Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a MINI John Cooper Works 1,6 turbo zvítězili při poslední soutěži MMČR Rally Příbram
Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel se zapsala do historických tabulek středočeské Rally Příbram, když o víkendu na své konto přidala již šesté vítězství na této tradiční automobilové soutěži, která pravidelně uzavírá seriál Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. Plzeňská dvojice tímto udělala tečku za velmi vydařenou sezonou, při níž tým obhájil titul Mezinárodních Mistrů České republiky. Během rallye tak v zázemí týmu panovala velmi uvolněná atmosféra, která byla cítit i z jízdy Václava Pecha jun. na tratích rychlostních zkoušek. Jeho MINI projíždělo zatáčkami mnohem rozevlátěji a se širšími smyky než jsme u tohoto jezdce zvyklí vídat, když se na trati rychlostní zkoušky rve o každou vteřinu.
„Rally Příbram hodnotím jako velmi vydařený závod, který se nám na závěr sezony podařilo vyhrát. Díky tomu, že nebylo potřeba jet tolik na hranici, mohli jsme si dovolit i nějaký ten větší smyk jako poděkování našim věrným fanouškům, kterých se i na poslední soutěži sezony sešlo velké množství. Vyzkoušeli jsme i nějaké novinky na našem voze, které chceme jet v příští sezoně, kdy tou nejpodstatnější změnou byly pneumatiky od značky Pirelli, které mě doslova nadchly,“ říká k Rally Příbram Václav Pech jun., čímž současně potvrzuje pokračování s vozem MINI i v nadcházející sezoně MMČR.
Při Rally Příbram se MINI John Cooper Works 1,6 turbo teamu EuroOil – invelt velmi brzy usadilo na čele výsledkové listiny a díky velkému náskoku vybudovanému během rychlostních zkoušek první etapy si mohla posádka již dovolit taktickou jízdou kontrolovat pozici během druhé etapy. „Naše auto fungovalo během celé soutěže bez jediného problému a díky tomu jsme mohli více taktizovat, šetřit techniku a současně trochu víc bavit diváky naší jízdou. Užili jsme si s Petrem hlavně rychlostní zkoušku Vystrkov, což je jedna z nejnáročnějších rychlostních zkoušek v České republice s rychlými úseky i technickými pasážemi v lese,“ dodává Václav Pech jun. k poslední soutěži MMČR Rally Příbram, kde se mu spolu s Petrem Uhlem podařilo zvítězit v absolutním pořadí s náskokem více než 52 vteřin na své nejbližší pronásledovatele.
Šesté vítězství na Rally Příbram ale nebylo pro EuroOil-invelt team důvodem k odpočinku, protože hned po přejetí cílové rampy Václav Pech jun. usedl do jiného soutěžního a velmi zajímavého vozu. „V neděli při testování jsme si s Petrem ještě vyzkoušeli „béčkový“ Ford RS 200 z roku 1986, který je součástí sbírky závodních vozů společnosti Invelt. S tímto tento pátek odstartujeme na Rallylegend v San Marinu, která je slavným představením podobných historických soutěžních vozů.Moc se na tuhle akci těším už kvůli té atmosféře. Jízda s Fordem RS 200 je neskutečný zážitek a to auto je doslova zbraň. Má obrovský výkon a kola jsou schopná hrabat prakticky kdykoli. Je to jedno z posledních vyrobených vozů skupiny „B“ a dovoluje přenos výkonu na všechna čtyři kola nebo jen na zadní. Budeme chtít fanouškům v San Marinu tento vůz co nejlépe předvést. Současně to bereme jako velkou čest a odměnu za sezonu, že se s Petrem objevíme s tímto vozem mezi tolika světovými legendárními soutěžáky,“ uzavírá s úsměvem Václav Pech jun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?