Necelý týden zbývá to startu první soutěže kalendáře MČR v rally. Seznam přihlášených čítá celkem 71 posádek.
Konec spekulací učinili v týdnu ve Škoda Motorsport. Startovní číslo 1 - Jan Kopecký a Pavel Dresler a hodně očekáváaná novinka Škoda Fabia R5. Dýchat na záda by jim mohli Francouzi Bouffier s Moreau s Citroenem DS3 R5 Gemini Rally Teamu. Tradičně nechybí loňský mistr Václav Pech se stejnou technikou jako loni. První WRC ve startovním poli osedlají Odložilík s Turečkem. Bude se jednat o loňské mistrovské Subaru Jaromíra Tomaštíka.
Spolupráci s Mogulem a Kresta Racing navázal Jan Černý. Jejich vozem je Fabia S2000. Jan Sýkora přijede prověřit svou Fiestu R5. Nebude chybět ani Jan Jelínek s Petrem Machů a FAbií S2000. Následuje Fabia WRC Karla Trněného, Fabia S2000 Martina Vlčka. Netradičně se objeví i Pavel Valoušek, startující převážně na Slovensku s Fabií S2000. Ford Focus WRC představí Jan Dohnal. Dalšími WRC bude ještě Octavia Věroslava Cvrčka ml. a nesmíme taky zapomenout na Fabií WRC, se kterou pojede Daniel Landa s Petrem Novákem. Se startovním číslem 21 bude předvádět autraktivní jízdu Josef Semerád. Přihlášeni jsou i bratři Szejové, které zdemolovali Subaru na Valašské rally. Představé se s vozem Subaru, od Sebastiana Frycze.
RallyZone.cz / Lukáš Staněk
Dvoukolky budou mít rovněž silné zastoupení. Ve složení Smékal, pokud se podaří opravit Clio po havárii na Valašsce tak Rujbr, třetím do party bude Bisaha, další rychlá Clia R3 a za jejich volantem David Štefan, David Tomek. Nově za volantem stejného vozu bude sedět Martin Lichovník.
Rally startuje v pátek 24.4. v 1710 z Klatovského náměstí. Na okruhové RZ Čínov se první posádky představí v 17:28.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.