Intenzivní příprava na 43. ročník populární rally Český Krumlov
Kolotoč domácího šampionátu v automobilových soutěžích se roztočí až v závěru dubna klatovskou Rallye Šumava, organizátoři druhého podniku kalendáře Mistrovství České republiky v rally však už několik týdnů intenzivně připravují svůj podnik. Rallye Český Krumlov, která se pojede na jihu Čech ve dnech 22. a 23. května už potřiačtyřicáté, bude v sezoně 2015 jako jediný tuzemský závod zařazena do kalendáře FIA European Rally Trophy s koeficientem 3.
Zatímco pořadatelé ostatních českých podniků od evropského statutu postupně upustili, zástupci ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a týmu ČK motorsport se rozhodli svou soutěž do tohoto často kritizovaného kalendáře znovu přihlásit.
„Sice víme, že startovní listinu budeme muset rozdělit na dvě části a přibude nám tím několik organizačních starostí, s ohledem na turistickou atraktivitu jihočeského regionu a mezinárodní význam historického centra města jsme se rozhodli soutěži ponechat mezinárodní význam. Vždyť Evropská trofej je v současné době třetím nejvyšším šampionátem na světě. Věřím, že se nám díky tomu povede do Českého Krumlova přilákat nejenom domácí posádky,“ říká ředitel rallye Luboš Šalát.
Krok organizátorů kvituje rovněž českokrumlovský starosta Dalibor Carda: „Jsem rád, že se o našem městě mluví nejen v souvislosti s kulturou a turismem, ale že zaznívá jeho jméno i na mezinárodním poli automobilových kolbišť. Tradice zůstávají a já osobně se těším na již čtyřicátý třetí ročník tohoto motoristického svátku,“ dodává představitel města zařazeného v seznamu památek UNESCO.
Startovní pole, které bývá na jihu Čech každoročně početně obsazeno, vyrazí na trať zasazenou do rozkvetlé jihočeské krajiny v několika skupinách. Přestože „evropské“ a „domácí“ posádky budou hodnoceny samostatně, na cílové rampě pořadatelé ocení pohárem bez ohledu na oficiální výsledky nejrychlejšího jezdce Rallye Český Krumlov. Diváci se ale můžou těšit i na republikové mistrovství historiků, atraktivní Rallye Legendy Show, již čtvrtý ročník klání vozidel s pohonem budoucnosti New Energies Rallye Český Krumlov a také oblíbené závody RC modelů.
Letošní 43. ročník bude vycházet z koncepce už několikrát osvědčené v minulých letech. Na soutěžící tak čeká 14 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích o celkové délce kolem 170 kilometrů. Měřené testy budou tradiční a většinou dojde pouze k několika drobným změnám. Nejvýraznější novinkou bude prodloužení vyhlášené RZ Malonty o jezdecky atraktivní úsek. Veškeré zázemí soutěži opět poskytne Výstaviště České Budějovice, o spektakulární vyvrcholení dvoudenního zápolení se postarají sobotní testy vedoucí po lipenských sjezdovkách, kde v současné době leží přes půl metru sněhu, a slavnostní vyhlášení vítězů proběhne jako obvykle na cílové rampě v Českém Krumlově.
Kompletní informace k 43. Rallye Český Krumlov 2015 se budou průběžně objevovat na oficiálních internetových stránkách www.rallyekrumlov.cz a www.ckmotorsport.cz.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.