši momentální smůlu jsme byli odsouzeni odjet celou druhou sekci na středně tvrdém, neřezaném slicku vpředu s tím, že nás to nějaké vteřiny bude stát. Tuto nepříjemnou situaci jsme ale ustáli a bez jakékoliv krize jsme etapu dokončili. Jednu z nejhezčích RZ v našem šampionátu, Ján, jsme si dokonce i celkem užili.“
Sobotní harmonogram obsahoval jednu perlu vedle druhé, neboli Kohout, Malonty a Lipno. Do legendárních Malont byla, v jejich polovině, navíc zařazena velmi zrádná lesní pasáž. To vše v kombinaci se střídavými přeháňkami slibovalo solidní výzvu.
„Hned na prvním Kohoutu mě opět naštvalo, že většina patníků, které zabraňují zkracování zatáček, bylo uražených, tím pádem měli další posádky celkem dost změněn charakter trati a hlavně povrchu. Z těch patníků tam zůstaly jen zbytky vyztužovacích roxorů, které jednak nejsou skoro vidět a také jsou ideální na způsobení defektu. Těžko tvrdit, jestli je někdo uráží schválně, pokud ano, není to úplně v duchu fair play,“ upozornil na nedostatek Václav Dunovský.
„Sekce se nám ale vydařila a opět jsme si ji užili. Konkrétně Malonty byly mazec, ale jeli jsme je hlavou a nebláznili. Drobné zaváhání jsme předvedli až při přejezdu na výstaviště v Českých Budějovicích, kdy jsme o pár vteřin nestihli svou minutu v časovce. Lehce nás zdržel průjezd městem a navíc byl příjezd ke startu divácké RZ ucpaný. Už jsem to nestihl doběhnout a vyfasovali jsme 10s k dobru,“ vysvětlil obdrženou penalizaci Petr Glossl.
Poslední sekce soutěže se nesla ve znamení stále většího množství dešťových kapek, které se v závěru přeměnily v hustý déšť.
„Malonty jsme si opět skvěle užili, byť jsme je pojali ještě trochu opatrněji než ráno. Na prvním Lipnu jsem nemohl najít rytmus a jízda byla taková kostrbatější. Soutěž vygradovala průtrží mračen a posledním průjezdem Lipna. Tuto zkoušku, i díky momentálnímu postavení v klasifikaci, jsme jeli tak opatrně, že to až bylo nepříjemné a bylo velmi těžké udržet koncentraci. Jeli jsme jedny pneumatiky celý den, ty zadní měly za sebou navíc část pátku, takže jsme zkoušku projeli v permanentním aquaplaningu. Abychom to neměli úplně bez nějaké bojovky, asi 3 kilometry před cílem se projevil defekt levé přední pneumatiky. Museli jsme tedy maximálně zvolnit a i tak jsme šli málem dvakrát ven. V duchu jsem si říkal, že tady přeci takhle nemůžeme skončit. Zkoušku jsme ale dojeli na ráfku až do cíle. Byli jsme opravdu rádi, že je tento úsek za námi.“
V cíli posádce Dunovský – Glossl patřilo 14. místo absolutního pořadí a vítězství ve třídě 6. Díky havárii Egona Smékala si posádka z Rallysportu Poděbrady dojela také pro vítězství mezi dvoukolkami. „Egon s Monikou jeli po celý závod výborně, bohužel však havarovali. My jsme rádi, že jsou oba v pořádku a těšíme se na další vzájemné souboje,“ shodli se Vena s Petrem.
Přejezd cílové rampy v Jelení zahradě si Václav s Petrem tedy náležitě vychutnali spolu s nejbližšími členy týmu, stejně jako večerní vyhlášení. Prostředí slavnostního cíle v Českém Krumlově je doslova elektrizující a atmosféra nepřenositelná.
„Se svým výkonem v Českém Krumlově jsme spokojení. Fungoval nám rozpis, stejně jako souhra ve voze a jistotu jsme opět našli v pneumatikách Pirelli. Stále je ovšem na čem pracovat a víme, kde je šance se zlepšit. Nicméně, test ani jízdu s rizikem si momentálně nemůžeme dovolit.
Chtěli bychom velice poděkovat pořadatelům, za skvěle zvládnutý 43. ročník podniku, který nabídl vše, čím by měla soutěž velkého národního mistrovství disponovat.
Podél trati se sešlo veliké množství diváků, což bylo skvělé vidět, stejně tak nabitou startovní listinu. Musíme zaťukat, ale směr, kterým směřují soutěže u nás, by mohl být ten správný.
Obrovské díky patří týmu Sparrow a našim mechanikům za výborně nachystanou techniku, Rallyesportu Poděbrady a našim partnerům za realizaci tohoto startu a práci během soutěže a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás svou podporou hnali dopředu. Díky,“ shrnul své účinkování v Českém Krumlově Václav Dunovský.
Dalším podnikem, na kterém by se Václav Dunovský se svým spolujezdcem Petrem Glosslem měli objevit, by měl být Agrotec Petronas Rally Hustopeče, které jsou naplánované na 19. - 20. června.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.