Intenzivní příprava na 43. ročník populární rally Český Krumlov
Kolotoč domácího šampionátu v automobilových soutěžích se roztočí až v závěru dubna klatovskou Rallye Šumava, organizátoři druhého podniku kalendáře Mistrovství České republiky v rally však už několik týdnů intenzivně připravují svůj podnik. Rallye Český Krumlov, která se pojede na jihu Čech ve dnech 22. a 23. května už potřiačtyřicáté, bude v sezoně 2015 jako jediný tuzemský závod zařazena do kalendáře FIA European Rally Trophy s koeficientem 3.
Zatímco pořadatelé ostatních českých podniků od evropského statutu postupně upustili, zástupci ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a týmu ČK motorsport se rozhodli svou soutěž do tohoto často kritizovaného kalendáře znovu přihlásit.
„Sice víme, že startovní listinu budeme muset rozdělit na dvě části a přibude nám tím několik organizačních starostí, s ohledem na turistickou atraktivitu jihočeského regionu a mezinárodní význam historického centra města jsme se rozhodli soutěži ponechat mezinárodní význam. Vždyť Evropská trofej je v současné době třetím nejvyšším šampionátem na světě. Věřím, že se nám díky tomu povede do Českého Krumlova přilákat nejenom domácí posádky,“ říká ředitel rallye Luboš Šalát.
Krok organizátorů kvituje rovněž českokrumlovský starosta Dalibor Carda: „Jsem rád, že se o našem městě mluví nejen v souvislosti s kulturou a turismem, ale že zaznívá jeho jméno i na mezinárodním poli automobilových kolbišť. Tradice zůstávají a já osobně se těším na již čtyřicátý třetí ročník tohoto motoristického svátku,“ dodává představitel města zařazeného v seznamu památek UNESCO.
Startovní pole, které bývá na jihu Čech každoročně početně obsazeno, vyrazí na trať zasazenou do rozkvetlé jihočeské krajiny v několika skupinách. Přestože „evropské“ a „domácí“ posádky budou hodnoceny samostatně, na cílové rampě pořadatelé ocení pohárem bez ohledu na oficiální výsledky nejrychlejšího jezdce Rallye Český Krumlov. Diváci se ale můžou těšit i na republikové mistrovství historiků, atraktivní Rallye Legendy Show, již čtvrtý ročník klání vozidel s pohonem budoucnosti New Energies Rallye Český Krumlov a také oblíbené závody RC modelů.
Letošní 43. ročník bude vycházet z koncepce už několikrát osvědčené v minulých letech. Na soutěžící tak čeká 14 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích o celkové délce kolem 170 kilometrů. Měřené testy budou tradiční a většinou dojde pouze k několika drobným změnám. Nejvýraznější novinkou bude prodloužení vyhlášené RZ Malonty o jezdecky atraktivní úsek. Veškeré zázemí soutěži opět poskytne Výstaviště České Budějovice, o spektakulární vyvrcholení dvoudenního zápolení se postarají sobotní testy vedoucí po lipenských sjezdovkách, kde v současné době leží přes půl metru sněhu, a slavnostní vyhlášení vítězů proběhne jako obvykle na cílové rampě v Českém Krumlově.
Kompletní informace k 43. Rallye Český Krumlov 2015 se budou průběžně objevovat na oficiálních internetových stránkách www.rallyekrumlov.cz a www.ckmotorsport.cz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.