Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a MINI John Cooper Works 1,6 turbo zvítězili při poslední soutěži MMČR Rally Příbram
Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel se zapsala do historických tabulek středočeské Rally Příbram, když o víkendu na své konto přidala již šesté vítězství na této tradiční automobilové soutěži, která pravidelně uzavírá seriál Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. Plzeňská dvojice tímto udělala tečku za velmi vydařenou sezonou, při níž tým obhájil titul Mezinárodních Mistrů České republiky. Během rallye tak v zázemí týmu panovala velmi uvolněná atmosféra, která byla cítit i z jízdy Václava Pecha jun. na tratích rychlostních zkoušek. Jeho MINI projíždělo zatáčkami mnohem rozevlátěji a se širšími smyky než jsme u tohoto jezdce zvyklí vídat, když se na trati rychlostní zkoušky rve o každou vteřinu.
„Rally Příbram hodnotím jako velmi vydařený závod, který se nám na závěr sezony podařilo vyhrát. Díky tomu, že nebylo potřeba jet tolik na hranici, mohli jsme si dovolit i nějaký ten větší smyk jako poděkování našim věrným fanouškům, kterých se i na poslední soutěži sezony sešlo velké množství. Vyzkoušeli jsme i nějaké novinky na našem voze, které chceme jet v příští sezoně, kdy tou nejpodstatnější změnou byly pneumatiky od značky Pirelli, které mě doslova nadchly,“ říká k Rally Příbram Václav Pech jun., čímž současně potvrzuje pokračování s vozem MINI i v nadcházející sezoně MMČR.
Při Rally Příbram se MINI John Cooper Works 1,6 turbo teamu EuroOil – invelt velmi brzy usadilo na čele výsledkové listiny a díky velkému náskoku vybudovanému během rychlostních zkoušek první etapy si mohla posádka již dovolit taktickou jízdou kontrolovat pozici během druhé etapy. „Naše auto fungovalo během celé soutěže bez jediného problému a díky tomu jsme mohli více taktizovat, šetřit techniku a současně trochu víc bavit diváky naší jízdou. Užili jsme si s Petrem hlavně rychlostní zkoušku Vystrkov, což je jedna z nejnáročnějších rychlostních zkoušek v České republice s rychlými úseky i technickými pasážemi v lese,“ dodává Václav Pech jun. k poslední soutěži MMČR Rally Příbram, kde se mu spolu s Petrem Uhlem podařilo zvítězit v absolutním pořadí s náskokem více než 52 vteřin na své nejbližší pronásledovatele.
Šesté vítězství na Rally Příbram ale nebylo pro EuroOil-invelt team důvodem k odpočinku, protože hned po přejetí cílové rampy Václav Pech jun. usedl do jiného soutěžního a velmi zajímavého vozu. „V neděli při testování jsme si s Petrem ještě vyzkoušeli „béčkový“ Ford RS 200 z roku 1986, který je součástí sbírky závodních vozů společnosti Invelt. S tímto tento pátek odstartujeme na Rallylegend v San Marinu, která je slavným představením podobných historických soutěžních vozů.Moc se na tuhle akci těším už kvůli té atmosféře. Jízda s Fordem RS 200 je neskutečný zážitek a to auto je doslova zbraň. Má obrovský výkon a kola jsou schopná hrabat prakticky kdykoli. Je to jedno z posledních vyrobených vozů skupiny „B“ a dovoluje přenos výkonu na všechna čtyři kola nebo jen na zadní. Budeme chtít fanouškům v San Marinu tento vůz co nejlépe předvést. Současně to bereme jako velkou čest a odměnu za sezonu, že se s Petrem objevíme s tímto vozem mezi tolika světovými legendárními soutěžáky,“ uzavírá s úsměvem Václav Pech jun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?