Skvělý, parádní, výborný – takový byl sprint v Jeseníkách pro brněnskou posádku Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Sprint na jejímž konci bylo políbení svodidel i mistrovský titul. Patrik s Petrou jsou mistři ČR v sprintrally v kategorii dvoukolek
Seznamovací jízdy probíhaly za příjemného slunečného počasí a Patrik zjišťoval, jaké by mohl mít v soutěži šance. „Na závody svítilo sluníčko a naše nálada byla tudíž skvělá. Pečlivě jsme se připravovali na další velký souboj ve dvoukolkách s Egonem Smékalem a typ zkoušek lehce hovořil v náš prospěch. Úspěch ovšem zaručovala bezchybná jízda a spolehlivá technika. Náš cíl bylo dojet do 3. místa ve 2WD,“ přiblížil atmosféru před závodem Patrik Rujbr. Přesně podle předpokladů se začal odvíjet závod a Patrik s Egonem se přetahovali o vteřinky, do souboje se ještě namočil Ondra Bisaha V úvodní erzetě byl lepší Rujbr, v následující naopak Smékal a aby celá situace byla ještě více zamotanější, třetí zkoušku vyhrál Bisaha. Poslední rychlostku v první sekci vyhrál opět Patrik a v průběžném pořadí se dostal zpět na první místo v dvoukolkách. Na záda mu ovšem dýchal Bisaha a Smékal po drobné chybě zapříčiněnou zlobivým tlumičem již ztrácel více.
„Vstup do soutěže se nám povedl znamenitě a první zkoušku jsme vyhráli, no a na následující zkoušce v závodě do vrchu na tak krátké erzetě byly odstupy minimální. Pak ale přišla RZ Dobřečov a Libina, což byly těžké zkoušky mezi stromy, navíc se jelo místy po vlhkém asfaltu, tudíž zkoušky vyžadovaly daleko větší respekt. Zatímco na Dobřečově jsme měli větší respekt než naši soupeři, na Libině jsme zajeli skvělý čas a v polovině závodu se vyhřívali na čele dvoukolek i třídy,“ popsal dění v průběhu závodu brněnský jezdec. Druhé kolo zkoušek by se dalo s lehkostí přirovnat k prvním průjezdům. Patrik s Petrou byli nejrychlejší na RZ Hraničné Petrovice, která byla naopak poslední pro Ondru Bisahu. Vášeň pro rychlou jízdu Patrik lehce nezkrotil v závodu do vrchu a lehce opřel renault o svodidla – to se nám stalo v prvním průjezdu. Tuto zkoušku i následující zajel nejrychleji Smékal, odstup od brněnské posádky byl téměř dvacet vteřin. RZ Libina zajel nejrychleji znovu Patrik . Na rampě pak byli Patrik s Petrou obdařeni poháry za vítězství v kategorii dvoukolek, vítězství ve třídě 5. Milým překvapením byl velký putovní pohár, který se blýskal na střeše renaultu za vítězství v Memoriálu Jiřího Skoupila. Tohoto ocenění si velmi vážíme a vzpomínáme. Plusem byla sada pneu Michelin, děkujeme.
V absolutní klasifikaci obsadila smíšená posádka výborné 12. místo. „Závod i přes políbení svodidel se nám velmi líbil. Pěkně jsme si zazávodili a radost nám dělali i srovnatelné časy s Egonem a Ondrou. Z konečného výsledku v Jeseníkách má celý tým pochopitelně velkou radost. Tu ještě větší nám oznámil hlasatel na cílové rampě, kdy nám řekl, že jsme se stali vítězi dvoukolek v sprintrally pro letošní rok. Upřímně do té doby jsem body v této kategorii moc nepočítal, ale po sjezdu z rampy jsem málem zavařil v hlavě kalkulačku. A fakt že jo, on měl komentátor pravdu. Skvělé, skvělé, skvělé, prostě paráda,“ podělil se o dojmy v cíli sprintu Patrik Rujbr. Vítězstvím sezona pro Patrika s Petrou nekončí. V polovině října se postaví tato sympatická a věčně vysmátá posádka na start posledního sprintu sezony ve Vsetíně. A je docela pravděpodobné, že s malým překvapením. Pouze napovíme, že se bude jednat o pro posádku novou techniku. Že by WRC nebo S2000 nebo snad něco jiného? Nechme se překvapit.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.