Intenzivní příprava na 43. ročník populární rally Český Krumlov
Kolotoč domácího šampionátu v automobilových soutěžích se roztočí až v závěru dubna klatovskou Rallye Šumava, organizátoři druhého podniku kalendáře Mistrovství České republiky v rally však už několik týdnů intenzivně připravují svůj podnik. Rallye Český Krumlov, která se pojede na jihu Čech ve dnech 22. a 23. května už potřiačtyřicáté, bude v sezoně 2015 jako jediný tuzemský závod zařazena do kalendáře FIA European Rally Trophy s koeficientem 3.
Zatímco pořadatelé ostatních českých podniků od evropského statutu postupně upustili, zástupci ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a týmu ČK motorsport se rozhodli svou soutěž do tohoto často kritizovaného kalendáře znovu přihlásit.
„Sice víme, že startovní listinu budeme muset rozdělit na dvě části a přibude nám tím několik organizačních starostí, s ohledem na turistickou atraktivitu jihočeského regionu a mezinárodní význam historického centra města jsme se rozhodli soutěži ponechat mezinárodní význam. Vždyť Evropská trofej je v současné době třetím nejvyšším šampionátem na světě. Věřím, že se nám díky tomu povede do Českého Krumlova přilákat nejenom domácí posádky,“ říká ředitel rallye Luboš Šalát.
Krok organizátorů kvituje rovněž českokrumlovský starosta Dalibor Carda: „Jsem rád, že se o našem městě mluví nejen v souvislosti s kulturou a turismem, ale že zaznívá jeho jméno i na mezinárodním poli automobilových kolbišť. Tradice zůstávají a já osobně se těším na již čtyřicátý třetí ročník tohoto motoristického svátku,“ dodává představitel města zařazeného v seznamu památek UNESCO.
Startovní pole, které bývá na jihu Čech každoročně početně obsazeno, vyrazí na trať zasazenou do rozkvetlé jihočeské krajiny v několika skupinách. Přestože „evropské“ a „domácí“ posádky budou hodnoceny samostatně, na cílové rampě pořadatelé ocení pohárem bez ohledu na oficiální výsledky nejrychlejšího jezdce Rallye Český Krumlov. Diváci se ale můžou těšit i na republikové mistrovství historiků, atraktivní Rallye Legendy Show, již čtvrtý ročník klání vozidel s pohonem budoucnosti New Energies Rallye Český Krumlov a také oblíbené závody RC modelů.
Letošní 43. ročník bude vycházet z koncepce už několikrát osvědčené v minulých letech. Na soutěžící tak čeká 14 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích o celkové délce kolem 170 kilometrů. Měřené testy budou tradiční a většinou dojde pouze k několika drobným změnám. Nejvýraznější novinkou bude prodloužení vyhlášené RZ Malonty o jezdecky atraktivní úsek. Veškeré zázemí soutěži opět poskytne Výstaviště České Budějovice, o spektakulární vyvrcholení dvoudenního zápolení se postarají sobotní testy vedoucí po lipenských sjezdovkách, kde v současné době leží přes půl metru sněhu, a slavnostní vyhlášení vítězů proběhne jako obvykle na cílové rampě v Českém Krumlově.
Kompletní informace k 43. Rallye Český Krumlov 2015 se budou průběžně objevovat na oficiálních internetových stránkách www.rallyekrumlov.cz a www.ckmotorsport.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.