Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a MINI John Cooper Works 1,6 turbo zvítězili při poslední soutěži MMČR Rally Příbram
Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel se zapsala do historických tabulek středočeské Rally Příbram, když o víkendu na své konto přidala již šesté vítězství na této tradiční automobilové soutěži, která pravidelně uzavírá seriál Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. Plzeňská dvojice tímto udělala tečku za velmi vydařenou sezonou, při níž tým obhájil titul Mezinárodních Mistrů České republiky. Během rallye tak v zázemí týmu panovala velmi uvolněná atmosféra, která byla cítit i z jízdy Václava Pecha jun. na tratích rychlostních zkoušek. Jeho MINI projíždělo zatáčkami mnohem rozevlátěji a se širšími smyky než jsme u tohoto jezdce zvyklí vídat, když se na trati rychlostní zkoušky rve o každou vteřinu.
„Rally Příbram hodnotím jako velmi vydařený závod, který se nám na závěr sezony podařilo vyhrát. Díky tomu, že nebylo potřeba jet tolik na hranici, mohli jsme si dovolit i nějaký ten větší smyk jako poděkování našim věrným fanouškům, kterých se i na poslední soutěži sezony sešlo velké množství. Vyzkoušeli jsme i nějaké novinky na našem voze, které chceme jet v příští sezoně, kdy tou nejpodstatnější změnou byly pneumatiky od značky Pirelli, které mě doslova nadchly,“ říká k Rally Příbram Václav Pech jun., čímž současně potvrzuje pokračování s vozem MINI i v nadcházející sezoně MMČR.
Při Rally Příbram se MINI John Cooper Works 1,6 turbo teamu EuroOil – invelt velmi brzy usadilo na čele výsledkové listiny a díky velkému náskoku vybudovanému během rychlostních zkoušek první etapy si mohla posádka již dovolit taktickou jízdou kontrolovat pozici během druhé etapy. „Naše auto fungovalo během celé soutěže bez jediného problému a díky tomu jsme mohli více taktizovat, šetřit techniku a současně trochu víc bavit diváky naší jízdou. Užili jsme si s Petrem hlavně rychlostní zkoušku Vystrkov, což je jedna z nejnáročnějších rychlostních zkoušek v České republice s rychlými úseky i technickými pasážemi v lese,“ dodává Václav Pech jun. k poslední soutěži MMČR Rally Příbram, kde se mu spolu s Petrem Uhlem podařilo zvítězit v absolutním pořadí s náskokem více než 52 vteřin na své nejbližší pronásledovatele.
Šesté vítězství na Rally Příbram ale nebylo pro EuroOil-invelt team důvodem k odpočinku, protože hned po přejetí cílové rampy Václav Pech jun. usedl do jiného soutěžního a velmi zajímavého vozu. „V neděli při testování jsme si s Petrem ještě vyzkoušeli „béčkový“ Ford RS 200 z roku 1986, který je součástí sbírky závodních vozů společnosti Invelt. S tímto tento pátek odstartujeme na Rallylegend v San Marinu, která je slavným představením podobných historických soutěžních vozů.Moc se na tuhle akci těším už kvůli té atmosféře. Jízda s Fordem RS 200 je neskutečný zážitek a to auto je doslova zbraň. Má obrovský výkon a kola jsou schopná hrabat prakticky kdykoli. Je to jedno z posledních vyrobených vozů skupiny „B“ a dovoluje přenos výkonu na všechna čtyři kola nebo jen na zadní. Budeme chtít fanouškům v San Marinu tento vůz co nejlépe předvést. Současně to bereme jako velkou čest a odměnu za sezonu, že se s Petrem objevíme s tímto vozem mezi tolika světovými legendárními soutěžáky,“ uzavírá s úsměvem Václav Pech jun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.