Skvělý, parádní, výborný – takový byl sprint v Jeseníkách pro brněnskou posádku Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Sprint na jejímž konci bylo políbení svodidel i mistrovský titul. Patrik s Petrou jsou mistři ČR v sprintrally v kategorii dvoukolek
Seznamovací jízdy probíhaly za příjemného slunečného počasí a Patrik zjišťoval, jaké by mohl mít v soutěži šance. „Na závody svítilo sluníčko a naše nálada byla tudíž skvělá. Pečlivě jsme se připravovali na další velký souboj ve dvoukolkách s Egonem Smékalem a typ zkoušek lehce hovořil v náš prospěch. Úspěch ovšem zaručovala bezchybná jízda a spolehlivá technika. Náš cíl bylo dojet do 3. místa ve 2WD,“ přiblížil atmosféru před závodem Patrik Rujbr. Přesně podle předpokladů se začal odvíjet závod a Patrik s Egonem se přetahovali o vteřinky, do souboje se ještě namočil Ondra Bisaha V úvodní erzetě byl lepší Rujbr, v následující naopak Smékal a aby celá situace byla ještě více zamotanější, třetí zkoušku vyhrál Bisaha. Poslední rychlostku v první sekci vyhrál opět Patrik a v průběžném pořadí se dostal zpět na první místo v dvoukolkách. Na záda mu ovšem dýchal Bisaha a Smékal po drobné chybě zapříčiněnou zlobivým tlumičem již ztrácel více.
„Vstup do soutěže se nám povedl znamenitě a první zkoušku jsme vyhráli, no a na následující zkoušce v závodě do vrchu na tak krátké erzetě byly odstupy minimální. Pak ale přišla RZ Dobřečov a Libina, což byly těžké zkoušky mezi stromy, navíc se jelo místy po vlhkém asfaltu, tudíž zkoušky vyžadovaly daleko větší respekt. Zatímco na Dobřečově jsme měli větší respekt než naši soupeři, na Libině jsme zajeli skvělý čas a v polovině závodu se vyhřívali na čele dvoukolek i třídy,“ popsal dění v průběhu závodu brněnský jezdec. Druhé kolo zkoušek by se dalo s lehkostí přirovnat k prvním průjezdům. Patrik s Petrou byli nejrychlejší na RZ Hraničné Petrovice, která byla naopak poslední pro Ondru Bisahu. Vášeň pro rychlou jízdu Patrik lehce nezkrotil v závodu do vrchu a lehce opřel renault o svodidla – to se nám stalo v prvním průjezdu. Tuto zkoušku i následující zajel nejrychleji Smékal, odstup od brněnské posádky byl téměř dvacet vteřin. RZ Libina zajel nejrychleji znovu Patrik . Na rampě pak byli Patrik s Petrou obdařeni poháry za vítězství v kategorii dvoukolek, vítězství ve třídě 5. Milým překvapením byl velký putovní pohár, který se blýskal na střeše renaultu za vítězství v Memoriálu Jiřího Skoupila. Tohoto ocenění si velmi vážíme a vzpomínáme. Plusem byla sada pneu Michelin, děkujeme.
V absolutní klasifikaci obsadila smíšená posádka výborné 12. místo. „Závod i přes políbení svodidel se nám velmi líbil. Pěkně jsme si zazávodili a radost nám dělali i srovnatelné časy s Egonem a Ondrou. Z konečného výsledku v Jeseníkách má celý tým pochopitelně velkou radost. Tu ještě větší nám oznámil hlasatel na cílové rampě, kdy nám řekl, že jsme se stali vítězi dvoukolek v sprintrally pro letošní rok. Upřímně do té doby jsem body v této kategorii moc nepočítal, ale po sjezdu z rampy jsem málem zavařil v hlavě kalkulačku. A fakt že jo, on měl komentátor pravdu. Skvělé, skvělé, skvělé, prostě paráda,“ podělil se o dojmy v cíli sprintu Patrik Rujbr. Vítězstvím sezona pro Patrika s Petrou nekončí. V polovině října se postaví tato sympatická a věčně vysmátá posádka na start posledního sprintu sezony ve Vsetíně. A je docela pravděpodobné, že s malým překvapením. Pouze napovíme, že se bude jednat o pro posádku novou techniku. Že by WRC nebo S2000 nebo snad něco jiného? Nechme se překvapit.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?