Skvělý, parádní, výborný – takový byl sprint v Jeseníkách pro brněnskou posádku Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Sprint na jejímž konci bylo políbení svodidel i mistrovský titul. Patrik s Petrou jsou mistři ČR v sprintrally v kategorii dvoukolek
Seznamovací jízdy probíhaly za příjemného slunečného počasí a Patrik zjišťoval, jaké by mohl mít v soutěži šance. „Na závody svítilo sluníčko a naše nálada byla tudíž skvělá. Pečlivě jsme se připravovali na další velký souboj ve dvoukolkách s Egonem Smékalem a typ zkoušek lehce hovořil v náš prospěch. Úspěch ovšem zaručovala bezchybná jízda a spolehlivá technika. Náš cíl bylo dojet do 3. místa ve 2WD,“ přiblížil atmosféru před závodem Patrik Rujbr. Přesně podle předpokladů se začal odvíjet závod a Patrik s Egonem se přetahovali o vteřinky, do souboje se ještě namočil Ondra Bisaha V úvodní erzetě byl lepší Rujbr, v následující naopak Smékal a aby celá situace byla ještě více zamotanější, třetí zkoušku vyhrál Bisaha. Poslední rychlostku v první sekci vyhrál opět Patrik a v průběžném pořadí se dostal zpět na první místo v dvoukolkách. Na záda mu ovšem dýchal Bisaha a Smékal po drobné chybě zapříčiněnou zlobivým tlumičem již ztrácel více.
„Vstup do soutěže se nám povedl znamenitě a první zkoušku jsme vyhráli, no a na následující zkoušce v závodě do vrchu na tak krátké erzetě byly odstupy minimální. Pak ale přišla RZ Dobřečov a Libina, což byly těžké zkoušky mezi stromy, navíc se jelo místy po vlhkém asfaltu, tudíž zkoušky vyžadovaly daleko větší respekt. Zatímco na Dobřečově jsme měli větší respekt než naši soupeři, na Libině jsme zajeli skvělý čas a v polovině závodu se vyhřívali na čele dvoukolek i třídy,“ popsal dění v průběhu závodu brněnský jezdec. Druhé kolo zkoušek by se dalo s lehkostí přirovnat k prvním průjezdům. Patrik s Petrou byli nejrychlejší na RZ Hraničné Petrovice, která byla naopak poslední pro Ondru Bisahu. Vášeň pro rychlou jízdu Patrik lehce nezkrotil v závodu do vrchu a lehce opřel renault o svodidla – to se nám stalo v prvním průjezdu. Tuto zkoušku i následující zajel nejrychleji Smékal, odstup od brněnské posádky byl téměř dvacet vteřin. RZ Libina zajel nejrychleji znovu Patrik . Na rampě pak byli Patrik s Petrou obdařeni poháry za vítězství v kategorii dvoukolek, vítězství ve třídě 5. Milým překvapením byl velký putovní pohár, který se blýskal na střeše renaultu za vítězství v Memoriálu Jiřího Skoupila. Tohoto ocenění si velmi vážíme a vzpomínáme. Plusem byla sada pneu Michelin, děkujeme.
V absolutní klasifikaci obsadila smíšená posádka výborné 12. místo. „Závod i přes políbení svodidel se nám velmi líbil. Pěkně jsme si zazávodili a radost nám dělali i srovnatelné časy s Egonem a Ondrou. Z konečného výsledku v Jeseníkách má celý tým pochopitelně velkou radost. Tu ještě větší nám oznámil hlasatel na cílové rampě, kdy nám řekl, že jsme se stali vítězi dvoukolek v sprintrally pro letošní rok. Upřímně do té doby jsem body v této kategorii moc nepočítal, ale po sjezdu z rampy jsem málem zavařil v hlavě kalkulačku. A fakt že jo, on měl komentátor pravdu. Skvělé, skvělé, skvělé, prostě paráda,“ podělil se o dojmy v cíli sprintu Patrik Rujbr. Vítězstvím sezona pro Patrika s Petrou nekončí. V polovině října se postaví tato sympatická a věčně vysmátá posádka na start posledního sprintu sezony ve Vsetíně. A je docela pravděpodobné, že s malým překvapením. Pouze napovíme, že se bude jednat o pro posádku novou techniku. Že by WRC nebo S2000 nebo snad něco jiného? Nechme se překvapit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.