Skvělý, parádní, výborný – takový byl sprint v Jeseníkách pro brněnskou posádku Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Sprint na jejímž konci bylo políbení svodidel i mistrovský titul. Patrik s Petrou jsou mistři ČR v sprintrally v kategorii dvoukolek
Seznamovací jízdy probíhaly za příjemného slunečného počasí a Patrik zjišťoval, jaké by mohl mít v soutěži šance. „Na závody svítilo sluníčko a naše nálada byla tudíž skvělá. Pečlivě jsme se připravovali na další velký souboj ve dvoukolkách s Egonem Smékalem a typ zkoušek lehce hovořil v náš prospěch. Úspěch ovšem zaručovala bezchybná jízda a spolehlivá technika. Náš cíl bylo dojet do 3. místa ve 2WD,“ přiblížil atmosféru před závodem Patrik Rujbr. Přesně podle předpokladů se začal odvíjet závod a Patrik s Egonem se přetahovali o vteřinky, do souboje se ještě namočil Ondra Bisaha V úvodní erzetě byl lepší Rujbr, v následující naopak Smékal a aby celá situace byla ještě více zamotanější, třetí zkoušku vyhrál Bisaha. Poslední rychlostku v první sekci vyhrál opět Patrik a v průběžném pořadí se dostal zpět na první místo v dvoukolkách. Na záda mu ovšem dýchal Bisaha a Smékal po drobné chybě zapříčiněnou zlobivým tlumičem již ztrácel více.
„Vstup do soutěže se nám povedl znamenitě a první zkoušku jsme vyhráli, no a na následující zkoušce v závodě do vrchu na tak krátké erzetě byly odstupy minimální. Pak ale přišla RZ Dobřečov a Libina, což byly těžké zkoušky mezi stromy, navíc se jelo místy po vlhkém asfaltu, tudíž zkoušky vyžadovaly daleko větší respekt. Zatímco na Dobřečově jsme měli větší respekt než naši soupeři, na Libině jsme zajeli skvělý čas a v polovině závodu se vyhřívali na čele dvoukolek i třídy,“ popsal dění v průběhu závodu brněnský jezdec. Druhé kolo zkoušek by se dalo s lehkostí přirovnat k prvním průjezdům. Patrik s Petrou byli nejrychlejší na RZ Hraničné Petrovice, která byla naopak poslední pro Ondru Bisahu. Vášeň pro rychlou jízdu Patrik lehce nezkrotil v závodu do vrchu a lehce opřel renault o svodidla – to se nám stalo v prvním průjezdu. Tuto zkoušku i následující zajel nejrychleji Smékal, odstup od brněnské posádky byl téměř dvacet vteřin. RZ Libina zajel nejrychleji znovu Patrik . Na rampě pak byli Patrik s Petrou obdařeni poháry za vítězství v kategorii dvoukolek, vítězství ve třídě 5. Milým překvapením byl velký putovní pohár, který se blýskal na střeše renaultu za vítězství v Memoriálu Jiřího Skoupila. Tohoto ocenění si velmi vážíme a vzpomínáme. Plusem byla sada pneu Michelin, děkujeme.
V absolutní klasifikaci obsadila smíšená posádka výborné 12. místo. „Závod i přes políbení svodidel se nám velmi líbil. Pěkně jsme si zazávodili a radost nám dělali i srovnatelné časy s Egonem a Ondrou. Z konečného výsledku v Jeseníkách má celý tým pochopitelně velkou radost. Tu ještě větší nám oznámil hlasatel na cílové rampě, kdy nám řekl, že jsme se stali vítězi dvoukolek v sprintrally pro letošní rok. Upřímně do té doby jsem body v této kategorii moc nepočítal, ale po sjezdu z rampy jsem málem zavařil v hlavě kalkulačku. A fakt že jo, on měl komentátor pravdu. Skvělé, skvělé, skvělé, prostě paráda,“ podělil se o dojmy v cíli sprintu Patrik Rujbr. Vítězstvím sezona pro Patrika s Petrou nekončí. V polovině října se postaví tato sympatická a věčně vysmátá posádka na start posledního sprintu sezony ve Vsetíně. A je docela pravděpodobné, že s malým překvapením. Pouze napovíme, že se bude jednat o pro posádku novou techniku. Že by WRC nebo S2000 nebo snad něco jiného? Nechme se překvapit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.