Necelý týden zbývá to startu první soutěže kalendáře MČR v rally. Seznam přihlášených čítá celkem 71 posádek.
Konec spekulací učinili v týdnu ve Škoda Motorsport. Startovní číslo 1 - Jan Kopecký a Pavel Dresler a hodně očekáváaná novinka Škoda Fabia R5. Dýchat na záda by jim mohli Francouzi Bouffier s Moreau s Citroenem DS3 R5 Gemini Rally Teamu. Tradičně nechybí loňský mistr Václav Pech se stejnou technikou jako loni. První WRC ve startovním poli osedlají Odložilík s Turečkem. Bude se jednat o loňské mistrovské Subaru Jaromíra Tomaštíka.
Spolupráci s Mogulem a Kresta Racing navázal Jan Černý. Jejich vozem je Fabia S2000. Jan Sýkora přijede prověřit svou Fiestu R5. Nebude chybět ani Jan Jelínek s Petrem Machů a FAbií S2000. Následuje Fabia WRC Karla Trněného, Fabia S2000 Martina Vlčka. Netradičně se objeví i Pavel Valoušek, startující převážně na Slovensku s Fabií S2000. Ford Focus WRC představí Jan Dohnal. Dalšími WRC bude ještě Octavia Věroslava Cvrčka ml. a nesmíme taky zapomenout na Fabií WRC, se kterou pojede Daniel Landa s Petrem Novákem. Se startovním číslem 21 bude předvádět autraktivní jízdu Josef Semerád. Přihlášeni jsou i bratři Szejové, které zdemolovali Subaru na Valašské rally. Představé se s vozem Subaru, od Sebastiana Frycze.
RallyZone.cz / Lukáš Staněk
Dvoukolky budou mít rovněž silné zastoupení. Ve složení Smékal, pokud se podaří opravit Clio po havárii na Valašsce tak Rujbr, třetím do party bude Bisaha, další rychlá Clia R3 a za jejich volantem David Štefan, David Tomek. Nově za volantem stejného vozu bude sedět Martin Lichovník.
Rally startuje v pátek 24.4. v 1710 z Klatovského náměstí. Na okruhové RZ Čínov se první posádky představí v 17:28.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?